Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 13.12.2015, ned 17:41

ještě další fajn vlastnot je, že FAME při spalování tvoří napečené vrstvy, co vypadají jako rez na stěnách válce, ventilů... takže je fajn, že to čistí vedení, ale kde co to narušuje a při spálení vytvoří docela dost odolnou vrstvu...

každopádně se ve velkém začíná prosazovat kafilerní tuk a to je opravdu paráda...

http://biom.cz/cz/odborne-clanky/vyuzit ... -biopaliva
jeden starší článěk

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 15.12.2015, úte 16:55

Myslim, že to je počasím a výrazným vlivem ježdění v zimě po městě. Tankuji všechno co teče na normálních benzínkách (MOL, Benzina, PapOil, Globus...), a jak jsem si dlouhodobě zvykl jezdit kolem 6-7, tak ted se pohybuji mezi 8-9 a dolů to prostě nechce. Naopak po půlce nádrže jsem byl těsně pod 10, a dnes jsem to s hladovým okem dotáhl na 8,6 :roll: Téměř trvalý výhřev sedačky, zimní gumy, topení na plný koule atd. taky něco veme.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 15.12.2015, úte 20:17

Dnes Tank ONO 24,90,- kdo by odolal :D + nezbytných 6 vršků vifka :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od hadXR » 16.12.2015, stř 16:56

To už se skoro nevyplatí tankovat v Kauflandu :-D
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 16.12.2015, stř 18:46

Slušný, já teď vzal plnou za neuvěřitelných 26,40 s pocitem skvělého nákupu a teď koukám, že mě vlastně pěkně natáhli :smt044
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

martinez
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 358
Registrován: 6.10.2009, úte 20:30
Bydliště: Náchodsko

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od martinez » 16.2.2016, úte 12:32

Nemá někdo ponětí jak to je u VIFu s trvanlivostí?
Jde mě o to že mám doma ještě neotevřenou plechovku ale trvanlivost skončila někdy na podzim tak jestli to má ještě nějaký ůčinky nebo mám koupit novej.
Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od W43x » 17.2.2016, stř 08:08

bych to asi neresil za 200,- a koupil novou...
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od speedy » 17.2.2016, stř 08:37

martinez píše:Nemá někdo ponětí jak to je u VIFu s trvanlivostí?
Jde mě o to že mám doma ještě neotevřenou plechovku ale trvanlivost skončila někdy na podzim tak jestli to má ještě nějaký ůčinky nebo mám koupit novej.
bych to taky neřešil, před použitím protřepat :D a nalil bych to tam, je to chemie, takže ono se tomu zas tolik nestane :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 17.2.2016, stř 09:04

takový sviňstvo se myslím nezkazí.... jak píše speedy - protřepat, neřešit.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 8.5.2016, ned 09:17

ssvd píše:Malé info: Maxx Motion Diesel od OMV, neobsahuje klasickou biosložku MEŘO jako naše nafta nebo nafta z východu. Obsahuje biosložku HVO která naopak kvalitu nafty zvyšuje a sama o sobě má cetonové číslo 120. Dováží se přímo z rafinerie OMV u Vídně, údajně používají i jinou technologii rafinace. Nafta je uplně čirá a nepění, kdo chce ať si info najde ale přijde mi že čístá bez aditiv JTDečku chutná, méně hluku a žádný kouř. A docela to potvrzuje i tenhle test světa motorů, kde sice např. verva dobrý ale jen díky tomu že je napraná aditivem, kdežto maxx motion bez zvyšovače cetanového čísla dopadl ještě líp.
Nedávno jsem měl v ruce výsledky testů jednoho vzorku nafty a mělo to cetanove číslo 91... nebyla to nafta z běžné sítě čerpacích stanic, jen problém HVO je ten, že na něj padne obrovské množství palmoveho oleje...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 8.5.2016, ned 10:09

No ne ze bych tyhle veci nejak moc sledoval ale palmovy olej a jeho vyroba jsou dle vseho celkem svinacka zalezitost..... :???:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od roberto37 » 3.6.2016, pát 01:11

palmový olej je ještě větší svinstvo než řepka olejka. A to v mnoha ohledech
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od roberto37 » 3.6.2016, pát 01:19

martinez píše:Nemá někdo ponětí jak to je u VIFu s trvanlivostí?
Jde mě o to že mám doma ještě neotevřenou plechovku ale trvanlivost skončila někdy na podzim tak jestli to má ještě nějaký ůčinky nebo mám koupit novej.
:D tuhle jsem vypil pivo s proslou trvanlivosti a ucinky mělo stejne
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 24.2.2017, pát 17:18

Hoši takže čím krmit Alfu? Shell V-Power Nitro + nebo Max Motion? Nebude ten Max moc suchý pro tento motor který není Common-Rail? Nebo to míchat jednou Shell a podruhé Max? Nebo do obou VIF.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 24.2.2017, pát 17:30

VIF je základ... krom toho by mě dost zajímalo, co máš za Alfu, že nemáš CR.
TD už snad ani nejde potkat na silnici nehledě na to, že ty sežerou i mazut a je jim to jedno :wink:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 24.2.2017, pát 17:50

Já myslel že před FL euro 3 nemaj CR
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 24.2.2017, pát 18:14

Všechny 147/156/GT family jsou CR
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 24.2.2017, pát 18:22

Takže je jedno co s těch dvou naft budu tankovat když budu používat VIF? V jakým poměru tam mám nalévat když budu tankovat za 500kč a 1000kč nejčastěji? 1000:31,70= 31,5L nafty
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 24.2.2017, pát 18:40

Nikdy jsem to neřešil. Prostě tam cmrndnu podle nálady. Obvykle 2-3 odměrky na nádrž.
Z uvedených paliv netankuji ani jedno. Jezdím "obyčejnou" naftu s vifkem a myslím, že to je mnohem lepší než ty marketingový předražený srajdy.
Maximálně v zimě jsem ochoten akceptovat MaxxMotion kvůli nízkému bodu mrznutí, jinak vyhozený prachy.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 24.2.2017, pát 19:13

A koupím ten VIF někde v obchodě nebo na benzince?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 24.2.2017, pát 19:22

Ja jsem zacinal na Tank ono. Motor nemel zadne problemy, ale jejich nafta hodne peni takze co jsem usetril tak jsem stejne zaplatil na castejsim tankovani, protoze jsem prave nafty natankoval mene a zbytek doplnila pena. Tak jsem zkusil 4 nadrze premioveho maxxmotion. Krome zvyseni ceny za tankovani jsem nezjistil zadne zmeny. Presel jsem na klasickou naftu od Benziny a jsem spokojen, motor stale v klidu, cena prumerna a co se ukaze na stojanu to je realne mnozstvi a ukazatel spotreby se konecne srovnal a meri klasicky max o 0,2l min.

Ted v lednu jsem zkousel cistou naftu z eurooilu. No nikdy vic, v -8°C nafta primrzla a mel jsem problemy nastartovat a nasledne udrzet chod motoru nez se trosku nafta ohrala.

Vif pouzivam ten klasicky super adtivit diesel ci jak se jmenuje, davkovani ma myslim vicko na 20l?. Vzdy tankuji az po temer celem vyjeti nadrze takze tam hodim 3,5 vicka a dotankuji +-50-65l


Koupis ho na kazde benzince, ci vetsim hypermarketu jako je napr albert, globus atd kde maji vetsi regaly pro moto.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 24.2.2017, pát 20:14

"suchá" nafta je co? mazivost? obsah vody? Jak jsi přišel na to, že je OMV "suchá" nafta?... všechny EN 590 nafty mají stejný základ z našich (polských) rafinerek, plus to, co Čepro nakupuje ze Slovnaftu, Polska, Běloruska atd... takže kvalitou je to velká slabota... nekvalitní základ, různá kouzelná aditiva... pak se při plnění do cisteren přimíchají aditiva podle značky benzinky, takže třeba Verva je normální nekvalitní nafta s mrakem aditiv, nějaké to FAME... ta "lepší" nafta od OMV, Shellu, ty jsou z rafinerek třeba v Rakousku, kde se nepoužívá FAME, ale HVO, které má velmi dobré vlastnosti, jenže je hlavně z palmového oleje, u nás by ho nebylo problém vyrábět z řepky, jenže by musel Andrej zainvestovat do jeho továren... Shellácký V-Power je vyráběn technologii GTL ze zemního plynu, takže je velmi čistý a má velmi dobré parametry... bez FAME prodává klasickou naftu Čepro v jejich síti Euro-oil... to co by měli přidat do prodané nafty, tak se přidá do té co jde jinam... FAME má výborné mazivostní vlastnosti, takže sice dobře maže čerpadla a vstřikovače, jenže je velmi agresivní, rozpouští plasty, při dlouhodobém vystavení nemá problém rozleptat i práškovou barvu z plechu, ničí těsnění... hlavně při jeho spalování vzniká nános, který má rezavou barvu a je velmi tvrdý, z motoru se dá odstranit hodně agresivně mechanicky... jezdí to stále stejně, jen si tím člověk zanáší a ničí motor

a další aditiva do nafty, mazivost je díky FAME velmi dobrá, cetanové číslo to změní v rámci desetin a zimní parametry jsou dost problematické... již tak přeaditivovaná nafta se chová tak, že s přidáním dalších aditiv se její parametry ještě zhorší, protože místo krystalizace parafínů, v nádrži krystalizují aditiva, které mají nižší bod krystalizace, než samotná nafta... takže klesá filtrovatelnost nafty - přesně opačný efekt, než by člověk chtěl... chybějící drahý petrolej žádná aditiva nenahradí, ten jde do leteckých paliv...

On je v zimě problém i s klasickou naftou bez VIFu, aditiva použitá ve výrobě se chovají tak, že ze startování dělají docela loterií... starší auta nemusí nastartovat a u nových to občas udělá také problém...

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 24.2.2017, pát 22:07

:smt023
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 25.2.2017, sob 19:34

Petr147 takže co jsi nám stoho vzít? Používat VIF nebo ne?tankovat naftu s FAME nebo bez ní? podle tebe nejlepší nafta V - PowerPoint Nitro+?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Adamsquare » 25.2.2017, sob 20:13

Nic ve zlym, ale Unijet je poměrně starý a docela jednoduchý (a bezproblémový) motor u kterého nevidím důvod hledat nějaká extra super paliva.
Ničemu to nepomůže, a vzhledem k ceně je pořád lepší "normální" nafta a dolít aditivum než věřit většinou neexistujícím účinkům prémiových paliv.
Vstřikovače CR se unaví kolem 200tkm ať budeš tankovat cokoliv a dělat si iluze o zásadně lepší kondici motoru, spotřebě nebo výkonu je opravdu jen iluze.

Jinak snad to nebude vypadat jako reklama, VIF je obecně asi nejprobíranější aditivum, ale VIFko mi vyléčilo starý Vito. Mám ho rok, kupoval jsem ho s 300tkm na hrbu (asi) a docela výrazně kouřilo. Po roce tankování všeho co mělo alespoň podobnost s nápisem "nafta" a přidávání aditiva už nekouří :smt023 Kvete celoročně a rychleji než jarní louka, ale nekouří :-D
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů