Zlý štart za studena - dobrá rada

Odpovědět
ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od ssvd » 3.11.2013, ned 12:28

tady http://www.autolamp.cz/pojistky-pouzdra ... i-pojistky jsem koupil pojistku naprosto totožnou, od stejného výrobce jako je v autě z výroby.
AR 159 SW 1.9 JTDm

Laco 910
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 14.1.2007, ned 12:05
Bydliště: SA

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Laco 910 » 3.11.2013, ned 14:35

ssvd píše:tady http://www.autolamp.cz/pojistky-pouzdra ... i-pojistky jsem koupil pojistku naprosto totožnou, od stejného výrobce jako je v autě z výroby.
To je sila čo sa už može pokaziť na tomto "modernom" aute :roll:
Dočasne MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sapo » 4.4.2014, pát 15:13

Zdravým alfisti :)
Potreboval by som poradiť, prezrel som už snáď všetky fóra ale stále som nevyriešil môj problém...

Keď nechám auto stáť napríklad cez noc a ráno chcem naštartovať tak je to na zaplakanie. Auto točí strašne dlho, niekedy ho štartujem až na tri krát, Keď už konečne naskočí tak z výfuku vyletí modrobiely dym. Chod motora je v podstate hneď OK . Keď je motor teplý tak auto už naštartuje viacmenej bez problémov...
Odpojil som čidlo teploty vody a hľa, auto bez zapojeného tohto čidla naštartuje okamžite. Takže som si logicky myslel že čidlo je v háji. Vymenil som ho za nové ale nič sa nezmenilo, s čidlom štartuje zle, bez neho v pohode.
Diagnostika neukázala nič. Vie mi niekto poradiť kto mal podobný problém? Dosť ma to štve keď sa musí moja alfička takto trápiť :-/

Zabudol som ešte napísať že keď je čidlo zapojené tak sa žhaviče vôbec nezapnú, dióda žhavičou iba preblikne a relátko sa ani nezopne. Keď je čidlo odpojené tak auto žhavý asi 10 sekúnd a vtedy naštartuje krásne
Naposledy upravil(a) Sapo dne 4.4.2014, pát 20:43, celkem upraveno 1 x.

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sapo » 4.4.2014, pát 15:13

Najlepšie by bolo keby napísal niekto kto podobný problém vyriešil :)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Envel » 4.4.2014, pát 17:04

Najlepšie by bolo, keby si pre začiatok napísal aký máš motor, či to bolo napichnuté na diagnostike a pod. :wink:
Počítam, že JTDm...
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sapo » 4.4.2014, pát 17:19

Pardon, je to alfa Romeo 159 1.9JTDM 110KW 16v , r.v. 2007 a diagnostika ukazala iba to cidlo, a to asi len preto ze som ho odpajal

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 4.4.2014, pát 19:30

100% jsou to swift klapky :smt023
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sapo » 4.4.2014, pát 19:57

mal si podobny problem? ako ich odstavim? staci mi nejaky funkcny link ::s29::

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 5.4.2014, sob 07:49

je to podle toho jaké máš sání, jestli plastové, tak nic bez rozebrání neuděláš, pokud hliníkové, tak navod hledej tady http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=8323
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Setra » 5.4.2014, sob 10:18

AR 159 1.9JTD 110KW, 5/2007, nalítáno 140tis ( asi ), serviska a vše kolem je doložené, ale věřte tomu.
po delší odstávce cca přes noc, když auto nastartuju, tak naskočí jakoby na tři válce, z vejfuku vystřelí dávka šedivýho kouře a po cca 10 vteřinách se uklidní a přede si jakoby nic, akorát má k tomu zvuk, jako kdyby byla vůle na některym z ventilů, od volnoběhu do cca 2tis. otáček to cvaká furt a pak jako by tam žádná vůle nebyla, jinak chytá na bez problémů hned a bez zbytečnýho točení
před cca měsícem auto jezdilo, startovalo naprosto v poho, žádný divný zvuky a pak ho znepojízdnil DPF. Takže servis v Úněticích, kde chlapi byly fakt výborný a věděli o čem je řeč... Vyndali DPF, zaslepili EGR a zbavili se toho i softwarově, přehraný soft ŘJ, starej byl prej blbě čiplej či co a dělal kraviny, klapky v sání nemám, bo už mam vyměněný celý sání za plastový bez klapek, při kontrole a projetí se po těchto úpravách rozletělo turbo (olej všude a díly turba tahali z vejfuku), takže daný repasovaný (prej kvalitní), nový olej a filtry.... celkem sranda za 26tis :smt089
Tak a k věci: turbo píská jak meluzína, či siréna v nízkých otáčkách a hlavně za studena, start je strašnej klepe to s celym autem než se to srovná a cvaká a kolísá trochu volnoběh
Tak a co s tim? Zkontrolovat hadice, popř reklamovat turbo, zkusit jiný olej, hodit to ze skály, atd atd.....
Do servisu se mi to už dávat kvůli mechanickejm věcem nechce, to si udělam sám a navíc mam takovej pocit, že když dam auto do jakéhokoliv servisu ať už k odborníkům do nějakýmu fandovi do stodoly, tak se vrátí vždycky ve větších sra*kách než bylo......

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1621
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od sunic » 5.4.2014, sob 10:35

To cvakání bych hádal na hydroštely. Může být některý z nich promáčklej a kvůli tomu cvaká a tím jak zvýšíš otáčky, tak se natlakuje víc olej a hydroštel se naplní a cvakat přestane. Jen je prý prý dost problém odhalit kterej konkrétně cvaká, teda pokud není úplně v háji, ale to by zas neběhal daný ventil tak jak má a mohl by nadělat paseku ve válci. Takže většinou se prý mění celá sada a to pár tisícovejk dá, no :(. Každopádně asi ti mechoši fakt věděli o čem je řeč, když jim po jejich zásahu nevydrželo turbo.. teda pokud tech chip nebyl na Tvé výslovné přání :???:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Setra » 5.4.2014, sob 11:18

ee s tou úpravou jednotky sem to už koupil a ta dávala nějaký blbý informace z čidel (teplota a tak), já o tom ani nevěděl, že tam je, a na to motor normálně jezdil, než se to všecko naráz takhle posralo, tak tam nahráli origo mapu do řj.... k tomu turbu mi řekli, že je načatý, protože trochu pískalo, ale že se rozsype hned, to sem teda nečekal.
ještě taková malá technická - když vypláznu 3tis Kč za softwarovou úpravu Egru a jeho záslepku, tak by se po odpojení konektoru k Egru asi neměla vyskytnout chyba Egr ventilu, že? :smt075

no mam takovej pocit, že budu mít asi minimálně jeden ventil v :butthead: ., bo těsnění na něm, přes který bude prosakovat olej do válce, proto ten dým po startu ( i když šedivej ) a nepravidelnej volnoběh a nebo si to někde přisává vzduch, proto píská ta meluzína z turba a kolísá volnoběh,
zahřátej motor nezakouří, ale otáčky kolísaj furt

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 5.4.2014, sob 21:15

to že nemáš klapky ti řekl kdo, to že máš plastové sání, právě značí, že tam klapky jsou a přesně se to chová, jak když zlobí, ono právě, když je platové sání, tak ty klapky jsou schovaný v mezikusu, mezi hlavou a tím sáním a nejsou vidět, to že píská repasované (dobře repasované = nesmysl, u nás na dílně repasy neděláme, do půl roka všechny odešly ) jel bych to vrátit, že to píská, je to špatný repas.
S tím EGRem nemáš pravdu, on u EDC16 nejde nikdy uplně vyndat, fizicky tam musí být, jen se mu nastaví jiná hodnota, než z výroby.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Setra » 6.4.2014, ned 00:29

To že nemam klapky mi řekli právě v těch Úněticích, mam tam plastový sání a asi z nějakýho typu, co tenhle nesmysl nemá, bo tam nejsou nikde žádný pohyblivý části.
zaslepení egru už teda chápu, akorát to turbo, dneska kouknu na hadice, jestli to někde nepřisává a když budou v poho, tak jim to pujdu za ty prachy vyreklamovat.
to je tak, když člověk nemá zbytečnýho melouna na nový auto a koupí ho jetý :smt089

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Setra » 6.4.2014, ned 08:25

to v těch rámečkách na tom plastovym sání nemam

http://i.ebayimg.com/00/s/ODQ0WDE2MDA=/ ... 8800005007

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 6.4.2014, ned 12:31

to plastové sání nemá, ale když se podíváš na sání, tak je menší o tenhle kus a je tam jenom cca 2,5cm podložka a vní to právě je, to plastové to opravdu nemá, ale je to mezi hlavou a sáním, ale může to být venku, ale chce to fakt fyzicky vidět
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Setra » 6.4.2014, ned 19:31

Hm, tak v tom případě tam ty klapky mam, protože v tom servisu na to kouk ze shora a řek ,, jo vy už máte plastový sání, tak to tam ty klapky nemáte ´´
a jelikož mi to blbne, jak když sou ty klapky seklý, tak je to jasný.......ještě že ten internet existuje. Díky

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od mcernoch » 6.4.2014, ned 20:22

Po tom co tady čtu, tak mám pro tebe jedno doporučení:
VYMĚŇ SERVISÁKA za někoho kdo Alfám opravdu rozumí :-k
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sapo » 6.4.2014, ned 23:10

Zaujímalo by ma eŠte že ako súvisia tie klapky s tým že mi auto nežhaví keď je čidlo teploty zapojené :-O
Poradí niekto?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 7.4.2014, pon 08:04

auto žhaví pořád, pokud by ti nežhavilo, tak by ti to hodilo chybu žhavení na přístrojovce, jinak pravé žhavení funguje po 5°C, pokud odpojíš teplotní čidlo, tak si auto myslí, že je -40°C, proto ti to chytlo hned, protože žhavičky šly na max
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Sapo

Příspěvky: 31
Registrován: 30.8.2012, čtv 18:56

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Sapo » 7.4.2014, pon 10:46

skusim teda v blizkej dobe odstavit tie klapky, dam vediet ako to dopadlo. zatial diky :)

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Setra » 11.4.2014, pát 16:18

Tak u mě proběhla rozborka sání, klapky ven a nakonec prý stačili jen rozhýbat a vyčistit, výsledek je že auto startovalo krásně na první cvrnknutí, bez kolísání otáček a bez kouře, paráda.....ne na dlouho

po týdnu nechtěla startovat napoprvé, ale až po několikátém otočení a skončilo to tak, že nastartovala na první otočení a hned chcípla, takhle cca 5x a motor už jen točí a nemá ani snahu škytnout, jakoby šel naprázdno.
Diag ukázala čidlo fáze špatný signál, takže vyměněno a chyba stále stejná, když ho odpojim, tak vypíše čidlo fáze žádný signál, když odpojim čidlo na klice, tak vypíše jen chybu čidla na klice a čidla fáze už ne..
nafta tlačí jako sviňa, ale prostě nemá ani snahu škytnout.
Mam zkusit vyměnit ještě čidlo na klice nebo co ještě může bránit startu?

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od peter202 » 21.4.2014, pon 23:22

caute chlapi mam alfa 2,4JTD 154kw DPF off EGR off nacipovane mam taky problem ze auto ako je studene nechyta uz tak hladko ako chytalo minuly rok pri takejto teplote jednoducho dlhsie toci ako tocilo ked som ho kupil tak isto musim nehat dlhsie zhavit pokial by som nenehal tak toci asi 10s kym nabehne motor zhavice su nove chynu zhavenia nehlasi. Dalsia vec je ze auto niekedy pocas jazdy cukne hlavne ked ma nizske otacky a pridam na podlahu a ako zopne turbo tak vtedy cukne a potom auto ide normalne dalej tak isto som si vsimol robi to aj ked idem do kopca a ze pridavam do kopca sa mi niekedy stane ze ked uberem plyn tak mi cukne niekedy je citit ze ak idem do kopca a mam nizsie otacky cca 1500-1700 tak je citit ako cuka (trha) . Neviete mi poradit co by to mohlo byt ?? Jedna sa o neaku chbnu klapku alebo co to moze robit??

auto DPF off EGR off cip robil sarkan...

Dakujem za vase rady
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Adamsquare » 24.4.2014, čtv 17:29

Asi po stopadesátýdevátý... cukání/trhání za jízdy dělají swirl klapky :wink:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od peter202 » 24.4.2014, čtv 17:48

Adamsquare píše:Asi po stopadesátýdevátý... cukání/trhání za jízdy dělají swirl klapky :wink:

Kde sa to nachadza a co s tym treba spravit vymenit ci daju sa odstranit?
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů