2.4 JTD

Odpovědět
speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od speedy » 19.2.2016, pát 18:05

tak rozdíl mezi 100 a 103Kw je zřejmě kvůli "povýšení" motoru na euro3. Mezi 103 a 110 Kw asi tak velký rozdíl nebude, mezi 103 a 129kw už diametrální :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

jarda
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 26.4.2016, úte 10:46

prosím o radu, z ničeho nic mi auto přestalo táhnout od spodu 2.4JTD 110kw. motor se probere až někde kolem 2,5t otáček. žádná kontrolka nesvítí. jezdím z 90% dálnici, takže by neměl bejt ucpanej EGR městským provozem. zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu, krom hromady kouře žádná změna, vyčistil jsem map senzor, taky nic. na co se zaměřit dál? řešil někdo něco podobnýho? na diagnostiku pojedu zejtra. myslíte že bude stačit jen napíchnout nebo i napíchnout a projet? díky

Lexus RX 400h
ex: Lancia Thesis 2.4 JTD (Tuleň)
ex: Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od qpkqkma » 26.4.2016, úte 10:51

Egr sa ti nezasere mestskou jazdou, egr sa zasere koli jeho podstate fungovania....to platí o DPF vo všeobecnosti, že mesto škodí preň.
Môže toho byť veľa, vela napovie diagnostika. Skúsil by som sa pozrieť na prituhnutú reguláciu turba, v akom stave máš klapky či ti tadial nesere tlak, olej. Skontrolovať hadice ku turbu či nieje deravá, podtlakové hadice a pod.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Adamsquare » 26.4.2016, úte 13:04

Viděl bych to jen na ucpaný EGR. Typické projevy.
Dřív jsem jezdíval také hodně dálky a stejně se zahnojil. Dokud jakž takž funguje, tak kontrolka žádná nevyskočí. Nic výjimečného.
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

jarda
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 26.4.2016, úte 13:17

díky za info. jestli diagnostika ukáže skutečně na něj, zkusím ho sundat a vyčistit.
vím, že existují speciální spreje, ale dá se na to použít třeba čistič brzd, technickej benzín apod?
díky

Lexus RX 400h
ex: Lancia Thesis 2.4 JTD (Tuleň)
ex: Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od qpkqkma » 26.4.2016, úte 13:26

Sice je to pre 1.9, ale podstata je tá istá

http://www.mediafire.com/download/nxgz2 ... 1.9JTD.pdf
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

Vlastik147

Příspěvky: 15
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Vlastik147 » 16.9.2016, pát 15:10

Ahoj chystám se na výměnu chladící kapaliny v alfa romeo 156 2.4 jtd 103kw. Máte nějaké zkušenosti? Popřípadě kde najdu odvzdušnovací ventil topení? Koukal jsem na to a těch hadic a trubek je tam tolik,že jsem z toho jelen :D Díky za případné rady.

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od honzikd » 19.9.2016, pon 13:50

Měnil jsem chladící kapalinu, a odvzdušňovák (výměna termostatu, rozvody + vodní pumpa), nebo nedej bože vypouštěcí šroub, jsem nikde nenašel. Vypustil jsem co nejvíc kapaliny šlo odpojením hadice dole na chladiči. Nepamatuju si z hlavy, kolik tam je kapaliny v okruhu, ale vzpomínám si, že se mi podařilo až na cca dvě deci vypustit vše.
Po výměně jsem to nechal chvíli stát - bubliny utíkaly do expanzní nádobky. Dolil jsem mezi rysky, nastartoval a auto projel do ohřátí na provozní teplotu - hladina ještě malinko poklesla, dolil jsem po MAX rysku a od té doby vše OK (už víc než rok).
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Vlastik147

Příspěvky: 15
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Vlastik147 » 19.9.2016, pon 18:31

honzikd píše:Měnil jsem chladící kapalinu, a odvzdušňovák (výměna termostatu, rozvody + vodní pumpa), nebo nedej bože vypouštěcí šroub, jsem nikde nenašel. Vypustil jsem co nejvíc kapaliny šlo odpojením hadice dole na chladiči. Nepamatuju si z hlavy, kolik tam je kapaliny v okruhu, ale vzpomínám si, že se mi podařilo až na cca dvě deci vypustit vše.
Po výměně jsem to nechal chvíli stát - bubliny utíkaly do expanzní nádobky. Dolil jsem mezi rysky, nastartoval a auto projel do ohřátí na provozní teplotu - hladina ještě malinko poklesla, dolil jsem po MAX rysku a od té doby vše OK (už víc než rok).

Ano podobně jsem nakonec provedl i já ,při topení naplno vytekla i kapalina z topení, odvzdušňovák jsem povolil jen na chladiči na topení jsem ho fakt nikde nenašel. Při dolívání jsem ještě vytlačil odvzdušňovákem na chladiči nějakou hnusnou vodu,kterou jsem nechal vytéct a dolil mezi rysky. Pak jsem to nechál ohřát na provozní teplotu s topením naplno,znovu odvzdušnil na chladiči a bylo to. Po ujetí 100km to kleslo a musel jsem cca litr dolít.
Průběžně na to radši ještě mrknu,ale mělo by to být vpohodě,díky za rady :)

jarda
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 20.3.2017, pon 14:28

Řeším momentálně problém, kdy diagnostika ukazuje chybu P0191 - kontrola tlaku nafty. Na autě už je dlouhá léta chip, ale doposud bylo vše bez problémů. Nyní jsou příznaky:
1) auto za studena dýl točí, než se motor chytí
2) při razantnější jízdě padne do nouzáku (kontrolka motoru) nebo občas úplně chcípne. Pak musím chvíli počkat, než se podaří znovu nastartovat
Zdá se mi, že to začalo někdy + - po výměně palivovýho filtru.
První co bylo, tak jsem měnil DRV ventil na VT čerpadle (ale ten původní od pohledu vůbec nevypadal na sítku ucpaný), nepomohlo. Dál jsem zkusil vyměnit jakýsi ventil nad palivovým filtrem (drží na něm hadice, co vede z přepadu vstřiků), v servise sem nechal udělat přepadový test vstřiků - jsou v pořádku. Poslední co mě napadá, tak je senzor tlaku na railu, ale dle toho, co píší tady (https://www.yourmechanic.com/article/p0 ... ahl-walker) to ve většině případů nepomůže a problém tkví někde jinde.
Ještě přikládám dva soubory z měření za jízdy, začervenil jsem místa, kde přibližně k chybě došlo (nejspíš kvůli hodnotě 80 ve sloupci H-fuel pressure regulator) ale spíše mi přijde, že se pouze jedná o důsledek, který vzniká někde jinde. Případně pokud někdo ještě poradí, jaké hodnoty sledovat, tak to můžu projet znova.
https://drive.google.com/open?id=0B9P3B ... FZpamRfY2s
https://drive.google.com/open?id=0B9P3B ... WtlWHFZRWs
Řeším to i na sousedním lancia klubu, ale víc hlav, víc ví :) Díky za jakoukoliv radu.

Lexus RX 400h
ex: Lancia Thesis 2.4 JTD (Tuleň)
ex: Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 21.3.2017, úte 15:10

jarda:
jeste bych vymenil cidlo na liste railu
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

JTDLE
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 21.2.2011, pon 15:15

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od JTDLE » 21.3.2017, úte 18:46

Tak rikal si ze DRV si menil, takze tim to nebude, nevim presne jak to funguje uvnitr railu, zkratka mozna uz nedava pri plne zatezi pozadovany, tlak, chtelo by to na diagnostice kouknout kolik dava na volnobeh a pri zatezi, potom zkusit sehnat origo soft a zkusit nahrat origo. Problemy se startovanim jsem nemel, ale vybavuju si ze jeden kamarad problemy se starty mel a nakonec mu ten rail jednoho dne odesel, ze auto chciplo a uz nenatocil vubec, takze ho menil. Bylo proste neco spatne uz uvnitr. Ale co nebo kolik by stala oprava to uz nevim. Proste bych zkusil tu diagnostiku a pripadne sehnat origo soft. Ono uz neni moc moznosti proc by to zdechalo. Vetsinou je to prave tim DRV. Pokud ten si menil, tak bude mozna fakt chyba nekde uvnitr toho railu. Muzes jeste udelat prepadovej test vstrikovavu jestli treba jeden nedava vyrazneji min nez ostatni, to by taky mohlo souviset stim ze to nejde dobre natocit
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 2000 (never ending story...)
Fiat Bravo 1.6 16V 2001
Fiat Coupe 1.8 16V 2000
ex Alfa Romeo 33 1.7 8V 1994
ex Fiat Tipo 3dver 1.9 TD GT 1993 (raritka)
ex Fiat Punto 1.1 6kvalt 1994
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2008

jarda
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 21.3.2017, úte 23:00

pedro m píše: 21.3.2017, úte 15:10 jarda:
jeste bych vymenil cidlo na liste railu
Tim teda myslis toto?
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1JHTuKVXX ... omeo-b.jpg

Lexus RX 400h
ex: Lancia Thesis 2.4 JTD (Tuleň)
ex: Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

jarda
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 2.5.2010, ned 16:45

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jarda » 21.3.2017, úte 23:02

Jtdle: jak jsem psal, prepadovej test vstriku byl v poradku a za jizdy jsem to taky mel napichnuty. Mrkni do tech odkazu co jsem posilal, ze zacatku tam jsou i normalne hodnoty na volnobeh. Nic zvlastniho tam nevidim...

Lexus RX 400h
ex: Lancia Thesis 2.4 JTD (Tuleň)
ex: Lancia Lybra SW 2.4 JTD (Dýmovnica)
ex: AR 164 2.5 TD Super (Cikánka)
ex: AR Giulietta 2.0 TD (praBába)
ex: AR 155 2.0 TS Super (Bába)

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 22.3.2017, stř 11:46

jarda píše: 21.3.2017, úte 23:00 Tim teda myslis toto?
pokud je toto cidlo z railu tak ano, myslim toto
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od PetrGTV » 11.4.2017, úte 08:49

Mám tu jeden záhadnej úkaz* - na 166 2.4 20V mi stále běží sahara, ale běží i po vypnutí zapalování a kdybych neodpojil baterku, tak běží dodnes ... . Ale otázka je proč?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 11.4.2017, úte 13:25

sahara spina relatkem, neni specene ?
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od PetrGTV » 11.4.2017, úte 15:06

no, relé tam jsou asi tři (1ks 1. rychlost a 2ks pro druhou rychlost), když by to bylo jedno z nich šel by do toho proud i po vypnutí zapalování?
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od pedro m » 16.4.2017, ned 09:50

no teoreticky jo, bo kdyz tomu das pilu, sahara jede i kdyz vypnes motor, zamlknes auto a odejdes....
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Kamil Veselý
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 15.8.2017, úte 17:47

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Kamil Veselý » 5.5.2019, ned 15:57

chci se zepta jake by jste me doporucily poloosy na 156 2.4JTDm 20v ???
Alfa Romeo 156 2.4JTDm 20V
Alfa Romeo 156 2.5V6

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Petr147 » 5.5.2019, ned 22:11

Origo repas z autorizáku

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Simmy » 16.5.2019, čtv 19:49

já teď kupoval SKF ... když pohledáš vhodný eshop, dají se obě sehnat za 6k ... zatím je mám jen pár tisíc, takže těžko dělat soudy ... ale co jsem tak napříč fórama četl, tak nikdo nedoporučoval nějaké ty laciné .... a vzhledem k tomu, že jsem to nechtěl dělat v dohledné době znovu, šel jsem do těch SKF ... jestli je to v dnešní době nějaká výhra, to ukáže čas :)
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

psygma
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 249
Registrován: 25.9.2010, sob 23:10
Bydliště: Cheb

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od psygma » 21.11.2019, čtv 09:13

Klucí, chci se zeptat, to jsou takový vůle normální na ojnicích pístů u jtdčka? :shock: Vana čistá, motor běží jak má.
https://youtu.be/T9bt29Zdq8E
AR 156 2.4Jtdm, 2004

všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...

Skyline
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Registrován: 7.8.2013, stř 19:51
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Skyline » 6.12.2019, pát 08:29

Do stran se hejbat může a je to normální, nesmí mít vůli na průměru
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Ladis » 23.5.2021, ned 12:07

Nevíte náhodou kde mají 20V ( ale obecně asi všechny JTD ) kostru motoru, teda jestli mají, ale měli by mít...? :D Nemyslím od mínus pólu do kastle.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů