Lancia

Odpovědět
Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Jakub_mt » 12.1.2018, pát 14:05

Takže ako už bolo spomenuté, jedna sa o Thesisa s našim obľúbeným motorom pred FL, čiže 3.0. Auto má modrý kožený interiér, čo nie je celkom podľa mojich predstáv, ale v Thesisoch s Bussom si človek veľmi nenavyberá :D .Pre auto som bol v Ostrave, kde jazdilo asi pol roka, po tom, čo bolo dovezené z IT. Boli na ňom za ten čas porobené nejaké veci ako čapy (niečo tam ale aj tak klepká, typujem tyčky stabíku), rozvody, poriešených pár elektronických nefunkcionalít.
Následne údajne po prejdení väčšej jamy s mlákou auto skočilo do núdzaku a s tým bolo aj predávané. Kúpil som ho fakt za pár šupov, tú hodnotu, ktorú som za to dal má už len preto, lebo je to Busso a nie je to hnilé. Rozhodne tam ale je čo riešiť.

Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 :-k.

Indície ako hlava/tesnenie pod hlavou by som vylúčil, lebo šlem pod viečkom nie je žiadny, vodnú pumpu by som vylúčil tiež, nakoľko som s tým prešiel 270km na jeden záťah a celý čas teplota OK, preto ma všetko vedie k tým ventilátorom. Ak sa majú točiť oba, je jasné, prečo sa to neuchladí.

Ak niekto vie, ďakujem vopred za radu.

fullsizeoutput_258.jpeg
fullsizeoutput_255.jpeg
fullsizeoutput_257.jpeg
fullsizeoutput_256.jpeg
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od bobas » 12.1.2018, pát 16:33

heh, tak gratuluji, trosku jsem na nej mel spadeno cca pred 2mi mesici,ale s majitelem/prodejcem nebyla moc rec o cene, kazdopadne at slouzi :)
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od rbiciste » 12.1.2018, pát 16:43

Zkontroloval bych v jakém stavu je chladič. Může být zanesený.
Radovan
Jakub_mt píše: 12.1.2018, pát 14:05 Keďže mnohí z vás tento motor poznajú (ja ako twinsparkista zatiaľ nie) mohli by vedieť čo mohlo spôsobiť núdzak po prejdení vody a jamy a druhá vec, ktorá ma trápi je, že motor sa po dlhšom státí keď je naštartovaný začne prehrievať. Teplota ide pomaly hore až k cca 115 - 120°C, potom v sekunde preskočí na 130°C a rozsvieti sa hláška, že to mám odstaviť. Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK? Prehriatie je fakt len pri dlhšom státí, pre jazde si krásne drží 90, keď je to prehriate a preveziem sa, motor sa náporom vzduchu schladí a teplota padne k 90 :-k.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Jarouš01 » 12.1.2018, pát 17:23

Jakub_mt: Včera jsme se potkali, když jsi na pumpě tankoval Lanču :-) Jsem si říkal, že je mi ta 146 s slovenskou SPZ nějaká povědomá :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Harous » 12.1.2018, pát 17:47

Jakub_mt píše: 12.1.2018, pát 14:05Ventilátor ide, sú tam ale dva ventilátory, ide iba jeden z nich. Je to OK?
Není to OK. Mají běžet oba. Problém bych očekával v přepáleným silovým odporu. U Kappy 20VT byl přímo na chladiči. A chovalo se to stejně jak popisuješ.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Hampice » 13.1.2018, sob 12:04

Jako za normálního stavu, zvlášť teď když je chladno to musí i jeden větrák na volnoběhu bez problémů uchladit. To že ten druhý nejde je samozřejmě problém, resp. začne být až se oteplí a s klimou, ale primární problém bych viděl bud v zarostlém chladiči, případně ve ztrátě tlaku v systému, s čímž jsem se osobně dost natrápil.
Až to bude teplý, opatrně povol víčko na expanzce. Pokud začne odfukovat, je tohle ok a vyměnil bych chladič
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Hampice » 13.1.2018, sob 12:05

Případně ještě ověřit, jestli otevírá zcela termostat - nějakým leserovym teploměrem změřit vodu před termostatem a za ním směrem do chladiče
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od bobas » 13.1.2018, sob 13:02

Jinak ten nouzak muze byt i z duvodu toho druheho stupne sahary... u 159 to se mnou taky tak jednou vydupalo...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Hampice » 13.1.2018, sob 14:50

U tohohle spíš ne (ono to má dost na palici palubní elektroniku, ale věci okolo motoru jsou stará dobrá fiat 166😃 ). Na to je jediná možnost - diagnostika. Tam bude jasno*, co se jí nelíbí
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Jakub_mt - Alfa 146 Ti (1996)

Příspěvek od Jakub_mt » 14.1.2018, ned 12:24

rbiciste píše: 12.1.2018, pát 16:43 Zkontroloval bych v jakém stavu je chladič. Může být zanesený.
Radovan
Chladič vyzerá byť OK, najskôr som trochu dúfal, že to bude on, ale keďže nový stojí 400€, tak už nedúfam :-D.
Jarouš01 píše: 12.1.2018, pát 17:23 Jakub_mt: Včera jsme se potkali, když jsi na pumpě tankoval Lanču :-) Jsem si říkal, že je mi ta 146 s slovenskou SPZ nějaká povědomá :-)
Super! Všimol som si jedným okom, ja som si zas hovoril aká pekná Giulietta :smt023

Ostatným ďakujem za rady, hlavne tebe Hampi, tvoje vlákno a problém s chladením som pozorne sledoval. Na diagnostiku to pôjde tento týždeň a uvidíme, čo to povie. Palubák hlási chyby EPB, ESP a po naštartovaní engine control - čo bude práve tým núdzakom.
Plus ešte jedna nepríjemná vec, už dvakrát sa mi stalo, že som nenaštartoval - vehicle protection system fault, čiže immo. Na druhý deň vždy OK. Nuž, bude to beh na dlhú trať :D. Výhoda je, že čo sa týka palubnej elektroniky, tak tam všetko funguje, okolo starej dobrej Fiat 166 je to horšie. Čakal som, že to bude naopak :D.

BTW napíšem Kubasovi nech diskusiu presunie do osobitného vlákna a pokračovať budem tam, tu sme trochu mimo témy.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 15.1.2018, pon 19:26

Príbeh pokračuje. Diag vypísala ventilátor motora, váhu vzduchu a kľúčik, takže v podstate veci, ktoré ma trápia. Okrem toho to vyzerá na RJ tesne pred smrťou, takže musím vykuchať súčasnú, zistiť čo má za číslo a pozháňať novú.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia

Příspěvek od speedy » 15.1.2018, pon 19:36

zkusil bych se podívat i do té původní jestli se tam neuvolnila nějaká "blbůstka" nebo tam není něco zoxidovaného
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 15.1.2018, pon 19:52

To samozrejme urobím, ale veľké šance tomu nedávam, to by bolo moc jednoduché :D
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 18.1.2018, čtv 19:57

Dnes som najskôr pokýval kontaktami na RJ a nastala zmena - auto išlo trochu inak a prístrojovka bola prakticky mŕtva. Nehýbali sa ručičky (okrem paliva), svietili kontrolky a dokonca nepribúdali km :D.
Následne som RJ vytiahol, trochu prečistil kontakty, prestriekal sprejom na kontakty, ale žiadna zmena. Prešiel som s tým ešte nejakú vzdialenosť, ale pri najbližšom pokuse naštartovať s teplým motorom zas - rýchle preblikávanie kontrolky motora, vehicle protection system fault a nenaštartujem. Takže RJ pôjde do firmy, ktorá sa zaoberá ich opravami, spraví sa diag a uvidíme, čo mi povedia. Ak sa bude dať opraviť, nechám ju opraviť, v opačnom prípade mám vyhliadnutú jednu repasovanú vo Francúzsku.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1506
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: Lancia

Příspěvek od Spirpin » 19.1.2018, pát 08:15

156 SW 1.9 JTDm

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 22.1.2018, pon 20:07

Doteraz Thesis keď naštartoval, vedel som, že pôjde. Najnovšie ma nechal o 4:50 ráno na semafóroch. Prišiel som k semafóru, čakal som na zelenú, zelená naskočila, dotkol som sa plynu, Thesis skapal. Videl som rýchlo blikajúcu kontrolku motora, takže som hneď vedel, že odtiaľ sa po vlastnej osi už nedostanem. K tomu stará dobrá hláška vehicle protection system fault a desať minút pred začatím pracovnej doby som v sobotu o 4:50 musel zháňať odťahovku \:D/.
Dnes som vybral riadiacu jednotku, s tým, že s ňou pôjdem do servisu kde RJ opravujú, nech spravia diagnostiku a zistia, či s ňou niečo je alebo nie. To by samozrejme bolo moc jednoduché. V servise mi milý pán povedal, že na to, aby nasimulovali a zistili poruchu, musím doviezť celé auto. Čo síce môže, ale nemusí byť pravda, každopádne by ma potom zaujímalo, čo znamená služba "diagnostika riadiacej jednotky za 50€". Keďže povedal, že nevie či by to trvalo 24 hodín alebo týždeň a vzhľadom na to, že už mám so servismi nejakú skúsenosť, ukončil som túto hru ešte pred jej začiatkom, risknem to a objednám repas z Francúzska. Teda risknem ako risknem, keď to nebude ona, aspoň budem mať jeden diel do zálohy, to u IT auta nikdy nie je naškodu.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Lancia

Příspěvek od Hampice » 22.1.2018, pon 20:16

No to jsou pěkný trable...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 22.1.2018, pon 20:33

Vpred ma ženie myšlienka, že nezhnitý Thesis Busso je auto, ktoré má zmysel zachraňovať. Každá jazda v ňom (aj keď zatiaľ som sa v tom vozil len na núdzaku :D) je zážitok.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Lancia

Příspěvek od Danni » 22.1.2018, pon 20:42

A diagnostiku si neskusal co ukaze?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Lancia

Příspěvek od Jakub_mt » 22.1.2018, pon 20:51

Ako píšem vyššie, diag ukázala váhu vzduchu, kľúčik a ventilátor motora. Keď motor skape, resp. nejde naštartovať (rýchlo blikajúca kotrolka motora + na palubnom PC hláška vehicle system protection fault) - situácia na semafóroch, vtedy sa na RJ diagnostika ani nevedela pripojiť. Čo ma vedie k myšlienke, že problém bude v samotnej RJ.
Že je to v núdzaku, prípadne, že motor nejde naštartovať, to by mohla byť aj samotná váha vzduchu, ale tá by mi nevyhodila chybu, ktorá sa tvári ako immo.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Lancia

Příspěvek od Danni » 22.1.2018, pon 21:09

Tak bez vahy nastartujes
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Lancia

Příspěvek od Petr147 » 22.1.2018, pon 22:25

Odpoj konektor váhy a nastartuj

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Lancia

Příspěvek od Harous » 22.1.2018, pon 23:01

Tu jednotku bych zkusil dát šikovnýmu elektrotechnikovi ať zkusí najít studeňák a případně jí přejede horkovzduškou.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Lancia

Příspěvek od Ladin 164V6 » 23.1.2018, úte 07:30

Mne to prijde jako chyba immo, i ta hlaska je jasna. Na 156 se takhle choval kontakt na antene immo na spinacce.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Lancia

Příspěvek od Hampice » 23.1.2018, úte 07:40

Zase immo má vlastní DTC kód a nezablokoval byl připojení k ecu. Ta blikající kontrolka motoru je dost zvláštní.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti