TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 9.3.2015, pon 19:40

V rámci přípravy na sezonu se opět potýkám s problémem špatných startů zatepla. Řešili jsem to již loni a přestože jsem dal na všechny rady zkušených matadorů (Kůrkyn, RV147, DavidGL aj.), nepodařilo se mi problém odstranit.
Stručně : studený start - na škrtnutí, chytá 100%, zahřátý motor (např. při tankování, zastavení do 5 minut) - chytá také dobře, při stání delším (1-2 hodiny) starter točí, ale nechytne hned, trvá to 5-10 vteřin, někdy pomůže plný plyn, ale několik vteřin jde nepravidelně.
Tlak benzínu OK (subjektivně při rozpojení hadičky před vstřikama), čidlo teploty vyměněno, váha vyzkoušena jiná - OK, nové svíčky, nové kabely, poslední co jsem zkusil byla výměna kuželového filtru za komplet originál. Nic platný. Tak já už nevím ... :smt102
Máte někdo nějakej nápad?
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Temp » 9.3.2015, pon 19:55

Na Puntu nám tohle dělal snímač otáček klikové hřídele. Tvářil se sice, že je funkční, ale po jeho výměně už zase chytá jak má, takže asi nebyl úplně. Jakmile se to ohřálo a šlo se třeba na půl hodiny nakoupit, tak to nechtělo naskočit, ikdyž startér točil. Občas to šlo roztlačit.
Na druhou stranu mi to kdysi dělal i Favorit a tam jsem to nikdy nevyřešil :-D
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od rossogtv » 9.3.2015, pon 21:09

no, uprime, ja nevidim zadnou zavadu, bavime se o pres 20let stare Alfe, ne ? A vzdycky nastartuje, nebo nekdy vubec ? Asi jsi nikdy nemel karbecovou Alfu, co bych tam dal za 5-10 sekund....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 9.3.2015, pon 21:41

Nastartuje vždycky. 10 sekund se zdá relativně málo, ale při točení starterem je to věčnost. Studenej motor chytne na první otočení. Není to tragedie, ale ani na mávnutí rukou. Připadá mi to "uchlastaný" , jde chvilku nepravidelně. Karbecovou Alfu jsem neměl, ale karbecovejch aut dost (nejsem zrovna ušák, jezdím 35 let).
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od rossogtv » 9.3.2015, pon 21:57

sehnat merak benzinoveho tlaku a namontovat tak, aby se s nim dalo jezdit - a pozorovat. vse ostatni by byly spekulace. + vyndal bych cerpadlo a poradne si ho prohlidnul - hlavne kos + vymenil tu kratkou vnitrni benz. hadicku.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Eidy » 9.3.2015, pon 22:07

A když točíš starterem, tak to aspoň slibuje, nebo se neděje vůbec nic? Škytá to? Střílí třeba do sání nebo tak něco?
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 9.3.2015, pon 22:18

rossogtv : asi budu muset to čerpadlo prověřit (ten měřák si neumím představit...), ale v tlaku benzínu se mi problém nezdá právě z důvodu, že po týdenním i delším stání chytne holka okamžitě a jde hned bez sebemenších problémů. Ale čerpadlo je celkem přístupný, mrknu na něj

Eidy : točí točí a vůbec nic, žádný doprovodný akce - a po těch cca 10ti vteřinách se kuckavě rozběhne a po dalších 10ti běží normálně. Studená hned na 100%

A dík za ochotu poradit
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Eidy » 9.3.2015, pon 22:38

Tak teď střelím dost od boku. Co ventilový vůle na sacích ventilech? Nechci hledat zbytečný složitosti, ale to mě jediný napadá. Čerpadlo a palivový systém je asi ok, vzhledem k dobrým startům po delším stání, tak zatím jen tohle. Ventily se roztáhnou a nezavírají. Točením se ochladí čerstvým vzduchem a stáhnou se??? Jinak mě takhle nenapadá, co by se mohlo startováním změnit. :???:
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

enzo13
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 483
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od enzo13 » 9.3.2015, pon 22:43

Já sem to měl taky u jednoho auta a důvod byl ten, že byl v zahřátém motoru moc natlakovaný olej, takže (když se na to přišlo asi po roce) se vyměnilo olejový čerpadlo a bylo po problému.
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 10.3.2015, úte 08:37

Eidy : :smt023 díky, máš SZ
enzo13 : taky dík, ale trošku mi uniká souvislost ...
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Hampice » 10.3.2015, úte 09:21

Zkus Tondo jezdit s povoleným víčkem nádrže. Přesně tohle dělaly 164ky a pomohlo jezdit s povoleným víčkem. Problém byl někde v obvodu odvzdušnění nádrže.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 10.3.2015, úte 09:35

To zkusím určitě, to je celkem jednoduchý úkon :D Dík
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od alfantastisch » 11.3.2015, stř 18:58

Mrknul bych na vstřiky jak práší. Tipnul bych si, že to bude hodně bohaté. Jak už někdo psal, tak určitě změřit tlak benzínu v liště, regulátor tlaku musí přepouštět, tj. syčet. Najdi relátko benz. čerpadla a ručně ho propoj, při vyplém motoru abys to syčení slyšel. Změř napětí na lambda sondě při plně zahřátém motoru, měla by ukazovat na volnoběh něco kolem 800 mV, pak ještě zkusit dát "studenější" svíčky, nebo se taky mrknout na mezeru na jiskřišti svíčky. Napadá mě mě ještě zajet na stk a nechat si to změřit tam ( předstih, lambdu, bohatost) Ještě pár věcí by mě možná napadlo...
Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i]

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Danni » 11.3.2015, stř 19:30

neviem jak na 8v ale na 16v nie je problem vybrat vstreky a skontrolovat ako prasia
https://www.youtube.com/watch?v=5HMnPq_lWxY
https://www.youtube.com/watch?v=Rrqv6CMbV-4
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

DavidGL
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 31.1.2009, sob 22:24
Bydliště: Kroměříž

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od DavidGL » 15.3.2015, ned 10:25

Me to obcas taky udelalo. Pri normalnim startu motor zatoci a chytne. Vyjimecne tocil a nechytil, zato pri opakovanem pokusu chytl na prvni otoceni. Podezrival jsem snimac na klice, i kdyz diagnostika mlcela. Delalo to vyhradne za tepla.
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Eneck155 » 15.3.2015, ned 19:09

taky jsem s ní měl občas problém se startem a u toho mi občas problikla kontrola lambdy - po výměně to přestalo
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Kůrkyn » 18.3.2015, stř 22:29

Kluci, vstřiky u benzína lze považovat za bezporuchovou součástku, chyba je někde v řídícím a ne ve výkonovým členu.

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od alfantastisch » 19.3.2015, čtv 18:45

Kůrkyn píše:Kluci, vstřiky u benzína lze považovat za bezporuchovou součástku, chyba je někde v řídícím a ne ve výkonovým členu.
No nevim, z dob kdy jsem měl 33 a 164 jsem jich několik povyměňoval a to nejen sobě. Prostě neprášily do trychtýře ale porůznu jen stříkaly. Některé i v zavřeném stavu kapaly. To byl třeba případ mé neustále uchlastávající se 33 16v. A kdo to auto zná, ví jak se tam blbě svíčky vyndavají. Než jsem na to přišel, dělal jsem to tak třikrát do týdne. Fakt pecka.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i]

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 19.3.2015, čtv 18:55

Kluci všem díky za rozvinutou diskuzi, doufám, že se mi to podaří analyzovat a pak dám vědět.
Díky :smt023
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od rossogtv » 22.3.2015, ned 17:19

Eidy píše:Tak teď střelím dost od boku. Co ventilový vůle na sacích ventilech? Nechci hledat zbytečný složitosti, ale to mě jediný napadá. Čerpadlo a palivový systém je asi ok, vzhledem k dobrým startům po delším stání, tak zatím jen tohle. Ventily se roztáhnou a nezavírají. Točením se ochladí čerstvým vzduchem a stáhnou se??? Jinak mě takhle nenapadá, co by se mohlo startováním změnit. :???:
ventilove vule jsou tam jen pro pripad, ze das totalne studenemu motoru hned kapky. Hlavne vyfukove, ne saci ventily se pak roztahnou rychleji nez hlava. Jinak kdyz je 8v Alfa hlava zahrata, ma za tepla stejne nebo dokonce vetsi ventilove vule nez za studena - to mam promerene. Ta hlava se pri zahrati taky "natahne" pac je to hlinik, ale ne tak rychle jak ventily.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od rossogtv » 22.3.2015, ned 17:21

enzo13 píše:Já sem to měl taky u jednoho auta a důvod byl ten, že byl v zahřátém motoru moc natlakovaný olej, takže (když se na to přišlo asi po roce) se vyměnilo olejový čerpadlo a bylo po problému.

SCI-FI ??
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1397
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Tonio » 5.4.2015, ned 19:12

Kůrkyn píše:Kluci, vstřiky u benzína lze považovat za bezporuchovou součástku, chyba je někde v řídícím a ne ve výkonovým členu.
Tak potvrzeno, Jirko... vyměněné vstřiky a žádná změna (vlastně chvíli změna byla - zapomněl jsem připojit konektor ke klapce a volnoběžný otáčky držely na 1600 ...) Budu bádat dál - není to tragický, ale štve mě to. Nemá to tak bejt...
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od Kůrkyn » 5.4.2015, ned 22:25

prostě to blbě měří teplotu vody, množství nebo teplotu vzduchu a podle toho pak špatně nastavuje dávku a časování vstřiku a předstih

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od rossogtv » 6.4.2015, pon 14:44

no kazdopadne postupujes, rekneme, zajimave.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

enzo13
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 483
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: TS 8v (155) - špatné starty po zahřátí

Příspěvek od enzo13 » 6.4.2015, pon 16:31

rossogtv píše:
enzo13 píše:Já sem to měl taky u jednoho auta a důvod byl ten, že byl v zahřátém motoru moc natlakovaný olej, takže (když se na to přišlo asi po roce) se vyměnilo olejový čerpadlo a bylo po problému.

SCI-FI ??
sci-fi nee ale G60 od VW
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů