Žhavící svíčky

Odpovědět
bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od bobas » 25.1.2015, ned 19:03

kolik jste tam meli stupnu?
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Milano75 » 25.1.2015, ned 19:07

po obědě bylo pod nulou a pak se oteplovalo, po dvou svíčkách sme šli na polívku :)

jinak sem ulomil přepad vstřiku- neválí se někomu doma,?
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od filipes » 17.7.2016, ned 20:38

Neustále mi vyskakuje chyba žhavení při startu. Nové žhavičky nepomáhají, prostříkání všech kontaktů také ne, jeden nepříliš dobrý konektor na jednu žhavku vyměněný a pořád prd, občas to na chvilku přestalo a pak zase začalo.
Poslední věc co jsem zkusil je rozebrat relé žhavení a zbrousit plošky, taktéž jsem měl opálené kontakty, no a prd, pípá to pořád. :smt102
Zkusím koupit celý nový kabelový svazek a pak případně nové relé žhavení, jinak už fakt nevim.
Kdyby to někomu pomohlo, dávám sem fotky rozebraného relé žhavení z 1.9 JTD, ale bude to podobné i jinde, neb to má přípravu na pětiválec.
Princip rozdělání může být různý, zásadní informace je, není to sešroubované, ani lepené, drží to za umělohmotné packy, na každé straně to má dvě, je potřeba to nějakým způsobem rozcvaknout. Já musel ufiknout kus lemu, abych se dostal šroubovákem pod gumové těsnění co je po obvodu a ze dvou stran jsem pak strčil šroubovák a vycvaknul to, možná to jde méně destruktivněji. Pak při zpětně kompletaci jsem tu ufiknutou část objel chemoprenem, aby se tam nedostala voda.
Přílohy
Vrchní část, dvě strany lemu jsem ufiknul.
Vrchní část, dvě strany lemu jsem ufiknul.
Vrchní část, vnitřek, na stěnách jsou vidět packy.
Vrchní část, vnitřek, na stěnách jsou vidět packy.
Plošňák.
Plošňák.
WP_20160703_16_19_00_Pro.jpg
WP_20160703_16_18_51_Pro.jpg
WP_20160703_16_18_44_Pro.jpg
WP_20160703_16_18_20_Pro.jpg
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 13.2.2017, pon 18:40

Zdravím. Tak mi to taky nežhaví. Svíčky jsem zkoušel na baterce +/- ty jsou Ok. Pak jsem vzal měřák a zkoušel jestli jde nějaký proud do fajfek a NIC. Podle obrázku usuzuji že relé žhavení je vedle naftového filtru. Kde najdu nějakou pojistku? Než polezu do toho relátka tak bych kouk na ni. Divím se že to vůbec chytne když to nenažhaví. 1.9 JTD 103Kw

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Marek_3L » 15.2.2017, stř 16:42

major33 píše:Zdravím. Tak mi to taky nežhaví. Svíčky jsem zkoušel na baterce +/- ty jsou Ok. Kde najdu nějakou pojistku?
1) svíčky se zkouší na motoru ampérmetrem z plusu baterie, zdravá bere 20A+ a rychle klesá s teplotou
2)pojistka je u baterky
3)žhavící relé mám, kdyby něco.
4) na tom relátku je M6 matice změř zda tam přichází plus. Měř žárovkou.
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 16.2.2017, čtv 19:08

Svíčky jsem zkoušel na baterce jednoduše. Plus na + mínus na - a krásně se rozpalovaly. Po celém obvodu a za pár sekund. Ale pokud zapnu žhavení tak do nich nejde proud. Zkoušečku jsem píchnul přímo do připojeného kabelu a otočil klíčkem a nic tam nejde. Pokud je pojistka v prostoru za baterkou tak už jsem je zkoušel všechny a ok. Tak už asi jedině to relé. Snad tu krabičku nerozlámu. Pokud nepovede, dá se nějak zachránit??
Jinak dík za rady.

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Marek_3L » 16.2.2017, čtv 23:21

mušíš změřit ten jeden silný přívod! pokud tam napětí je a na fajách není, je v prdeli žhavící relé nebo 15 ka svorka se nedostává do relátka (vohnilý konektor?).

Zda se dá něco zachránit, no na to je těžká odpověď ten krám defakto nedělá než podle teplot rozsvěcí žárovičku na palubce a po nějaké dlouhé době vypne žhavení když nenastartuješ. takže zachráníš to nouzově nebo i natrvalo tlačítkem za 15 korun který když je zima manuálně aktivuješ :-) záleží na vkusu, to je jako s teploměrem vody každýho sere když se ručička hýbe, tak tam naprogramujeme že v rozsahu od do to bude stát uprostřed prostě debilizace motoristické veřejnosti :-)

vždyt píšu že tu krabici tady mám na půdě možná několikrát tak se stav na kafe nebo tak něco
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 17.2.2017, pát 18:52

Zítra na to juknu. Pak sem hodim nějaký info.

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 18.2.2017, sob 11:36

Tak na tom šroubu ze spoda relé jsem naměřil přes baterku se zapnutým klíčkem 12V. Ještě jsem to měřil u žavičky a tam jsem přes baterku naměřil odpor. Jo a měl jsem sundaný naftový filtr odpojeny konektory z boku. Je možný aby mi kuli tomu začala svítit kontrola motoru? Nějak mě nanapadá proč by měla.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Petr147 » 18.2.2017, sob 12:31

jestli jsi odpojil filtr, tak budeš mít uloženou chybu o vodě v naftě

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 18.2.2017, sob 12:37

A to by svítila kontrolka motoru žlutá? Nesvítila by jen kontrolka filtru?

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Marek_3L » 18.2.2017, sob 17:19

no a pak do tý krabice vede 15 svorka od klíčku, nějaké ti čidlo teploty a pak komunikace... těžko soudit zkus tu krabici rozdělat a kouknout na relé jestli nemá v píči kontakty... cvakne to když ttočí pomoník s klíčkem?
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 19.2.2017, ned 16:51

Jo jo ty další svorky tam jsou. Na ty už jsem se nedostal začalo dost pršet. Na těch se dá taky něco měřit? Žádné cvakání jsem nezaslech. Na dotyk se dá něco cítit když relé funguje? Je to takový pokus omyl. Máš nějakou představu co za to relé? Ještě se na to podívám, ale pokud nic tak bych se možná stavil to zkusit aspoň prohodit. To bude taková jistota.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Petr147 » 19.2.2017, ned 17:18

to relé jsem řešil pár stránek zpět
Petr147 píše: 23.8.2014, sob 09:22 řešil jsem chybu P0683 Řídící jednotka žhavení

nejdřív jsem myslel, že to jsou žhaviče - všechny mrtvé, po výměně problém přetrvával, tak jsem zkontroloval napájení jednotky žhavení, to bylo taky ok, tak jsem vyndal jednotku (vedle palivového filtru), rozdělal (musí se oříznout skalpelem a opatrně rozlepit) a byl opálený kontakt na relé, to jsem vzal jemným pilníkem, jednotku zase zalepil a po vymazání chyby se zdá, že je problém vyřešen :) jen že se blíží zima a někomu by se to mohlo hodit... :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

major33

Příspěvky: 74
Registrován: 3.7.2011, ned 14:10
Bydliště: Rtyně v P. Je to na Trutnovsku

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od major33 » 22.2.2017, stř 18:21

Tak dnes ještě pro jistotu diagnostika. A ejhle, relé je OK. Šlo ovládat přes diagnostiku spouštělo, cvakalo. Tak je problém někde v kabeláži. Ale kde? Asi to budu muset vzít od toho relé někam dál. Nějaký typ?

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Erik T » 9.7.2017, ned 17:56

Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od rbiciste » 2.12.2017, sob 16:50

Zdravím,
Při prvních mrazech mi začala svítit chyba žhavení "GLOW PLUG ERROR". Kdesi jsem četl, že počet bliknutí znamená číslo válce. Mám velký display (AR 147 Distinctive) a ikona žhavení bliká do zblbnutí. Dochází k překryvu s ikonou vločky (jako že mrzne), s měrkou oleje a tak ... Předpokládám, že bez diagnostiky (ELM327 kabel + MES) nezjistím, která to je. Nejlepší by stejně bylo vyměnit všechny ...
Díky,
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od rbiciste » 4.12.2017, pon 08:14

Tak jsem venku zvládl proměřit svíčky na 2. a 4. válci. Na víc jsem neměl čas ani nervy a bylo už tma. :)
Svíčka na 4.valci je kaput. Odpor nešlo změřit. Na 2.válci několik ohmů, takže je snad v pořádku. Hláška na palubáku není v množném čísle. :) Tak jí budu věřit, že je to jenom jedna.
Před dvěma týdny ji mechanik proměřoval a byla v pořádku. Měl dole a čistil EGR. Po žhavení v prvním mrazíku odešla. Asi vyměním i 3.válec, jestli budu muset sundat EGR.
Radovan
rbiciste píše: 2.12.2017, sob 16:50 Zdravím,
Při prvních mrazech mi začala svítit chyba žhavení "GLOW PLUG ERROR". Kdesi jsem četl, že počet bliknutí znamená číslo válce. Mám velký display (AR 147 Distinctive) a ikona žhavení bliká do zblbnutí. Dochází k překryvu s ikonou vločky (jako že mrzne), s měrkou oleje a tak ... Předpokládám, že bez diagnostiky (ELM327 kabel + MES) nezjistím, která to je. Nejlepší by stejně bylo vyměnit všechny ...
Díky,
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od romanc » 4.12.2017, pon 09:32

Glow plug error je obecná chyba pro celý žhavicí systém. Až přímo diagnostika někdy ukáže přesnější chybu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Žhavící svíčky - návod

Příspěvek od rbiciste » 5.12.2017, úte 14:44

romanc píše: 4.12.2017, pon 09:32 Glow plug error je obecná chyba pro celý žhavicí systém. Až přímo diagnostika někdy ukáže přesnější chybu.
Díky.
Každopádně jsem se na víkend motivoval zde:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... 9-jtd.html
Je to celkem pěkný návod pro JTD 8V.
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

otakar9
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 8.1.2007, pon 12:29
Bydliště: Český Těšín

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od otakar9 » 8.1.2018, pon 18:22

Zdravím pánové, neporadil by mi někdo někoho kdo by mi na severní Moravě poradil vytáhnout zalomenou žhavičku??...
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od jarin » 15.12.2018, sob 14:54

kdy se maj vyndavat žhaviče? když je motor studenej nebo když je ohřátej?
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

REP
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 19.1.2014, ned 17:45

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od REP » 15.12.2018, sob 15:49

jarin píše: 15.12.2018, sob 14:54 kdy se maj vyndavat žhaviče? když je motor studenej nebo když je ohřátej?
Pěkně za tepla.
156 TS
33 1.7IE

chatoooo

Příspěvky: 2
Registrován: 14.10.2015, stř 22:30

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od chatoooo » 15.12.2019, ned 23:44

Zdravím,
při prvních ranních mrazech mi začalo zlobit startování, prostě to dlouho točí tak 3s a více. Motor je JTDm v16 EURO3 se 166tkm. Baterku jsem zatím vyloučil. Je to relativně nová Varta z listopadu 2017. Startování zlobí, jen když je pod nulou. Teď 14 dní auto stálo a v 5 stupních chytlo na drc. Zkusil jsem proměřit žhavičky ohmmetrem a dvě mají 2.6ohm a dvě 3.6ohm. Ty hodnoty jsou už trošku vyšší, ale někde jsem našel, že do 5ohm jsou OK a jinde, že 2,5ohm jsou OK a do 5ohm už záleží na motoru. Otázkou tedy je jestli je měnit nebo ne.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Žhavící svíčky

Příspěvek od Temp » 22.12.2019, ned 20:42

Nemyslím si, že to bude svíčkama. 3 vteřiny a více točit je hodně asi i bez žhavení. Napadá mě, že tam máš ještě letní naftu? Nalil bych tam zimní VIF. A baterku máš dobitou? Možná netočí dostatečně svižně.
Mě když dvě svíčky nežhavily jsem netočil ani se začátkem zimy dýl, jak 2 vteřiny. To jsem si jistý.
Dobij baterku, nalij aditivum a když to nepomůže, tak ty svíčky a pak žhavící relé. No a přinejhorším to je čerpadlo :-)
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů