Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 8.6.2017, čtv 21:29

my tankujeme tu základní kde na pistoli je psáno bez bio složky.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 8.6.2017, čtv 21:52

Teď koukám, že jsi psal EO... já že Vervu... ono je to stejně fuk... v Čepru se mixuje vše z východního bloku a záleží na skladu, co zrovna natankujes... ale to nic nemění na tom, že měla obsluha pravdu

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 2.1.2018, úte 09:51

Po posledním tankování na EuroOil standart nafty spotřeba 6,8L což je asi nejvíc za celou dobu co Alfu máme předešlá spotřeba 5,2L. Na zkoušku jsem natankoval u MOLu jejich zakladní naftu tak uvidíme jak bude chutnat cena je stejná 29.20kč aditiva má taky,jen bude asi obsahovat biosložku že?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 2.1.2018, úte 18:55

EuroOil je bez biosložky, ale má nízké cetanové číslo....tak toho možná díky tomu víc pápne. Já to aditivuju Vifem, tak nepozoruju, že by to víc žralo.....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 7.1.2018, ned 18:56

My na 98% tankujeme taky jen EuroOil jen když už je to nezbytně nutné tak Shell a Benzina a teď Mol. Spotřebu máme pravidelně 5-5,5L. Aditiva jsem do podzimu dával taky. Ale od doby co mi paní za pokladnou u benzínky řekla proč chci VIF že nafta už aditiva obsahuje tak na to seru.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 12.1.2018, pát 18:14

Tak jsem najel 290km na 17,20L základní nafty MOL a to jsem jel ještě 25km na rezervu před příjezdem k pumpě takže spotřeba 6L nebo mám přičíst i tu rezervu?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 12.1.2018, pát 20:47

Samozrejme, ta "rezerva" je normalne nadrz. Resp auta nemaji zadnou rezervu, kontrolka ukazuje malo paliva v nadrzi, nikoliv jizdu na rezervu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 13.1.2018, sob 18:56

Takže 315km na 17,2L to dělá 5,5L :) na zimu krása. Tanknul jsem znovu MOL 34,25L tak uvidíme kolik stojí EVO+? Klasika zdrahla o 0,70kč ze dne na den :(

Za kolik jezdíš ty u 159 SW 85kw jsi spokojený s výkonem ?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 13.1.2018, sob 19:14

Vykon je pro me prijatelny, ale je poznat ze je ho malo. Hlavne do kopce se mu moc nechce. A co se tyka spotreby: Klidna bezna jizda 16" (zima) 6,1-6,4l; 17" (leto) 6,4-6,6. Kdyz auto chci protahnout tak je to 7 nebo 8l (dle kol). Tankuji Jenom MaxxMotion s cenou 33.60 (normalni nafta okolo 29,50; omw bezna nafta 30.60)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 13.1.2018, sob 22:21

Spotřeba je fajn, maxxmotion obsahuje biosložku a má malou mazivost prodáváš aditiva?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 13.1.2018, sob 22:49

Můžeš mi prosím vysvětlit, jak jsi na to přišel? Maxxmotion obsahuje HVO, což je ale úplně něco jiného, jak ta sračka z řepky, která se tu normálně tankuje... mazivost nafty s HVO je úplně stejná, jako u čisté nafty bez FAME... FAME mazivost výrazně zlepšuje, ale také tvoří nápeky v celém motoru...

To co prodává EuroOil je mix různě výhodně nakoupené nafty, u které se mazivost dokládá leda atestem a nijak dal neověřuje... ve výsledku je i nafta s FAME lepší, protože je tam ta mazivost zaručená

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 13.1.2018, sob 23:34

Jak pise Petr147, ano bioslozku ma, ale pouziva se hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), ktery je mnohem setrnejsi nez FAME a vyrovnava se kvalikou pomalu tak jako kdyby tam zadna bioslozka nebyla. Ano mazivost je nizsi nez u normalni nafty s fame, ale stale celkem vyssi nez je dana statem. Aditiva nepridavam, chvili jsem je daval nez jsem vypotreboval zbytek z letni plechovky, ale od podzimu ani kapka, nema to smysl jelikoz je uz aditivovana.

Jako ze zacatku pred 2,5 jsem bral cokoliv klasickeho (benzina, km prona, ono), zjistil jsem ze mi zacli degradovat vstrikovace (predtim to jezdilo 9let v belgii) tak jsem zacal tankovat na eurooilu. Spotreba se drzela na 6,9l vse vypadalo v poradku. Pak prisla zima (minuly rok) a nafta z eurooilu mi zamrzala uz pri -10 (i s aditivy) tak jsem na jare presel na omw. Vstrikovace se nezhorsuji, spotreba sla o trochu dolu, a to udajne zvyseni vykonu o 1% neresim
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 14.1.2018, ned 07:07

Za ten loňský problém se zamrzáním mohla nekvalitní aditiva, která při vyšší koncentraci zhoršují filtrovatelnost nafty. Proto je blbost přidávat vif a doufat, že z toho udělá petrolej...

Hlavně by se nemělo zapomínat, že čím vyšší třída zimní nafty, tím nižší cetanové číslo a hustota, takže moderní auto hůře jede

Osobně tankuji KM Prona a jejich Pro naftu bez bio, kterou vozí z Německa a OMV Maxxm., hlavně teď v zimě, protože má cfpp -40°C... Ten polský hnus Verva mi nesmí do auta, tam se investuje hlavně do marketingu...

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 14.1.2018, ned 08:22

Jestli za to mohl vif nevím. Lil jsem tam normálně klasiku zimní super diesel aditiv. Když jsem pak dotankoval základní naftu z prony 1:1 opět s tím stejným vifem problém zmizel. Ani 2 roky předtím když bylo těch -20 mi to nedělalo problém a to byla zakladni topq nafta z benziny taky s vifem
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 14.1.2018, ned 08:36

vif za to nemohl, byl problém s centrální aditivací... přidáním vifu se to nemohlo vyřešit, přidáním další nafty ano

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od romanc » 14.1.2018, ned 09:19

Ja měl za to že základní naftu z eurooilu neaditivuji, to až tu dražší diesel optimal ne? To by aspoň dávalo smysl ze v zimě byla horší než přes léto.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 14.1.2018, ned 09:37

Aditivuje se všechna nafta, která jde z rafinerie. Následně si tam další aditiva přidává každý dodavatel podle sebe, někteří již při plnění cisteren při exportu z rafinerie nebo si to přidává Čepro (Eurooil) při exportu z jejich skladu. Stejně tak si tam přidává FAME, kafilerní tuky a různé další odpadní látky, které se do nafty legálně naředí. Aditiva nejsou nějaký zázrak, jsou pouze doplňkem základní nafty, aby plnila základní požadavky dané normou a lépe se skladovala. Následná dodatečná aditivace záleží na kvalitě použitých aditiv, ale v podstatě nic neřeší a důležitý je základní produkt, který moc kvalitní není, ale lidé si pro ten pocit rádi připlatí. Proto třeba lépe funguje nafta od Shellu, která je z části vyrobena technologií GTL (výroba nafty ze zemního plynu) a tvoří mnohem menší úsady

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 14.1.2018, ned 11:52

Já už fakt nevím co tankovat :D
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 14.1.2018, ned 12:05

Tahle veda kolem paliv me nechava zcela chladnym..... Ve firme a doma jsem par dieselu mel a vsechny dostavaji normalni naftu od Shell nebo OMV a do toho VIF.... Krome toho pravidelne vymeny palivovych filtru...

Za ty statisice km co ty auta najely jsem neznamenal problem se vstrikovacem, zamrzlou naftu ani cokoliv jineho.... Proste ty auta jezdi a hotovo....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 14.1.2018, ned 12:23

Ono to nemá cenu řešit u ojetiny, která má kde co za sebou a člověk to lepší naftou nezachrání. Vstřikovač má plánovanou životnost cca 160tis km, u minulého auta nám odešel jeden při 270tis km, jinak všechna bez problémů. Určitě bych se vyhnul různým pochybným benzínkám, kde může být v naftě kde co, včetně kontaminace vodou a záměrně přidanými oleji, které životnost zkrátí podstatně.

To je obecně problém naftových ojetin, který chce mít každý doma, nájezdí s tím 10 tis km ročně a pak hledá nějaké zázračné kapky, aby mu tam něco nekleklo a měl po výhodnosti naftového auta

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 5.3.2018, pon 07:29

My najeli za rok 21 377 km. A jestli něco klekne nebo ne neřeším. Jde mi o dobro motoru a dobrý pocit. Poslední 3 tankování plné nadrže proběhlo na Shellu V-Power Nitro+ 32,20 kč, ale včerejší a hlavně dnešní ranní start mě znepokojil, nastartoval až napodruhé a to 2x žhavíme.

A to mám 2 měsíce staré žhaviče NGK D-Power, měsíc po výměně oleje a všech filtrů a půl roku starou baterku Verta Silver dynamic 74A. Tak nevím kde je problém, ještě se mi právě nezdá že by byli tyto poslední dny mrazu nějak extrém. Myslím si, že ten V-Power Nitro+ asi moc do zimy nebude. A asi zase přejdu, zpátky k EuroOil.
Poznatky?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Petr147 » 5.3.2018, pon 08:07

asi bych hledal problém v 15 let starém autě... tlak čerpadla, vstřikovače, palivový filtr, přepady, komprese, egr...

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 5.3.2018, pon 09:27

Palivový filtr je nový, egr vyměním do příští zimy. Jasně jde vidět že nitro+ je v zimě nepoužitelný více testy nafta na YT základní fuelsave má menší kal než Nitro+ příští zimu jedině OMW MM nebo MOL EVO nebo EuroOil premiovku ikdyž ten jsem v testu moc neviděl.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od coyote » 5.3.2018, pon 10:30

Je to obyč starý JTD, který mám taky. Takovýhle laborování od koho brát a nebrat naftu jsem nikdy neřešil (krom tankování v JZD). Dávám VIF a problém se startem jsem kromě kleknutí AKU nikdy kvůli mrazu neměl. Jestli ty komprese už nejsou u tebe trochu horší :wink:.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Erik T
Pozorovatel

Příspěvky: 276
Registrován: 27.2.2014, čtv 09:18
Bydliště: Nošovice

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Erik T » 5.3.2018, pon 11:39

Když byli ty největší mrazy, minulý týden -18 tak to nastartovalo úplně krásné dnes max -10 a nechtělo se tomu. Komprese vstřiku?
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů