Vůle ventilů 2,0TS

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od RV147 » 27.4.2010, úte 20:01

Kolik jste dávali ventilovou vůli u 2,0TS ? Manuál praví, že 0,40-0,45 sací a 0,45-0,50 vejfuk. Mi se to zdá hrozně moc. Někde po cizích fórech jsem četl, že vůle větší jak 0,40 způsobuje nadměrný opotřebení zdvihátek a následně vaček, navíc při tyhle vůli už prej zdvihátka na volnoběh cvakají. Doporučení je 0,30sací, 0,40vejfuk. Co vy na to ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Kůrkyn » 28.4.2010, stř 00:11

Nečti plky na fórech a nastav to jak to má být. Staré Lancie mají úplně stejné vůle (0,4-0,5).
Myslím to upřímně. :)

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1520
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Rasputin » 28.4.2010, stř 10:46

mne mechanik jak generalkoval motor dal vole podla manualu a prvych co ja viem, 600kilometrov dost cvakali. Som mu volal ze co s tym, a vravel mi ze to si musi sadnut, lebo tam bola robena cela hlava(brusene ventili, zdvihatka...) po prvej vymene oleja a cca 1200kilometroch je to myslim v pohode. Aspon co sa cvakania tyka, tak to ustalo.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od jindřich 333 » 28.4.2010, stř 11:46

A není to náhodou tak, že ventilové vůle jsou dané profilem vačky?? Proto taky výrobci vaček doporučují každý jiné vůle.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1520
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Rasputin » 28.4.2010, stř 19:54

tak ale predpokladam e ze zatial kazdy ma seriove vacky, nie?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od RV147 » 28.4.2010, stř 20:51

Tak zatial áno, ale mám čosi rozjednané.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 341
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od had&kříž » 10.5.2010, pon 21:20

RV147 píše:Tak zatial áno, ale mám čosi rozjednané.
kdesi jsem slyšel že už se ostřejší vačky na 75 tku nedělají - na 2.0 ts... že prý jsou naostřené už od výroby... narazil jsi na něco nového ? Docela mě to zajímá :-)
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2141
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od RV147 » 11.5.2010, úte 06:33

No celkový úhel otevření je standartně 299/281° což je ostrý až dost. Proto variátor, aby to šlo vůbec nastartovat a udrželo to volnoběh. Problém je, že kvůli emisím a spotřebě je ten profil dost divnej, kdy se na začátku otevření neděje prakticky nic. Vačky mám na posouzení u p. Krejbicha asi největší kapacity na vačky u nás. Jestli půjde něco vytvořit z původních vaček si nejsem jistej, spíš asi ne (malej průměr základový kružnice). Původní vačky by ale měly jít přebrousit (obnovit původní profil) a nanitridovat. Ty máš kousek zase tohle: http://www.tommutuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, pán taky umí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 30.11.2014, ned 23:29

Marně sháním vymezovací podložky na 1.8 TS 8V. Nevíte kde sehnat nebo jejich přesný rozměr (průměr)?

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9631
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Petr147 » 1.12.2014, pon 06:46

Do 156? :)

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 1.12.2014, pon 08:17

155

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Kůrkyn » 1.12.2014, pon 19:36

nelze, řešil jsem vůle jen při repasi hlavy a kvůli tomu se zkracovaly ventily.

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2645
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Pivrnec911 » 1.12.2014, pon 20:47

Kde koupit podložky? Je to u mě teď dost aktuální... Po repasu sem najel cca 5-6tis.km a celkem mi to cvaká... Mám tam teď shell 10w40 což taky může být důvod.... Po seřízení bude selenie...
156 2.0TS SP2 98´
75 1.8IE 89+2.0TS 89
75 2.0TS S 88´
156 GTA Q2 03´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´,2.5V6 98´,2.5V6 99´
156 1.9JTD SW 02´
Giulietta 1300 80´
Spider 916 2.0 TS 96´
BMW 730Da 01´
159 1.9JTD SW 08´
Ex mnoho a mnoho...

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 1.12.2014, pon 22:22

Co nelze? Sehnat podložky? Tak musí jít vyrobit ne?

DavidGL
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 438
Registrován: 31.1.2009, sob 22:24
Bydliště: Kroměříž

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od DavidGL » 2.12.2014, úte 18:11

Zapomněl jsem ti odpovědět. Osobně jsem to nedělal, na motorové věci mám ověřený servis. Vloni se kontrolovaly vůle po 60 tis. i dopnutí řetězu. Pouze jeden výfukový ventil měl víc myslím o 0,05, jinak ok. 11 let do toho liju Valvoline 10w40 :smt033 . Téma podložek bylo v pohodě, ale nevím, kde je shání. Odměří potřebnou sílu a objednají. Nemám s tím problém. Upřesním, že v servise mám osobní vztahy, nepochybuji o serióznosti.
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 2.12.2014, úte 18:36

Kde takový servis najdu ?

DavidGL
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 438
Registrován: 31.1.2009, sob 22:24
Bydliště: Kroměříž

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od DavidGL » 2.12.2014, úte 19:52

Jezdím do Hulína :smt033
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1182
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od rossogtv » 2.12.2014, úte 22:23

ja podlozky dokupoval do sady naposled pred par lety v motortecu v Brne, kdyz jeste prodejna ND byla na cejlu. mely jich tam doslova nekolik set, mozna i 1-2 tisic, od 1,3mm do 3,5mm, odstupnovani po 0,025mm takze celkem cca 100 ruznych velikosti, meli od kazde velikosti 3-20 ( !! ) kusu, ale nebyla s nimi rec o komplet koupe nebo sleve, pricemz priznavaly ze jsem byl po dlouheee dobe jedinej co to bral, nekde to porad musi byt, pokud to nevyhodily...
jelikoz jsou prokalene, neni problem je na magnetce zbrousit, horsi je kdyz jsou zapotrebi vetsi...
TS maji mensi vnitrni prumer ( 8mm ) ale ty v Brne byly na klassiku 9mm, i tak byly na TS pouzitelne.
Jinak na ebay se pravidelne obevuji ruzne velke sady, jmenuje se to ventileinstellplättchen pro vyhledavac, treba tady:

http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-Grose ... 2343ac4862" onclick="window.open(this.href);return false;

jo a jezdil jsem na okruhy 0,20 saci/ 0,35 vyfuk
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 350
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Eidy » 3.12.2014, stř 00:16

Pokud to někoho zajímá, já jezdím 0,20-0,25 na sacím a 0,25-0,30 na výfukovým ventilu. Využil jsem tak většího časování na vačce. Jestli to přidá koně popravdě netuším, ale ty sériový obří vůle se nelíbily ani mě ani motoráři. A funguje to.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 3.12.2014, stř 00:36

No zatím to vypadá, že jednu vyndám, změřím a nechám udělat do foroty. Zbrousit se dají vždycky. Za 400,- eu je můžu nechat i napovlakovat :smt033

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Kůrkyn » 3.12.2014, stř 20:28

Mě se je asi před dvěma lety nepovedlo nikde koupit. Možná se objevila nějaká druhovýroba.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 713
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od hno3 » 4.12.2014, čtv 16:34

Eidy píše:Pokud to někoho zajímá, já jezdím 0,20-0,25 na sacím a 0,25-0,30 na výfukovým ventilu. Využil jsem tak většího časování na vačce. Jestli to přidá koně popravdě netuším, ale ty sériový obří vůle se nelíbily ani mě ani motoráři. A funguje to.
seriový vačce to je relativně jedno...

spíš to neustojej pružiny a ventily ve vysokejch otáčkách, enbo skončíš s podpáleným vejfukovým ventilem

většího časování na seriovejch vačkách nevyužijež..pohybuješ se v oblasti mizernýho zdvihu

berte to tak, že seriový vačky pro mechanický zdvihátka maj sice dobu otevření od 220-240° při kontolní vůli (0,8 až 1mm dle výrobce), pokud ji ale změřím s 0 vůlí dostanu čísla podobný co tu uváděl RV147..290-320°na seriový vačce není problém opravdu naměřit..
Co v týto oblasti dělá ventil - nic, zhola nic..zdvihátko jen kopíruje náběžnou rampu, která je cca 35-50° dlouhá (a jsou tam 2,takže 100°otevření se pohybuješ na zdvihách do 1mm- vůle..což je třeba při továrním nastavení 0,5mm jen 0,5mm zdvihu..kdy se neděje s prouděním skoro nic) kvůli hlučnosti rozvodu ..

Sportovní vačky maj náběžný rampy dáse říci poloviční..tudíš sice při celkové době otevření ventilu třeba 320° maj dobu otevření při kontrolní vůli 0,8 až 1mm -dle předpisu výrobce) 270° a to už je na volnoběh pěkná pumpa na sračky..

takže při vybírání vaček je důležitější koukat po době otevření při kontrolní vůli 1mm než po celkové době otevření...

něco ke čtení..

http://catcams.co.uk/acatalog/Durations_Explained.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AR 156 V6 SW (+ Squadra chip)
AR Giulietta 1.4 125kW
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2.1 16v (ex 2l 8v)
ex. Stilo 1.8 (2l conversion)

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 23.12.2014, úte 21:39

Poslední fotka. Ty kruhové stopy jsou ok nebo už je to otisk zdvihátka?

http://postimg.org/gallery/24ofbalf0/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7590
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od Hampice » 24.12.2014, stř 10:10

Nejsem teda odborník, ale ten palec je podle mě úplně na sračku. Má vybroušeou plochu na vrcholu palce. To se točí úplně bez vůle, spíš s přesahem ne?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Sport (2008)
Fiat Punto SX (2001)

majx
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 27.10.2010, stř 11:32
Bydliště: Vsetín

Re: Vůle ventilů 2,0TS

Příspěvek od majx » 24.12.2014, stř 12:16

Si mně trochu vyděsil :-D . Teď jsem sundal dekl znovu a obešel s baterkou a lupou. Není tam ploška. To je tak blbá fotka. Je tam odraz od hrany víka.

Odpovědět

Zpět na „TS 8v“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host