Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
v tomto článku:
http://www.auto.cz/jeep-cherokee-netrad ... odel-73677
se kromě kontroverzního nového Jeepu Cherokee píše o nových motorech koncernu (nebo jsem o nich aspoň nikde zatím neslyšel):
Při uvedení na severoamerický trh bude nový Cherokee k dispozici s jedním ze dvou nabízených motorů. Základní motorizací se stane přeplňovaný čtyřválec 2,4 MultiAir II z řady Tigershark s výkonem 137 kW a točivým momentem 232 N.m.
Druhou nabízenou motorizací se stane atmosférický šestiválce 3,2 Pentastar V6, který je prvním derivátem úspěšného 3,6 Pentastar V6. Tato pohonná jednotka nabídne maximální výkon 199 kW a točivý moment 324 N.m. Cherokee má díky těmto hodnotám patřit k nejlepším tahounům své třídy a poradit si s přívěsem o hmotnosti přes dvě tuny.
u toho prvního motoru jsou asi špatně opsané údaje, protož 2.4T asi bude mít víc než 137kW.... Každopádně ten druhý motor to je defacto to samé jak klasika z GTA, ne? objem sedí, oboje to je DOHC, výrazně podčtvercový motor.... Jen výkon je ještě o něco vyšší....
Tak třeba časem i v nějaké té Giulii....
http://www.auto.cz/jeep-cherokee-netrad ... odel-73677
se kromě kontroverzního nového Jeepu Cherokee píše o nových motorech koncernu (nebo jsem o nich aspoň nikde zatím neslyšel):
Při uvedení na severoamerický trh bude nový Cherokee k dispozici s jedním ze dvou nabízených motorů. Základní motorizací se stane přeplňovaný čtyřválec 2,4 MultiAir II z řady Tigershark s výkonem 137 kW a točivým momentem 232 N.m.
Druhou nabízenou motorizací se stane atmosférický šestiválce 3,2 Pentastar V6, který je prvním derivátem úspěšného 3,6 Pentastar V6. Tato pohonná jednotka nabídne maximální výkon 199 kW a točivý moment 324 N.m. Cherokee má díky těmto hodnotám patřit k nejlepším tahounům své třídy a poradit si s přívěsem o hmotnosti přes dvě tuny.
u toho prvního motoru jsou asi špatně opsané údaje, protož 2.4T asi bude mít víc než 137kW.... Každopádně ten druhý motor to je defacto to samé jak klasika z GTA, ne? objem sedí, oboje to je DOHC, výrazně podčtvercový motor.... Jen výkon je ještě o něco vyšší....
Tak třeba časem i v nějaké té Giulii....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
ten první je už v Dartu a je to atmosféra s rozvodem MA
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
je otázka jestli ten Jeep dostane přeplňovanou verzi (a mají teda špatně opsané čísla) a nebo obyčejnou atmo-verzi (a mají tam teda špatně napsané že je přeplňovaná....).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Těch 137kW má ta 2.4 v atmo verzi, takže se asi někde vloudila chybka.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
nový Cherokee:..........
Základem nové generace Jeepu Cherokee je platforma D-Evo, resp. americká verze CUSW. To znamená zásadní odklon od dosavadní rámové konstrukce s podélným motorem, technika společná s Dodgem Dart znamená samonosnou karoserii a motory uložené napříč.
....................
A to znamená kompletní koncepce čistokrevného SUV--tak nevím, proč návrat k názvu Cherokee, kterej přece jen měl vždy blíž k čistokrevnému offroadu--pevná náprava..vzadu..motor podél, "připínací záběr předku manuálně", redukční manuální převodovka / no lítaly tu hodně automaty--to je fakt/.. který maj dodnes opravdu tvrdší --stroje...typu Hilux.
Rozdíl mezi tuhostí SUV a rámovaným spodkem klasiky---byť třeba integrovaným je propastná..
spolu s absencí redukční ?? maanuální převodovky , --která není jestli to chápu volitelnou výbavou--znamená spíš "převážně městskej provoz".., jinak spojka
půjde nejspíš po náročnějším terénu na repas..Kroucení takhle pojatý kastle pod zátěží je neoddiskutovatelnej jev..:-( Čas přeje prostřednosti ale hlavně že to jméno odolné klasiky evokuje "image tvrdé masky" pod haupnou..
"jako tvrdý auto,"--hlavně že vypadá cool--,no,,co naděláme
A pod tím "Ostrým plechovým pytlem" --bingo ..Dodge Dart..
Základem nové generace Jeepu Cherokee je platforma D-Evo, resp. americká verze CUSW. To znamená zásadní odklon od dosavadní rámové konstrukce s podélným motorem, technika společná s Dodgem Dart znamená samonosnou karoserii a motory uložené napříč.
....................
A to znamená kompletní koncepce čistokrevného SUV--tak nevím, proč návrat k názvu Cherokee, kterej přece jen měl vždy blíž k čistokrevnému offroadu--pevná náprava..vzadu..motor podél, "připínací záběr předku manuálně", redukční manuální převodovka / no lítaly tu hodně automaty--to je fakt/.. který maj dodnes opravdu tvrdší --stroje...typu Hilux.
Rozdíl mezi tuhostí SUV a rámovaným spodkem klasiky---byť třeba integrovaným je propastná..
spolu s absencí redukční ?? maanuální převodovky , --která není jestli to chápu volitelnou výbavou--znamená spíš "převážně městskej provoz".., jinak spojka
půjde nejspíš po náročnějším terénu na repas..Kroucení takhle pojatý kastle pod zátěží je neoddiskutovatelnej jev..:-( Čas přeje prostřednosti ale hlavně že to jméno odolné klasiky evokuje "image tvrdé masky" pod haupnou..
"jako tvrdý auto,"--hlavně že vypadá cool--,no,,co naděláme
A pod tím "Ostrým plechovým pytlem" --bingo ..Dodge Dart..
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Nemuzu si pomoct, ale mne to pripomina tragedii jmenem Pontiac Aztec...
Jinak ale ten novej Pentastar zni fajn
Jinak ale ten novej Pentastar zni fajn
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Tak Aztec byl opravdu síla..tam na rozdíl od Multiply nenásledovala forma funkci--to byli
u Pontiacu asi na trávě..
.......
Problém je, že "Jeep Cherokee " je v Americe pojem terénní solidnosti..a střední terenní odolnosti-to souvisí s krajnou, diametrálně odlišnou od Evropy, spousta prostoru bez standartní silniční sítě...u nás většina lidí bez terénního auta vyžije..a SUV který jednou za rok vyjede do lesa na houby není problém..Státy mají přece naprosto jinej charakter než Evropa ..a tyhle auta se tam nekupujou na pozičky před kavárnou..
nebo převážně na nákup do města ...
Pokud to bude pod zátěží--a amíci auta nešetřej, maj k nim dost spotřební vztah, může být dopad tohohle počinu v důsledku dost negativní..
Kdyby tenhle "Jeep" nazvali jakkoli jinak --třeba" JEEP SUV", problém by to asi nebyl ..a nikdo by v tom rozhodně "auto na lesní stezky" nehledal--
uvidíme.., u opravdovýho pravidelnýho průjezdu terénem se mluví o limitě v podobě torzní tuhosti kastle a "křižitelnosti náprav" atd, nezávislé zavěšení na všech kolech není v tomhle případě automaticky naprosto žádnej automatickej plus a pokrok..
SUV od od středně odolnýho offroada odlišuje konstrukce skeletu a náprav minimálně zadku v pevný .., ..a předek má nějakou robusnost v poctivým lichoběžníku-, když ne rovnou taky pevnou u ostře terenních konstrukcí ...pořád --viz DEf.
Ustoupit z těhle pozic k "subtilnosti "se dá, ale předělat fyziku asi těžko..
Proto spousta amerik měla donedávna j/nebo stále ještě aktuálně má/ "listy" na podvozku...
Amíci nejsou zvyklí "okolo auta do bláta "tancovat..a lítat do servisu..
u Pontiacu asi na trávě..
.......
Problém je, že "Jeep Cherokee " je v Americe pojem terénní solidnosti..a střední terenní odolnosti-to souvisí s krajnou, diametrálně odlišnou od Evropy, spousta prostoru bez standartní silniční sítě...u nás většina lidí bez terénního auta vyžije..a SUV který jednou za rok vyjede do lesa na houby není problém..Státy mají přece naprosto jinej charakter než Evropa ..a tyhle auta se tam nekupujou na pozičky před kavárnou..
nebo převážně na nákup do města ...
Pokud to bude pod zátěží--a amíci auta nešetřej, maj k nim dost spotřební vztah, může být dopad tohohle počinu v důsledku dost negativní..
Kdyby tenhle "Jeep" nazvali jakkoli jinak --třeba" JEEP SUV", problém by to asi nebyl ..a nikdo by v tom rozhodně "auto na lesní stezky" nehledal--
uvidíme.., u opravdovýho pravidelnýho průjezdu terénem se mluví o limitě v podobě torzní tuhosti kastle a "křižitelnosti náprav" atd, nezávislé zavěšení na všech kolech není v tomhle případě automaticky naprosto žádnej automatickej plus a pokrok..
SUV od od středně odolnýho offroada odlišuje konstrukce skeletu a náprav minimálně zadku v pevný .., ..a předek má nějakou robusnost v poctivým lichoběžníku-, když ne rovnou taky pevnou u ostře terenních konstrukcí ...pořád --viz DEf.
Ustoupit z těhle pozic k "subtilnosti "se dá, ale předělat fyziku asi těžko..
Proto spousta amerik měla donedávna j/nebo stále ještě aktuálně má/ "listy" na podvozku...
Amíci nejsou zvyklí "okolo auta do bláta "tancovat..a lítat do servisu..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 27.3.2013, stř 23:02, celkem upraveno 2 x.
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
solidní kus
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Jo-- čestný místo v hitparádě propadáků mu nikdo neupře..
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
mazec je: Že to někdo nakreslí a řekne si hmm..dobrý, pak to někdo schválí, vrazí se x miliónů do vývoje a každej si řekne, jo to je fakt dobrý.
Ve výsledku vleze borec do autosalonu a řekne si: to je přesně to co jsem hledal
Ve výsledku vleze borec do autosalonu a řekne si: to je přesně to co jsem hledal
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Tak tady to -finální vzhled Aztecu -- "dorazil " snaživej byrokrat a požadavek ekonomů firmy na náklady--projektant, když viděl, jak mu ten návrh do.kurvili, odmítnul vůbec participovat na uvedení tohoto modelu..
On auta celkem uměl..
Stejnej chlap je autorem C6..
On auta celkem uměl..
Stejnej chlap je autorem C6..
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Aztec je legendární ošklivý auto. Nicméně ho lze považovat za pionýra SUV a MPV vozů, nabízel na svoji dobu spoustu praktických vychytávek. Bohužel to tím vzhledem poněkud nedomysleli.
Nicméně věřim, že jednou to bude určitě poměrně drahý a vyhledávaný veterán
Nicméně věřim, že jednou to bude určitě poměrně drahý a vyhledávaný veterán
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Zejména pro soutěže elegance
156 SW 1.9 JTDm
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
tak tyhle obrázky ať Azteka, anebo Homera jsou k
myslím, že designéři Pontiacu a Homer berou stejnej matroš
Elbandito: nevíš co to je za díl těch Simpsons? docela bych to zkouknul...
myslím, že designéři Pontiacu a Homer berou stejnej matroš
Elbandito: nevíš co to je za díl těch Simpsons? docela bych to zkouknul...
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Tak ono postavit poslední generaci Jeepa-Cherokee z Giulietty je taky možná důkaz , že
zodpovědný projektanti v něčem jedou...
zodpovědný projektanti v něčem jedou...
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
nevim jestli to uz bylo..
http://www.autoforum.cz/bleskovky/suv-a ... -cherokee/
http://www.autoforum.cz/bleskovky/suv-a ... -cherokee/
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
...momentálně ex-alfista
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
nějaké ty novinky z améru....
http://www.allpar.com/corporate/chrysle ... auges.html
tak třeba jednou i v Evropě.... možnosti zobrazování teploty oleje atd se můžou hodit....
http://www.allpar.com/corporate/chrysle ... auges.html
tak třeba jednou i v Evropě.... možnosti zobrazování teploty oleje atd se můžou hodit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Fiaťácká dvouspojka: http://www.allpar.com/mopar/transmissions/fiat-dct.html
156 SW 1.9 JTDm
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Zajímavý článek o kvalitě Fiatu: http://www.allpar.com/cars/adopted/fiat/index.html
156 SW 1.9 JTDm
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Hmm... no je fakt ze ja az na par prkotin hned zezacatku treba na Bravu za temer 6 let neresil absolutne nic....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Sice jsem to před chvíli psal i na Lancia Klub, ale zkusím se zeptat i zde... víc hlav víc ví...
edit: Už mi bylo porazeno. Nebo poraděno? Ach ta čestin.vonkreuz píše:Hoj všem,
v pátek se jedu podívat na Lancii Themu 2.0 tb 8v (110kw/150PS). Pokud bych si jí vezl a dovezl domu, tak jaký olej si mám pro jistotu sebou vzít do zásoby? Nestíhám asi koupit olej 15W40, který mám psaný v provozních příručkách. Nebude tomu vadit Selenia Racing 10W60 (mám ho achystáno pár litru na výměnu u Alfice)? Bojím se hlavně nadměrného uvolnění karbonu kvulivá modernímu oleji. Pokud bych se zítra na rychlo díval po 15W40, jaké značce se vyloženě vyhnout?
Děkuji
A omlouvám se, že píši do dotazu k 16v, ale přijde mi zbytečné zakládat nové vlákno.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Tak psanej je tam tusim 15W40 po 8t km ne? Tata ma ten motor v Crome a dal tam ted Selenii 10W50 ktera je primo pro tyhle starsi motory.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Technické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....
Selenia 10w50? Nemyslíš spíš 20w50? (HPX)....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů