2.0 v6 turbo problém s motorem

alfa 166

Příspěvky: 1
Registrován: 30.8.2012, čtv 20:42

2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od alfa 166 » 30.8.2012, čtv 20:53

ahoj,všem mám 166 2.0 v6 turbo,a začala se mi trošku dusit,houpou se otácky a volnoběh jde na 1100 otáček-rozsvítila se mi kontrolka vstřiku,při jízdě nucuká tahne plynule.děkuji za rady

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od HonzaR » 31.8.2012, pát 11:32

Už jsi to napíchnul na diagnosu--tím je potřeba určitě začít..

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od yesper26 » 31.8.2012, pát 14:42

Jj ako pise Honza, treba to napichnut na diag. tam ti presne ukaze v com je problem, ale iba ked sa rozsvieti vstrek !!!, ja to vidim na vahu vzduchu alebo zly kontakt, alebo este skrtiaca klapka. Ak je problem v klapke, tak sa nemusis strachovat a kupovat hnet novu, staci ju odtial vybrat, opatrne rozobrat a drahu co je v nej, je to odporova draha vydrhnut isopropylom, pripadne najjemnejsim smirglom spolu s isopropylom, potom facha jak za nova :wink:
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

twiister
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 289
Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od twiister » 31.8.2012, pát 18:50

v6 turbo ma vahu vzduchu ?
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG :) )

yesper26
Pozorovatel

Příspěvky: 295
Registrován: 6.5.2012, ned 09:34
Bydliště: Liptovsky Mikulas

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od yesper26 » 31.8.2012, pát 18:56

Jj ma, je priamo na boxe kde je vzduchovy filter.
Alfa RoDeo 156 2.5 V6

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od MikeC » 26.8.2017, sob 19:34

Přilepím to do tohohle vlákna, protože žádné jiné vlákno se pro to asi moc nehodí. Dneska mě potkal první (vážnější) problém se 164.
Ve čtvrtek jsem měnil olej (z Valvoline VR1 Racing 10W60 na doporučení jsem chtěl vyzkoušet Shell Helix Ultra Racing 10W60), po výměně 4x kontrolována hladina oleje (v časových rozestupech i po jízdě), úroveň byla vždycky přesně na horní rýsce. Následně jsem jel do Ostravy a motoru jsem po dalším zahřátí dál pořádně napít... a hle, najednou za mnou chviličku modrý obláček - opravdu jen malou chviličku, tak jsem si říkal, že se asi něco výpalilo z katu. Po chvilce druhý, trochu větší obláček a to už jsem dojížděl do Ostravy a zastavil na světlech - načež následoval modrý kouř z pod kapoty a větší vibrace auta. Takže jsem ho okamžitě odstavil na kraj, koukám pod kapotu a vše od oleje (přes vystřelenou měrku oleje). Takže jsem ho zhasl a nechal chvíli stát - po pár minutové kontrole byla hladina oleje opět na max, možná i trošičku výš (a to už byl olej všude kolem).
Následně jsem pomalinku dojel zpět do Havířova (při každém rozjezdu za mnou byl nyní již pořádný modrý oblak, beztak bude olej natažený do sání) a auto schoval do garáže...
Ještě jsem vypozoroval, že kolem 2t ot. když má člověk nohu na plynu (kromě 1. rychlostního stupně) tak auto vibruje o trochu víc než obvykle, u 3t ot. už je to vpořádku. Taky mám pocit, že trochu hůř táhne (ale moc jsem to netočil, max. ty 3tis.).
A nyní se chci zeptat, jestli máte tušení co mám čekat za následky? Turbo KO? Fouklé těsnění pod hlavou? (to doufám, že ne... olej se v chladící kapalině zatím neobjevil)
Momentální plán je zatím zkontrolovat hladinu oleje po vychladnutí a případné odsátí přebytečného oleje (i když by logicky nemělo být třeba, případně jeho dolití) a rozborka sání + vyčištění.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od MichalT » 26.8.2017, sob 19:48

Jestli Ti vylítla měrka, tak Ti to buď začalo foukat kolem kroužků nebo přes zpětnej ventil mezi sacím potrubím a odvětráním víka ventilů Ti turbo fouklo do karteru. Nepřehřál jsi to teď někdy v poslední době?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od hno3 » 27.8.2017, ned 10:07

nestrašil bych ani těsněním, ani čímkoliv jiným, dokud není znám stav/průchodnost odvětrávací soustavy... dost čatso je u takhle starejch aut (nejen..) zahnujená karbonem a téměř neprůchodná - vč. PCV ventilu (pokud je) a dělá to pak takovýhle brikule...

takže rozebrat soustavu odvětrání a vymejt... složit.. a uvidí se dál...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od MikeC » 27.8.2017, ned 11:18

Díky všem za rady (s Michalem a dalšími jsem to řešil ještě bokem na FB). První krok bude rozborka komplet sání a vyčištění jeho i separátoru oleje a odvětrávání. Pak se uvidí.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Hampice » 29.8.2017, úte 09:33

Je třeba fakt, že po důkladném vyčištění separátoru mi to přestalo úpně brát olej. Předtím tak tak půllitr na 5000 + mastné (moc) sání
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Harous » 29.8.2017, úte 13:02

Jenže tady to vypadá, že ten olej tam "přybývá". To je vážně jako by tam šla chladící kapalina. :(
Přeju ať to není nic vážnýho a dáš to rychle dohromady.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od hno3 » 29.8.2017, úte 18:07

vystřelená měrka je krásnej příklad nefunkčního odvětrání klikový skříně, resp. závadě na PCV ventilu... - viz vystřelená měrka

kdyby tam šla chladící kapalina, tak z toho je hned bílošedá kaše...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od MikeC » 29.8.2017, úte 20:37

To byla první věc co jsem koukal - a vzhledem k tomu, jakou měl ten motor teplotu tak pochybuju, že by se to nepromíchalo docela rychle - ale v nádobce zatím čistá voda (a na správné úrovni, jak byla) a pod víčkem taky čisto.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Mh V6
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 22.11.2013, pát 15:44

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Mh V6 » 27.11.2017, pon 15:57

Ja bych mel taky dotaz, na 166 v6 turbo.. dal sem si vetsi tlak turba a auto skubalo tak sem ho vratil zpatky a dal i nizsi a auto stejne skube dal..obcas se mi rozsviti triska a pak to musim smazat pres diagnostiku chvilku to jede dobre a pak to zase skube jen kdyz poradne tlaci turbo a rozsviti se kontrolka..a na diagnostice to pise spatny snimac plniciho tlakuale ten sem menil, vzduchova vaha je nova..tak nejaky napady prosim ? :/

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Harous » 27.11.2017, pon 17:39

Ještě by si mohl dofouknout levý zadní kolo. :-D Ale lepší bude vyměnit doopravdy ten snímač tlaku...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Mh V6
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 22.11.2013, pát 15:44

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Mh V6 » 5.12.2017, úte 08:53

mel sem tam 3 snimace na zkousku z jinych aut.. porad stejny

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Harous » 5.12.2017, úte 12:30

Kontroloval si kabeláž od toho čidla k jednotce? Jestli to někde není prodřený na kostru, sežraný od kun, jestli není v nějakým konektoru přechoďák. A měnil si to správný čidlo?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od riprex » 6.12.2017, stř 16:44

V6 Turbo že má snímač plnícího tlaku?!? :roll: Zabijte mě prosím...

mihallll

Příspěvky: 4
Registrován: 21.5.2019, úte 11:35

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od mihallll » 22.5.2019, stř 09:26

mam dotaz 166 2.0 turbo.. kdyz pridam plyn zlehka ztezka s STR i bez tak motor vzdy chvilku cuka a pak se rozjede..to same dalsi prevodove stupne,a to same i na tempomat - kdyz si auto chce pridat plyn tak vzdy to vterinku dve cuka ze se tomu nechce a pak se tam neco stane a bum rozjede se zase normalne,pri zahratem i studenem motoru - neresil to uz nekdo tady prosim?

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od riprex » 22.5.2019, stř 22:12

Zkontroluj tlak paliva - přesně to samé mi dělal ucpaný palivový filtr :wink:

mihallll

Příspěvky: 4
Registrován: 21.5.2019, úte 11:35

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od mihallll » 15.6.2019, sob 10:30

Tlak paliva je dobry,filtr sem měnil 🙄 Další nápady?

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Hampice » 17.6.2019, pon 21:09

Vždyť to může být x y věcí. Počínaje svíčkama, přes maf senzor až po ucpanej kat... Tohke už má naštěstí poměrně slušnou diagnostiku, co může lecos napovědět, tím bych začal.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

mihallll

Příspěvky: 4
Registrován: 21.5.2019, úte 11:35

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od mihallll » 21.6.2019, pát 09:05

svicky sem menil,katiky tam nemam, diagnostika nic neukazuje ( pouze lambdu).. dementni boshacka el fakt :smt013

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od Hampice » 21.6.2019, pát 10:30

No tak tu lambdu vyměň!!! U těhle motorů je její nesprávná funkce dost fatální - viz. moje auto....
I když u 166 už by to mělo být výrazně lepší.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem

Příspěvek od riprex » 29.6.2019, sob 00:09

Elektronika ve 166 je udělaná dobře. Prostě je jen potřeba aspoň trochu tušit, jak ten motor funguje. Jestli je tlak paliva OK, tak měření kompresí a kontrola časování. Pak jak psal Hampi svíčky, VN kabely a MAF. Dobré je taky změřit plnící tlak turba - tenhle motor žádné čidlo plnícího tlaku nemá a tedy nepozná, že je něco s turbem. Stejně tak můžou být přicpané vstřiky nebo problém někde v hadicích/podtlacích. Prostě... systematicky to projít :wink:

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů