autorizovaná síť Alfa Romeo

Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Harous » 21.1.2019, pon 18:45

U toho Brava se musela měnit deska. Teda, nemusela by. Šlo by jí vyndat, pilníkem obrousit korozi a usadit jí zpátky. Ale to je přesně ta prasárna kterou by autorizák neměl udělat.
Jinak na STI jsem měl nabídku na brzdy jen na předek 40. Takže 20 na celý auto OK.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marksuperb
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 18.6.2018, pon 19:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Marksuperb » 22.1.2019, úte 20:12

Zkušenosti s autorizakem v ČB. Volal jsem mechanikovi (na stránkách mají stránky na mechanika) a potřeboval jsem vědět, jak je to s předním tlumičem a uchycením nahoře u 159. Zaobalil jsem to do toho že jsem se ptal na cenu opravy a při tom se ptal na postup. Zajímalo mě jak je nahoře uložená pružina. Ptal jsem se jestli na pevno nebo nějak otočně a bylo mi sděleno že je to tam na ložisku. Načež jsem to nějak Googlil a samozřejme nic takového tam není. A i kdyby mě pochopil jinak, nikde jinde tam ložisko u není pokud vím :D Mimo jiné, oprava stahování u obou zadních dveří kolem 6 tisíc :D
AR 159 SW 1.9 JTDm 110kW
FIAT Dobló 1.9 JTD 74kW

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Bull.et » 22.1.2019, úte 20:59

Yop..google je super..kor kdyz nekdo nevi co vlastne hleda...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Tom jr. » 22.1.2019, úte 22:04

Ale ložisko tam vážně není. Jen gumový uložení.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Petr147 » 22.1.2019, úte 22:14

A jak se ten díl jmenuje? Ložisko pružné vzpěry...

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Bull.et » 22.1.2019, úte 22:32

:smt040 :smt023
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Harous » 22.1.2019, úte 23:01

Takže zlý autorizák po telefonu neporadí jak si auto opravit svépomocí doma. :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Tom jr. » 23.1.2019, stř 08:45

Petr147 píše: 22.1.2019, úte 22:14 A jak se ten díl jmenuje? Ložisko pružné vzpěry...
Nene "suspension rubber pad" není ložisko ...

u McPhersonu je "ložisku pružné vzpěry" tipl bych si.
Bez názvu.png
Tím neříkám, že se nepozastavuju nad tím volat do servisu co se jak dělá :-D
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od rammstein » 23.1.2019, stř 09:35

159 asi nemůže mít ložisko pružné vzpěry, když žádnou pružnou vzpěru nemá :D . Ty překlady v eperu jsou děs, běs a nedají se brát vážně.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Tom jr. » 23.1.2019, stř 09:45

Právě že v eperu je to správně, kupodivu.

Blbě jsem poskládal ten příspěvek.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od rammstein » 23.1.2019, stř 09:51

Jo, máš pravdu. Zrovna tohle v eperu trefili, jen jsem dneska nějakej přejetej :-D .
Jinak se tam ale občas vyskytujou dobrý překlady.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Petr147 » 23.1.2019, stř 10:18

Obecně se tomu říká ložisko nad tlumičem... to měl říct takovou tu gumu nad tlumičem? :D
Přílohy
95372F85-6DAC-43F2-8F80-963CEAE3AAC3.png

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od rammstein » 23.1.2019, stř 10:29

Obecně se tomu říká horní uložení tlumiče.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Tom jr.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 542
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Tom jr. » 23.1.2019, stř 10:30

rammstein píše: 23.1.2019, stř 10:29 Obecně se tomu říká horní uložení tlumiče.
:smt023

Už na to serem ne? :)
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od rammstein » 23.1.2019, stř 10:48

Já jsem jedině pro. Už jsme se jednou odchýlili od tématu u speedyho ve vlákně a teď se zase hrabeme v blbostech.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Harous » 23.1.2019, stř 12:10

Obecně se divím, že se s ním ten technik vůbec bavil... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marksuperb
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 18.6.2018, pon 19:23
Bydliště: České Budějovice

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Marksuperb » 23.1.2019, stř 16:13

Ptal jsem se co tam je, ne jak se to dělá. A když chcete dát auto do servisu, tak se snad zeptáte, co tam na tom budou měnit ne? Jinak jsem asi natrefil na součástku, které se říká všelijak, mechanik měl vlastně částečně pravdu :) Načež jsem se ho ptal jestli je to tam uložené otočně na tom ložisku a na to odpověděl že ano. Takže buď je to opravdu tabu zeptat se na něco autorizáku a odpálkoval mě nebo nevěděl vo co go :D
AR 159 SW 1.9 JTDm 110kW
FIAT Dobló 1.9 JTD 74kW

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od hadXR » 23.1.2019, stř 18:20

Tak mi to nedá a taky k tomu něco napíšu :)
Osobně, vzhledem k tomu že nový vůz nevlastním, tolik zkušeností s autorizovaným servisem nemám, nicméně ty které má díky služebním vozům, případně od blízkých známých nejsou příliš pozitivní.
Byť připouštím, že každý se rád podělí o negativní zkušenost a o pozitivní taktně mlčí tak si myslím, že u autorizovaného servisu by se ty negativní neměli vůbec vyskytovat, za jejich ceny servisu by zkrátka zákazník měl mít 100% jistotu, že vše proběhne k jeho spokojenosti a pokud náhodou dojde k selhání jednoho mechanika tak bude vše bezplatně nahrazeno.

Bohužel to vypadá třeba tak, že ve Fiatu v Č.B. (auto již po záruce) při přetěsňování vstřiku vyměnili (tedy minimálně naúčtovali)i rozvody s cca 20 tkm, auto po celou dobu normálně jezdilo i startovalo a na tuto informaci reagoval technik tím, že jim diagnostika psala že jsou skočené. když jsem toto tlumočil šéfovi tak přiznal že se nejedná o první případ. navíc trubka na přetěsněném vstřiku po pár stovkách km začla téct na což ve Fiatu reagovali tím, že by se při každém povolení měla dát nová, ale že nám chtěli ušetřit tak vrátili starou :)
Kolega u Forda dostal po prohlídce naúčtované doplněné provozní kapaliny, které si těsně před prohlídkou kontroloval a byly na max.

Ostatně i zde na fóru byly k přečtení pěkné příběhy od kluků s Giulii QV, kteří si museli na vlajkové lodi automobilky hledat příčiny závady po internetu.

Kámošovi s C-Klase v ČR nedokázali najít závadu převodovky, nakonec to opravili v Drážďanech a celé to bylo o tom, že se závada projevovala až po více najetých km což při předání auta uváděl na což mu bylo později po dořešení v D sděleno vedoucím servisu v ČR, že nemá lidi na to aby s autem někde 2 hodiny jezdili a hledali závadu.

Nicméně v těch Drážďanech si v servisu KTM nechal přezout motorku a dostal jí zpět s nevyváženým kolem a povoleným třmenem, takže se to netýká jen České republiky.

Nebo známá s Renaultem když ráno dovezla auto do servisu, zapomněla jim tam nechat klíče a o polední pauze jim je tam nesla tak na ni již čekali s fakturou.

Tedy rozhořčení nad poskytovanými službami chápu.
Co se cen týká tak je jasné, že to nebude stát to samé co u "garážmistra" vzhledem k vybavení, školením, atd., ale ta cena by měla být podložena kvalitou práce, protože zákazníkovi může být jedno že mu auto "napíchli" na diagnostiku za x set tisíc když vyjede z vrat a závada stále přetrvává.


A na výše zmiňované "garážmistry" bych tolik špíny neházel, jasně že jsou i šlendriáni, ale obecně se ten mechanik musí snažit více aby si získal důvěru zákazníků než ten autorizák
V autorizáku mechanik a ani přijímací technik neposlouchá kecy typu: "Ale já ty destičky viděl na internetu za 500.", nezvoní mu telefon v neděli v osm večer a taky mu zákazník nestojí při práci za prdelí.
Některé práce možná trvají délé neb si musí "garážmistr" dohledat postup a nejede na normohodiny, ale na druhou stranu si pak taky neúčtuje 800 a víc za hodinu.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Tazdevil » 7.2.2019, čtv 13:38

Autorizák ano/ne?
Nebudu diskutovat nad cenou prováděných úkonů a náhradních dílů. To je relativní. Pro mě je nejdůležitější důvěra v provedenou práci.
Tak se na ni pojďme podívat:
- rok 2001 - autorizovaný servis v Německu - při výměně oleje do 2.0 TS dali olej ARAL 0W30...
- rok 2002 - autorizovaný servis v Plzni - u 156 2.0 TS zůstával vyset spojkový pedál. Opravu prováděli "odzadu". Nejprve, že je špatná převodovka, tak ji vyndali a rozebrali. Zjistili, že jí nic není, namontovali zpět, že je opraveno. Cestou auto zase neřadilo, tak se odvezlo na reklamaci, proběhla kontrola a výměna pomocného válce, cestou domů zase neřadilo, vráceno a dovyměněn hlavní spojkový válec. Od té doby OK.
- rok 2003 - autorizovaný servis v Praze - nechal jsem si udělat takovou tu předzimní kontrolu (baterka, stěrače, chladící kapalina atd.), dostal jsem protokol, jak je vše OK (chladící kapalina do nějakých - 27). O týden později venku -7 a auto zamrzlo...
- rok 2005 - autorizovaný servis v Plzni - výměna oleje a filtru. Stržený šroub jsem zjistil na parkovišti, kde pod autem byla kaluž oleje a šroub napůl cesty venku...
- rok 2012 - autorizovaný servis v Praze - nechali se dělat rozvody na 159 SW 2.4 JTDm. Za těžký prachy. Po třech měsících odešla vodní pumpa. Jel jsem tam na reklamaci. Když jsem si auto po týdnu !!! přebíral zpět, tak mě jiný technik než ten co mě řešil hned ve dveřích zpražil slovy, že kdybych jezdil k autorizovanému servisu a používal originální náhradní díly, tak se mi to nestalo... Přál bych vám vidět jeho výraz ve tváři, když jsem mu řekl, že je to reklamace jejich práce a originálních dílů. A že mu děkuji, že mi řekl, že u nich nepoužívají originální díly... Pak už jsem mluvil jen s majitelem...
- rok 2013 - autorizovaný servis v ČB - koupil jsem 147 2.0 TS Selespeed. Nechal jsem ho zkontrolovat u autorizovaného servisu včetně výměny oleje, seřízení a kalibrace (za těžký prachy !!!). Předali mi auto s tím, jak skvěle jede a řadí a že takhle skvěle fungující Selespeed dlouho neviděli. Po najetých 3 tis. kilometrech se Selespeedu moc nechtělo řadit a trochu blbnul. Tak jsem ho vzal zase k tomu autorizovanému servisu. Po třech dnech mi volali, že s tím nemůžou nic udělat, protože je převodovka celá vytahaná, nejde zkalibrovat a mám si to odvézt...
- rok 2014 - autorizovaný servis v Praze - koupil jsem 147 GTA a měl ho sotva dva týdny. Ten den jsem u toho autorizovaného dealera nehal 15 tis. za dva klíče a kódovou kartu. Poprosil jsem je, jestli by se na to auto nekoukli, že se mi zdá, že málo topí. Převzal ho jakýsi technik. Vrátil se se slovy, že když jsem si pořídil opici, tak mám mít i na banány, že kdybych jezdil k autorizovanému servisu, tak by to auto vypadalo jinak apod. Já ho měl sotva dva týdny... Ty klíče byly to poslední, co jsem u nich koupil...

Měj jsem štěstí a potkal dva Automechaniky a vytvořil si s nima velice korektní vztah a proto do autorizáku již nemusím. A mám důvěru v odvedenou práci. Od té doby jsem neměl problém.

P.S. Ty autorizáky v Praze byl vždy jiný, ani jednou stejný...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od kenjiro » 7.2.2019, čtv 17:34

Pokud se bavime o starsich autech bez zaruky, tak je to na diskuzi, ale co u novych aut? Jednak vetsina zavad nejak souvisi s elektronikou a i kdyby ne, tak stejne je potreba tu diagnostiku pouzit tak nebo tak... Zvladne tohle udelat nejaky "garaznik" (v dobrem slova smyslu)?
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Bull.et » 7.2.2019, čtv 19:00

V pripade ze si poridi licence tak urcite jo (jestli je mozny je koupit)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Hetros

Příspěvky: 7
Registrován: 18.7.2018, stř 12:53

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Hetros » 7.2.2019, čtv 23:01

Tož já jsem obecně zastánce autorizáku ať jde o Alfu nebo BMW, ale je pravda, že žádný ultra zázrak to není. S BMW jsem nedávno přijel ze servisu a hned fest divný zvuk od motoru a hned cosi zesraté, jak jsem dojel dom. A prý to s tím nesouviselo. Asi náhoda? Tož nevím. U Alfičky jsem si nechal zkontrolovat podvozek komplet plus převážení kol. Od té doby mi jak kdyby cosi "tiká" od předního levého kola (zrychluje podle rychlosti). Přezutí na zimní nepomohlo, takže závažíčka to nejsou. Tož zas náhoda? Pak mi začala blbě alfička startovat při mrazech pod 0°. Ok tak dle servis pravděpodobně problém vstřikování, ale vše nutno řešit oblíbenou metodou pokus omyl + plus mi začal kolísat výkon při 3500 ot. = zkusit vyměnit váhu vzduchu za 4tis. opět bez garance metodou pokus omyl s tím, že toty experinenty platím já. Jako výstřiky ok, váha vzduch cosi pomohla, ale 100% to není (ještě mi tam ani nedali origo., protože bych musel dlouho čekat, což jsem pravda po 14 dnech bez auta už nemohl, tak nevím, co tam práskli) . Ale jako toto bych čekal od neofiko servisu také metody pokus omyl s tím, že to financuju ještě takovou show. Tož nevím no. Mám rád vše origo, ale fakt si pak připadám jak debil.
Alfa Romeo 159 2.4JTDm 147kW (Q-Tronic) FL

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od kenjiro » 7.2.2019, čtv 23:51

Bull.et píše: 7.2.2019, čtv 19:00 V pripade ze si poridi licence tak urcite jo (jestli je mozny je koupit)
A kolik z nich si to muze financne a personalne dovolit?
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2877
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Radim » 8.2.2019, pát 09:50

myslím že šikovný mechanik bude radši dělat na sebe, jednoho takového mám a práci musí odmítat jak je zavalenej. a protože to je starý lancista, tak je rád že mu tam přivezu alfu, že nemusí pořád dělat vwčka, fordy, PSA... ten týpek se pravidelně vzdělává napříč oborem aby si držel přehled.

samozřejmě někde se ty mladý kluci po škole musí tu práci naučit, a na nový modely a motory ještě nejsou zkušenosti, takže ty autorizovaný servisy mají svý místo na slunci))
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Autorizák ano/ne

Příspěvek od Harous » 8.2.2019, pát 10:02

Co jsem viděl mechaniky v autorizákách Subaru, tak do mladých kluků po škole měli dost daleko. Spíš to vypadalo, že to jsou zkušený chlapi. Nakonec to taky není úplně konvenkční technika a ty auta jsou dost specifický. Ale to je u AR stejný. Nakonec zůstává otázka, jak ty lidi dokážou zaplatit a motivovat. Plus jestli jsou s tou značkou nějak svázaný. Ono není špatný když si pokecáte s mechanikem který vám bude dělat na autě a zjistíte, že má stejný auto, jen o generaci starší...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů