komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Odpovědět
Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Kůrkyn » 17.11.2009, úte 03:18

Dá se to udělat doma, ve výkovcích jsou obrovské rozdíly, podle toho kdy a z jaké serie zápustků byly kovány. Není problém i 20 gramů rozdíl (to je sakra dost) tolerance je asi 6 gramů mezi nejtěžší a nejlehší ojnicí. Vážím je na laboratorních miskových váhách, včetně ložiskek a šroubů. Na motoru je to znát, když jsou všechny na chlup stejně těžké. To samé platí o pístech - ty se ubírají na soustruhu pod pístním čepem, je tam na to připravený materiál. U ojnic brousím spodní oko(je na něm materál k tomu určený) a vážím celou ojnici. Zkoušel jsem ojnice zavěšovat za horní oko a vážit spodní a naopak a nikdy jsem se nesešel, takže beru ze spodního - to je těžší a jeho nevývažek dělá větší rotyku než nevývažek horníh oka, protože se vlastně otáčí na průměru klik. hřídele. Když jsou vyvážené ojnice, tak se může pokračovat odlehčením setrvačníku atd atd. :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Milano75 » 17.11.2009, úte 08:54

když vážíš ojnici jako celek tak to je málo :D měl bys mět horni oka u všech ojnic stejně těžká jako u spodních :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Kůrkyn » 17.11.2009, úte 10:06

no jasně, ale to jsem zkoušel a když se mi podařilo hmotnosti ok jaksi taksi srovnat, tak celková hmotnost ojnic byla rozdílná. Dělal jsme to zavěšením na laboratorní váhu a problém byl v tom, že jak se váha kýve, tak se mění délka páky, která váhu zatěžuje, takž eje to nepřesné.
Kdybych měl digitální váhu, která ma statickou misku, tak bych si udělal závěs, aby jedno oko viselo a druhé přes břit leželo na středu váhy. Ojnici nastavit vodorovně a je to super práce, ale taková váha stojí 10 000,- :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Milano75 » 17.11.2009, úte 11:28

mno podle mě když koupíš v kauflandu kuchynskou váhu za 500 tak to zvládneš, jeden konec opřeš o pevnou hranu a duhej konec na váhu :D nebál bych se toho *varim varim
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 17.11.2009, úte 17:38

mno ok, vyvazenie kluky po vybruse este pochopim, ale stale mi nejde do hlavy dovod vyvazovania ojnic, ked tie su neni vyvazovane vzhladom na kluku ale same na seba. Je mi jasne ze casom jak ta ojnica pracuje tak vplyvom tepla, trenia etc.. sa to vyvazenie moze jemne rozladit, ale to sa predsa tiez nerobi zeby si teraz kazdych 100-150tisic rozoberal motor a dal vyvazovat ojnice. :smt102
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Milano75 » 17.11.2009, úte 18:57

ojnice musíš vzájemně vyvážit, protože ojnice z jiného motoru má jinou váhovou kategorii

vem si to takhle, když dáš ojnici na první válec o váze 10 kilo a ostatní ojnice budou mět 2 kila, tak co to s tím motorem asi udělá :smt023

pokud se s tím neccheš babrat, tak musíš vyvážut min. tu ojnici co budeš dávat z jiného motoru vůči nějaké původní, ideál, ale je projet je všechny, když už je máš venku

a ještě další vychytávka: nech ojnice vyůhlovat :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 17.11.2009, úte 19:50

aha, takze vyvazit v zmysle aby bola rovnaka hmotnost, ja som to pochopil tak ze vyvazovanie z hladiska jak to povedat, proste ze moze byt kriva tak sa vyvazi. A este som nepochopil to jak ste tu opisovali to ze OKA OJNIC by mali byt rovnake :smt102
Inak taky mensi updatik http://img134.imageshack.us/img134/1834/diferent.jpg co vy nato?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Milano75 » 17.11.2009, úte 20:44

jedna ojnice se váží na dvakrát, protože máš závaží/nálitek na horním oku(jak se přidělává píst) a na spodním oku je taky závaží/nálitek(jak se montuje na kliku)

když ty závaží/nálitky ubrousíš co nejvíc tak je to podobné jako bys odlehčoval setrvák, jen s tím rozdílem že tady prospěješ k delší životnosti motoru- nebudou ti trpět ložiska na kolech

kop a abych pravdu řekl tak ojnici z TSka sem ještě neviděl, ale na ojnici z karosy ten nálitek má řádově centimetry :D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Kůrkyn » 17.11.2009, úte 21:24

Spodní oko se točí s klikovým hřídelem na na kružnici, která má průměr shodný se zdvihem pístu. Takže nevývažek na ojnici je v podstatě nevývažek na hřídeli. a způsobuje namáhání hřídele. Ten se klepe v bloku a má to podobný efekt jako když máš na jízdním kole osmičku.
To, že mluvíme o shodných hmotnostech ok ojnic je podstatné proto, aby vzdálenost těžiště od ok ojnice byla u všech čtyř stejná. Proto je důležitější hmotnost spodního oka, protože těžiště je přibližně v místě, kde se dřík začíná rozšiřovat do oka. Ojnice je velká věda, jeden můj učitel na ní psal diplomku a to bylo "jen" do Zetoru.

Tady je to trochu naznačené:
http://e-learning.tul.cz/cgi-bin/elearn ... ozka_vstup


Jo, na té váze z Kauflandu bych vážil tak oříšky do cukroví. :)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 25.11.2009, stř 20:42

takze do konca tyzdnaby mal mechanik dokoncit motor seatu co tam ma, a potom sa veuje uz len podla jeho slov "cuore sportivu". Takze cisto, teoreticky MONZO nie tento ale buduci weekend by srdicko mohlo byt doma, bodaj by,pacientka caka uz dost dlho v kome :smt064 Akurat ze konecna cena bude zrejme vyssia ako som povodne predpokladal, povodne som myslel ze sa vojdem do 300-400Eur, nakonec z toho bude asi 500-600Eur, ale budiz, alespon potom technika by mala byt OK, prevodka, napravy, kardan presli generalkou cez leto, takze nanajvys sa bude pytat uz len kastla. Inak ako som uz spominal, kluka hotova, musela ist na druhy vybrus, resp. eden vybrus uz mala za sebou (cena 70Eur). Co sa tyka vyvazovania a uhlovania ojnic, podla jeho slov to je samozrejmost, robil to aj teraz na tom seate, a robi to, resp. sa snazi ist do tolerancie 5g. Tak isto uz mal objednane aj kruzky, ale prisli mu na 156ku TS a nebol si isty ci by pasovali takze poslal spat na zamenu, loziska musi objednat, komplet sadu tesnnei na cely motor. Co sa hlavy tyka, zarovnat, zabrusit vyfukove sedla, sacie su jak nove, aj som ich videl, vyzerali fakt jak nove, zabrusit ventily. Vycisitit vsetky komponenty, odmastit, poskladat.

Taka otazocka rocha mimo, kamos si kupil Dedru 1.6 r.v.92 a ma problem s volnobehom za tepla, za studena akoby ho este drzal sytic, ale za tepla spontanne robi co chce. Napr. otacky volnobeh v pohode, naraz sa vihnu same na 1500 niekey az na 2000rpm a tam sa drzia, proste rozne. Daval uz novy krokovy motorcek, cidlo podtlaku, a cidlo teploty, ak som to spravne pochopil tak nie to cidlo teploty vody, ale v sani!?! moze byt? Tak nejak som to pochopil aspon ja. Potom este mi vravel ze niekde na motore je nieco akoby "potenciometer" s ktorym ked toci tak sa menia otacky a ze ked ju kupil a ked sa toho potenciometra co i len dotkol tak auto malo hned tendeciu skapat. Tak to precistil, nastriekal kontoxom a na dotyk to uz tak nereaguje, tak ci by to nemohlo byt este v om, pripadne ine napady. THX
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2009, stř 21:01

lambda

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 26.11.2009, čtv 20:13

hmm, da sa nakym sposobom vylucit/potvrdit funkcnost resp. nefunkcnost lambdy? Bo si viem predstavit jeho vyraz ked mu poviem, kup si novu lambdu, mozno je to v tom :-k
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od hondzik » 27.11.2009, pát 07:16

třeba zkusit odpojit a nastartovat bez ní?
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Milano75 » 27.11.2009, pát 07:23

ono to nastartuje,ale bez ní se auto chová ještě hůř,( co se týče mé V6ky)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od hondzik » 27.11.2009, pát 20:57

třeba Fordí motory bez ní běží celkem rozumně...
odpojit štekr a zapojit není taková věda, uvidí co to udělá- stejný, horší, lepší...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 25.1.2010, pon 00:10

takze pacient este porad caka na srdicko, cele to vazne uz len na axialnych loziskach, ktore po osloveni XYZ dodavatlov ci uz v SR abo v CR proste ie a nie zohnat. Tak to vyzera ze z tejto slamasyiky ma dostane kurkyn, ktory dava nadej ze mozno do voch tyzdnov by mohli byt k mani. Potom uz len nahodenie motoru, zabehanie a vuala.
Ale zatial nake foto na com som robil cez zimu. Nie je to este z daleka dokoncene, a pls nedajte na prve fotky, v reali to vyzera uplne inac - podla mna az moc dobre. Neskor sem dam viac foto aj popis co sa uselo upravovat ako, naky mini postup, material...
Přílohy
S6302676.JPG
S6302672.JPG
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 6.3.2010, sob 15:28

Zima pomaly opada, komponenty potrebne pre dokoncenie motora su uz po kope(diky kurkynovi), uz treba len ocistit blok, jednotlive komponenty(piesty s ojicami som uz videl vycistene, vyzeralo to fajnovo :smt026 ) a nasledne poskladat. Malo by to trvat zhruba este dva tyzdne, nakolko sa mu nakopilo medzitym dalsej roboty. Tuna su nake fotky po prekonani zimy http://picasaweb.google.com/jozicek/QTiGJB# auto vyzera otrasne, jak ex tak aj interier, ale dufam ze sa to zmeni hned ako sa pojde nahodit motor a vsetko sa precisti. Plus bonus jak to je mmt u nas zadrbane, opat. Na ulici je toho tiez dost :smt044 A matina s tym ma uz dlhsi cas problem. :smt075
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od RV147 » 6.3.2010, sob 18:00

Koukám, že jedete taky v piánech :D
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od misokgb » 6.3.2010, sob 18:02

RV147 píše:Koukám, že jedete taky v piánech :D
To jiny brat ma obcas skrat v hlave :smt064
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od RV147 » 6.3.2010, sob 19:21

misokgb píše:
RV147 píše:Koukám, že jedete taky v piánech :D
To jiny brat ma obcas skrat v hlave :smt064
Proč, to jsou taky zajímavý piksly.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 6.3.2010, sob 19:28

nj, piksla je spravne slovo ten modrasek je hladky dizel, tusim 2.5ka, ale myslim ze na bicykli viem ist rychlejsie :smt044 Ten zlatej je 2.8benzin, akurat ze odkedy je doma tak nepohol (KO motor). A kvoli tomuto musim ja vecne pocuvat reci ze kedy si odpracem auto z araze :butthead: :smt075
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 13.3.2010, sob 18:19

Takze, po dlhom case, mam motorcek od dnes opat doma z generalky. Je mozne je buduci wikend sa bude nahadzovat :smt041
Přílohy
HPIM3535.JPG
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1844
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Rasputin » 22.3.2010, pon 11:46

sobota - pripravne prace na nahodenie - ake take ocistenie motoroveho priestoru, doskladanie motora; nedela - motor osadeny, tak isto aj kardan a a zadna naprava na svojom mieste a dotiahnute(dufam :roll: ). Cize ta najspinavsia robota je zamnou, pod auto sa pojde uz len kvoli vyfuku. Inak uz len co to podotahovat v motorovom priestore, pozapajat niektore cidla, a nahodit sanie. Naliaty olej valvoline 10w40 na zabeh. Inak mam pocit ze to auto chce zo mna spravit invalida :smt064 Viac foto bude neskor na picasse.
Přílohy
brachova v6
brachova v6
S6303206.JPG
S6303199.JPG
S6303197.JPG
S6303193.JPG
S6303167.JPG
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od Milano75 » 22.3.2010, pon 17:48

lol ty SK pásky bych vyměnil za pásky, který se používají na prachovku na poloosách(fungují na podobný principu jako staré pásky se závlačkou)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: komplet GO motor TS aneb oprav si sam

Příspěvek od hondzik » 22.3.2010, pon 19:19

Pak napiš jak ta termo páska funguje, teda spíš co na to svody. Litina ráda praská...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti