Životnost turba

wlki

Příspěvky: 39
Registrován: 30.3.2012, pát 09:35
Bydliště: Přerov

Re: Životnost turba

Příspěvek od wlki » 3.5.2018, čtv 19:40

mno, minuly vikend jsem koupil giu QV a jelikoz po koupi noveho auta delam filtry a oleje okamzite, mam uz objednany olej Selenia star p.e. 5w-40 (podle manualu vyrobce).
Bohuzel az ted jsem dosel k tomuto tematu a zjistil, ze vyrobce udal pouzivat novy typ oleje, jak pisete vyse. To me ve finale tak nevadi jako spis to, ze bych potreboval vedet, kde se presne nachazi to sitko na hadici k turbu, abych ho mohl objednat a vymenit i s olejem. Popr. jaky je tam pristup a celkova narocnost. A mohl by mi prosim nekdo sem dat ty kody ( vse co by se melo menit pri vymene oleje, krom te hadice, za teplotne lepe izolovanou), diky kterym to objednam ve fiatu? Diky moc
Alfa Romeo Giulietta QV 173kW
Fiat Stilo ABARTH 2.4 V5 125kW ex
Fiat Stilo 1.6 76kW ex
ZAZ Tavria ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od Franik » 5.5.2018, sob 21:16

Do QV nemá star p.e co dělat pro qv je jediný olej s danou specifikací. Na původní specifikaci umřelo hodně turbín.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

wlki

Příspěvky: 39
Registrován: 30.3.2012, pát 09:35
Bydliště: Přerov

Re: Životnost turba

Příspěvek od wlki » 5.5.2018, sob 21:34

Franik píše: 5.5.2018, sob 21:16 Do QV nemá star p.e co dělat pro qv je jediný olej s danou specifikací. Na původní specifikaci umřelo hodně turbín.
Nemá tam co dělat až po revizi, do té doby byl udáván výrobcem. Jaký je vlastně rozdíl mezi p. e a ted doporučeným sport energy? Upřímně se mi nechce věřit, že by mohl za zakukani turba.
Podle mě na původní specifikaci tolik turb neodeslo, vic jich odeslo kvůli intervalu výměny oleje, těch 30tis km musel vypustit opravdu jen idiot
Alfa Romeo Giulietta QV 173kW
Fiat Stilo ABARTH 2.4 V5 125kW ex
Fiat Stilo 1.6 76kW ex
ZAZ Tavria ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od Franik » 6.5.2018, ned 21:08

Právě že do doby než došlo ke změně oleje, tak těch turb bylo opravdu hodně, a byl to důvod proč udělali olej jen a jen pro tuto motorizaci. Ale každej svého štěstí strůjcem. Měl jsem 90tis s origo turbem a nebyl problém. Ono těch změn tam sice proběhlo víc. Ale já používal sport power měnil po 12tis a každou druhou výměnu novej šroub se sítkem. Rozdíl je ten že sport power odpovídá normě FIAT 9.55535-GH2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F7052.H12 kterou žádný jiný olej nemá. Jaký má ona norma požadavky ti nikdo zřejmě nezdělí.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

wlki

Příspěvky: 39
Registrován: 30.3.2012, pát 09:35
Bydliště: Přerov

Re: Životnost turba

Příspěvek od wlki » 7.5.2018, pon 09:02

Franik píše: 6.5.2018, ned 21:08 Právě že do doby než došlo ke změně oleje, tak těch turb bylo opravdu hodně, a byl to důvod proč udělali olej jen a jen pro tuto motorizaci. Ale každej svého štěstí strůjcem. Měl jsem 90tis s origo turbem a nebyl problém. Ono těch změn tam sice proběhlo víc. Ale já používal sport power měnil po 12tis a každou druhou výměnu novej šroub se sítkem. Rozdíl je ten že sport power odpovídá normě FIAT 9.55535-GH2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F7052.H12 kterou žádný jiný olej nemá. Jaký má ona norma požadavky ti nikdo zřejmě nezdělí.
dekuji za info :wink:
a tech 90tis km si jel uz na tom druhem oleji?
Me spis napada, ze tim olejem zakryvali svuj alibismus, kdy sami prisli na to, ze prvne udavany interval vymeny oleje proste prestrelili a tak vydali jakoby druhy olej, aby to mohli hodit prave na nej.
Samozrejme je to jen muj nazor..
Alfa Romeo Giulietta QV 173kW
Fiat Stilo ABARTH 2.4 V5 125kW ex
Fiat Stilo 1.6 76kW ex
ZAZ Tavria ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od Franik » 7.5.2018, pon 15:20

Právě hlavní problém je že olej hodně karbonoval u turbíny v potrubí a kousky karbonu zalepovaly to sítko na zpětném potrubí, po ucpání se snížil průtok oleje a turbo řeklo pápáááá. Proto se i po odchodu turba s novou turbínou dávalo potrubí které na sobě mělo izolaci tepelnou. Co jsem měl já tak se jezdilo jen na sport power a poslední výměna v DE už byl taky myslím sport power. já měl auto něco okolo 4 let. Jinak pokud odpovídáš ve vlákně hned na další citaci nepoužívej citace plevelí to akorát vlákno.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

wlki

Příspěvky: 39
Registrován: 30.3.2012, pát 09:35
Bydliště: Přerov

Re: Životnost turba

Příspěvek od wlki » 7.5.2018, pon 18:16

Aha, chápu. A jde poznat jestli mám už tu hadici správnou i já? Vypadá jinak než ta původní? Resp. kde se nachází, mrkl bych na ní.
Je to ta, která jde vidět hned po otevření kapoty - z čela na bloku motoru, vpravo vedle výukového potrubí?
Omlouvám se za tu citaci.
Alfa Romeo Giulietta QV 173kW
Fiat Stilo ABARTH 2.4 V5 125kW ex
Fiat Stilo 1.6 76kW ex
ZAZ Tavria ex

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od Franik » 7.5.2018, pon 21:41

Jj je to trubka co vychází z pod krytu od turba a na bloku motoru je prošroubovaná onim šroubem se sítkem přes oko. Pokud někdo turbo sundával máš nejspíš novou trubku je na ni vidět takový hliníkový rukáv s izolací, původní verze je trubička je na konci je opanceřovaná hadička (většinou napadená korozí).
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

wlki

Příspěvky: 39
Registrován: 30.3.2012, pát 09:35
Bydliště: Přerov

Re: Životnost turba

Příspěvek od wlki » 8.5.2018, úte 09:54

v tom pripade uz ji mam novou i ja, navic turbo bylo delany tak je to vymeneny asi vsechno.
Nasel by se tu nekdo, kdo by mi byl schopny poslat objednaci cisla z ePeru toho sitka a popr vsech tesneni okolo? Diky
Alfa Romeo Giulietta QV 173kW
Fiat Stilo ABARTH 2.4 V5 125kW ex
Fiat Stilo 1.6 76kW ex
ZAZ Tavria ex

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Životnost turba

Příspěvek od rammstein » 8.5.2018, úte 10:15

Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

wlki

Příspěvky: 39
Registrován: 30.3.2012, pát 09:35
Bydliště: Přerov

Re: Životnost turba

Příspěvek od wlki » 8.5.2018, úte 16:18

Díky, ale asi sem debil, nemuzu to tam najít
EDIT: nalezeno, objednano, vymeneno .) Ve Fiatu Prerov chteli za sroub a dve podlozky 900Kc
Alfa Romeo Giulietta QV 173kW
Fiat Stilo ABARTH 2.4 V5 125kW ex
Fiat Stilo 1.6 76kW ex
ZAZ Tavria ex

Láďa C
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.1.2018, stř 13:40
Bydliště: Písek

Re: Životnost turba - stav přidané tepelné izolace

Příspěvek od Láďa C » 25.3.2019, pon 09:52

Před rokem jsem doplnil na trubku přívodu oleje do turba tepelnou izolaci, která má odolnost do 20 min. +1090 °C, do 20 s +1650 °C. Po najetí cca 20tis km je na izolaci znát, že teploty jsou v okolí trubky přívodu oleje dost vysoké (viz obrázek). Nyní je najeto 60tis km a původní turbo stále drží, spotřeba oleje od výměny k výměně (10tis) je OK - není nutno dolévat olej.
Přílohy
izolace.JPG
AR Giulietta 1,7 TBi
Fiat Grande Punto 1,4 8v
Fiat Ulysee 2,0 16v
Š Octavia 1,8 Turbo ex
Š Octavia 1,8 20v ex
AR 33 1,7 16v ex
AR 33 1,4 ex
pozn. nikdy jsem neměl naftové auto

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 26.3.2019, úte 06:35

no, pokud to vypadá takhle, tak ani trubka po "revizi" s tím trapným AL. odstíněním, co se po 3 nasolenejch zimách rozpadne to nezachrání..

jelikož mám zbytek omotávky na vejfukový svody, vemu to tím...

ty teploty tam nemá šanci přežít žádnej olej.. jediný řešnení, aby se to nepřipejkalo/neucpávalo je olej s detergenčníma a rozpouštěcíma účinkama.. něco jako Motul Xclean atd.. (kterej sice nemá poslnedí fiatí štempl..) , ale zdá se že funguje, jelikož motor běží klidněji a hlavně potišejc než na předepsanou selenku...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: Životnost turba

Příspěvek od Радим » 7.4.2019, ned 10:28

hno3 píše: 26.3.2019, úte 06:35 no, pokud to vypadá takhle, tak ani trubka po "revizi" s tím trapným AL. odstíněním, co se po 3 nasolenejch zimách rozpadne to nezachrání..

jelikož mám zbytek omotávky na vejfukový svody, vemu to tím...

ty teploty tam nemá šanci přežít žádnej olej.. jediný řešnení, aby se to nepřipejkalo/neucpávalo je olej s detergenčníma a rozpouštěcíma účinkama.. něco jako Motul Xclean atd.. (kterej sice nemá poslnedí fiatí štempl..) , ale zdá se že funguje, jelikož motor běží klidněji a hlavně potišejc než na předepsanou selenku...
Takže to je v eshpou MOTUL X-CESS 8100 5w40 ? Xclean nikde nevidím. Napadlo mě jestli není alternativní náhrada za Selenii. Přece jen jsou i lepší oleje. Do TS jsem kdysi dával Millers Oil a jezdí do teď :) Tak jen ejstli má smysl jiný olej do TBI. Jak píšeš že motor beží tiše. Právě toho vsi všímám,že když je tam nový olej,tak je to tichý....po pár tisících KM už to tak tiché není :D

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 8.4.2019, pon 07:58

https://www.motul.com/cz/cs/products/8100-x-clean-5w40

a vyhledávač prodejců..

https://www.motul.com/cz/cs/resellers?q ... s%5B1%5D=1

tím máš zaručený, že nenakoupíš sice levnej, ale někde v polsku stočenej fejk..

motul je špička, hlavně umí to co selenia ne (resp. nemá nikde specifikováno).. tj zabraňovat úsadám a rozpouštět je...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Životnost turba - stav přidané tepelné izolace

Příspěvek od Petulin940 » 9.4.2019, úte 18:34

Láďa C píše: 25.3.2019, pon 09:52 Před rokem jsem doplnil na trubku přívodu oleje do turba tepelnou izolaci, která má odolnost do 20 min. +1090 °C, do 20 s +1650 °C. Po najetí cca 20tis km je na izolaci znát, že teploty jsou v okolí trubky přívodu oleje dost vysoké (viz obrázek). Nyní je najeto 60tis km a původní turbo stále drží, spotřeba oleje od výměny k výměně (10tis) je OK - není nutno dolévat olej.
Možná naivní nápad...jsme v Čechách,domácí tuning tady vždy kvetl...nedalo by se to potrubí opatřit jakým si chladičem,který by ochránit protékající olej před degenerací.Nebo doplnit jakýmsi odstíněním a chlazením doplnkovým vetrákem...
protože foto té polospáleneé trubky si o to přímo říká.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 10.4.2019, stř 06:53

no lepší nápad je použít delší hadici/potrubí a vést to úplně mimo, ne skrz tu pec mezi svody a turbem :) třeba to obkroužit vrchem jako je jedna chadice chlazení a přivést to od prvního válce...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Životnost turba

Příspěvek od Petulin940 » 13.4.2019, sob 00:31

tak hoši - majitelé QV jak to vidíte s nápadem hno3 ...použít delší trubku a vést ji uplně mimo ?
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

Láďa C
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.1.2018, stř 13:40
Bydliště: Písek

Re: Životnost turba

Příspěvek od Láďa C » 13.4.2019, sob 09:44

Já o tom přemýšlím jako o dobrém nápadu. Uvidím při další výměně oleje, v jakém bude stavu nová izolace. Je ale fakt, že motor je na max výkon využíván minimálně. Pokud by se jezdilo někde na okruhu, byla by to asi nutnost uvažovat o tomto řešení.
AR Giulietta 1,7 TBi
Fiat Grande Punto 1,4 8v
Fiat Ulysee 2,0 16v
Š Octavia 1,8 Turbo ex
Š Octavia 1,8 20v ex
AR 33 1,7 16v ex
AR 33 1,4 ex
pozn. nikdy jsem neměl naftové auto

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 25.4.2019, čtv 06:11

není třeba jezdit na okruhu, aby tam byl olej jak v peci :) .. 800°C tam v těchto místech je prakticky neustále.. při okruhovém použití (resp. třeba i kudle na dálnici není problém 1000°C
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: Životnost turba

Příspěvek od Радим » 28.4.2019, ned 17:07

hno3 píše: 8.4.2019, pon 07:58 https://www.motul.com/cz/cs/products/8100-x-clean-5w40

a vyhledávač prodejců..

https://www.motul.com/cz/cs/resellers?q ... s%5B1%5D=1

tím máš zaručený, že nenakoupíš sice levnej, ale někde v polsku stočenej fejk..

motul je špička, hlavně umí to co selenia ne (resp. nemá nikde specifikováno).. tj zabraňovat úsadám a rozpouštět je...
Ještě by mě zajímalo- jelikož v tomto parametru se nevyznám- zda je rozdíl,že selenia sport power má při 100 stupních hodnotu 15,2 mm²/s pokud si dobře pamatuji. A motul 8100 xlean má "jen" 14,1 mm²/s . Zda je to nějáká zásadní hodnota pro zachování mazacího filmu,tloušťku filmu apod

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Životnost turba

Příspěvek od Danni » 28.4.2019, ned 17:36

No mam za to ze hustejsie je lepsie co sa tyka mazania ale najlepsie je vediet hodnotu HTHS
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: Životnost turba

Příspěvek od Радим » 29.4.2019, pon 18:39

Právě si nejsem jistý. I když ta veličina je kinematická viskozita,čili to jak teče? Celkové HTHS ani v katalozích nemají,jedině že by to bylo pod názvem viscozity indes ASTM a to má motul 172 a selenia 170.

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 387
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Životnost turba

Příspěvek od Petulin940 » 29.4.2019, pon 21:01

Jen taková poznámka..není levnější řešit nějakou delší trubkou přívod oleje jeho znečištění karbonem z důvodu vysokých teplot než řešit tribotechnické problémy?
Vemte to selským rozumem.Stačí se podívat na fotku té opálené chránici trubičky!
Když olej přitékající do turba nebude "ohrožován" vysokou teplotou - není co řešit!
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: Životnost turba

Příspěvek od Радим » 29.4.2019, pon 21:23

Petulin940 píše: 29.4.2019, pon 21:01 Jen taková poznámka..není levnější řešit nějakou delší trubkou přívod oleje jeho znečištění karbonem z důvodu vysokých teplot než řešit tribotechnické problémy?
Vemte to selským rozumem.Stačí se podívat na fotku té opálené chránici trubičky!
Když olej přitékající do turba nebude "ohrožován" vysokou teplotou - není co řešit!
Tak samozřejmě. Jen narážím na to,že ten Motul by měl i lépe čistit,což není od věci pro turbo,když změna oleje na sport power bylo kvůli zanášení sítka karbonem. Což by tento motul mohl eliminovat líp,jak Selenia

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti