Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Odpovědět
MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od MichalT » 28.9.2017, čtv 16:03

Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 481
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od mari156 » 28.9.2017, čtv 18:17

Takové spojení by mi snad ani nevadilo :wink:
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

RomanoL

Příspěvky: 28
Registrován: 20.10.2017, pát 18:48

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od RomanoL » 28.10.2017, sob 19:05

Tak ja ziju v Holandsku v malem městě Rijnsburg a musím rict ze alfa a fiat je tu dost populární. Soused ma GT druhy soused Stelvio a Giuliettu QV a vedle v ulici ma jeden taky Giuliettu QV. A jen tady v městě, hlavne Giuliett potkávám spousty. A celkove v Holandsku taky. Fiatu 500 tu jezdi taky spousty. Co mi dela největší radost je, ze je tu dost málo golfu passatu a techhle aut :D

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od MichalT » 28.10.2017, sob 19:23

Hmm, to by se mi taky líbilo. Taky si vždycky rád odpočinu třeba v Itálii od toho koncernovyho stereotypu tady...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od MikeC » 29.10.2017, ned 19:50

Tak v Holandsku je taky celkem dost velká komunita 164, že :) Byť teda na srazu v Miláně moc nereprezentovali :D
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 5.12.2017, úte 11:34

Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Ježura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 139
Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Ježura » 30.12.2017, sob 08:38

Velký SUV údajně ve vývoji a měl by to být mild hybrid. Po něm snad nástupce Giulietty a možná i nová variace na téma 4C...

http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo ... tion-plans
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Adamsquare » 30.12.2017, sob 12:00

Dokud někde někdo nezahlédne alespoň mulu, tak bych to viděl jako standardní Alfatlachy poslední desetiletky :)
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 30.12.2017, sob 12:20

to bych se celkem divil kdyby 4C dostala nástupce.... prodělečný projekt.... samozřejmě bych byl ale rád :-) ale přijde mi že úlohu auta co strhává pozornost jednak už plní Quadrifoglio verze od Giulie a Stelvia a kdyby chtěli ještě něco víc, mohli by udělat Giulii kupé.... to by vyšlo řádově levněji než nová verze 4C a efekt by mohl být podobný.....

Nástupce Giulietty pokud by měl jízdní kvality Giulie by byl super.... no a velké SUV nebudu komentovat ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od petrAR156 » 30.12.2017, sob 14:07

U 4C je dražší výroba než prodej nebo myslíš že byl tak drahý vývoj? Nebo obé dohromady?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 30.12.2017, sob 21:48

no obecně se o tom projektu píše jako o ztrátovém.... vyvinout to auto asi nebyla sranda (pravda, motor a převodovku měli, ale ten karbonový monokok, podvozek a řízení to vše se vyvíjelo od nuly), navíc výroba se spoustou ruční práce ve fabrice Maserati asi taky bude stát něco jiného než bouchat Tipa v Turecku....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Petr147 » 30.12.2017, sob 22:05

A proč by dělali nástupce 4C? Prostor pro změnu je možná v motoru, na ostatním není co vylepšovat...

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od petrAR156 » 31.12.2017, ned 10:35

Asi tak. Jestli s výrobou jsou alespoň na nule tak pro image značky je takový typ auta jednoznačně plus.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 31.12.2017, ned 10:45

SUV větší než Stelvio podle mě nebude. Jednak by bylo těžký zachovat vlastnosti AR u auta vážícího okolo dvou tun a pak mám pochybnosti o odbytu. Nemyslím, že by to kupovalo víc lidí než Stelvio.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Duso » 31.12.2017, ned 11:28

Kubas píše: 30.12.2017, sob 12:20 to bych se celkem divil kdyby 4C dostala nástupce.... prodělečný projekt.... samozřejmě bych byl ale rád :-) ale přijde mi že úlohu auta co strhává pozornost jednak už plní Quadrifoglio verze od Giulie a Stelvia a kdyby chtěli ještě něco víc, mohli by udělat Giulii kupé.... to by vyšlo řádově levněji než nová verze 4C a efekt by mohl být podobný.....

Nástupce Giulietty pokud by měl jízdní kvality Giulie by byl super.... no a velké SUV nebudu komentovat ;-)
si si istý že "prodelečný" ? Tu je celkom pekný test 4C a chlap tam vraví že je po 4C slušný dopyt, aké sú čísla a kde to zobral bohvie https://www.youtube.com/watch?v=4k3E5_Mfk7Q resp ktorý projekt nebol v alfe stratový ? :D však aj giulia je furt stratová...
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 31.12.2017, ned 12:20

No plán výroby 4C byl kolem 5000ks ročně a to se rozhodně nevyrobí, udělají tak s bídou půlku.... pravda je, že oproti původním cenám (kupátko pod 1,5 mio) jsou ty ceny teď o dost vyšší a ta marže jde samozřejmě Alfě do kapsy....

můžeme jen spekulovat, jediný kdo to může narovinu říct je automobilka....

Harous: no, velké SUV.... je pravda že by kanibalizovalo Levante, které se už teď neprodává nic moc.... na druhou stranu Mase tak jako tak bude prý mít SUV ve stejné třídě jako Stelvio, takže se časem ty značky asi stejně začnou překrývat.... Je to ale i otázka sdílení nákladů - platforma Stelvia se trošku zvětší a dostane ji Grand Cherokee (to už je potvrzeno). Čili logicky bude dost dobrá i pro velké SUV od Alfy.... dáš tam jinou kastli a interiér, malinko jinak to naladíš a máš další model....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od MichalT » 31.12.2017, ned 12:49

Duso píše: 31.12.2017, ned 11:28 však aj giulia je furt stratová...
Tohle mě zajímá, určitě je ztrátová? Jak to víš, jsou někde čísla kolik se vydělá na jednom autě a na kolik přišel vývoj a výroba? Nerozlozi se nahodou náklady na vývoj Giulie i do zisků ze Stelvia, které je s Giulií příbuzné?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Duso » 31.12.2017, ned 13:10

MichalT píše: 31.12.2017, ned 12:49
Duso píše: 31.12.2017, ned 11:28 však aj giulia je furt stratová...
Tohle mě zajímá, určitě je ztrátová? Jak to víš, jsou někde čísla kolik se vydělá na jednom autě a na kolik přišel vývoj a výroba? Nerozlozi se nahodou náklady na vývoj Giulie i do zisků ze Stelvia, které je s Giulií příbuzné?
jeden chlapík z klubu na FB čo robí v Alfe tvrdí (tvrdil dáko pred dvomi mesiacmi) tak hádam vie čo vraví, inak neviem k tomu viac povedať. V nejakom autorizáku robí v rakúsku ak si dobre pamätám, možno je aj tu tak nech sa vyjadrí. Tiež vravel že sa chystá SW giulia. Ak bude príležitosť po sviatkoch spýtam sa ho na to tiež ma to zaujíma, či sú to len neni zas reči typu "jedna babka povedala"...
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 31.12.2017, ned 13:30

Pochybuju, že Giulia a Stelvio zaplatí náklady na vývoj celý nový platformy při těch prodejích. A ani si nemyslím, že by s tím někdo v FCA někdy počítal. Ta platforma se bude používat x dalších let v x dalších modelech napříč koncernem. Dneska už to asi nejde brát tak jestli si na sebe vydělá jedna modelová řada, ale spíš celá platforma s výhledem používání třeba minimálně - 10-12 let...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 31.12.2017, ned 14:39

Presne tak, daval jsem to tady do jineho vlakna.... Multiair 2.0T uz ma svoji upravenou verzi pro jine auta z koncernu.... Stelvio da podvozek Jeepu, Giulia asi taky nejakym sedanum atd.atd.... jde jen o celkova cisla za FCA, dilci veci nejsou podstatne.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

kenjiro
SemTuFurt

Příspěvky: 1154
Registrován: 3.9.2017, ned 20:03

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od kenjiro » 1.1.2018, pon 22:25

Samozrejme, ze spousta veci se bude v ramci FCA sdilet, ostatne jako u ostatnich koncernu, ale rozhodne nejde JEN o celkova cisla FCA a (ne)prodeje jakehokoliv modelu nebo znacky jsou rozhodne podstatne a sledovane... To by byla ekonomicka sebevrazda takto uvazovat a myslim, ze to ani nikdo nedela. Prodeje jednotlive znacky/modelu jsou pro budoucnost pomerne klicove. Nikdo nebude dotovat a drzet nad vodou neco jen z nostalgie, at si to muzeme prat sebevic...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 2.1.2018, úte 00:07

kenjiro píše: 1.1.2018, pon 22:25Nikdo nebude dotovat a drzet nad vodou neco jen z nostalgie, at si to muzeme prat sebevic...
Zatím to vypadá, že přesně tohle Marchione s Alfou dělá. Mělo se investovat 5 mld. EUR do nových modelů s cílem prodávat v roce 2018 400.000 aut. Kde jsou reálný prodeje víme, otázkou tak zůstává kolik z tý částky se doopravdy proinvestovalo. Každopádně platforma Giorgio se určitě bude používat v celým koncernu, takže nejde čekat, že by její zaplacení měla splnit jen AR. Dneska jsou ty platformy dělaný vyloženě jako stavebnice aby šlo lehce měnit rozchod, rozvor i určení auta. Pak je pro ně vcelku jednoduchý na stejný platformě vyrábět Giulii i Stelvio.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Harous » 2.1.2018, úte 00:07

kenjiro píše: 1.1.2018, pon 22:25Nikdo nebude dotovat a drzet nad vodou neco jen z nostalgie, at si to muzeme prat sebevic...
Zatím to vypadá, že přesně tohle Marchione s Alfou dělá. Mělo se investovat 5 mld. EUR do nových modelů s cílem prodávat v roce 2018 400.000 aut. Kde jsou reálný prodeje víme, otázkou tak zůstává kolik z tý částky se doopravdy proinvestovalo. Každopádně platforma Giorgio se určitě bude používat v celým koncernu, takže nejde čekat, že by její zaplacení měla splnit jen AR. Dneska jsou ty platformy dělaný vyloženě jako stavebnice aby šlo lehce měnit rozchod, rozvor i určení auta. Pak je pro ně vcelku jednoduchý na stejný platformě vyrábět Giulii i Stelvio.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od Kubas » 2.1.2018, úte 07:16

.... jo, Sergio do té Alfy leje slušný prachy.... asi je to kompenzace za období 2008-2014 kdy naopak nedal vůbec nic.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)

Příspěvek od MichalT » 2.1.2018, úte 08:06

Přesně tak, dokud tam bude Marchionne tak je to evidentně čistě o enthusiasmu a srdcařství a ne o chladné matematice jako v Německu :wink: Právě že z něj mám dojem, že bude držet Alfu i kdyby ji měl sebevíc dotovat ze zisku Fiatu a Chrysleru a jsem za to rád, protože kdyby to mělo být strohé uvažování o tom co se vyplatí a kolik se prodá kusů pak už by to možná nebyla Alfa ale nějaká konverze vw a to nechci.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů