Svíčky 2.5 V6 + LPG

Odpovědět
Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Conflict » 6.5.2011, pát 21:00

Ahoj Alfisti,

potřeboval bych poradit. Mám LPG, svíčky měněný před 55000 km (to jsem ještě auto neměl já, nevím ani jaké tam jsou). Přemýšlím o výměně pro jistotu před létem, NGK tam totiž nejspíš nebudou.

Vím, že originály by tam měly být NGK PFR6B, ale podle tohoto
http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svic ... utomobily/

se pro moje auto s LPG píše NGK PFR7B. Nikde jsem na netu nenašel kloudnou diskuzi s tím, že by někdo ty 7čky používal, ale píšou to tam. Já mám právě LPG a jen nevím jaké tam jsou teď, na faktuře je jen 6x zapalovací svíčka, ale cena za 1ks byla 400,- Kč, tak snad to nejsou nějaký šméčka, auto zatím startuje (i v mrazech) a jezdí dobře.

Nemáte někdo zkušenost s těma PFR7B ?

Nebo se na to mám vykašlat a koupit i pro LPG PFR6B? Zvlášť když je teď můžu sehnat za dobré peníze...

Díky za rady.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Majkll » 7.5.2011, sob 13:33

Mám NGK a taky plyn nevím přesně co za typ mrknu se ti
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Conflict » 7.5.2011, sob 19:17

Majkll: Díky moc. Ty máš tu 166 2.5 V6 24V s plynem? Tak se, prosím prosím moc, mrkni, díky. A jak se ti s nima jezdí? Měnils je za nějaký starší a zlepšil se třeba tah auta? Uvítám nějaký info. :-) :diky
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Conflict » 6.6.2011, pon 12:51

Tak nakonec jsem koupil klasiku, NGK PFR6B.
Kdyby je někdo do V6 potřeboval, tak úplně nové 6ks i s poštovným vyjdou na cca 1050,- Kč s dph, kupoval jsem zde:

http://cgi.ebay.co.uk/6x-NGK-PLATINUM-S ... 3a4cb1613b
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Celini
Uživatelský avatar

Příspěvky: 25
Registrován: 29.6.2011, stř 11:59

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Celini » 8.7.2011, pát 09:00

Uvažuju taky o přetavbě na plyn, jaký s tim máte zkušenosti? Ztratí to nějaký výkon, slyšel jsem od každýho něco jinýho ale nic smyslplnýho, u koho jste si to nechali dělat a popřípadě na kolik ta přestavba vyjde? Ta úspora je fakt velká. :) (156 2,5 v6)

gonzalos16v
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
Bydliště: Praha

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od gonzalos16v » 8.7.2011, pát 16:01

prodavaji svicky na LPG, ktere davaj vice jisker.
praxe rika, ze ty svicky stoji za nic.
na LPG staci jedna jiskra, ale musi byt poradna.
takze klasika NGK PFR6B

LPG na V6 pocitej od 35000Kc.
ja mam cesky LPG od http://www.hlpropan.cz/ neni tak drahy jako ostatni znacky a zatim zadny problem po 20000Km.
nechal jsem to delat v Bruntale

vykon jde o neco malo dolu.
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V

Conflict
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 125
Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Conflict » 9.8.2011, úte 13:30

Já mám taky systém od HLPropan a po bezmála 70.000km pořád v pohodě, měnil jsem jen ob 20000km butan. filtr (200,-) a 3 vstřikovače (ale postupně, zhoršily se), kus á 600,- kč. Pak jsem jednou vyměnil ještě čidlo tlaku plynu, blblo a vypínal plyn, ale to byla prostě vada jedné součástky, cena 800,-. Výkon o něco níž jde, ale na normální ježdění to v pohodě stačí. A úspora na palivo je fakt značná :-)

Jinak koupil jsem klasiku PFR6B z eBaye a nemůžu si stěžovat, šlape to parádně.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 10.10.2012, stř 08:42

pri studenejsim motoru mi to v nizkych otackach dost cuka...napadly me svicky ale jsou tam caa 22 tis, cozmi prijde jeste OK ne ? jsou tam PFR6B
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Dallen » 10.10.2012, stř 09:27

To muze delat lambda. Chvili trva nez se zahreje. Nevim kde ho ma v6 ale tsko ho ma hodne daleko
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 10.10.2012, stř 09:40

lamda je tam taky menena pred nejakym casem...no uvidime :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Ladis » 10.10.2012, stř 10:09

Cukaní u fáčka jsem řešil snížením odtrhu na svíčkach. Prostě žádné drahé plynové ludry, ale obyčejné svíce se sníženým odtrhem.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Yboris » 10.10.2012, stř 16:57

Ja tam mam BRISK silver na LPG a dobry ale vac jak 10 000 km bych nedoporucoval.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 10.10.2012, stř 17:02

ty jsou tak 100 za kus ne ?
jekej typ presne pouzivas?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Yboris
Pozorovatel

Příspěvky: 359
Registrován: 22.3.2010, pon 19:40
Bydliště: Hodonin

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Yboris » 10.10.2012, stř 19:20

BRYCK SILVER DR 15YS- 9 A musis upresnit prevedenie na zavite dlzku a tak, najdes to v fabrickem katalogu na internete maju tam upresnenia na vsetky obsahy alf,ano staly nejak 88 az 100 kc kazda a jede to aj na benzin bez problemu ale vramci opotrebeni a skusenosti menim z kazdu vymenu oleja mozno vydrzia aj dlhsie ale za tu cenu nechcem laborovat a potom z tama neco vysparvavat aspon opotrebeni elektrody tomu nasvecuje.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 23.10.2012, úte 14:55

tak svice zatim nemeneny...cukani se zase trosek zlepsilo ale to zakuckani pri rozjezdu je tam stale...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od vlad47 » 31.10.2012, stř 00:23

To zakucknutie tam mas pretoze to mas zle spravene, ako som pisal v tvojom druhom vlakne, nieco je tam zle, podla setkeho len kalibracia, ale moze to byt aj membrana reduktora, tlak, unik atd. Problem je ze pri pohynani sa motor prepina z rezimu volnobehu do rezimu jazdy. Plyn tieto rezimy striktne oddeluje, nemaju u neho skoro nic spolocne. Volnobeh sa vacsinou spolieha na naucene data a jazda uprednostnuje live data a tu asi uz chapes ze ked je to zle tak sa prejavuje problem.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 31.10.2012, stř 08:30

aha...diky..zkusim si domluvit cestu do jaromere ke svemu plynari....tedka kdyz se rozjizdim tak musim nejdriv motor vytocit tak do 1500 ot a pak zacit pomalu poustet spojku...soucasne to nejak nejde...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od vlad47 » 31.10.2012, stř 08:54

Urcite nek to pichne niekto na diag, potom uz budete vediet vsetko, ked zbadate mapu, rozdiely medzi vstrekovacmi benzinu a plynu, taktiez aj medzi samotnymi plynovymi, tlak aky tam je atd. Netreba ani skusat, staci pozriet hodnoty.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 31.10.2012, stř 08:57

no to jsme delali pred mesicem...byl jsem to pak projet a jezdil jsem dle pokynu pokud mozno ve 2500 ot/min a on pak nastavoval takovy carky barevny, jakoze mapu...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od vlad47 » 31.10.2012, stř 09:48

Podla toho co pises mas pravdepodobne tu starsiu verziu RJ kde sa mapuje aj jazda, nie len volnobeh, tam je komplikovanejsie, najprv treba namapovat volnobeh ako vzdy, potom benzinovu mapu, treba to robit na 4ke najlepsie so zapnutou signalizaciou kreslenia mapy a podla toho pridavat, potom to iste treba za tych istych podmienok spravit na plyne. Na zaver porovnat mapy a vykorigovat aby sedeli cez seba, potom RJ by mala este sama nastavit korekcie pri roznych otackach, treba pocas jazdy pozerat data a sledovat zmeny benzinovych vstrekov pri jazde na benzin a na plyn, idealne by mali byt nulove.
Ale ako som uz spominal, pokial mas problem niekde inde tak to kalibraciou nenapravis, ale to ze je chyba inde uz musi vediet z hodnot ten co ti to nastavuje.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Richie » 31.10.2012, stř 11:32

no on rikal, ze si mysli, ze to je uz dobre nastavene,ale ze je problem v te montazi, ze je pry "prasecky" provedena

ono se mu do toho, ostatne jako vsem co delaji LPG, nechce vrtat...kazdej chce jen montovat a servis montaze kterou sam neprovadel ho akorat otravuje...V Hradci Kralove jsem treba nesehnal nikoho kdo by mi s tim pomohl...

skoda ze bydlis tak daleko :(

ale jsme tady trosku OT...kdyztak pokracovani v tematu cukani : viewtopic.php?f=95&t=12668
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Jiřik

Příspěvky: 92
Registrován: 5.1.2013, sob 20:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky 2.5 V6 + LPG

Příspěvek od Jiřik » 15.8.2013, čtv 20:18

Svíčkám NGK PFR bych věřil víc, než Briskům Silver. Silvery mají neskutečnou energii jiskry, ale zhruba jen
prvních 10 tis. km. Navíc Už jsem viděl ulomenou středovou elektrodu, která skončila v motoru (jsou dost tenké).
Na spalování tedy u LPG perfect doporučuju hlavně tyto:
NGK laser line
Denso Iridium
NGK P..- tzn. jsou to jakékoliv platinové, mají nižší energii, ale vydrží dlouho

víceméně nevhodné jsou ty, jejichž vnější elektroda stíní tu střední a ty, které mají střední elektrodu
silnější, než 2mm. Pak také svíčky, které mají více než dvě vnější elektrody.

Odtrh pro svíce s jednou elektrodou 0,6-0,7 mm
s dvěma : 0,7 -0,8 mm

elektrody musí mít hrany (žádná oblá opálená místa) , ideálně hrana vnější elektrody pod středem té prostřední.

Všechny uváděné info na tomto fóru mám vyzkoušené na mnoha autech. Research by alfaromeo1 LPGperfect


K jednotce Magic II:
program je to už zastaralý, ale umožńuje jednoduchoé nastavení pro jakéhokoliv plynaře. Pokud potřebujete pomoct s nastavením této jednotky, napište mi.

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů