Startovanie 1,9 JTDm 88kW

miro80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 16.6.2010, stř 20:04

Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od miro80 » 16.6.2010, stř 21:55

Zdravim,
mam taky mensi problem s mojou AR 159 :( .
Rano, ked startujem auto, tak zle chyta. Vacsinou chyti az na 3-4 otacku startera, motorom riadne zatrasie. Ale ked nastartuje, tak uz ide normalne. Akonahle sa motor co i len trosku zohreje, uz stale startuje uplne OK. Problem je vtedy, ked postoji cca 7-8 hodin. Pred par dnami, ked boli teploty na slnku cca 32 st., ked som isiel po 9-tich hodinach z prace, som mal problem nastartovat. Nastartoval som az na treti krat. Starter tocil, ale motor nie a nie chytit.

Bol som vo FIATe na diagnostike a ta neukazala nic. Vsetko je OK!
Servisak tomu tiez nechape .. Ja som typoval, ze je zanesene podavacie cerpadlo v nadrzi. Ale v tom pripade by som vraj mal problemy so startovanim stale. Servisak mi vravel, ze mozno odchadza senzor otaciek motora. Ale isty si tym vobec nie je.

Vie mi niekto poradit, kde by mohla byt este chyba?
Palivovy filter som menil a nepomohlo :-(.

Dik.
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Kůrkyn » 16.6.2010, stř 23:26

a co třeba baterie? :)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Harous » 17.6.2010, čtv 15:59

Když mu startér točí, ale nechytne motor tak to baterkou nebude.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Alfik » 17.6.2010, čtv 16:27

Harous píše:Když mu startér točí, ale nechytne motor tak to baterkou nebude.
Moze byt. Nakolko ma starter velky odber nezostane pre napajanie RJ.
Pozri napetie pri tom startovani. A skontroluj aj ten snimac na klike. Aj ked ten sa chova obracene. Studeny na brnk,teply ani bohovy.
A este ma napadol regulator tlaku paliva. Chce to zmerat tlak na liste pocas startovania,ked to nechce chytit.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Harous » 17.6.2010, čtv 17:08

Ale aby tam bylo tak malý napětí tak by to určitě motorem netočilo normálně, ale bylo by znát, že to sotva točí.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Alfik » 17.6.2010, čtv 18:13

Harous píše:Ale aby tam bylo tak malý napětí tak by to určitě motorem netočilo normálně, ale bylo by znát, že to sotva točí.
Samozrejme mas pravdu. Vobec ale netusim,ako mu to toci. Zatial mu davame uvahy,ktore ho viacmenej nebudu ,,nic'' stat.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

miro80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 16.6.2010, stř 20:04

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od miro80 » 17.6.2010, čtv 19:45

Dik za rady.
Starter sa toci normalne. Ani len naznak zavijania .... . Myslim, ze v baterke to nebude.
Keby mi aspon zapisalo nejaku chybu do RJ, ale nic. Vsetko je OK.

Napriklad dnes rano chytilo v pohode (jemne sice trhlo motorom, ale to je asi normalne). Potom bolo auto, pred pracou, na slnku asi 9 hodin a ked som isiel domov tak chytilo uplne OK. Zda sa, ze to nerobi stale. Tiez mam podozrenie na nejaky snimac .... (len ktory ??). Este ma napada cerpadlo. Ale myli ma to, ze ked je uz nastartovane, tak auto ide bez problemov. Aj ked vypnem motor a skusam startovat opat, tak uz ide super.

Prave vybavujem Bosch servis, kde dam skontrolovat cerpadlo. Niekde so cital, ze moze byt problem s tesnostami trysiek. Som zvedavy, ci na nieco pridu.
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Kubas » 17.6.2010, čtv 20:38

nám doma nové JTDm (50tkm) taky občas točí třeba 2-3s než to chytne.... ale vždycky chytne napoprvé...

Oproti klasickému Unijetu je to docela rozdíl.... ten chytne "na brnk".... :-k Osobně v tom ale problém moc nevidím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od modenaboy » 17.6.2010, čtv 23:22

Zkus si půjčit baterku a nastartuj to s ní.Mě stará motor vždycky nahodila, ale zatřepalo to s motorem.Nová na drc.Jak si na to postupně zvykáš, ujde ti že se to zhoršuje.Dáš novou a hned poznáš rozdíl.
Nebude tě to nic stát a aspoň vyloučíš další možnost.
BMW 730d, Superb TDI

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Petr147 » 19.6.2010, sob 08:04

co jsem měl 2,5TDS, u kterého baterka točila normálně, ale auto startovalo až na několikáté převalení (různě za tepla-studena), tak za to mohla právě ta baterka, protože když se dala nová, tak auto chytlo na první ťuknutí, prý motor nevytvořil potřebnou kompresi, aby se vznítilo palivo

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od xjohny » 22.6.2010, úte 10:25

Já mám 1.9JTDm 110kW a to startování je hodně podobné, jako tu hodně lidí popisuje. Zkusím to pořešit tou novou baterkou, ale zatím to ještě nehoří, počkám asi do podzimu.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Sgt. » 22.6.2010, úte 10:37

No i mě startuje bídně. Nicméně to startuje i za zhoršených podmínek, tak to neřeším. Myslím že to není chyba ale vlastnost :wink: .
Nicméně s tou baterkou o tom budu přemýšlet, mám tam stále tu původní z roku 2005.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od xjohny » 15.7.2010, čtv 10:20

Asi je něco špatně... když auto stojí víc jak den bez jízdy, tak nějak špatně startuje, startér točí tak nějak pořád stejně jako dřív, ale špatně to chytá. Kontrolky žhavení normálně zhasnou a pak to chytí-nechytí-chytí-nechytí-chytí.

Čím to může být? Zvláštní, že to dělá až po delším stání.
Může to souviset s těmi vedry? :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

misoo9005
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 22.6.2010, úte 14:46
Bydliště: Brno

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od misoo9005 » 18.7.2010, ned 16:37

Dlhsie startovanie nie je "vlastnost" novych JTDm. Mam v 147cke 1.9JTDm a startuje mi na brnk. Problemy so startovanim budu na 99% baterkou. Podobny problem som mal s benzinovou Kappou (2.0 16V Turbo). Aj po nabiti, auto nechcelo moc startovat (ale nastartovalo vzdy aj najhorsich mrazoch na prvy krat) a po prehodeni na inu baterku startovala na brnk. Ked som ju kupoval, predajca tvrdil, ze je zanovna. Ano bola, ale stala na sklade (podla cisla to bude tusim rok 2004). Cize kolko krat som nadaval na talianske auto, teraz musim nadavat na smejd baterku slovenskej vyroby :D :smt019
Alfa Romeo 147 1.9JTDm 08'
Lancia Delta 1.4 T-Jet 09'

Lexus GS 460 4.6 V8 09'

Ex: Lancia Thesis 2.4JTD 03'
Ex: Lancia Kappa 20V Turbo 99' 245PS/390Nm by PhoB
Ex: Lancia Kappa 16V Turbo 95'

miro80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 16.6.2010, stř 20:04

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od miro80 » 21.7.2010, stř 21:52

Dnes som opat nastartoval na druhy krat. Auto stalo v 30 stupnovom teple na slnku asi 5 hodin.
Starter tocil,ale hned to zdochlo. Nastalo v pipnutie a na displayi, na pristrojovkem sa zobrazila nejaka hlaska so slovom radiator (co je v ENG chladic) a asi tam bolo aj nieco o teplote. Nestihol som to precitat cele. Stalo sa to uz niekomu a vie, co ta hlaska znamena? Snazil som sa nieco vygooglit, moc som toho nenasiel, ale zda sa, ze podobne hlasky mozu mat nieco spolocne so slabou baterkou, o ktorej tu stale pisete. Ja mam 3 rocne auto, baterka je original. Vraj v servisoch maju nejaky test na kontrolu baterky, ktory simuluje start motora. Zajtra by som mal ist na ten test ... tak uvidim.
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Oskar » 22.7.2010, čtv 07:50

Jo to znam, je to nesmyslna hlaska, kterou mi to hazelo pri neuspesnem startovani i na Crome. Low (High) radiator fluid temperature - nizka (vysoka) teplota chladici kapaliny. Je to podobne jako kdyz ti chcipne pri rozjezdu motor a napise ti to Low oil pressure - nizky tlak oleje (v tomto pripade mi to dava aspon smysl).
Na Crome mi to delalo hlavne v zime, ted na Alfe to dela neplechu, kdyz pri startovani nedostatecne dlouho drzim startovaci knoflik. Taky mi nechce rychle naskocit, ale uz jsem se naucil ten knoflik drzet tak dlouho dokud nenaskoci. Ale neresim to, na zimu dobiju, nebo koupim novou baterku.
Co ty uz mas novou baterku? Nebo tu starou zkus nejdriv aspon dobit a uvidis, jestli bude nejaka zmena, jestli ma cenu kupovat kvuli tomu novou.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

miro80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 16.6.2010, stř 20:04

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od miro80 » 24.7.2010, sob 09:28

Baterku novu zatial nemam. Servisak mi vravi,aby som este pockal. Na teste, o ktorom som pisal, mi ukazalo,ze ma pri startovani o 40 A menej (co je vraj dost), akoby mala mat. Tiez mu ukazalo,ze ju treba nabit. Tak tento vikend idem nabijat a uvidim.Opat pojdem na test.Ak opat ukaze blbe cisla,baterka je asi KO a pojdem kupit novu. Uz som si aj vybral VARTA Silver Dynamic 63Ah, 610 A.
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od xjohny » 25.7.2010, ned 11:08

Jo taky mi to píše, když to špatně startuje, nevšímám si toho :-)

Knoflík teď taky držím, dokud se prostě ten motor nenatočí. Už by to opravdu chtělo novou bat.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od wenca89 » 8.8.2010, ned 22:17

xjohny píše:Jo taky mi to píše, když to špatně startuje, nevšímám si toho :-)

Knoflík teď taky držím, dokud se prostě ten motor nenatočí. Už by to opravdu chtělo novou bat.

Už si koupil novou baterku? startuje již v pořádku?
AR 159 SW 1,9JTDm

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od xjohny » 9.8.2010, pon 13:22

Ještě nekoupil :oops:
Uvidím jestli seženu něco výhodně, jinak vezmu asi něco dobrého v poměru cena-výkon.

BTW: Nějaké doporučení postupu výměny baterie? Třeba u Oktávky se musely znovu "naprogramovat" okna v elektrice.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Tibalt » 9.8.2010, pon 15:44

xjohny píše:Ještě nekoupil :oops:
Uvidím jestli seženu něco výhodně, jinak vezmu asi něco dobrého v poměru cena-výkon.

BTW: Nějaké doporučení postupu výměny baterie? Třeba u Oktávky se musely znovu "naprogramovat" okna v elektrice.
mam na predaj novu bateriu ( stala v garazi pol roka ) power bull
ak mas zaujem daj vediet
Ex 147 1,9jtd 88kw

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Oskar » 10.8.2010, úte 08:45

xjohny píše:Ještě nekoupil :oops:
Uvidím jestli seženu něco výhodně, jinak vezmu asi něco dobrého v poměru cena-výkon.

BTW: Nějaké doporučení postupu výměny baterie? Třeba u Oktávky se musely znovu "naprogramovat" okna v elektrice.
Programovat nic nemusis. Akorat potom nechas vsechny okna najednou otevrit a zavrit a je to. + samozrejme nastavit menu a hodiny
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

miro80
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 16.6.2010, stř 20:04

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od miro80 » 15.8.2010, ned 13:29

tak uz mam novu baterku, kupil som tu Vartu. Startovanie je lepsie, ale stale to chyta nejako divne ... fakt neviem, ci to je pri vsetkych JTD Alfach rovnake a OK alebo predsa len je stale niekde problem.
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od wenca89 » 15.8.2010, ned 19:06

Já jsem zase baterku plně dobil a startování se taky moc nezlepšilo. Zkoušel jsem víckrát "nažhavit" (vyndat zandat kartu) a potom je to startování a mnoho lepší a někdy chytne i na "brnk", tím mě napadá, jestli by to třeba nemohlo být palivové čerpadlo, případně vstřiky?
AR 159 SW 1,9JTDm

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW

Příspěvek od Alfik » 15.8.2010, ned 19:59

miro80 píše:tak uz mam novu baterku, kupil som tu Vartu. Startovanie je lepsie, ale stale to chyta nejako divne ... fakt neviem, ci to je pri vsetkych JTD Alfach rovnake a OK alebo predsa len je stale niekde problem.
Skus pozriet tlakovanie railu. Pokial to nenatlaci myslim 150 barov,tak tie vstreky neotvori.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti