Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Odpovědět
HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 27.5.2013, pon 10:51

Jirík: Odkaz na tvojí webku má asi chybu v zápisu--neotvírá se..

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 27.5.2013, pon 10:54

HonzaR píše:Jirík: Odkaz na tvojí webku má asi chybu v zápisu--neotvírá se..
opraveno
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Jiřik » 28.5.2013, úte 07:46

Nevím, tady je znovu:
http://www.lpgperfect.cz
ale nic novýho tam teď není, musím aspoň aktualizovat galerii, mám tady spousty fotek z dalších přestaveb.
Přeju Vám fajn zbytek týdne :smt035

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 4.6.2013, úte 09:10

kolik km vydrzi reduktor a kolik tak vydrzi vstriky ??
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 4.6.2013, úte 09:27

Ty Hl-propany singl které máš cca 100tis jistě, sdružené lišty běžně 150tis. i u HL-propanů /třeba i posledních FX/je velice snadná výměna-dvě hadičky+ zásuvka,pojistka cobra, ale přívod je lepený, musí tím pádem provádět plynař, /jde o to si to "očuchat"--když se ten lepený -tmelený spoj nepovede,může unikat../ U těch HL které jsou přímo na sání je "slabé místo" mimo jiné i subtilní přívodní kablík- po X kilometrech se díky poloze "vyhřeje"...ale zase při té ceně to není v podstatě moc k řešení../ mimo jiné exaktní velmi krátká stejná délka od vstřiku do sání se v případě tohoto řešení dá snadno zařídit .., v tom jednoznačně vedou před sdruženou lištou/
Kvalitní nevychozený vstřik=slušná odezva na pokyn jednotky..
Reakční schopnost HL-propanů/zvlášť těch posledních singlů FX/je vynikající a tím pádem velice příznivý poměr cena/výkon..

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 4.6.2013, úte 09:58

mam namotano na LPG 85 000 km..a 3 vstriky pry byly meneny...take 3 jsou puvodni jeste...
a co reduktor ? ten se menit nemusi ne ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 6.6.2013, čtv 01:50

U systému LPG je daleko nejvíc zajímavá aspoň elementární rozšířenost..
Co se super-cool-systémem, kterej má sice "adept" pomalu jedinej v republice ale .následně když dojde na lámání chleba ,-bohužel-. nevyčtou to naprosto nikde..
U reduktoru jde o to samé..celkem jednoduché zařízení je to ...předsedo... s jednou klíčovou součástkou--..membránou.. odděluje okruh chlazení od LPG vedení a má slušnou životnost..
pokud ho občas necháš překontrolovat, je to OK..
Pozor ..Prasklá membrána znamená LPG v chladicím okruhu -) a to znamená zavzdušněnou, uvařenou hlavu..
nebo v poněkud zhoršené až katastrofální astrologické konstelaci i nechtěnou přeměnu Alfy v poněkud rychlejší dopravní prostředek..
Čili důkladná pravidelná kontrola systému a klíčových komponent je rozumná věc..
Slušnej reduktor dneska stojí pár kaček a pokud jsou pochybnosti, okamžitě měnit nebývá většinou pro většinu uživatelů LPG žádný problém ..
Proto je lepší "nechtít jen povinné roční razítko" ale spíš opravdovou "kontrolu kondice systému" .
Pak je klid..

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od juraz3nca » 6.6.2013, čtv 21:26

HonzaR píše:..Proto je lepší "nechtít jen povinné roční razítko" ..
:ot: nač?
na emisích to po mě nechtěli... (prej jim to je na nic, stejně to musí přeměřit..)
u nehody taky ne... (byl to jenom škrábanec... ale policie musela viníkovi vysvětlit že chybil..)
zatím nemám ani jedno po 3 létech a skoro 5o-ti tkm..
riskuju nějaký postih?
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 6.6.2013, čtv 23:47

Nač? si děláš pr.del ..řeknni mi to prosím :smt033 ..
Chceš z toho udělat letadlo nebo o co ti při týhle streategii jde?
Napiš Jiříkovi, uvidíš, co ti =plynař na tohle moudro řekne..
LPG je PLYN a auto je plný otřesů..hadice jsou jen sponkovaný, vstřiky
občas lepený, reduktor má membránu která při závaděpouští LPG přímo do hlavy do chladicího okruhu..
:smt044

Stačí malej únik +drobnej zkrat. nebo jiskření na kontaktu.viděl jsi někdy LPG hořák?
Když teče benál, kape to, když uniká LPG, nikde nic nekape..a jako těžkej plyn se to může někde hromadit..
Jezdím na revize i častěji než jednou za rok..dvě kila za očichání mě nevytrhnou..
máš děti? :smt023 --třeba bys je chtěl vidět maturovat zdravý.., tak možná proto

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od juraz3nca » 7.6.2013, pát 00:11

jj, máš pravdu..
jenom malinko vycházím z dedukce, lpg auta musí na kontrolu alespoň ob rok, ale když se kouknu kolem sebe, znám pár rodiných domků, kde mají zavedný plyn a kontroly plyn.zařízení jim taky nehrozí..
samo sebou se nabízí srovnávání rd na soukromém pozemku a auto na veřejné komunikaci, ale taková pecka rd plného plynu když je třebas pár metrů od chodníku kde procházejí lidé?
jinak je to jenom volnomyšlenkářská úvaha.. :)

ps: děti mám a vozím je.. taky mám pár kámošů co dělají na vedlejšák revize plyn.zař. a taky jsem to i mimo stk nechal preventivně pročichat aparátem.. :)
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od JardaB » 7.6.2013, pát 06:37

Nevidel jsem jeste reduktor, ktery by mel mezi plynem a vodou membranu... Revize, to je vec kazdeho soudruha, ja si to kontroluju sam.
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Jiřik » 7.6.2013, pát 07:54

Ahoj,
jsou dva typy reduktorů: ty, co mají membrány dvě (jedna mezi chladicím médiem a plynem a druhá mezi plynnou fází a podtlakem vyvedeným do sání)- to je většina, např. Tomasetto, Koltec, KME......
pak je Compact, který má jen jednu, tzn. místo membrány mezi chladivem a zplyňující kapalnou fází je tam
kovový výměník.
Autorizovaná certifikovaná přestavba má mnoho bezpečnostních prvků, ale ty revize určitě nejsou pronic zanic.
Jsou auta, která po celou dobu životnosti nádrže (10 let) nemají problém, ale jsou taková, která by měla jezdit častěji, než za rok (když např. parkuješ na sídlišti a nějaké máčo se pořád snaží ten plyn ukrást a odnést asi v batohu :cry: )
mám tu takové, kterým často měním hrdla tankování, vyměňuju nařezané nebo ulámané trubky atd.
Jinak že by se zničil motor prasklou membránou v reduktoru s tím jsem se ještě nesetkal. Ono to většinou tak páchne, že na to přijde i laik velmi brzy, navíc to taky škube a na plyn jede špatně.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 7.6.2013, pát 09:12

Jiřík:Před nedlouhým časem se tě pokusil kontaktovat borec, s určitým nepříliš rozšířeným systémem nasazeným na americe-8-mi válci 5,7 /tak do 14dnů..:-), dával jsem mu mimo jiné kontakt na tebe..jeho bratr léta pracoval v Opelu a speciálně případ odpravené hlavy na nepříliš starým autě únikem LPG do okruhu vody řešil, --resp. ona se ta hlava v záruce udělala a pak ještě jednou...než se zjistilo která bije..ty úniky nemusí být velké, ale následné lokální přehřívání v hlavě stačí na problémy tohoto druhu..
Případné courání LPG kam nepatří mi nedělá pocitově moc dobře..., čili proto nemám rád bagatelizaci po forech - podle mě není na místě, pokud to vnímáš jako zbytečně vyhrocené--tak to ev.koriguj :-)

Juraz3nca: co máš přesně za typ systému ,reduktoru fakt nevím , jestli máš membránu mezi vodou a plynem atd,čili to si pro jistotu zjisti sám , v každým případě podle mě přístup k plynu vyžaduje minimálně jistej respekt k plynný fázi..
Minulej tejden zjištěn únik na vstřiku Hl-propan singl na jednom autě v lepeným -tmeleným kovovým přívodu --hadička včetně sponky OK..cítit nebylo nic..
Vyklepaná hadice i od reduktoru :-)jedocela běžná, když se na to pár let nemrkne..viz třeba Richie a převlečná matka --stačí blbě šáhnout při opravě něčeho jinýho,a některý mechanici jsou jak sloni v porcelánu a řešej hlavně urputně jen jeden konkrétní problém, kterej maj odstranit ...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 7.6.2013, pát 11:47

HonzaR píše: Vyklepaná hadice i od reduktoru :-)jedocela běžná, když se na to pár let nemrkne..viz třeba Richie a převlečná matka --.
matku jsem lehce povolil a zase utahl a je pokoj...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 7.6.2013, pát 13:16

ma smysl jet nechat seridit LPG kdyz si nejsem jistej spravnou funkci Lambdy ? plynar se umi podivat na lambdu pres ŘJ od LPG ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Petr147 » 7.6.2013, pát 13:24

Plynaře zajímá jenom lambda před katem

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 7.6.2013, pát 13:35

takze dve :) ja jsem nekde slysel, ze ale RJ LPG stejne nejak simuluje signal z lambdy ? jak to vlastne funguje ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 7.6.2013, pát 15:29

Systémů regulace jsou mraky--od archaických systémů po hi-tech vstřik tekuté fáze, z těch modernějších jsou to paralelní a seriové systémy.Seriové systémy s diagnostikou EOBD,OBDII potřebují bezvadnou funkci benzínového systému= to se týká i tebe....tvůj Magic 2 konkrétně moc neznám, /polská jednotka + české komponenty vstřiků + reduktoru/ale bere normálně signály : čili údaje lambda-údaj vstřiku benálu,teplota motoru,,, podtlak v sání ,teplota plynu.teplota reduktoru,tlak plynu.--výpočet běží v reálným čase, není žádný externí modul , má zakomponován režim autokalibrace--a adaptace...jsou borci, co jen nastavěj tabulkový hodnoty a šmitec, ale to je celkem na..., nezohledňuje to všechny postupný změny ..a klouzání "kondice" použitých konkrétních prvků..během dlouhodobého provozu..
Pro kalibraci za jízdy je potřeba přídavné kalibrační čidlo, .--zvlášť důležitá je tahle kalibrace u motorů Euro3 a Euro4.
Disponuje základní autodiagnosou systému., umožňuje běžnou rektifikaci--tj. naklonění /změna délek vstřiku /podle HW typu vstřiku..+ autokalibrací zjištuje "velikostní kondice" trysek..čili pokud po autokalibraci je změna naklonění moc velká /větší než 1,2 a nebo menší než 0,75/, ukazuje to na malé nebo naopak velké trysky..naklonění větší než 1,2 má projev jako omezovač níž..dalším parametrem pro jemné lazení je třeba posunutí atd.. Projede se to na benál, při 2500 ot,/je to důležité +-300/pak stejný úsek ve stejném stylu na LPG a následně se "vypočte modelování"--s cílem ztotožnit graf z benálu s grafem z LPG, většinou se hejbá s "nakloněním" pro překrytí charakteristik, pak se šahá ještě na posunutí ve volnoběhu..

je doufám aspoň trochu patrné , že bez kloudný lambdy/lambd se nedá ničeho dobrat, protože nejede OK ani benál....a z hlediska chyb musí být benálová jednotka "čistá"
Pro benál jednotku je plynová "transparentní--čili o ní neví..a protože mizerná lambda/lambdy znamená/jí v první řadě mizernej provoz na benál, nemůže následně ani poměrně citlivej přepočet hodnot vstřiku plynu, kterej během režimu jízdy na plyn provádí jednotka plynu /a benálová to netuší /stát za moc.
Dobrá lambda u plynu je nutná věc, pokud chceš efektivně funkční systém a ne kašlátko.
.. doba, kdy byla plynová instalace jednoduchá záležitost, je pryč a je to plnohodnotně softově laditelný systém..

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Jiřik » 9.6.2013, ned 17:58

Jak jste již psali, důležité jsou lambdy před katem, je buď pro každý bank jedna, nebo jedna společná. Podle ní se přesně nastaví benzínová mapa a tu pak by měla kopírovat ta plynová. Jak Honzo píšeš, měly by fungovat, ale je taky fakt, že přímo s odečtem signálu lambda sond dnes moc plynařů nepracuje, protože buď jen v softu kopírují grafy, které se mají překrývat, nebo to zapojí přes OBD, které to seřídí samo. Externí kalibrační čidla vyžadují některé starší jednotky, v podstatě čím novější, tím přesnější základní autokalibrace při které Ti to již
automaticky navolí 3D mapu (to je tabulka koeficientu délek vstřiků při různých otáčkách a zatíženích), kterou
ideálně ladíš pomocí asistenta OBD korekcí (G4 premium) nebo manuálně podle lambdy, jejíž voltáž porovnávám při běhu na benzín a na plyn v konkrétních polích. Tak se stanoví jakési body, k nimž se zprůměrováním doplní ostatní. Toto ale nejde s automatickými převodovkami.
K těm membránám v reduktorech: ono nejde moc dobře zjistit kolik jim ještě zbývá :smt064
takže bych doporučoval dolévat jen koncentrovanou nemrznoučku, která obsahuje jakési "inhibitory" jenž vytvoří takovou ochrannou vrstvu i na membránách no a po sto tisících bych prostě reduktor vyměnil (ta repase se moc nevyplatí, protože sada membrán stojí kolem pěti set a reduktory nové už od nějakých 1300,-
navíc většina výrobců produkty zdokonaluje, takže mívají lepší tlakovou charakteristiku a odolnost (viz třeba Compact).

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 9.6.2013, ned 18:57

Pozn.--Richie má bohužel starší Magic 2 , čili jednotka určitě nebude G4 kompatibilní ./spíš 1x nebo 3x?/,a firmware nejde co vím aktualizovat ..

Jiřík: Jak Honzo píšeš, měly by fungovat, ale je taky fakt, že přímo s odečtem signálu lambda sond dnes moc plynařů nepracuje, protože buď jen v softu kopírují grafy, které se mají překrývat, nebo to zapojí přes OBD, které to seřídí samo.

Je v tom vždycky zakuklenej stejnej problém.. mizerná regulace funkce benzínu /díky mizerný lambdě /bude automaticky znamenat i mizernou funkci regulace u plynu-z tohoto hlediska je jedno, jestli mapu upraví plynař ručně,nebo využije jinýho postupu,/když bude motor brát hodnoty z lambdy, která je už před smrtí , šilhá to a nejde dojít k rozumnýmu výsledku./.bez pořádný lambdy je regulace vstřikovanýho motoru z hlediska optimalizace slepá-, rozumná optimalizace-a o to Richiemu jde -- je za těhle okolností nedosažitelná meta ..bohužel, kvalitní základní čidla váha+ lambda jsou alfa a omega..jinak to možná nějak pojede, ale zázraky se nekonaj.

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Jiřik » 10.6.2013, pon 10:47

Pokud se bavíme o lambdách před katama tak určitě ano. Když totiž lambda není ok, stejně to přepne do nouzového režimu podle jakýchsi přednastavených parametrů, které jsou uni a tedy nic moc, což se při provozu na plyn násobí..........

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Petr147 » 10.6.2013, pon 11:01

kolik mám naklepat na nových svících?

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 10.6.2013, pon 11:25

0.55-0.6
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od HonzaR » 10.6.2013, pon 11:48

Jiřík:Pokud se bavíme o lambdách před katama tak určitě ano. Když totiž lambda není ok, stejně to přepne do nouzového režimu podle jakýchsi přednastavených parametrů, které jsou uni a tedy nic moc, což se při provozu na plyn násobí..

Záludnost je v tom, že kondice lambdy má celou škálu stavů, ne pouze funguje-nefunguje..reakční kondice je proces postupného zhoršování, na který právě reaguje adaptace./stejně jako u váhy..také může "šilhat" a přesto v jednotce nebude chybová hláška../.takže i když na diagnose může být lambda OK, ve skutečnosti je často už mizerná i když ještě funkční lambda příčinou "utahanýho a tupýho projevu", bez pádu do nouzáku..moje GTV se při "zprovozňování po koupi" řešilo týdny,zkoušel to leckdo, kroutil hlavou nad projevem, kterej nemá se standart stavem bussa nic společnýho.. chybové hlášky žádné, nakonec výměna obou lambd+ váhy a okamžitě po problémech..Citlivost Alfy je bohužel značná--nebo spíš díky obvyklému projevu a častému stylu jízdy na kontakt s omezovačem si člověk té změny spíš všimne.
Po zkušenostech měním nejdřív rutinně základní regulační čidla, a potom až řeším tyhle podivný projevy závady-nezávady u Alfy, je to z hlediska
času věnovanýho běhání okolo zdaleka nejefektivnější cesta k cíli--etalon funglovku váhu i lambdu si nechávám v šupleti "navíc"..a jen prohodím a porovnám stav a případně zase vrátím na dotahání..

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Co si myslíte o lpg na gta? (+ obecně V6 a plyn)

Příspěvek od Richie » 10.6.2013, pon 12:47

to jsem nechtel slyset :) asi si budu muset dat bokem koruny na lambdy a vahu....fuj
stejne mi prijde ze mi to moc nejede ani na benzin...prubeh OK ale vykon slabota...myslim ze kazdej 2.0 litr by si me dal k snidani...potreboval bych se projet 2.5 V6 u nekoho komu to jede...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů