TS 8v (pokec)

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

TS 8v (pokec)

Příspěvek od Sejny » 1.9.2009, úte 09:06

Takže neodvratně se blíží čas generálky motůrku v mojí 75tce. Nyní známá fakta: motor za studena má tlaky 8 8 8 8 za tepla to jest 7,7 7,6 7,2 7,8 což je dost mizérie, auto sice jede docela pěkně, startování bez problémů ale mohlo by to být lepší. Tlak oleje motor drží za jízdy 4-5bar, na volnoběh za studena 4bar a za tepla cca 2,5bar. Na 10000km který už mám od výměny si motor vzal lehce přes půl litru oleje 10W50, což si myslím že je dost v pohodě a usuzuju dle toho, že spodek bude dobrej. Auto má teď skoro 170tis. tachometrových. Z toho vyplývá že můj problém bude způsobovat hlava... zkoušel tu někdo tlakovat válce z kompresoru a poznat dle toho kde je problém? Nebo bude to na tuty ta hlava? abych věděl zda mám rovnou vyrvat celej motor anebo stačí jen ta palice? Jeden známej co žije 33tkama mi řikal že zabrousit ventily by stálo litr.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 1.9.2009, úte 12:07

No nebude to jenom hlava. Je dost důležitý, aby byly tlaky stejný. Hlava na tom bude mít svůj podíl, ale volný to bude hlavně na kroužkách. Klika podle tlaku oleje OK. Mi tlačí 7 za studena, tlak oleje tak 0,5 atm na volnoběh za tepla. :(
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 1.9.2009, úte 13:30

Zas něco mi říká,že kroužky K.O. = žere to olej. Taky se mi zdá, že ventily jsou dost hlučné... akorát v zátahu utichnou. Ještě zkusím cáknout oleje do válců a změřit tlaky. akorát mám blbý že mi nějaká svině čorla tlakoměr :smt013
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 1.9.2009, úte 15:12

Mi to taky olej nežere a prd to tlačí. Poznáš to i tak, že když sundáš sání tak je tam karbon. Dostane se tam odvětráním z kliky. Majklovi tlačí 9 atm a jede mu to stejně nebo hůř než moje 7-mička. Druhej motor tlačí údajně 11, ale nevím jak to změřit, když není v autě.
Letos jsem dokončil vyváření, přední ramena, brzdy, všechny siláče a už na to letos kašlu. Chci si taky zajezdit. Příští rok motor, celolak a snad to bude vše.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 1.9.2009, úte 17:20

Tak ty už máš tu zgenerálkovanou hlavu nahozenou? Mě více věcí svádí k hlavě.... třebas i sem tam mírná střela do vejfuku(fakt jenom lehce) při sundání nohy z plynu.... je to krásně slyšet i když motor proturuju na místě s otevřenou kapotou. Čet jsem tak po cizích forech že často bejvají zakarbonované či podpálené ventily... dokonce jsem viděl fotky na squadramoravia jak to potom vypadá....

Říkám pocitově to jede pěkně, starty v pohodě... žádnej namodralej kouř a podobný příznaky jinejch závad... ale na výkon nízké tlaky určitě maj vliv takže proč si rvát od huby :-D Je dost zajímavý, že se mi nepovedlo nikde najít hodnotu tlaků v dílenských příručkách.... píše se jen o tom, že tlaky mají být ve všech válcích stejné. :smt102

Jo aj jsem zkoušel jak motor fouká z odvětrání klikovky a jde odtama prd.... ani oil neni černej... u mé první 33 16V kde byl vylítanej motor... dvě vačkovky smetené o 1.5mm (ikdyž pořád jela použitelně) byl olej černej jak vix po pár tisících

No asi to ještě zkusím nafouknout kompresorem a cáknout olej do válců abych věděl na čem jsem.... zatím jsou to jenom špekulace.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 1.9.2009, úte 18:32

Hlavu mám furt připravenou, teď si chci pojezdit a pak se budu rozhodovat jestli budu dělat tenhle motor nebo tam přehodím ten rezervní. Novej má tlačit min 10atm. Mi to taky trochu pofrkává do vejfuku, ale to je podle mýho normální. Jsou to opravdu spekulace, tlak ve válci má určitě na výkon vliv, jenom nevím co to udělá až dám hlavu po GO na starej spodek :cry:
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 1.9.2009, úte 19:17

Jo k tomu sání... když jsem měnil spojovací gumy tak jsem si žádnýho zakarbonování nevšiml.... koukal jsem až na dříky ventilů.... bylo tam krásně čisto.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Rasputin » 2.9.2009, stř 12:58

tlaky na mojej som nemeral, ale olej za studena moja tlaci okolo 6, za tepla 2.5, pri vytacani v pohode ide aj na 8-8.5(OLEJ). Inak bracho ma teraz nake problemy so svojou, potom co nahodil tu upravenu hlavu, na jednej akcii mu vyvrela voda(nemal saharu) a odvtedy mu zacala zrat vodu jak jebla. Teraz ma hlavu sundanu, ze ci nedrblo tesneni, ale to vyzeralo OK, takze bud praskla hlava, alebo ako mi vravel tak este ze moze byt ohnuta dosadacia plocha. Ale o tom by viac povedal sam. Jedno co je ale istye je, ze si treba davat bacha na vyvretie vody :smt056
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 2.9.2009, stř 13:35

8-8.5 je zase moc pokud jsem správně četl dílenskou příručku na TSko... maximum při plnejch točkách tam myslim bylo 6bar. U čerpadla je redukční ventil který se při těch 5-6atm otvírá a přebytek oleje přepouští zpět do vany... Hele a to máš původní budík? Páč pokud se nepletu tak ten je jen do 6 bar :wink:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 2.9.2009, stř 14:06

Já nevím jak vy, ale v hicech bez sahary, když auto stojí leze mi to na 100 °C. Uchladit to bez sahary a ještě se sníženou hlavou nevidím reálný. Voda jde kam ? Do válce-bílej kouř, do oleje-bílá kaše.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 2.9.2009, stř 14:50

Tip pro všechny Twinspárkisty: pokud máte pochybnosti o funkci variátoru tak ten se nechá snadno vyzkoušet:

Nastartovat auto
Odpojit kabely z variátoru
Pomocí nějakých drátů přivést na svorky variátoru napětí z baterky v libovolné polaritě
pokud motor začne haprovat tak že se jakoby vytočí a zdechne a to furt dokola anebo zdechne úplně je variátor v pořádku

Pokud ne, tak se dá seřídit... popis je v dílenské příručce. Jsou potřeba nějaké přípravky.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Rasputin » 2.9.2009, stř 19:40

sejny, origo budik je do 8
rv - biley dym nedavalo to auto, a kasa vo vyrovnavacke, co aj viem, nieco ano, ale myslim ze to mal on na svojej uz od zaciatku vo vyrovnavacke taky sajrajt... nch sa vyjadri on sam, zrovna je vonku a odmastuje cely motor aj s motorym proetorom, aby potom videl kde to kape :smt118
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 2.9.2009, stř 20:28

Sorry je do 8 :D ikdyž aj tak 8bar se mi zdá moc, alfa uvádí maximum 6bar.... při tomto tlaku už přepouštěcí ventil přepouští.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od ice.cool.man2 » 3.9.2009, čtv 10:41

RV147 píše:Já nevím jak vy, ale v hicech bez sahary, když auto stojí leze mi to na 100 °C. Uchladit to bez sahary a ještě se sníženou hlavou nevidím reálný. Voda jde kam ? Do válce-bílej kouř, do oleje-bílá kaše.
nevím nevím... ale pokud se ti tlačí voda do válce, tak máš v prdeli těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu.. to je jednoduché. Voda ti nemá co dělat ve válci ani když vaříš.. a že mě se to podařilo několikrát, bo mi hapruje relé od sahary... ale u žádného auta se mi netlačila voda do válce pokud jsem neměl KO těsnění pod hlavou nebo palici na cestě do nebe, a to mám odjakživa paštiky z taliánska... od Fiata 600, přes 850, 127, až po alfy rodeo, upalené ventily ve 230 dle GPS na dálnici v 1.8 bez omezovače , uvařená F 850 v pěti lidech ve 140 ti kilometrové rychlosti - taky, ale voda ve válci ? :smt102 nikdy
Červená dunovka se žlutou střechou.

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 3.9.2009, čtv 12:51

Já bych to taky viděl na těsnění pod hlavou.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 3.9.2009, čtv 13:02

Pokud se dobře pamatuju tak miso měl nějaký problém s dotažením hlavy.... jestli se nepletu tak ji měl brutálně přetaženou. Je to tak? :wink: Jen jestli to taky nějak nepřispělo k tomuhle stavu
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 3.9.2009, čtv 13:26

:D Je, místo 90Nm měl 190 nebo tak něco.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Rasputin » 3.9.2009, čtv 13:34

nn, dotahnute to mal podla momentov co boli na papirku k tesneniu, skor to, ze po nakych kilometroch by sa mala hlava este raz dotiahnut, a to nesparvil :smt102
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Kůrkyn » 3.9.2009, čtv 14:11

dotahovat dodatečně se nemá, aspoň ne u těhle motorů

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od RV147 » 3.9.2009, čtv 16:50

Jo jenže na tom papírku k těsnění bylo něco diametrálně odlišnýho od toho co píšou v manuálu k motoru.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Kůrkyn » 3.9.2009, čtv 19:26

No právě, na papírku k těsnění jsou většinou bláboly, stejně jako na krabici od rozvodů atd...

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Rasputin » 3.9.2009, čtv 19:59

to je na tazko, vyber si... si zober jak aj tu napr. niekto napise ze ake ma tlaky na valcoch, jeden povie ze to e ok, druhy zasa je ko, teraz pisete ze hlava sa dodatocne nedotahuje, bracho mal zasa informaciu ze sa dotahuje, olej - jden povie taku, dalsi povie taky, vyrobca doprucuje zas nieco ine... inu, az moc informacii, hlavne ked sa od seba dost lisia. A uplne najslepsie snad natom je to, ze kazdy povie nieco ine ako to spravit z toho dovodu, ze jemu to tak funguje v pohode uz XXX rokov.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 3.9.2009, čtv 20:06

Tak k té hlavě... když se mění těsnění tak by se měly měnit i šrouby, je to proto, že při utažení se šrouby malinko natáhnou a vytvoří tím určité předpětí nutné pro správnou funkci těsnění.... Samo pokud je povolíš a zase dotáhneš toto předpětí se změní. Hlava se dotahovala tak možná u škodovek, moskvičů a podobné havěti. No a přetažení na dvojnásobek předepsaného momentu zavání průserem pokud se tak skutečně stalo. Nemusela to být hlavní příčina ale jedna z věcí která tomu mohla napomoci. Ad ten tlak oleje... zkus ho nějak seriozně změřit, tim myslím nespoléhat se na budík co je v autě. Třeba je to ve skutečnosti ok a budík švindluje. :wink:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Rasputin » 3.9.2009, čtv 20:50

ten moj budk podla mna ukazuje dobre, tie extremy ze sa vysplha aj kusok na 8 je len ked je polostudey motor a vytoceny(samozrejme kratkodobo!) inak ked je zohraty motor(olej) tak pri normalnom jazdeni drzi zhruba 5-5.5bar, ked slapnem na gas pedal tak ide 6-6.5, to je myslim uplne v pohode, proste motor jak cuker :smt035 K tej have co bracho dotahoval, keby to dotahol krutakom 190NM namiesto 90NM co je myslim total extrem rozidel, by sa to prejavilo po par kilometroch, ubytok vody sa mu zacal prejavovat prave po vyvreti vody. K tym momentom este, dotahoval to tak, ze urcitym momentom dotiahol vsetky, potom otocka spat, zvysil moment, dotiahol, zase otocka spat, zvysil moment a dotoahol, proste jak to bolo atom papiru, ze nie dotiahnut tym konecnym momentom, ale tusim az na treti raz bol ten najvacsi moment. A u koho sme to robili v garazi, vravel ze to je v pohode, ze ten postup je ok, a nakolko renovuje veteranov(samozrejme ma na svedomi aj novsie auta) tak nemyslim zeby kecal hovadiny. To je proste to ako som spominal vyssie, jeden povie to, druhy to pocul zase inac, a obaja maju pravdu, lebo to tak funguje :smt026
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 455
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: TwinSpark 2.0

Příspěvek od Sejny » 3.9.2009, čtv 21:52

No dle mýho se právě taková věc vůbec nemusí projevit hned.... ale prostěš je tam větší předpětí, hlava je našponovaná a při uvaření se přidá vysoká teplota... prostě sejde se několik negativních faktorů a průser je na světě. Typuju že mu to vyvřelo při nějakém pálení gum a pod?
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti