Veteránské značky

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od A.J.Michal » 11.11.2015, stř 07:49

Pak ještě existuje třetí způsob provozu vozidla – máte ho na běžných značkách, ale vyřídíte si klubovou testaci. Toto vás pak opravňuje ke snížené sazbě povinného ručení (10% z původní sazby, takto to má například Česká podnikatelská pojišťovna). Tento způsob jsem si zvolil já, protože jsem jednak chtěl mít značky co nejrychleji (vyřízení vete-značek vždy trvá déle než těch běžných) a za druhé mi někdo z lidí z oboru řekl, že pokud má auto klubovou testaci tak při přihlášení na běžné značky neplatí eko-poplatek. Bohužel toto tvrzení se ukázalo jako nepravdivé, eko-poplatek se platí. Pravidla jsou totiž taková, že eko-poplatek se odpouští autům s klubovou testací pouze v případě, že byla již dříve registrována v ČR (čili se jedná o převod vozidla mezi českými majiteli). Pokud je auto z dovozu, platíte vždy.
Takže pokud to chápu dobře. Pokud bych koupil Giuliettu TD z 83 od pána ( auto je na značkách ale určitě nemá zaplacené eko) a já to chtěl na sebe přihlási, takže možnost vyřídit si atestaci a potom s tím zajít na úřad bych ekopoplatek platit tedy nemusel.

Jen nevím, jak tu atestaci stihnout a přehlášení stihnout do 10 dnů od koupi a ještě se to musí dělat na jejich úřadě, kde je auto přihlášené :roll:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 11.11.2015, stř 08:27

A.J.Michal píše: Takže pokud to chápu dobře. Pokud bych koupil Giuliettu TD z 83 od pána ( auto je na značkách ale určitě nemá zaplacené eko) a já to chtěl na sebe přihlási, takže možnost vyřídit si atestaci a potom s tím zajít na úřad bych ekopoplatek platit tedy nemusel.
Takhle to bylo řečeno mě cca před rokem.... jestli to stále platí, nevím.... ale vzhledem k tomu co píše tady kolega:
Michaltalbot píše: Zmatky byly, protože některý Registry uznávaly tu klubovou testaci k odpuštění ekopoplatku, ale to bylo špatně, takže už to skončilo. Ekopoplatek se dá zmírnit pomocí tzv. ekotestace, která sice stojí 3500,- ale je v tom i ten žlutej průkaz (doklad o klubové testaci), kterej bude opravňovat k vjezdu do emisních zón (u zelenejch čísel je to jasný) a pořád lepší než desítka...
už to asi neplatí.... :smt102


Co se časového plánu týče myslím že s někým normálním se můžeš domluvit že tu klubovou testaci uděláš ještě před přepisem, pak auto koupíš, na testaci doplníš datum a můžeš dál řešit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránské značky

Příspěvek od A.J.Michal » 11.11.2015, stř 08:55

takze ekotestace mozna 3500 , porad lepsi jak 10 000 Kč :roll:

Uvidim az to bude nejak aktualni :) zatim diky

Jezdit na vete znackach a pouzivat auto jako daily mi prijde kravina, veteranisti by si akorad na me casem ukazovali :roll:

Edit: ekotestace je zrusena do odvolani :evil: :roll:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 11.11.2015, stř 14:18

A.J.Michal píše: Edit: ekotestace je zrusena do odvolani :evil: :roll:
To je informace od koho? Ekotestace se normálně dělají, ale možná jsi to myslel jinak.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Veteránská testace

Příspěvek od A.J.Michal » 29.11.2017, stř 08:21

Zdarec, mám tu takový rozpor. Když je auto zrušené v polopřevodu a nebo již trvale vyřazeno z provozu. Lze toto auto dat na veteránské SPZ?

Podle mého usudku by to jít nemělo, protože už to auto bylo jednou zrušeno :roll:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránská testace

Příspěvek od MichalT » 29.11.2017, stř 08:37

Ano, auta zaniklá v polopřevodu, stejně tak v depozitu, jdou bez problémů dát na vete, to už je vyzkoušeno. Dokonce po poslední novelizaci lze převádět mezi registry, takže bys měl být schopen normálně zrušit bílá čísla s tím, že to půjde do Registru HV a naopak. Teď zrovna dělám testace pro člověka co to ruší v Registru silničních vozidel a bude dávat do Registru HV, tak uvidíme jestli to v praxi bude fungovat.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránská testace

Příspěvek od A.J.Michal » 29.11.2017, stř 12:14

super
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Jindra
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 386
Registrován: 20.9.2007, čtv 19:27
Bydliště: Most

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Jindra » 29.11.2017, stř 12:56

MichalT- Na jaře sem chtěl zrušit bílá čísla a chtěli po mně doklad o ekologické likvidaci vozidla. Bez toho nešlo auta odhlásit. Marně sem jim vysvětloval, že to nejde (je to samozřejmě spojeno s fyzickou likvidací auta). Po hodinovém jednání na úřadě sem neuspěl. Náš komisař mi doporučil abych počkal do podzimu, že bude platit nějaký nový zákon, a potom to bude jednodušší. Takže prosím o zprávu, jak to dopadlo. Díky.
Alfa romeo GTV6
Alfa romeo GT 1300 junior
Alfa romeo sprint
ex. Alfa romeo 164
ex.Alfa romeo 164
ex. Alfa romeo GTV 1982
ex. Alfa romeo 2.0 GTV 1984
ex.Alfa romeo 33
ex.Alfa romeo 166 3.0

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 29.11.2017, stř 13:09

Ano, to je ta novelizace, o které jsem psal, vstoupilo to v platnost myslím v červenci. Zároveň s tím se prodloužil interval pro retestace na 2 roky, jako u normálních aut.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Jindra
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 386
Registrován: 20.9.2007, čtv 19:27
Bydliště: Most

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Jindra » 29.11.2017, stř 13:13

Díky, hlavně aby to taky došlo až k nám do Most. :-) :-) :-)
Alfa romeo GTV6
Alfa romeo GT 1300 junior
Alfa romeo sprint
ex. Alfa romeo 164
ex.Alfa romeo 164
ex. Alfa romeo GTV 1982
ex. Alfa romeo 2.0 GTV 1984
ex.Alfa romeo 33
ex.Alfa romeo 166 3.0

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 29.11.2017, stř 14:56

Michal: retestace co dva roky? no paráda.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Pivrnec911 » 29.11.2017, stř 17:58

To s těma autama v polopřevodu mě velmi potěšilo!!!! Já si to přesně takhle představoval když sem kupoval Nuvolu V6 a tak nějak to risknul... Letos budu na vete převádět i 75 a příští rok nastane čas pro moji 75IE.. Je super že to vete provozování je fakt finančně nenáročně... :smt023 :smt023 :smt023
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Hampice » 30.11.2017, čtv 19:03

A jaké to má praktické výhody převádět z klasických značek na vete?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 30.11.2017, čtv 19:10

nemusíš na STK a emise, a je to prevence zavedení emisních zón, ze kterých by snad veterány mohly být vyjmuty.... jinak mě už nic nenapadá....
těžko říct, možná je otázka času kdy někomu rupne v kouli a vete-značky zreguluje, že na ně skoro nic nedosáhne.... takže je možná lepší je získat teď, než o ně bojovat později.... zvlášť když to auto chceš držet dlouhodobě....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

jarin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 6.11.2015, pát 12:10
Bydliště: Most

Re: Veteránské značky

Příspěvek od jarin » 30.11.2017, čtv 19:31

hlavně maj veteráni pojištění pár stovek na rok oproti klasickým autům
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 30.11.2017, čtv 21:06

Ja mam Novantu z r.1984 na normalnich znackach a jen jsem pojistovne ukazal klubovou testaci a na zaklade toho platim POV jako bych mel vete znacky.... cili o pojistenii to az tak moc neni....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Hampice » 1.12.2017, pát 07:18

No všechno může byt pravda, ale bojím se právě toho, že pokud bude kde kdo převádět na vete kde jakou vránu, aby ušetřil pár stovek za pojištění, o to spíš do toho brzo někdo hodí vidle...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 1.12.2017, pát 09:00

Ono to není tak jednoduchý do toho hodit vidle. naše legislativa klasicky kopíruje tu evropskou, ty obavy o tom, že se to zruší a zhorší slýchám už celých těch 17 let co dělám komisaře a zatím každá změna nebo novelizace byla k lepšímu (ťuk, ťuk). Totiž většina těch papalášů jsou sami veteránisti, tak si nebudou házet klacky pod nohy. Jediný čeho se osobně obávám je, že jak ty veteráni přibývají (tuším, že aktuálně to bude určitě přes 20tis registrací), tak z toho začne stát chtít taky něco mít. Jako např. nedávné snahy sdružení majitelů STK, protahovat veterány přes STK. To naštěstí narazilo na neodbornost stanic TK z hlediska historické původnosti. No uvidíme jaké novinky přinese zase jarní školení, ale nějakýho masovýho převádění starých plechovek na veteránský bych se nebál. Kolik lidí má dneska auta starší 30 let z toho důvodu, že by na novější neměli? A když jsou tyhle auta v pěkným stavu, technici už je na TK zase tolik netrápí, spíš naopak. Časy, kdy se běžně provozovaly škodovky s motorem vzadu, žigulíky a další, už jsou dávno pryč.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kleofáš » 1.12.2017, pát 20:16

Pokud má auto zaniklou registraci, na vete značky přihlásit jde. Pokud má platné bílé značky (je registrované), na vete dát nejde, ale dá se udělat to, co má Kubas - tzn. po klubové testaci může platit 1/12 povinného ručení.

Osobně bych auta, která mají bílá čísla a měla by nárok na vete testaci, nechal na bílých a řešil to tou klubovkou přesně z toho důvodu, jak píše Hampi - teoreticky do toho někdo může hrábnout. A nemyslím tím, že by se změnila legislativa, jen prostě začnou při retestacích po těchto autech komisaři jít. Aktuálně se to (podle mě oprávněně) děje replikám. Všem Cobrám, Daytonám a podobným kouskům se prostě retestace nedávají. U autentických aut pod rok 80 bych se toho nebál...

Obecně systém vete značek je totálně benevolentní, je tam obrovský prostor pro zneužití jednotlivci. Na druhou stranu se to moc neděje, funguje tam hodně samoregulace. Když má člověk v komunitě pověst slušného člověka, jen vozí knížky na orazítkování a auta nikoho nezajímají. Když je to ganuer, bude se k testaci dostávat složitě. Dokud to takhle bude, tak by nemělo nějaký hromadný přihlašování paštik hrozit, tudíž by se po veteránech nemělo moc šlapat.

Jinak podle mě největší výhody: neježdění na technickou (fakt nechcete, aby vám někdo padesátiletej motor tůroval do červenýho) a výjimka z emisních zón. U nás je to (zatím) buřt, ale třeba z Brna do Benátek to za rok už s bílejma číslama nepůjde. Celá Vídeň bude mít umwelt zónu.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Veteránské značky

Příspěvek od bobas » 2.12.2017, sob 15:20

udajne od cervence by melo jit preregostrovat z bilych na zelene, osobni zusenost ale nemam, pouze co rikal nas komisar...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 23.11.2020, pon 19:04

tak prý od 2021 auta na veteránských značkách bez povinnosti mít dálniční známku..... úžasné, já ty české výjimky na všechno možné prostě miluju....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Harous » 23.11.2020, pon 20:07

Úleva veteránistům? Spíš bych čekal, že si s vete značkama neumí poradit ten nový elektronický systém...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 23.11.2020, pon 22:17

Je to tak, veteráni můžou jezdit bez poplatku. Myslím, že systém si s nimi poradí, už pár let mají databáze propojený a dneska už třeba usekovy měření umí poslat pokutu, což prvních pár let nebylo :D a taky policajt při běžný kontrole vidí v systému jestli je testace platná jako STK. Spíš tam zástupci veteránů prosadili tu výjimku, protože spousta lidí ma veteránů vícero a platit třeba deset známek na 12 měsíců, když s jedním autem vyjedeš třeba 2x za rok, by bylo dost blbý. A udelat tu známku přenosnou zase nejde kvuli normalnim autům kdy by lidi shareovali znamky mezi sebou ve velkým. Ať tak nebo tak, je to fajn :D
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Veteránské značky

Příspěvek od Kubas » 23.11.2020, pon 23:31

.... mě v téhle zemi fascinuje obsese výjimkami.... já sám mám veterána, ve firmě plug-in hybrid, auto na naftu a auto na CNG....

veterán - neplatí
plug-in - neplatí
CNG - platí sníženou sazbu
nafťák - platí normální sazbu

a gól na závěr - o téhle úlitbě pro veterány jsem se dozvěděl tak, že jeden člověk na FB napsal že se ti, kteří mají klubovou testaci a zároveň bílé značky, hodlají obrátit na ústavní soud, že to diskriminace.....

A vlastně v režimu bílé značky/testace provozuju Novantu, takže další varianta a šance na nějako pěknou výjimku.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Veteránské značky

Příspěvek od MichalT » 23.11.2020, pon 23:51

Hm, zajímavý, tak jen doufat, že to nerozeserou... na druhou stranu, když může být auto na bílých s malou testací zbaveno povinnosti platit ekopoplatek při převodu... Ale jinak, rozdíl tam je zásadní. Auto se zelenými čísly je v Registru historických vozidel, auto s bílými je v Registru silničních vozidel a má pouze testaci na historickou původnost... No jsem zvědav na lednové školení, jestli bude kvůli covidu, to zase bude komedie :D
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů