Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak jaderné elektrárny je věc Německa, to s unií nemá nic společného.... automobilky to měly minimálně zkusit - říct "hele tyto normy splníme, pokud každý motor zdražíme o 3000 EUR pro koncového zákazníka".... a pak by bylo na politicích, jestli si to před lidma obhájí.... ta varianta, že na to automobilky přistoupily a pak podváděly, čím ze sebe v očích laické veřejnosti udělaly nenažrané parchanty, kteří je zabíjejí jedy, prostě nebyla dobrá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
přesně. Je to jen byznys. Kdyby se teda radši spojili a zaměřili na ekologii dálného východu a Asie, tam se jede středověk a tady se řeší jestli auto vypustí 132 nebo 125 g/kmpetrAR156 píše: ↑2.10.2018, úte 17:49 Kubo tady žádný vysvětlování nepomůže, to je politika s nějakou racionalitou a argumenty to nemá nic společného. Vždyť ti stejní ichtylové si odsouhlasili zrušení jaderných elektráren, čímž sice spolehlivě ochránili životní prostředí před únikem radioaktivity při tsunami, ale musí dnes navyšovat výkon uhelných a stavět nové plynové elektrárny. Co na tom, že kvůli uhlí likvidují celá města a kvůli plynu zvyšují závislost na Rusku, kterému jinak nemůžou přijít na jméno.
O tom, kolik miliard nás stály nové PST trafačky na rozhraní, které pobírají nápor když v Německu foukne nebo zasvítí a že lobují pro převzetí řízení naší rozvodné sítě německým dispečingem ani nemluvě.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Proč by něco vysvětlovali? To by byli jen sami proti sobě. Přísnější emisní normy a omezení, zpoplatnění nebo úplný zákaz provozování těch starších vozů co ty normy neplní jen přinutí zákazníky koupit si nové auto i když by to staré třeba ještě sloužilo nebo minimálně mohou ty auta vyrábět tak nekvalitně (levně), protože se stejně nepočítá s tím, že by mohli jezdit za 10 let. Takže tím že mlčí si vlastně dělají kšeft.Kubas píše: ↑2.10.2018, úte 17:06 no mazec.... nejsem fanda dieselů, ale tohle je hodně tvrdé.... to mi za chvilku můžou taky zakázat Giulii v benzínu, která ještě z výroby nemá filtr pevných částic....
máslo na hlavě ale mají ovšem i výrobci aut, kteří místo aby důsledně lobbovali a vysvětlovali že některé emisní normy nejdou splnit, tak je prostě akceptovali s tím, že je budou obcházet. A v jejich čele je samozřejmě VW....
Pak je taky otázka jestli skutečně mlčí, jestli si ty normy nevymýšlí sami a jen je nepředávají politikům ku schválení a to že je pak sami obcházejí je jen další snižování nákladů. VW měl smůlu, že to u měj prasklo tak ho zlynčovali a pak když to trochu umlklo tak vyšlo najevo, že vlastně podvádí téměř všichni.
Je to takové "plánované hospodářství" jen trochu jiným způsobem než co tu předvedli komanči.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Kubo: Podle mě ty normy splnit nejde. V laboratoři snad, ale v reálu kdy má auto dosahovat limitovaných výsledků s jakýmkoliv řidičem (součást nové metodiky) ne. Ale je fakt, že automobilky měly reagovat nějak tak jak píšeš.
S EU má Německo společného dost. V politických skupinách EP mají německé strany velký vliv. Německo se svojí nereálnou energetickou politikou je extrém, ale ostatní politici nejsou o nic lepší. Stačí se podívat na jejich rozhodnutí. Kdy se zaváží, že udrží globální teplotu k určitému datu (Paříž klimatická konference), místo aby cíle definovali veličinou kterou mají pod kontrolou (třeba CO2 na obyvatele), nebo když vysavače omezí příkonem místo účinností atd.
Z toho prostě technicky uvažujícímu musí vstávat vlasy na hlavě.
S EU má Německo společného dost. V politických skupinách EP mají německé strany velký vliv. Německo se svojí nereálnou energetickou politikou je extrém, ale ostatní politici nejsou o nic lepší. Stačí se podívat na jejich rozhodnutí. Kdy se zaváží, že udrží globální teplotu k určitému datu (Paříž klimatická konference), místo aby cíle definovali veličinou kterou mají pod kontrolou (třeba CO2 na obyvatele), nebo když vysavače omezí příkonem místo účinností atd.
Z toho prostě technicky uvažujícímu musí vstávat vlasy na hlavě.
- Limetkka
- Štamgast
- Příspěvky: 810
- Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
- Bydliště: Práglík
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Spíše je velmi komické, že titéž "ehmehmehm", co chtějí nafťáky zakázat je ještě před pár lety všude mohutně protlačovali a doporučovali...
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
no podle toho článku:
https://auto.idnes.cz/emise-adac-normy- ... tomoto_fdv
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... o-6d-temp/
.... současné diesely zvládnou plnit i ty přísné současné normy.... v běžném provozu, pokud tomu dobře rozumím.... do detailu jsem to ale nestudoval, teď nějakou dobu žádné auto kupovat nebudu takže se tím nějak extra nezabývám....
https://auto.idnes.cz/emise-adac-normy- ... tomoto_fdv
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... o-6d-temp/
.... současné diesely zvládnou plnit i ty přísné současné normy.... v běžném provozu, pokud tomu dobře rozumím.... do detailu jsem to ale nestudoval, teď nějakou dobu žádné auto kupovat nebudu takže se tím nějak extra nezabývám....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Podívejme se na to z té lepší stránky: v Německu teď bude možné koupit rozumně ojetý diesel za dobrou cenu.
156 SW 1.9 JTDm
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Tak tady končí poslední sranda.
https://auto.idnes.cz/emise-limity-auto ... tomoto_fdv
Vím že tohle není politický web, ale tohle se týká všech co za 15 - 20 let nechtějí jezdit předraženou kapotovanou ještěrkou. Na jaře jsou volby do EP tak se dobře rozhodujte.
Jak kdo z našich hlasoval se mě nepodařilo dohledat, pod "výsledky hlasování" má EP na webu jen seznam poslanců a to že návrh prošel, na analytických webech se jmenovité hlasování objevuje až s téměř měsíčním zpožděním...
https://auto.idnes.cz/emise-limity-auto ... tomoto_fdv
Vím že tohle není politický web, ale tohle se týká všech co za 15 - 20 let nechtějí jezdit předraženou kapotovanou ještěrkou. Na jaře jsou volby do EP tak se dobře rozhodujte.
Jak kdo z našich hlasoval se mě nepodařilo dohledat, pod "výsledky hlasování" má EP na webu jen seznam poslanců a to že návrh prošel, na analytických webech se jmenovité hlasování objevuje až s téměř měsíčním zpožděním...
- Limetkka
- Štamgast
- Příspěvky: 810
- Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
- Bydliště: Práglík
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
K tomu bych se mohl dlouze vyjádřit, ale dostal bych Banána tak rok v lepším případě:-D
Ale slovy klasika: chce se mi zvracet!
Ale slovy klasika: chce se mi zvracet!
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
mě by zajímalo když si teď koupím 4C kterým najedu 2000km ročně, jestli mi ho za 10 let můžou zakázat používat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Když to půjde hodně blbě tak můžou. Podívej se na ty diesely v raichu...
Ale rozhodně ti nikdo nevezme ty roky a km co s tím najedeš
Ale rozhodně ti nikdo nevezme ty roky a km co s tím najedeš
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak v dobe keď zakážu 4C ,budeš s ňou brusiť okruhy to nám snáď ešte nehajú.
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Petr: tak aby mi nekdo skrtem pera znehodnotil auto ktere v te dobe bude mit cenu treba 1.5mega tak to by byla draha sranda.... To si tech 10 let muzu neco pujcovat a vyjde me to levneji.... :-/
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Můžou. A ještě automobilce nařídí aby to auto od Tebe vzala protiúčtem místo něčeho na elektriku.
Nezbývá než doufat, že v roce 2030 bude EU v současné podobě minulostí...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Kubas: situace sice není růžová, ale v případě naší republiky to na nějaký zákaz provozu z pohledu 20 let nevidím, přece jen Německo je ekonomicky jinde a náhrada části vozového parku je tam zvládnutelnější (ovšem že postihují majitele aut prezentovaných /a prodávaných/ jako vrchol ekologie je sviňárna). Blbý je to z hlediska nových aut.
Jinak, auto je většinou považováno za mizernou investici, co ti to na radosti přidá na duševním zdraví se do ekonomických tabulek nevejde
Harous: "... Nezbývá než doufat, že v roce 2030 bude EU v současné podobě minulostí..." - no to určitě bude... jen aby to nebylo horší
Jinak, auto je většinou považováno za mizernou investici, co ti to na radosti přidá na duševním zdraví se do ekonomických tabulek nevejde
Harous: "... Nezbývá než doufat, že v roce 2030 bude EU v současné podobě minulostí..." - no to určitě bude... jen aby to nebylo horší
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8672
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Nejsmutnější na tom je, že tohle všechno už tady jednou bylo. My máme to štěstí (nebo smůlu?), že už to známe a víme přesně kam to povede. Na západě na to musí teprve přijít...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
jinak tady nějaké novinky z Itálie, převzato z ihned.cz
Samozřejmě EU není se současnou italskou vládou kamarád a kdo chce může to interpretovat jako pomstu euro-socialistů.... reakce finančních trhů je ale na politice nezávislá a holt je taková jaká je.... a jak se v článku píše, v momentě kdy se zhorší rating země, navýší úroky, nebo se nedejbože přestane půjčovat, je to prostě fatální záležitost....
Evropská komise se pustila do tvrdého střetu s italskou vládou, kterou tvoří protestní Hnutí pěti hvězd a krajně pravicová Liga. Komise jí vrátila k přepracování návrh státního rozpočtu na příští rok. Brusel tak poprvé v historii zamítl návrh rozpočtu, s nímž přišla jedna se zemí eurozóny. Upozornil přitom na to, že Řím plánuje mnohonásobně vyšší rozpočtový schodek, než k jakému se zavázal.
V italském případě jde "o mimořádně vážné nedodržení povinností", uvedla komise. Podle ní se Itálie od svých závazků odchýlila způsobem, který v historii Evropské unie "nemá obdoby".
Italská vláda plánuje pro příští rok deficit ve výši 2,4 procenta hrubého domácího produktu. To je trojnásobně víc, než na čem se Řím už dřív dohodl s komisí a ostatními státy unie. Podle komise i Mezinárodního měnového fondu je navíc pravděpodobné, že skutečný schodek bude ještě podstatně vyšší – podle obou institucí vláda v rozpočtu počítá s výrazně vyšším růstem ekonomiky, než jaký se dá ve skutečnosti očekávat. Čím nižší růst bude, tím méně vláda vybere na daních. Deficit rozpočtu se v takovém případě oproti očekáváním zvýší.
Řím teď má podle pravidel tři týdny na to, aby na výzvu Evropské komise reagoval. Šéfové Hnutí pěti hvězd a Ligy, Luigi Di Maio a Matteo Salvini, ale už dřív prohlásili, že budou trvat na svém. "Neustoupíme ani o milimetr," prohlásil ministr vnitra Salvini, který je podle pozorovatelů nejsilnější postavou ve vládě. Řím by prý mohl uvažovat o změně pouze v tom případě, že by se nenadále zhoršil stav ekonomiky, dodal ministr financí Giovanni Tria.
Pokud Itálie výhradám nevyhoví a rozpočet odmítne upravit, komise s ní zahájí řízení, které může nakonec skončit až pokutou ve výši půl procenta italského HDP, což je skoro devět miliard eur, tedy asi 230 miliard korun.
Bezprostřednější hrozbou než kritika a nakonec případná sankce z Bruselu je pro Itálii reakce finančních trhů. Poté, co agentura Moody‘s minulý týden snížila italský rating na úroveň, která je jen těsně nad neinvestičním pásmem, se opět zvýšily úroky, jež musí Řím platit ze svých dluhopisů. Právě příliš vysoké úroky v minulosti přinutily Řecko, Irsko nebo Portugalsko požádat o pomoc ostatní země eurozóny a Mezinárodní měnový fond.
Úroky, které musí platit Itálie, jsou zatím stále výrazně pod hranicí, která už by pro zemi byla neudržitelná. I tak je ale nervozita na trzích vytlačila na nejvyšší úroveň za posledních pět let. Pokud by se zvýšily až na hodnotu, kterou Itálie nebude schopná akceptovat, pochybují experti o tom, že by byla eurozóna schopna zemi pomoci.
Italská ekonomika je příliš velká na to, aby na zvládnutí její dluhové krize stačily záchranné fondy, které státy s eurem mají. V tom případě by mohla být ohrožena samotná existence společné evropské měny.
Italské vládní strany ujišťují, že žádná krize nehrozí. V posledních dnech opět zopakovaly, že sice EU i eurozónu kritizují, jednoznačně ale chtějí zůstat členy obou uskupení. "Itálie má vládu, která chce zůstat v eurozóně, ale nechce se řídit jejími pravidly. Tento základní rozpor se už brzy vyhrotí," myslí si ale Mujtaba Rahman, šéf think tanku Eurasia Group.
Hnutí pěti hvězd i Liga namítají, že Itálie od zavedení eura hospodaří poměrně zodpovědně a bez započtení plateb za úroky ze starých dluhů vykazuje dokonce přebytek rozpočtu. Tíží jí tak dluhy z minulosti, jež chce nová vláda umazat pomocí vyššího růstu ekonomiky, který plánuje podpořit vyšším rozpočtovým schodkem. Plánuje například snížit daně nebo zavést základní příjem pro chudší lidi, kteří si hledají práci.
Kritici ale namítají, že jakoukoliv injekci, kterou ekonomice přinese vyšší vládní utrácení, zase vymaže fakt, že Itálie bude muset vynaložit víc peněz na splácení úroků z dluhů.
Samozřejmě EU není se současnou italskou vládou kamarád a kdo chce může to interpretovat jako pomstu euro-socialistů.... reakce finančních trhů je ale na politice nezávislá a holt je taková jaká je.... a jak se v článku píše, v momentě kdy se zhorší rating země, navýší úroky, nebo se nedejbože přestane půjčovat, je to prostě fatální záležitost....
Evropská komise se pustila do tvrdého střetu s italskou vládou, kterou tvoří protestní Hnutí pěti hvězd a krajně pravicová Liga. Komise jí vrátila k přepracování návrh státního rozpočtu na příští rok. Brusel tak poprvé v historii zamítl návrh rozpočtu, s nímž přišla jedna se zemí eurozóny. Upozornil přitom na to, že Řím plánuje mnohonásobně vyšší rozpočtový schodek, než k jakému se zavázal.
V italském případě jde "o mimořádně vážné nedodržení povinností", uvedla komise. Podle ní se Itálie od svých závazků odchýlila způsobem, který v historii Evropské unie "nemá obdoby".
Italská vláda plánuje pro příští rok deficit ve výši 2,4 procenta hrubého domácího produktu. To je trojnásobně víc, než na čem se Řím už dřív dohodl s komisí a ostatními státy unie. Podle komise i Mezinárodního měnového fondu je navíc pravděpodobné, že skutečný schodek bude ještě podstatně vyšší – podle obou institucí vláda v rozpočtu počítá s výrazně vyšším růstem ekonomiky, než jaký se dá ve skutečnosti očekávat. Čím nižší růst bude, tím méně vláda vybere na daních. Deficit rozpočtu se v takovém případě oproti očekáváním zvýší.
Řím teď má podle pravidel tři týdny na to, aby na výzvu Evropské komise reagoval. Šéfové Hnutí pěti hvězd a Ligy, Luigi Di Maio a Matteo Salvini, ale už dřív prohlásili, že budou trvat na svém. "Neustoupíme ani o milimetr," prohlásil ministr vnitra Salvini, který je podle pozorovatelů nejsilnější postavou ve vládě. Řím by prý mohl uvažovat o změně pouze v tom případě, že by se nenadále zhoršil stav ekonomiky, dodal ministr financí Giovanni Tria.
Pokud Itálie výhradám nevyhoví a rozpočet odmítne upravit, komise s ní zahájí řízení, které může nakonec skončit až pokutou ve výši půl procenta italského HDP, což je skoro devět miliard eur, tedy asi 230 miliard korun.
Bezprostřednější hrozbou než kritika a nakonec případná sankce z Bruselu je pro Itálii reakce finančních trhů. Poté, co agentura Moody‘s minulý týden snížila italský rating na úroveň, která je jen těsně nad neinvestičním pásmem, se opět zvýšily úroky, jež musí Řím platit ze svých dluhopisů. Právě příliš vysoké úroky v minulosti přinutily Řecko, Irsko nebo Portugalsko požádat o pomoc ostatní země eurozóny a Mezinárodní měnový fond.
Úroky, které musí platit Itálie, jsou zatím stále výrazně pod hranicí, která už by pro zemi byla neudržitelná. I tak je ale nervozita na trzích vytlačila na nejvyšší úroveň za posledních pět let. Pokud by se zvýšily až na hodnotu, kterou Itálie nebude schopná akceptovat, pochybují experti o tom, že by byla eurozóna schopna zemi pomoci.
Italská ekonomika je příliš velká na to, aby na zvládnutí její dluhové krize stačily záchranné fondy, které státy s eurem mají. V tom případě by mohla být ohrožena samotná existence společné evropské měny.
Italské vládní strany ujišťují, že žádná krize nehrozí. V posledních dnech opět zopakovaly, že sice EU i eurozónu kritizují, jednoznačně ale chtějí zůstat členy obou uskupení. "Itálie má vládu, která chce zůstat v eurozóně, ale nechce se řídit jejími pravidly. Tento základní rozpor se už brzy vyhrotí," myslí si ale Mujtaba Rahman, šéf think tanku Eurasia Group.
Hnutí pěti hvězd i Liga namítají, že Itálie od zavedení eura hospodaří poměrně zodpovědně a bez započtení plateb za úroky ze starých dluhů vykazuje dokonce přebytek rozpočtu. Tíží jí tak dluhy z minulosti, jež chce nová vláda umazat pomocí vyššího růstu ekonomiky, který plánuje podpořit vyšším rozpočtovým schodkem. Plánuje například snížit daně nebo zavést základní příjem pro chudší lidi, kteří si hledají práci.
Kritici ale namítají, že jakoukoliv injekci, kterou ekonomice přinese vyšší vládní utrácení, zase vymaže fakt, že Itálie bude muset vynaložit víc peněz na splácení úroků z dluhů.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Mňa by skôr zaujímalo, aký dopad na FCA a Alfu bude mať odpredaj divízie Magneti Marelli. Veď to je - IMHO - utajený klenot FCA. Či to náhodou nenaznačuje, že FCA je v sračkách a nutne potrebuje peniaze na investície...
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Nejak nerozumiem a nechcem - ako môžno zakázať auto, ktoré v dobe výroby spĺňalo všetky vtedajšie normy a predpisy.
nebolo by to napadnuteľné na Medzinárodnom súdnom dvore?
Odhliadnuc od fantasmagórie elektropohonu väčšiny vozidiel. Rozvodné siete na to nemajú (kto zaplatí podstatné zvýšenie kapacity?), kapacita výroby elektrickej energie nestačí a o CELKOVEJ ekológii a vplyve na životné prostredie sa dohadujú aj odborníci.
Ono - "elektromobil má výfuk v elektrárni".
Čím vyrobíme toľko elektrickej energie? Atóm nie - je potenciálne nebezpečný. Fosílne palivá nie - míňajú sa a ich použitím narastajú skleníkové plyny. Vodné nie - stačí hodne suché leto a sme v pr...
Rozhodujú dementi...
nebolo by to napadnuteľné na Medzinárodnom súdnom dvore?
Odhliadnuc od fantasmagórie elektropohonu väčšiny vozidiel. Rozvodné siete na to nemajú (kto zaplatí podstatné zvýšenie kapacity?), kapacita výroby elektrickej energie nestačí a o CELKOVEJ ekológii a vplyve na životné prostredie sa dohadujú aj odborníci.
Ono - "elektromobil má výfuk v elektrárni".
Čím vyrobíme toľko elektrickej energie? Atóm nie - je potenciálne nebezpečný. Fosílne palivá nie - míňajú sa a ich použitím narastajú skleníkové plyny. Vodné nie - stačí hodne suché leto a sme v pr...
Rozhodujú dementi...
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Kubo, ona to samozřejmě pomsta EK je. Druhá věc je, že EK má pravdu a Itálie porušuje už drahnou řádku let podmínky fiskálního paktu (pokud je vůbec někdy plnili). Jenže podmínky neplní ani Španělsko, Portugalsko a Řecko. To proč EK reaguje právě dnes a zrovna proti Itálii je celkem nabíledni.
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
novinky ohledně Itálie, opět z ihned.cz
Evropská komise jde do ostrého střetu s italskou vládou, kterou tvoří protestní Hnutí pěti hvězd a krajně pravicová Liga, dříve známá jako Liga severu. Brusel zahájil proces, který může skončit až uvalením vysoké pokuty na Itálii. Důvodem je fakt, že Řím sestavil rozpočet, který výrazně porušuje pravidla o šetrném hospodaření platná pro země eurozóny.
Itálie pravidla porušuje způsobem, který je "vážný", uvedla komise. Římu dává určitý čas na nápravu. Pokud Itálie neustoupí, hrozí jí pokuta ve výši zhruba devíti miliard eur, což je víc než 230 miliard korun. Mohla by také přijít o peníze z evropských fondů.
Italská vláda na příští rok plánuje rozpočet se schodkem 2,4 procenta hrubého domácího produktu. To je třikrát větší deficit, než jaký Řím dřív slíbil. Hnutí pěti hvězd a Liga chtějí víc utrácet kvůli tomu, aby mohly zavést své programové priority – jde například o snížení daní, snížení věku pro odchod do důchodu nebo zavedení nové vysoké dávky pro chudé lidi, kteří si hledají práci.
Podle Evropské komise nebo například Mezinárodního měnového fondu navíc bude italský deficit ve skutečnosti ještě výrazně vyšší, než s jakým počítá vláda. A to kvůli tomu, že kabinet počítá s nerealisticky vysokým růstem ekonomiky.
Středeční návrh Evropské komise na zahájení řízení s Itálií musí nejdřív schválit ostatní členské země EU. Podle očekávání by k tomu mělo během dvou týdnů dojít. Následně by Itálie dostala čas na to, aby svůj schodek snížila.
Zatím se zdá, že Italové něco takového odmítnou. "Neustoupíme ani o milimetr," zopakoval několikrát ministr vnitra a šéf Ligy Salvini, který je podle pozorovatelů nejsilnější postavou ve vládě.
Pokud Itálie svůj rozpočet neupraví, komise jí plán šetrnějšího hospodaření předepíše se souhlasem ostatních států EU sama. Pokud se Brusel a Řím ani v tomto případě nedohodnou, navrhne komise na Itálii uvalení zmíněné pokuty. Návrh na to by musely podpořit ostatní státy unie. K tomu by mohlo dojít na jaře nebo na začátku léta.
Zatím nikdy v historii EU se nestalo, že by nějaký stát musel kvůli rozhazovačnému hospodaření pokutu zaplatit. V reakci na dluhovou krizi v eurozóně, která začala v roce 2009 v Řecku, ale teď pro státy s eurem platí přísnější pravidla. Jejich cílem je, aby se už neopakovaly problémy, které postihly Řeky, Iry či Portugalce.
"Je velmi nepravděpodobné, že tlak z Bruselu přiměje italskou vládu, aby změnila svou politiku a nějak podstatně změnila své rozpočtové plány," myslí si šéf think-tanku Eurasia Group Mujtaba Rahman. Upozorňuje na to, že italským populistům se konflikt s EU před květnovými volbami do Evropského parlamentu hodí – budou tvrdit, že brání italskou suverenitu proti "Bruselu".
EU tak očekává, že, pokud něco přiměje Itálii své hospodaření upravit, bude to tlak finančních trhů. Od nástupu současné vlády na začátku léta se zhruba zdvojnásobily úroky, které musí Itálie platit investorům za to, že si kupují její dluhopisy. Pokud by úroky ještě dále rostly, časem by to nejspíš Řím přinutilo k ústupu.
Sama italská vláda připouští, že platná pravidla o hospodaření porušuje. Tvrdí ale, že větší utrácení povede k vyššímu růstu ekonomiky.
Itálie v posledních zhruba 20 letech v porovnání s řadou jiných zemí EU hospodaří velmi šetrně. Její ekonomika ale prakticky neroste, takže se ani nesnižuje její státní dluh v poměru k hrubému domácímu produktu. Dluh teď dosahuje zhruba 130 procent HDP, což je po Řecku druhý nejhorší výsledek v unii.
Plánovaný deficit na příští rok ve výši 2,4 procenta je stále výrazně pod povolenou hranicí tří procent. Pro země s vysokým absolutním dluhem, jako je Itálie, ale platí přísnější pravidla. Řím by tak podle nich měl mít výrazně nižší deficit v zájmu toho, aby jeho dluh v poměru k HDP klesal.
Evropská komise jde do ostrého střetu s italskou vládou, kterou tvoří protestní Hnutí pěti hvězd a krajně pravicová Liga, dříve známá jako Liga severu. Brusel zahájil proces, který může skončit až uvalením vysoké pokuty na Itálii. Důvodem je fakt, že Řím sestavil rozpočet, který výrazně porušuje pravidla o šetrném hospodaření platná pro země eurozóny.
Itálie pravidla porušuje způsobem, který je "vážný", uvedla komise. Římu dává určitý čas na nápravu. Pokud Itálie neustoupí, hrozí jí pokuta ve výši zhruba devíti miliard eur, což je víc než 230 miliard korun. Mohla by také přijít o peníze z evropských fondů.
Italská vláda na příští rok plánuje rozpočet se schodkem 2,4 procenta hrubého domácího produktu. To je třikrát větší deficit, než jaký Řím dřív slíbil. Hnutí pěti hvězd a Liga chtějí víc utrácet kvůli tomu, aby mohly zavést své programové priority – jde například o snížení daní, snížení věku pro odchod do důchodu nebo zavedení nové vysoké dávky pro chudé lidi, kteří si hledají práci.
Podle Evropské komise nebo například Mezinárodního měnového fondu navíc bude italský deficit ve skutečnosti ještě výrazně vyšší, než s jakým počítá vláda. A to kvůli tomu, že kabinet počítá s nerealisticky vysokým růstem ekonomiky.
Středeční návrh Evropské komise na zahájení řízení s Itálií musí nejdřív schválit ostatní členské země EU. Podle očekávání by k tomu mělo během dvou týdnů dojít. Následně by Itálie dostala čas na to, aby svůj schodek snížila.
Zatím se zdá, že Italové něco takového odmítnou. "Neustoupíme ani o milimetr," zopakoval několikrát ministr vnitra a šéf Ligy Salvini, který je podle pozorovatelů nejsilnější postavou ve vládě.
Pokud Itálie svůj rozpočet neupraví, komise jí plán šetrnějšího hospodaření předepíše se souhlasem ostatních států EU sama. Pokud se Brusel a Řím ani v tomto případě nedohodnou, navrhne komise na Itálii uvalení zmíněné pokuty. Návrh na to by musely podpořit ostatní státy unie. K tomu by mohlo dojít na jaře nebo na začátku léta.
Zatím nikdy v historii EU se nestalo, že by nějaký stát musel kvůli rozhazovačnému hospodaření pokutu zaplatit. V reakci na dluhovou krizi v eurozóně, která začala v roce 2009 v Řecku, ale teď pro státy s eurem platí přísnější pravidla. Jejich cílem je, aby se už neopakovaly problémy, které postihly Řeky, Iry či Portugalce.
"Je velmi nepravděpodobné, že tlak z Bruselu přiměje italskou vládu, aby změnila svou politiku a nějak podstatně změnila své rozpočtové plány," myslí si šéf think-tanku Eurasia Group Mujtaba Rahman. Upozorňuje na to, že italským populistům se konflikt s EU před květnovými volbami do Evropského parlamentu hodí – budou tvrdit, že brání italskou suverenitu proti "Bruselu".
EU tak očekává, že, pokud něco přiměje Itálii své hospodaření upravit, bude to tlak finančních trhů. Od nástupu současné vlády na začátku léta se zhruba zdvojnásobily úroky, které musí Itálie platit investorům za to, že si kupují její dluhopisy. Pokud by úroky ještě dále rostly, časem by to nejspíš Řím přinutilo k ústupu.
Sama italská vláda připouští, že platná pravidla o hospodaření porušuje. Tvrdí ale, že větší utrácení povede k vyššímu růstu ekonomiky.
Itálie v posledních zhruba 20 letech v porovnání s řadou jiných zemí EU hospodaří velmi šetrně. Její ekonomika ale prakticky neroste, takže se ani nesnižuje její státní dluh v poměru k hrubému domácímu produktu. Dluh teď dosahuje zhruba 130 procent HDP, což je po Řecku druhý nejhorší výsledek v unii.
Plánovaný deficit na příští rok ve výši 2,4 procenta je stále výrazně pod povolenou hranicí tří procent. Pro země s vysokým absolutním dluhem, jako je Itálie, ale platí přísnější pravidla. Řím by tak podle nich měl mít výrazně nižší deficit v zájmu toho, aby jeho dluh v poměru k HDP klesal.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
V kontextu dnešních dnů se spíš bojím toho, že někteří akcionáři zacali tlačit na FCA, aby se zbavil AR a Maserati V zákulisí se mluví o potencionálním zájmu za strany VW Group....
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Jasne, VW to kupuje každé dva roky
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
no, samozřejmě můžeme jenom spekulovat.... faktem je že Maserati je v těžkém průseru a že FCA bude mít obrovský problém ho restartovat.... A faktem taky je že nedávno prodali Magneti Marelli a část peněz si vlastníci rozdělí na dividendách, což mi přijde jako neskutečné - prodat ziskovou firmu a prachy prožrat.... Alfa taky nejede jak má, ačkoliv ty auta jsou (narozdíl od Mase) skvělé....
A nezapomeňme že Alfu a Mase vždycky ochraňoval Sergio....
No uvidíme, samozřejmě doufám že k tomu nedojde....
A nezapomeňme že Alfu a Mase vždycky ochraňoval Sergio....
No uvidíme, samozřejmě doufám že k tomu nedojde....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 34 hostů