Životnost turba

Odpovědět
Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Životnost turba

Příspěvek od Dallen » 1.4.2014, úte 10:19

Tak tbi s kleklym turbem uz bylo takze vymena klasika co deset tkm...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Danni » 1.4.2014, úte 15:05

kamos vo fiate robil turbo na brere TBi uz aj po 70tkm... ono asi neni sranda tam davat nejaky iny olej a nedaj boze po 15tkm ked na TS menis po 10
hej a na tej brere menili aj variatory... to som kukal jak puk ze TBi ma variatory
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

ethicon
Nováček

Příspěvky: 220
Registrován: 14.4.2011, čtv 20:40

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od ethicon » 2.4.2014, stř 08:34

ja čo som predal moju QV tak novej majitelke asi po 2000km odišlo turbo...a to auto nemalo ani 40000km..naštastie je to ešte v záruke...už od novoty to auto ked som to ráno naštartoval išlo do otáciek samo bez toho aby som stláčal plyn, nikdy však nič nezistili čo by s tým mohlo byt, teraz čo mám novú QV tak to nerobí...v servise mi povedali, že majú také skúsenosti, že turbo na 1,8Tbi sa kazí ludom, ktorí jazdia až príliš opatrne...čo bol aj môj prípad. Neviete niekto aký je blok motora na "starej" Tbi kedže teraz je údajne hliníkovi? Ved aj ten starý je z hliníka...či tento nový je nejaký odlahčený hliník?
Alfa Romeo Giulietta QV /facelift/ 2013-
Alfa Romeo Giulietta QV, nero etna 2010-2013
Alfa Romeo 147/Sport/120cv, čierna metalýza, facelift 2006-2010

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Petr147 » 2.4.2014, stř 08:54

Nemá QV klasický litinový a 4C hliník? A s tím turbem, nebude to tím olejem pro Tbi, co ani u nás některé autorizaky nemají a když jsem se na to téma bavil s prodejcem na SK, když jsem QV projížděl, tak o tom ani nevěděl?

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Franik » 2.4.2014, stř 09:14

No doufám že to bude u mě ok. Mám zachvíly 70tis. co jsem nasosal z italkých alfistů tak většinou turbo odejde do 40tis tak doufám že to bude ok jelikož záruku nemám. :smt089a to že to občes projedu tak to joooo :drivers:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Dallen » 2.4.2014, stř 09:27

159 tbi dostavalo id nova kour a turbo lehlo taky po 60.

No vida, zacina se vybarvovat...
Tbi ma litinovej blok krom 4c
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od Petr147 » 2.4.2014, stř 09:35

Tak když tam bude repasovatelne turbo za pár tisíc, tak proč ne... Jen aby tam nebylo něco jako na 20V 2.4, kde výrobce nedodává náhradní díly

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Olej pro TBi (specifikace, intervaly atd.)

Příspěvek od bobas » 2.4.2014, stř 09:55

Zajimeva, udajne na 159tce se spatne dochazuje a muze se prehrivat,juli by s tim problem mit nemela, alespon toto rikali na servise,tak nevim...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Životnost turba

Příspěvek od Pivrnec911 » 2.4.2014, stř 11:43

Teď po facu snad bude mít Giulietta hliníkovej blok stejně jako 4c,někde jsem o tom četl takže to není domněnka. Jinak Franiku zbejvá ti 10tis.km:-)
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

aston147
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 7.3.2014, pát 20:05

Re: Životnost turba

Příspěvek od aston147 » 2.4.2014, stř 11:45

No ja velky rozdiel nepocitujem na spotrebe ked idem economy run, tak okolo 8 a ked bez dialnice co premavka dovoli tak 10-11. Takze nevidim dovod ho setrit nejak extremne. A nekupil som si auto na rekordy v spotrebe :-D. Pytal som sa na to v servise, tak zevraj ho mam kludne vytacat, ze je to lepsie aspon do 4tis. Uvidime ako to bude, zatial mam 59tis km..
Inak som nasiel turbo na UK webe za 499 quid, co mi nepride az taka drama.
Alfa´s are for nice people

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od Franik » 2.4.2014, stř 16:14

takže ještě 8 tis. a bude inzerát o pár vláken níž. :smt019
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Životnost turba

Příspěvek od Danni » 2.4.2014, stř 17:34

tak je jasne ze pri nizkych otackach jak to robi 90% ludi ze na spotrebu :roll: nema olejove cerpadlo tlak a nestiha zasobovat aj turbo... vela ludi tak jazdi aj na diezlu ale tak to funguje a proste traktorista to nepochopi a ty mu to ani nevysvetlis... to iste podla mna polozilo aj ojnicne loziska na TS... ten co jazdi jak hovado :drivers: tak mu to drzi a ten co to toci do 2500 lebo sa boji tak mu to klakne, 8v verzie boli ok ale 16 uz nie lebo bolo potreba trochu viac oleja na vacky no cerpadlo ostalo povodne a tak smola

edit: a to sa proste neda ani otestovat pri vyrobe motora lebo tam to tocia a testuju a davaju tomu motoru zabrat na 100% cista krv a motor drzi a nevykazuje poskodenia.... potom test optimalne otacky atd... no pride durko traktorista a hold nikto nepocital ze bude jazdit do 2000ot
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Životnost turba

Příspěvek od Envel » 2.4.2014, stř 22:21

Ještě jsem sice neměl tu čest, ale ze všech testů mi vychází, že TBi má docela "dieselovou" charakteristiku, tedy slušný krouťák vodspodu a točit to do červeného naopak nemá smysl, takže se nedivím, že s tím lidi jezdí na pohodu.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od George.KHE » 2.4.2014, stř 22:25

Možná TBI v 159, ale v Giulietě jede opravdu dobře a nejede to jako diesel.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Životnost turba

Příspěvek od Dallen » 3.4.2014, čtv 07:23

Obecně to je charakteristika všech turbo benzinu.

Ale co jsem porovnaval video tak rozdíl v tbi v 159 a giu je značný..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Životnost turba

Příspěvek od pedro m » 3.4.2014, čtv 08:59

Dallen ma recht, i kdyz jsem mel A4ku 1.8T, nemelo smysl chodit za 5k otacek, stejne to tam uz nejelo. Nejlip se takovy motor citi tam kde nafta, 2000 az 4000


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Životnost turba

Příspěvek od Pivrnec911 » 3.4.2014, čtv 09:14

Danni píše:tak je jasne ze pri nizkych otackach jak to robi 90% ludi ze na spotrebu :roll: nema olejove cerpadlo tlak a nestiha zasobovat aj turbo... vela ludi tak jazdi aj na diezlu ale tak to funguje a proste traktorista to nepochopi a ty mu to ani nevysvetlis... to iste podla mna polozilo aj ojnicne loziska na TS... ten co jazdi jak hovado :drivers: tak mu to drzi a ten co to toci do 2500 lebo sa boji tak mu to klakne, 8v verzie boli ok ale 16 uz nie lebo bolo potreba trochu viac oleja na vacky no cerpadlo ostalo povodne a tak smola

edit: a to sa proste neda ani otestovat pri vyrobe motora lebo tam to tocia a testuju a davaju tomu motoru zabrat na 100% cista krv a motor drzi a nevykazuje poskodenia.... potom test optimalne otacky atd... no pride durko traktorista a hold nikto nepocital ze bude jazdit do 2000ot

Na této teorii je založen takzvaný Pivrncův zázrak :-D
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Životnost turba

Příspěvek od Danni » 9.4.2014, stř 16:29

pedro m píše:Nejlip se takovy motor citi tam kde nafta, 2000 az 4000
no by si sa cudoval kolky jazdia len do 2000-2200ot.
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Životnost turba

Příspěvek od Liwika19 » 9.4.2014, stř 16:40

ja poznam typka co s TS jazdil do 2500 ot. a mi vravel ze mu to nejak netaha a je to lenive :-D
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Životnost turba

Příspěvek od Danni » 9.4.2014, stř 16:44

pod 2200 s TS nejazdim!!! cista vrazda... co to je za magora? :D isto chcel kupit oktu v TDI ale mal peniaze len na alfu :P
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Životnost turba

Příspěvek od Liwika19 » 9.4.2014, stř 16:57

potom si kupil subaru...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od Franik » 10.4.2014, čtv 12:40

okolo 2000 jezdím v 90% jízdy a pak další je tak okolo 5000 :drivers: signalizace řazení nabádá k řazení nahoru už na 1500 až 1700
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Životnost turba

Příspěvek od PetrGTV » 10.4.2014, čtv 13:08

Liwika19 píše:ja poznam typka co s TS jazdil do 2500 ot. a mi vravel ze mu to nejak netaha a je to lenive :-D

Petr147? :-D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Životnost turba

Příspěvek od Petr147 » 10.4.2014, čtv 13:48

Ne :D

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Životnost turba

Příspěvek od Liwika19 » 10.4.2014, čtv 16:41

PetrGTV píše:
Liwika19 píše:ja poznam typka co s TS jazdil do 2500 ot. a mi vravel ze mu to nejak netaha a je to lenive :-D

Petr147? :-D
:smt044
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti