TBi - pokec

Odpovědět
Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Sgt. » 5.8.2015, stř 13:31

V Imofě řešili neklidný volnoběh výměnou Lambdy no a za zadších 500km výměnou konektoru Lamdy :-) víc jsem ze servisní hystorie nevyčetl. Od té doby co je auto u nás (v dobrých rukách) tak s volnoběhem klid. Benzín lejem obyč 95 na značkových pumpách.
Je to Delta 1,8TBi 147kw po upgradu olejové hadice za opletenou, jestli tam byla ještě nějaká další změna netušim. Jak jsem psal svíce co 30 nebo 2 roky.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Franik » 5.8.2015, stř 15:51

Vif leju od sameho zacatku co ji mam.. Soucasne jsem presel na 98 oct.. Benzin spotreba sla dolu o cca 2 litry.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Sgt. » 5.8.2015, stř 16:05

Zakolik teda jezdíš v reálnym provozu a jaké rychlosti?
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

byp
Nováček

Příspěvky: 127
Registrován: 4.5.2013, sob 15:02

Re: TBi - pokec

Příspěvek od byp » 5.8.2015, stř 16:38

Lambdu mám vyměněnou (psalo to chybu lambdy tak jsem ji vyměnil). Konektor nevím, ja myslel že to je jeden díl ale tak zkusim se poptat.
Ta spotřeba vif + 98 by mě teda zajimala.

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Franik » 5.8.2015, stř 21:26

Současně 8 litrů s průměrem 70km/hod.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Sgt. » 6.8.2015, čtv 08:13

S obdobným rychlostním průměrem jezdí Delta s automatem a načepovanou obyč N95kou v rozmezí 9-10 a 35kobyl jí oproti QV chybí...
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Franik » 6.8.2015, čtv 13:12

musím vzít v potaz že to byla cesta dálková, Itálie. Ale zas se najezdilo něco tam, a v It. jsme chytly šílený kolony kde se několik desítek Km popojíždělo 1 - 2 anebo se stálo. Jinak měření bude probíhat dál jelikož jsem doteď jezdil jen 95octanů. A tam byla spotřeba 9,5 až 10.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

byp
Nováček

Příspěvky: 127
Registrován: 4.5.2013, sob 15:02

Re: TBi - pokec

Příspěvek od byp » 6.8.2015, čtv 16:13

Tak dálnici a minimum města při průměru 80-90km/h jezdím za 10,5 na obyč N95 takže tak o 0,5-1l navíc. Pokud ti to kleslo o 15-20% tak bych jezdil za nějakých 9l což je přesně to co bych si tak představoval. Cena je aktuálně vyšší o 7% (32,5 vs 34,7) takže by se to mělo vyplatit.
No a jsem zase u toho kde ten benzín brát....
Každopadně díky za info.

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: TBi - pokec

Příspěvek od soft147 » 6.8.2015, čtv 17:42

I když mám jiný turbobenzin, tak beru jen Vervu100 a Maxxmotion100 při jen svižné jízdě není problém okolo 8/100 ale běžně jezdim 12-14/100 bo od toho to je :-) po aplikaci sportovního katu šla spotřeba průměrně o litr dolů.
Naposledy upravil(a) soft147 dne 6.11.2015, pát 18:40, celkem upraveno 1 x.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Honza R. » 9.8.2015, ned 16:08

Doporučuju Vervu 100. Neobsahuje biohumus, tudíž není potřeba žádný VIF. Dnes 500 km, 50% D1, 50% okresky, sahara 37 stupňů, klima hučela jak blázen... průměr za cestu 9.6 litru. A to jsem se neloudal, žádný OPC mě nepředjelo :wink:
Alfa Brera 1750 TBi

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: TBi - pokec

Příspěvek od soft147 » 9.8.2015, ned 22:23

To je dobře :)
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

byp
Nováček

Příspěvky: 127
Registrován: 4.5.2013, sob 15:02

Re: TBi - pokec

Příspěvek od byp » 6.11.2015, pát 18:32

Tak ještě se vracím k té spotřebě s VIFem.... no tedko jsem dojezdil tu pullitrovou pixlu no a rozdíl ve spotřebně 0. Pořád to je mezi 10-12l Ale je pravda že VIF samotný deklaruje 4% takže by se to mělo snížit na 9,6 - 11,5 což není kdo ví co.
Je pravda že to kolísání otáček na volnoběh se zmenšilo možná uplně zmizelo - poslední dobou jsem si toho nevšim, že by se to stalo.
No až se zase zmenší rozdíl mezi Vervou 100 a Onem na míň než 5kč na litr tak zkusím podobný experiment s tou Vervou.
Zatím mám z použití VIFu takové rozporuplné pocity - no neuškodilo to, je to trochu opruz do tam nalívat, zmizelo to kolísání, bez změny na spotřebě....

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Envel » 9.11.2015, pon 14:26

VIF je na samostatné téma. Za mě můžu říct, že reálné výsledky taky nepozoruji, ale věřím a liju. O spotřebu tam podle mě nejde, ty jejich čísla jsou jakýmsi průměrem napříč všemi uživateli a podle mě tam počítají i s tím, že některým motorům to sníží spotřebu tím, že je vyčistí od karbonu a tím optimalizují chod a bla-bla-bla... Já nikdy rozdíl ve spotřebě taky nezaznamenal, ovšem dosud jsem nevlastnil žádný benziňák co by měl víc jak 60.000km.
Ale o čistící schopnosti VIFu nemám vůbec pochybnosti, prokázali jí laboratorními zkouškami. Nicméně zrovna ty testy se prováděli na starším motoru z merglu bez přímého vstřiku a vlastně řešili čištění zakarbonovaných sacích ventilů, které bylo mimochodem luxusní(vyšlo to někdy v létě ve SM nebo tady http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481). U přímých vstřiků včetně TBi to bude krapet jinak, ale neříkám, že to tam nebude fungovat vůbec, jen tam prostě z logiky věci "neprotéká" rozstříknuté palivo s VIFem a vzduchem kolem sacích ventilů a tím pádem je takto napřímo čistit nemůže. Zas ale možná čistí vstřikovače, čert ví :smt102
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

byp
Nováček

Příspěvky: 127
Registrován: 4.5.2013, sob 15:02

Re: TBi - pokec

Příspěvek od byp » 9.11.2015, pon 18:18

Envel píše:... ale věřím a liju.
:supz: Jo to je přesně ono....
Jinak v zásadě pokud se mi podaří vymyslet nějaký lepší systém dávkování tak asi budu pokračovat. Napadá mě koupit pár lahviček (tak aspoň 4) 120ml rozlít do nich po 65ml - to bych si udělal v garáži - a pak je tak na benzince jen vyklopit a prostě jednou za měsíc (což u mě jsou ty 4 tankování) si to zase v garaži nachystat. A jako ceny těch "premiovych" paliv jsou imho fakt mimo....
Jinak co se týká výkonu nebo spotřeby tak prostě nada.....

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Kubas » 9.11.2015, pon 18:31

já to v práci pro diesely mám vyřešené tak, že vždycky jednou za dva měsíce odleju VIF do tohoto:
http://www.obalcentrum.cz/obaly/lahve/p ... ?ItemIdx=2

každé auto jich má v kufru 5 a hotovo.... dolití je rychlé a čisté, akorát holt jednou za měsíc se s tím musí někdo 15 minut otravovat.... ale odměřovat VIF na benzince zvlášť pokud člověk hodně jezdí je fakt opruz....

Možná kdyby to dal Alfi-silver do e-shopu že si můžeš koupit 5 takových lahviček řekněme za 50 Kč tak by to lidi i brali a měl by na tom i vejvar.... :D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Franik » 9.11.2015, pon 19:58

já při natankování prostě naleju 3 víčka dotočím nádrž a jedu. Ale VIFu též důvěřuji.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Danni » 9.11.2015, pon 20:01

ja som vif raz lial do TS len tak pre zabavu... ci to pomohlo daco palivovej sustave netusim ale u TS to je asi strata casu na pumpe :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Ladis » 9.11.2015, pon 20:34

Jako 30 s navíc na pumpě při otočení pár víček vifka mě teda vůbec neobtěžuje....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Mafox

Příspěvky: 3
Registrován: 4.4.2016, pon 09:25

TBi a AR 159 SW

Příspěvek od Mafox » 4.4.2016, pon 09:30

Dobrý den,
vážně uvažuji o koupi AR 159 1,750 TBi a chtěl bych laskavě poprosit o názory, jak je to s životností turba u tohoto auta. Vlákno kde se řeší spolehlivost turba u TBi obecně, mě velmi znepokojilo, měl jsem TBi za spolehlivý motor.
Je tahle problematika např. od mladších ročníků vyřešena, nebo je to problém pro všechny TBi u AR 159?
Moc děkuji za případné reakce.

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: TBi - pokec

Příspěvek od bobas » 4.4.2016, pon 10:33

intervalove vydrzi turbo max tak 3 vymeny oleje, pokud nekdo dodrzuje predepsanych 30tkm, coz je nesmysl! Pokud menis co 10-15tkm, je to vetsinou v poradku, krom turba ten motor, aspon teda ten nas nic netrapi,ale od doby, co se zkratil interval na 1/3, tak je to v cajku! :)
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Franik » 4.4.2016, pon 10:46

Pro TBI byl dokonce výměnný interval pro olej zrušen a je pouze doporučen. Jinak vše tak jak píše Bobas. Kdo jezdí podle servisky má již několikáté turbo, Osobně mám něco přes 80 a turbo ještě originál. Doufám že se mě po tomto příspěvku nezhroutí. :-D
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Mafox

Příspěvky: 3
Registrován: 4.4.2016, pon 09:25

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Mafox » 4.4.2016, pon 12:19

Zajímalo by mě, jestli byla tahle chyba někdy odstraněna, nebo se táhne až do konce výroby 159?
Jaké jsou poznatky s odstraněným sítkem u přimazávání turba?

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Franik » 4.4.2016, pon 20:42

No zrovna vyhoď i vzduchový a benzínový filtr. Jsou tam k ničemu akorát se zanáší bordelem.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Oskar » 6.4.2016, stř 17:47

Rekl bych že problém s turbem je spiš zalezitost Giulietty u 159 nevím o nikom, kdo by měl problem s turbem. Jinak si myslim, že interval 30k km je nesmysl u každýho auta.
Bolest tohoto motoru je spis lamda sonda a "skur vené" variatory na vackach. 75.000km a nez se natlací olej tak klasicky diesel zvuk efekt. Výsledek, jednou šlápnu na plyn a auto vystřelí jak raketa a ujíždí mi pod zadkem, po druhe slapnu na plyn a mam pocit jako kdybych měl o 100 kobyl méně.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Mafox

Příspěvky: 3
Registrován: 4.4.2016, pon 09:25

Re: TBi - pokec

Příspěvek od Mafox » 7.4.2016, čtv 07:08

To nezní moc dobře, ach jo :( Děkuji za reakce, TBi bych kupoval s nájezdem 120 000+

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti