Dovolená - Francie

Zážitky z vašich cest, fotky,dojmy....
Odpovědět
Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Dovolená - Francie

Příspěvek od Adamsquare » 29.8.2012, stř 11:36

Obrázek

Mikrodovolená - Francie 2012

Je to s podivem, ale po téměř 3 letech soužití jsem byl před pár dny poprvé svým autem na dovolené. Už jsem to absolvoval Fabii, Almerou a nyní konečně Alficí. Volba padla opět na jih Francie. Letos je to mizérie, urvali jsme společně jen 4dny volna, takže slovo mikrodovolená je na místě.

V Navtequ připraveny mapy německa, itálie a francie, samozřejmě ta nejdůležitější francouzská nefungovala. Navigace ukazovala jen prázdnou mapu a při jakémkoliv pokusu o nastavení se rádio restartovalo.

Posádka : 4ks 183-188cm, plný kufr, na palubě dobrých 400kg, což při užitečné hmotnosti 455kg u AR159 není zrovna málo. Holka vzadu zaklekla a vyrazili jsme na cestu.

Plánovaná trasa Karlovy Vary – Mnichov – Innsbruck - Milano – Monaco …cca 1100km

První problém nastal v Mnichově, kde je stěžejní křížení dálnic rozkopané a německá mapa 2010-2011 si s tim neuměla poradit. Všechny potřebné odbočky byly zrušené, takže nás to vrhlo směr městský okruh. Ten je samozřejmě také rozflákaný, protože tam staví nějaké tunely, takže dálniční jízda se v tu chvíli změnila na poskakování ze semaforu na semafor, aneb půlnoční červená vlna.

V tu chvíli si ale navigace řekla, že nám potají změní trasu a místo Innsbrucku nás začala točit na Vaduz tj. přes Švýcarsko. To v plánu nebylo, ale po pozdějším zjištění je to dokonce kratší trasa. Je však potřeba koupit celoroční dálniční známku (33 EUR) ale za to se vyhnete Rakousku (známka 8EUR + několikrát platba za tunel), takže tak velký cenový rozdíl to zas není. Dalším bonusem je menší provoz, kdy většina lidí pendluje směr Rakousko, Itálie, Chorvatsko.

Průjezd Švýcarskem je i přes velmi náročný terén (nestandardní dálniční krpály a zatáčky) rychlý a bezproblémový. Jediná komplikace je malý přejezd podél Bodamského jezera, kde není asi 10km dálnice.
Itálie v klidu, jen u pumpy se trošku chlapci pomátli, když chtěli za litr nafty 2,17 EUR … přes 55 Kč !!!

Italové nás vůbec mile přivítali. K brutální ceně nafty přidali ultimátní bouřku, kdy jsem poprvé v životě uvažoval nad tim, že na dálnici zastavim, jelikož nebylo vidět na krok a na silnici se valila řeka, což dosluhujícím slickům moc nesvědčilo.

Jak jsem už psal, ve Francii nás vypekla navigace uplně, naštěstí Monaco je doslova pár metrů za hranicemi.
Monte Carlo je klasika všech klasik, kdo viděl zná. Zůstali jsme jen jeden den a frčeli do hor, jelikož náš oblíbený a fantastický kemp nad městem zrušili, přesunuli jsme se až do Sospelu, což je asi 40km od pobřeží ve výšce cca 800m.n.m. Kemp sám o sobě není nijak dechberoucí, ale je to nejbližší možnost, navíc je cenově více než přívětivý (hlavní sezóna, auto, 2 stany, 4 lidi – 25EUR, sranda)

Druhý den začalo motoristické porno a to výjezd na nejvyšší silnici v Evropě, tj. Came de la Bonette ve výšce 2862m.n.m.
Dostat se tam znamená překonat dobrých 5 výškových kilometrů stoupání a klesání, přes hory a průsmyky. O tom jak taková silnice vypadá není potřeba vyprávět. Mimořádně kvalitní povrh, vytočená dvojka (nahoru i dolu) a řidičská nirvána na půl dne.

Cestou jsme náhodou objevili letní bobovou dráhu s převýšením skoro půl kilometru! Nebyl moc čas, ale nedalo se odolat. Když jsme řekli, že chceme jet jen jednu jízdu (což je tak na 20min kvůli lanovce), tak na nás koukali jak na blázny, nicméně za těch 10EUR na hlavu to rozhodně doporučuji.

Od bobovky se začne opět silně klesat do údolí a pak přichází hlavní chod - výjezd na vrchol.
Pod hranicí tří tisíc metrů je dokonce znát pokles výkonu motoru… zvláštní pocit umocněný pustou, žlutozelenou až sopečnou krajinou. Z 35 stupňového vedra poklesla teplota na chabých 10, spojená s nepříjemně silným větrem.
Na špičce mi v nestřežené chvíli z hlavy ulítl klobouk a nějakým zázrakem jsem ho našel půl kilometru pod kopcem ležet vedle silnice, když jsme se vraceli. :D

Ten samý den se ještě sjelo níže mezi hory, kde jsme se zabydleli. Nemůžu si ani za nic vzpomenout na jméno...

Ve FRA už jsem byl několikrát, ale vždy mě dorazí jakým prasáckým způsobem tam jezdí. Není to moc k chlubení, ale jednou jsem dokonce závodit s Renaultem Master a měl jsem co dělat abych mu stačil. Jezdí nadoraz, zatáčka, nezatáčka. On je celkově jejich vozový park v dezolátním stavu. Není auta bez šrámů a promáčklin. V přímém přenosu jsem viděl jak mi v úzké uličce uhýbal starší pán se stříbrnou A3 a pravym předním blatníkem křupnul o betonovou zeď. Ještě mi mávnul, poděkoval a jel dál. Haluz.

Ráno (no v našem případě vždy spíš dopoledne :-D ) přesun do Nice resp. do Cagnes sur-Mer, kde jsme hodlali proflákat celý den na městské pláži. Kousek od moře je 4* kemp Hypodrom. Poněkud dražší a s podivnými pravidly, kdy po 22hod. neteče voda, sprchy apod., ale za to je sto metrů od vody a blízko veškerého zázemí (obchod, restaurace atd.)
Jako, že celou dovolenou jsme naštěstí nikde nepotkali čechy, tak zrovna tam se museli vedle nás vypakovat pražáci se starym Toledem...

Mimo jiné, mezi kempem a pláží je na rohu restaurace La Ranch, kde mají prvotřídní mladé servírky… chvilku člověk ani neví jestli je vůbec v restauraci nebo v bordelu [-o< Horší je, že se pořád usmívají a něco nabízí… takže si jde člověk na skromnou večeři a nakonec se opije se a nechá tam půl vejplaty.

Dopoledne rychlá pláž, a přesun zpět do Monaca, kde jsme chtěli nakoupit nějaké hadry. Bohužel byla neděle a měli skoro všude zavřeno.
Doporučuju v Monacu neřešit parkování, kde každý šetří a nechává auto hodinu pěšky v kopcích, protože ve městě je hromada parkovacích domů, které jsou zadarmo nebo za 1 EURO na hodinu, případně 5EUR na den.

Při cestě zpět rovnou do švajcu a bez komplikací domů.

Ujeto: 2873 km

Průměrná spotřeba: 7,4
- cestou tam jsem měl na českou naftu Shell spotřebu 7,2 (Německo cca 160km/h, Alpy Švýcarsko)
- v horách na italskou naftu šla spotřeba jen o půllitr nahoru na 7,8|
- až do německa cestou zpět, kde se drželo tempo 180-220km/h, jsem měl na palubáku 6,6 !!! Opět potvrzení, že nafta na západě je mnohem lepší :smt013

Nafta:
- Itálie a Švýcarsko brutální … 50-60Kč
- Francie a Rakousko 35-38Kč

Závady: 0
- akorát po dvou dnech nám vyhořel kabel v novém chladicím boxu, kterej odpálil i pojistku 12V v kufru. (nakonec to nebyla pojistka, ale přepálil se kabel někde v půlce auta :smt013 )

Problémy:
- nově nainstalovaný Xcarlink je idiotská záležitost s kterou neustále bojuju. Přesto, že mám na flashce asi 1000 skladeb, točilo se jich dokola snad 20 (vyřešeno ke spokojenosti, chce to méně skladeb a pekelně rychlou flashku, jinak to načítá a zpracovává půl dne)
- nefunkční mapa francie

Alfazjištění :-D:
- snad poprvé za ty leta jsem seděl vzadu. I když vim, že je to tam mizérie, tak jsem byl přímo nadšen, jak krásně se tam sedí. Prostorové potíže jsem v žádném směru nepociťoval.
- všichni si u mě stěžují na velký hluk vzadu. Buď jsem hluchej nebo mi to tak hrozné nepřišlo. Silnější hučení je až nad 150kmh od zadních kol, což jsou buď počátky ložisek nebo sjeté pirellky. Podivný chlemtavý zvuk jde ale C až D sloupku, což bude zřejmě nadkolí.
Moc mě potěšil zvukový doprovod. Zatímco vepředu se diesel nezapře, vzadu není po druhu pohonu ani památky.
- ten kufr fakt není moc velkej...

Sakra to je dlouhý… tak jestli jste ty žvásty přežili, tak dole jsou nějaký fotky :) Nijak jsem je neupravoval, není čas a chuť, navíc je většina z mobilu, tak nějakou ohromující kvalitu nečekejte :wink: Francii zdar.
(ale nikde to moc nešiřte, maximálně mi vyhovuje, že do Francie nikdo nejezdí :-D )

FOTKY ZDE: http://imageshack.us/g/207/p1120961.jpg/

Jedno nezáživný video: [video]http://www.youtube.com/watch?v=EZ-ThdBQ ... e=youtu.be[/video]
A jedno akčnější :D [video]http://www.youtube.com/watch?v=ECbCj8cI ... e=youtu.be[/video]
Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 4.8.2013, ned 17:16, celkem upraveno 4 x.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Radar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 18.9.2008, čtv 16:21
Bydliště: Pardubice

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Radar » 13.9.2012, čtv 13:57

Luxusní reportáž. A hodně přínosná.
A ještě luxusnější videa. Hlavně to akčnější z bobovky. Komentář: "uhhh huhhh ach, Ty pičo!, ach uchhhh" je zcela výmluvný.
Kamarád byl 14 dní v Nice. Parkování řešil v parkovacím domě, ať to stojí co to stojí, protože francouzský zvyk nedávat při parkování kvalt a ručku (aby další parkující mohl svým autem ťuknout do tvého a posunout tě tak v řadě), se mu moc nezamlouval. A to má orámované Sorento.
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Pivrnec911 » 13.9.2012, čtv 15:35

Super,něco podobného sem zažil minulej rok... Jeli jsme přes Švýcarsko,Furka,Grimsel,Turín,Mont Blanc,St.Bernard,Telegraf,Bonette, do Manaca a pak přes Coll de turini,Nice,Cannes do St. Tropez a zpět přes Verdun a Route Napoleon... Za tejden 4tis.km ale bylo to super!!!! Tenhle způsob dovolené mi taky sakra vyhovuje.... :smt023 :smt023 :smt023

Možná sme byli v tom samém campu v Sospelu-jen mě tam zarazilo když nás přivítali Aaaaa boheme... (ve francii výraz pro cikány:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Kocour666 » 17.9.2012, pon 16:03

Ja byl koncem cervence ve Svycarsku(Alpnachstad) a v Italii!(Finale ligure) a nafta v italii byla prumerne za1,8€ a ve Svycarsku za 1,7 franku a frank jsem kupoval za 21.8kc.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

Radar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 18.9.2008, čtv 16:21
Bydliště: Pardubice

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Radar » 14.5.2013, úte 16:07

Zdar přátelé AR,
Znuděn již Chorvatskem, hodlám vykonat o prázdninách cestu na francouzskou riviéru. Tak se chci zkušenějších zeptat.
Přes Innsbruck a Brenner, nebo přes Vaduz? Cenově mi lépe vychází to Švýcarsko (i přes jejich celoroční známku za 40 éček).
Poraďte, kdo to znáte, protože cestu na jih nechci jet českým způsobem "honem honem mámo, ať jsme tam první", ale chci vyrazit o pár dní dřív
a na dvě noci zakempovat (chatky, nebo soukromí) buď u Lago di Garda, nebo u Bodensee. A teď nevím, co je atraktivnější. Pokud tam se tam někdo vyznáte a víte kde se dobře kempuje, hoďte nějakou radu.
Děkuji
P.S. cestovní připojištění auta máte u koho a za kolik?
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Adamsquare » 14.5.2013, úte 17:29

Záleží kam míříš. Jestli čistě směr Francie, tak je určitě lepší přes parádní Švýcarské alpy.

Pokud i kus Itálie, (LagoDiGarde), musel by ses vracet, takže bych jel Innsbruck.

Je potřeba ale počítat s tím, že půl Evropy se hrne na jih a většina volí cestu Innsbruck/Salzburg, takže směr Švýcarsko je co do dopravy rozhodně klidnější.

Kolem obou rybníků jsem xkrát projížděl, ale nikdy nezastavil, takže konkrétně neporadim.

Mám havarijku, takže cestovní pojištění jsem neřešil. Krom toho je to teda pěkně drahej špás, co si pamatuju od kolegy, který si cestovní sjednával na Civica.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Pivrnec911 » 14.5.2013, úte 17:40

Ciao,
Lago di Garde je celý kurevsky předražený... Cestu doporučuju Brenner/Milano a dolu k vodě.. Jen se připrav že Francouzská riviera je jedna velká zápca... Ale je tam krásně... Jinak co se týče rychlosti cesty tam tak nevím,já jel 4dny..:-). Lysá,Schafhousen,Furka zpět dolu s výjezdem Simplonu do Martigny,přes Starého Bernarda do itálie-turín-pak sem chytil tunel pod MT Blancem ja kokot.... Dál Coll d Telegraf a po Route Napoleon se zastavkou na Coll de turini a Monacu až do Saint Tropez.... Švýcarskej celník nechápal když sem mu u Schafhousenu říkal že jedu do Saint Tropez:-). Dohromady asi 4500km za týden:-)
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Adamsquare » 14.5.2013, úte 19:31

Já teda nikdy neměl problém s provozem. Byl jsem tam už 4x ... vždy od Monaca po Marseille a nikdy vážnější dopravní komplikace. Cestovali jsme po dálnici nebo přímořských okreskách. Jediný zásek si pamatuji z Toulonu, kde jsme dostali blbý nápad, podívat se v poledne do centra.

Ve všech případech v hlavní sezóně červenec-srpen :smt102
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od PetrGTV » 14.5.2013, úte 19:58

na largo di Garda doporčuju směr Stelvio a pak přímo dolů - zážitek na celej život :smt023
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Pivrnec911 » 14.5.2013, úte 22:31

Adamsquare píše:Já teda nikdy neměl problém s provozem. Byl jsem tam už 4x ... vždy od Monaca po Marseille a nikdy vážnější dopravní komplikace. Cestovali jsme po dálnici nebo přímořských okreskách. Jediný zásek si pamatuji z Toulonu, kde jsme dostali blbý nápad, podívat se v poledne do centra.

Ve všech případech v hlavní sezóně červenec-srpen :smt102

Předpokládám že jsi jel po dálnici???:-). Okolo moře to bylo peklo... Možná to zapříčinily oslavy konce války,ale zase nám nad hlavama létali letadla od Spitfiru až po soudobé stíhačky:-). Ale v Saint Aigulf byla zácpa celej tejden:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od vonkreuz » 14.5.2013, úte 22:55

U Lago di Garda, respektive v Arcu jsme vždy používali dva kempy. První je Campeggio Arco, kde mají i bungalovy. Druhý je ZOO camp, dál po cestě za Campeggio kempem. ZOO je takový chudší, ale pro nás, jako pro lezce a sociály v pohodě. :smt023 Pokud to máš v paži, lze spát na parkovišti pod Monte Brento, cca 6km od Arca proti směru řeky Sarca, ale to je vážně spíš pro lezce, který šetří každou kačku a věnují se trash-divingu.
Z Arca ke klášteru San Giovani nad Arcem je zajímavá serpentinová silnice s hodně vracečkama, ale je bohužel spíše užší.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Dallen » 14.5.2013, úte 23:06

Fr. je krasna, obzvlaste kdyz clovek pres hlavni tridu v chamonix se snazi roztlacit Zafiru s 6ti lidi na palube :-D
Uz se Tesim az vytahnu tu moji Italskou mrdku :smt026
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Adamsquare » 15.5.2013, stř 09:44

Pivrnec911: kromě loňských hor, jsme vždy jeli od Monaca až do Cassisu podél moře. Dálnice až cestou domů.

Cassis je obvykle cíl. Marseille je hnus a do Montpellier už jsme nikdy nestihli dojet.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Radar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 18.9.2008, čtv 16:21
Bydliště: Pardubice

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Radar » 16.5.2013, čtv 13:48

Přátelé a kamarádi,
díky za přínosné rady. Jet sám, určitě neminu Stelvio a podobné parádičky. Pivrncovo trasy také nejsou k zahození. Ale je tady to "jet sám". Místo rodiny sadu pneumatik a chudák diesel by se vrátil s nově žíhaným turbem, s kompletně vymeteným EGR a myslím že i výfuk by byl prost všech usazenin.
Nedá se však nic dělat, rodina je rodina a moje efektní průjezdy přes Donovaly, Suchý vrch a efektní výjezdy ze Špindlu na Šišák nesla vždy nelibě. Mne to pak stálo spoustu přípravků od Turtle, abych dal interiér do původního stavu. (Dceruška mi jednou vrhla i do autoledničky mezi řízky...) Takže se budeme jen kochat, bohužel.
Rozhodně však pojedeme přes Schweiz kolem Bodensee a Vaduzu. Brenner si necháme na příští rok do Itálie. Z toho vyplývá dotaz číslo 2.:
U Bodamského jezere nebo jinde v atraktivním okolí, znáte nějaké kempy s chatkama (pod šátorem spát nechci, ani ho tahat s sebou), nebo ubytování v soukromí? Nebo to mám zkusit na blind? Bude ještě červen, tak by to snad mohlo klapnout. V Chorvatsku to nikdy problém nebyl ani v plné sezóně. Máte zkušenosti se Švýcary?
Díkes
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4

dolphin7
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 3.7.2009, pát 12:51
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od dolphin7 » 16.5.2013, čtv 14:54

Kdyz tu zminujete to Stelvio...mi zacne vzdycky busit srdce a vzpomenu si, ze jsem tam nevedela jestli driv umre Alfica ci ja :roll: z fotek vim ze tam bylo nadherne, ale priste jedine jako spolujezdec v cizim aute :-D
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V

Škoda každého kroku, který se jde pěšky...

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od hadXR » 16.5.2013, čtv 17:13

Radar: to chce děcka vycvičit na centrifůze, a horský dráze, ať to během tréninku poblijou kolotočářům a ty pak budeš mít auto čistý :D
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

HKou
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 17.4.2012, úte 11:28

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od HKou » 26.5.2013, ned 18:29

Radar píše: Máte zkušenosti se Švýcary?
Díkes
Kempy v CH jsou ok, vetšinou tak kolem 35 CHF/ noc (auto, stan, 2 dospělí). Mohu doporučit ten ve Scuolu, v Samedanu u letiště a v Arose.

Výhodou jsou kvalitní silnice. Je tu mnoho pěknějších sedel než Stelvio (kvalitnější a hlavně širší silnice). Moje nejoblíbenější jsou Grimselpass a San Bernardino.

Palivo u dálnice je vždy o něco (10%) dražší u dálnice než kdekoliv jinde.
159 3.2 Q4
ex: 159 SW 2.4 Q4

Radar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 18.9.2008, čtv 16:21
Bydliště: Pardubice

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Radar » 9.7.2013, úte 23:55

Tak tady je další cestopis. Tentokrát ne z oblíbeného Chorvatska, ale z chudé země kde lidi pijou jen stará vína, plesnívé sejry a jezdí v atech beze střech. Takže:

Francie 2013 (St Raphael – Agay)

Cestu jsem původně plánoval z Pardubic přes Švýcarsko.
Výhody: Kratší (1360km), levnější (i přes nutnost zakoupení celoroční Swiss nálepky za 40E – Taloši mají drahé dálnice a tato varianta je přes Itálii kratší), Švýcarsko a Lichtenštejnsko jsem nikdy neviděl, není to o prázdninách tolik ucpané.
Nevýhody: Pokud nechcete platit Rakouskou známku, musíte sjet v Německu u Lindau z dálnice a projet to do Švýcarska přes Bregenz. 230km přes Švýcarsko není pořád dálnice, ta se v průsmycích Alp mění na tříproudovku nebo obyčejnou dvouproudovku.

Nakonec přišla změna plánu, protože známí zajistili ubytování u pana Schranze v Krimmlu v rakouských Alpách. Takže se jela varianta Brenner.
Výhody: Rychlá (v Opatovicích se najede na dálnici a sjede se až v Cannes). Nádherné Alpy kolem Innsbrucku, Brenerský průsmyk, Tyroly, Dolomity, kdo chce a má čas, může sjet u Mori pod Roveretem a dát si vyhlídkovou trasu podél Lago di Garda (bohužel nám to nedalo časově).
Nevýhody: delší trasa (1430km), dražší (drahé Italské dálnice, Brenner je za 8E).

A teď popis cesty:

Přípravy: O kontrole auta se nebudu rozepisovat, to je na každého odpovědnosti. Dokoupení detekční trubičky na alkohol v Kauflandu za 29,- (nutné ve Francii), nacpání všech reflexních vest pro celou osádku do auta (nutné v Rakousku), zakoupení dálniční známky do Rakouska v Autoturistu za 230,-. Kontrola dokladů, lékárničky, rezervy, telefonu, platnosti platebních karet. POZOR!!! Klasické elektronické debetní karty vám nemusí všude přijmout. Embosované (s vytlačenými písmenky a čísly), nebo kreditní platí všude. Zařízení cestovního připojištění (mám to u Spořitelny ke kartě pro celou rodinu), připojištění auta do zahraničí (drahota jak sviňa, ale kdo nemá zajištěn odtah od známých, je to výhoda). Ještě jsem si zaktualizoval mapy v navigaci. Mám prastaré PDA s navigací IGO8, takže bez problémů. UPOZORNĚNÍ PRO KUŘÁKY!!! Naberte si kuřivo v Česku. Ve Francii stojí krabka víc než 6E!!!

Cesta Pardubice – Krimml: Jednoduchá. V pátek v 6:00 ráno jsme v Pardubicích najeli na Hradubickou čtyřproudovku a v Opatovicích na panelku zvanou D11. V 7 hodin nebyla Praha ještě zasekaná a po jižní spojce jsme se dostali na D5 na Plzeň (v Praze bacha na měření rychlosti, benga se v tom snad vyžívají). Stavěli jsme v Rozvadově u Mekáče, nabrali naftu po špunty a vyrazili z Absurdistánu do západní civilizace.
Přes Německo jsme to švihali dálnicí 6 (E50) a na Oberpfälzer Wald jsme sjeli na 93 na Regensburg a München. Dálnice neskáčou, jsou čisté a rychlé. Před Mnichovem sjedete na 9. Kolem Mnichova jsme očekávali trochu peklo, ale bylo to na pohodu. Jenom ve všech čtyřech proudech bylo v pátek dopoledne omezení na 120km/h. V Mnichově jsme najeli na okružní 99 a potom na dálnici č.8 směrem na jih. U Raublingu na 93 (horší kvalita a dopravní omezení, ale pořád to odsejpalo) a po ní do Kuffsteinu, kde jsme dálnici opustili a příjemnými alpskými serpentinami se vydali na Kitzbühel. Jinak záchody na autobahn jsou buď toiky (některá odpočívadla mají i normální záchody, blíže k Česku i posrané) zdarma, nebo na pumpách mají firmu Sanifar, kde u turniketu zaplatíte 70C. Ten vám vzápětí vydá bon na 0,50E, kterým můžete kdykoliv platit na pumpách s tímto systémem (třeba za kafe apod.). Po přejezdu do Rakouska nás čekalo opět několik horských prémií (změna nadmořských výšek vyvolávala zaléhání uší). Příjemnou cestou jsme se dostali až do Krimmlu, kde nás u svého pensionu vítal velice ochotný pan Schranz. Dali jsme na přivítanou pivo, vyházeli věci a jeli (ano jeli, v civilizaci je totiž půl promile tolerováno), nahoru do kopců a na úžasné Krimmelské vodopády. Cestou zpět jsme v místním obchůdku nakoupili speciální krajové klobásky a především úžasné Pinzgauské uzené a kořalku. Večer jsme do sebe narvali pětichodovou večeři, popili vynikající hruškovici a padli do pelechů. Ráno po bufetové snídani jsme po zaplacení mýta 8E vyjeli po vyhlídkové Gerlos-strasse a Zillertal-strasse směr Innsbruck. Nádherná cesta plná hor, serpentin, krav a úžasně kýčovitých penzionů. Ve Fügenu u BP opět dotankování po špunty (levnější než na dálnici).
Pohled z pensionu Schranz v Krimmlu
Pohled z pensionu Schranz v Krimmlu
Krimmelské vodopády
Krimmelské vodopády
Cesta Innsbruck – Brenner – Verona – Genova – Agay: První problém nastal na mýtnici v Brenneru. Blbec jsem nechtěl čekat v koloně aut a zajel jsem k terminálu s nápisem Kredit kart. Kamarád s embosovanou kartou elegantně projel. Já ne. Kartu od Erste bank české spořitelny mi automat několikrát vyflusnul a tak jsem zmáčkl tlačítko „hilfe“. Z reproduktoru se ozval příjemný dívčí hlas. Bohužel německy. Z lekcí němčiny na ZDŠ před 30 lety si pamatuji pouze větu „Heuke hat geburstag“, slovo „schnellzug“ a z válečných filmů některá nacistická hesla a pozdravy a slovní spojení „hände hoch“. Uznal jsem, že to je k prdu a koktavě jsem odpověděl, že „mein kar its nicht kredit und embos a mám tady k...a problém, tak mi přijďte zvednout tu podělanou závoru, páč za mnou je fronta nervózních řidičů“. Načež mi slečna z reproduktoru odpověděla několik nesrozumitelných vět, přidala „dankešén“ a nějakej „aufídrzén“. A zavěsila. A nic. Naštěstí kamarád Pepíno zaregistroval určitý problém, a slalomem mezi kamiony mi s kartou v ruce běžel na pomoc. Závora se po zaplacení zvedla a mohli jsme pokračovat dál.

Cesta Tyrolskem probíhala ladně, až na blbej pocit ze sobotního provozu, kdy se davy aut nárazník na nárazníku valila 130km rychlostí na můj vkus úzkou a točitou dálnicí. Až k Bolzanu, kde se to všechno zastavilo a poté hodinu a půl cukalo na 1. rychlostní stupeň. Spojka fakt dostala co proto. Příčinou byl kamion s prasklou gumou (prasklá guma je prostě vždycky problém), který čekal na odtah do pravého pruhu a servis. Pak už to šlo, až na blbou klimatizaci, kterou nedali moje ledviny a kroutil jsem se jak had. Pomohlo částečně až vypití asi litru vody a pullitru piva. Na pumpě u Veronského letiště jsem našel studánku se svatými obrázky. Prolil jsem ledviny posvěcenou vodou a pomodlil se, aby mne konečně přestaly bolet. Kupodivu to pomohlo.

A po nádherných Tyrolích a Dolomitech následovalo několik set kilometrů a hodin nudy, kukuřice a dusna. Příšerné. Názvy jako Brescia, Cremona, Piacenza, Tortona a Predosa jsou v mé hlavě zapsány jako synonymum ukrutné nudy. Jediné povyražení nastalo, když mi po litrech vypité sváté vody z Verony začaly makat ledviny na 100% a museli jsme chtě nechtě zastavit na SOS odpočívadle na krajnici (ty tam jsou snad na každém kilometru) a musel jsem pomočit italskou kukuřici za svodidly. Naštěstí žádná Polizia v dohledu, tak to bylo zdarma. Na dalším SOS jsme stáli znovu, protože Pepínův syn David si na prvním SOSu šlápl do ukrutného lejna a šíleně jim v autě smrděl. Pak následovalo jedno neplánované sjetí z dálnice, protože Pepíno, ač tam jel už desetkrát, tak teď slepě uvěřil svému Garminu. No body is perfekt. Ani navigace. Před Janovem se konečně zvedly hory a cesta byla opět zajímavá. Žena s dcerou začly počítat tunely, ale u stovky toho nechaly. Ve Ventimiglii proběhlo placení kartou bez problémů, pro zichr jsem najel na místo, kde se dalo platit i hotovostí. Ovšem první francouzská mýtnice mne dorazila opět masívní frontou a přískoky na jedničku. Italské a chorvatské mýtnice pochopuju. Na začátku vytáhnete lístek a na sjezdu zaplatíte počet ujetých km. Frantíky nechápu. Prostě jedete, žádnej lístek, ale tu a tam se objeví mýtnice, kde po vás chtějí nějaké drobné. Protože symboly VISA a Master Card byly přeškrtnuté fixou házeli jsme drobáky do košů, jak je to vidět v amerických filmech. V Cannes jsme sjeli z dálnice a 25km jeli serpentýnama podél moře a červeného pohoří L´Esterel až do Agay. Cesta z Krimmlu (800km) nám trvala 12 hodin.
Agay
Agay
Typické vozidlo, známé z Četníků
Typické vozidlo, známé z Četníků
Typické vozidlo, známé z Četníků
Typické vozidlo, známé z Četníků
TGV
TGV
L´Estérel. Roches Rouges a AR156 Azurro Gabiano
L´Estérel. Roches Rouges a AR156 Azurro Gabiano
Cesty po Riviéře: To se musí zažít. Úzké uličky ve Frejusu, nebo Cannes, miliony aut (hodně oblíbený je nový Fiat 500), miliardy skůtrů, ježdění na červenou, ucpané uličky, ale kupodivu vše v klidu a bez nervů. Bohužel se zrovna v Nice jel Tour de France. Nastal stejný projev pitomosti, jako když se jede VC Brno a národ motorkářů musí všem předvést, že jsou to v podstatě taky závodníci a nemusí se plahočit jak blbci po okruhu. Takže asi půl Francie vytáhlo bycikly a překáželi opravdu všude. Suverénní jízda vedle sebe v úzkých pasážích silnic byla naprosto normální a přiváděla mne k otázce, zda mají nějaký pud sebezáchovy před jedna a půl tunovým strojem. Když jsem navíc v nepřehledné zatáčce objevil asi stokilového dědka v růžových elasťácích, který se zrovna potřeboval protáhnout a při cvičení jógy nám předváděl Harapese (ano i s těma zřetelnýma koulema pod spandexem) pochopil jsem naplno výraz silniční veš.
Jinak moře slané, zmrzlina drahá jak hovado (2E za kopeček), víno a sýry levné a dobré. Táhli jsme s sebou skládací gril a nakupovali na něj výborné čerstvé ryby. Ještě jsme obětovali 3 x 50E a navštívili v Antibes Marineland s delfíny a kosatkami. A stálo to za to. Škoda, že dovolená skončila.
Delfinárium v Antibes
Delfinárium v Antibes
Dokonalé synchro
Dokonalé synchro
Velký delfín ve fraku
Velký delfín ve fraku
Cestu zpět nemá význam už popisovat. Jenom jsem to už dal najednou a těch 1430 km jsem stihl za 15 hodin. Před desátou ráno jsem vyjel a před jednou v noci jsem se přeplněn kofeinovými tabletami, RedBully a kávou marně snažil doma usnout.
Alfons 156 to zvládl naprosto v pohodě za 6l na 100km. Rychlost ve Francii 140, v Itálii 130, v Rakousku 140, kolem Mnichova asi 50km jsem to valil večer 180km/h, kolem Řezna až do Rozvadova 160 a Česko kromě Práglu 150. Jednou mi to ve Frejusu nastartovalo až na druhý pokus, po zastávce u Piacenzy mi několik km nešla z neznámého důvodu klima (fajn, když je venku 32,5 ve stínu) a při prudkém brždění ze 180, kvůli debilnímu Scenicu z CZ, který chtěl být v Německu takyzávodník a sral se v levém pruhu 120km/h, mi trochu klepal levý přední kotouč. Asi po tisíci kilometrech jízdy v horku už rychlosti nešly řadit tak měkce, ale bylo cítit mírně kovové zaklapnutí. V kufru bylo poměrně teplo od výfuku. Spotřeba oleje za celou dobu (3200km) nula nula nic. Prostě Ital se vším všudy.
P.S.: V zahraničí se Alfy až na pár výjimek nezdraví.
PP.S.: A nepočítejte s tím, že se s vámi Francouzi budou bavit jinak než francouzsky. Angličtina je uráží a německy jsem to se svým „hände hoch“ ani nezkoušel. Mám pocit, že by tradičně odhodili zbraně a vzdali se mi. A co se zajatým Francouzem?
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Ladin 164V6 » 10.7.2013, stř 11:53

Parada :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Adamsquare » 10.7.2013, stř 12:49

Super čtení :smt023 za pár týdnů razíme taky, chcem to natáhnout až ke španělským hranicím, tak jsem zvědav... za 4-5 dní :smt118

S placením silnice jsem si hned vybavil dvě věci. Když jsme v Italii neměli na zaplacení (málo drobných) a po chvíli troubení přiběhl nákej nasupenej týpek a hodil tam dvě eura za nás :smt044 a pak dobrá volba pruhu na Floridě, když všechny americký socky jeli po 4 proudé ucpané dálnici a bohatí češi omylem najeli do vyhrazeného VIP pruhu, z kterého se nedalo snad 50mil sjet a každou chvíli byla cedule, že jízda bez poplatku je pokutována 100 dolary za každý kontrolní úsek :-D
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Dovolená - Francie

Příspěvek od Adamsquare » 14.8.2013, stř 18:17

Dalších francouzských 6 dní za mnou. Už není moc co vyprávět, tak to vemu šmahem.

Z Varů směr Norimberk, Mannheim, Basilej, Bern do Chamonix. Zakempováno, listopadový liják jako kráva, celou noc bouřka jak z hororu.
Ráno výjezd nejvyšší lanovkou v Evropě na Aguille du Midi. 4 stupně pod nulou, sníh bičující do tváře. Viditelnost špatná, takže z Mont Blancu bylo kulový. Přesto je to stavebně, zážitkově a bohužel i cenově docela brutální věc.

Přesun do auta a dvouhodinová popojížděčka na kopec do tunelu pod MontBlancem. Všude okolo kamiony s usmaženou spojkou + jeden Aston, který snad hořel permanentně. Mnoho švýcarů, kteří s oblibou nechají klidně 100m mezeru, jen aby nemuseli popojet. :smt021 Když to udělá každej desátej, je to super. Dole stojí auta až do města...
V kopci několik dotazujících se cedulí, zda opravdu chceme jet tunelem. U závory mi to došlo, když otrávený pán ukázal na displej s číslem 40,70 EUR. Po autobusy a kamiony až 350 EUR za průjezd!?! :vom:
Švýcarská i Italská dálnice až do Monaca krásná a pohodová, tradičně drahá nafta a na konci další překvápko za 47 EUR.

V Monte Carlu jsme "potkali" jediné české lidi za celou dovolenou a to dva pražáky v Lambech. :smt044
V nedalekém Sospelu zabydleno na 2 dny a válečka v Carlu. Loni jsem chválil parkovací domy, letos se odměnily 15tojrovým účtem.

Další den přesun do hor a silniční erzety :drivers: V horách jsme objevili fantastickou vesnici, celou postavenou na skále - Roubion. Takový malý soběstačný svět.
Skončili jsme v Antibes, kde není zajímavého vůbec nic a tradá domů.

Bohužel pondělní ráno byla katastrofální zácpa, takže jsme se dostali na dálnici až po třech hodinách, pak poměrně poklidná cesta až do švajcu, kde prozměnu dálnice skončí a svede provoz do alpského polotunelu (který patří francii) za dalších 25 Merkelů.
Když to vypadalo, že je vyhráno, tak přišla odpolední špička v Bernu a večerní v Basileji. Do německa jsme dorazili až kolem osmé večer. Pak už to švihali jak to šlo a do půlnoci byli doma.

Celkem jsme strávili v autě hrozivých 40 hodin a ještě k tomu mě nikdo nechtěl střídat, takže jako obvykle jsem přijel po "dovolené" dobitej jak kůň :roll: :)

Toť vše... něco málo fotek níže. :)
(fotky jsou různé kvality a formátu, jelikož jsou z různých rukou a foťáků :) )

16 eRzeta Rallye Monte Carlo z Moulinet do La Bollene Vesubie. Jednou rukou, nudněji a pomaleji :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=77j5HUy4 ... e=youtu.be[/video]
Přílohy
DSC04684.JPG
DSC04820.JPG
Lanovka z jednoho do čtyř kilometrů.
Lanovka z jednoho do čtyř kilometrů.
Kdybyste neviděli, tak v pozadí je Mont Blanc :))
Kdybyste neviděli, tak v pozadí je Mont Blanc :))
česká rodinka
česká rodinka
P8090182.JPG
prdelky
prdelky
aj slovenská rodina vyrazila k moři :)
aj slovenská rodina vyrazila k moři :)
DSC05085.JPG
Hlavní silnice skrz obec :)
Hlavní silnice skrz obec :)
Místní stěhováci
Místní stěhováci
P8130687.JPG
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Odpovědět

Zpět na „Alfisti na cestách“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů