Variátor a NORD motory

Odpovědět
hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3194
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Variátor a NORD motory

Příspěvek od hondzik » 19.5.2011, čtv 10:09

Jen mi to zajímá, abych byl zas o něco chytřejší. Na jakých NORDech byl použit variátor? Předpokládám že jen u 75tky v IE verzích? Včera jsem si tak nějak pitval 1,8ie na dílně, srovnával s 8v TSkem, popisoval, krabičkoval. Nádhernej relax a útěk od reality :)
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 13977
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od Kubas » 19.5.2011, čtv 10:19

tak to opravdu netuším, každopádně to začali používat někdy na začátku osmdesátých let na autech pro USA (http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... ek-spider3" onclick="window.open(this.href);return false;). Tehdy ještě se Spica vstřikováním....

Rád se o tom něco dozvím, konečně taky nějaké zajímavé téma, že.... :wink:
(s tím relaxem to chápu, mám rozebrané dell orta a už dva měsíce se chystám s tím něco dělat, ale nemám prostě čas a k tomu nemá cenu sedat na půl hoďky.... :roll: )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), + občas Giulia 2.0T 200CV

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4920
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od Kůrkyn » 19.5.2011, čtv 10:20

Nechceš přijet ke mě a přebrat mi sklad? Já v tom bohužel útěk od reality nevidím...
Přílohy
variator-patent1978.jpg

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3194
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od hondzik » 19.5.2011, čtv 11:31

Zkusím se v tom trošku pohrabat, celkem mi to zajímá.

Kůrkyn: Když celej den koukáš na otrávený xichty lidí na krámu, je rozebírání, čištění a krabičkování Alfy opravdu relax

Jak to bylo ve Spidrech, Giuliettách atd nevím. Karburátorová 75tka mi ještě taky nepotkala. Půjdu si zvednout kapotu u tátovo spidera :-D
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

nezve
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 22.5.2016, ned 14:51
Bydliště: Brno

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od nezve » 20.10.2017, pát 18:06

Zkusím to trochu oživit: Můj "nový" Spider 2.0 85kW, 1989 (s katalyzátorem) má variátor. Myslím (ač tomu rozumím jen trochu - experti prominou), že variátor je podmínkou lepších emisí v nižších otáčkách - ventily se nepřekrývají (možná jen trochu). Ale s takovou sací vačkou bez variátoru by to zas moc nejelo - nemělo výkon ve vyšších otáčkách. Takže možná mají variátor všechny nordy s katem.
Mimochodem Toyota MR2 z roku 1987 nemá ještě VVT (ještě to nestihli od Alfy okoporívat!), ale má TVIS (=Toyota Variable Intake System). Motor je 16-ti ventil, druhý sací kanál je zavřený asi do 4000 ot. (ale ventil se otevírá), pak se překlopí klapka, otevřou se další sací kanály a motor se nadechne. Docela to funguje.
ex 75 2.0 karb 1986
Spider 2.0 85kW 1989

prapraalfa

Příspěvky: 44
Registrován: 2.5.2018, stř 18:37

Re: Variátor a NORD motory

Příspěvek od prapraalfa » 3.5.2018, čtv 08:29

Moje Alfa romeo 90 iniezone natáčení vačky má a nikdy s tím nebyl žádný problém. Je vidět, že modernější vozy se špičkovými oleji jsou na tom se spolehlivostí variátorů hůře. Sice ji mám už dlouho odstavenou, ale vždy vzpomínám jak dobrou spotřebu auto mělo s Bosch Motronicem, právě proti dnešním rádoby úsporným autům..A to nejsem žádný poblafující šetřílek kurvící motor "jízdou na spotřebu".... Alfa si tohle nezaslouží, je potom v depresi... :wink:

Odpovědět

Zpět na „Klasické čtyřválce (1300,1600,1750,1800,2000)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů