HW a SW pro diagnostiku

Odpovědět
Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 536
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Jarouš01 » 22.8.2016, pon 20:41

Přesně tak, ver. 1.5 china update. Neznám rozdíly v cenách, ale dát 800,- za funkční ELM 327 ver. 1.4 třeba na motordiag, navíc se zárukou a podporou, mi nepřijde nějaký balík optroti "úspoře" nákupu někde na ali nebo dx.com
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Erik166 » 18.1.2017, stř 17:19

Je to ten odpor?
Přílohy
IMG_20170118_164527.jpg
Elm 327
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 850
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Erik166 » 18.1.2017, stř 17:21

Aj na tomto.
Přílohy
IMG_20170118_164828.jpg
Elm 327 bluetooth
Alfa Romeo 156sw 2.5 V6 24v
Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od x-f » 14.5.2017, ned 09:40

Ahoj. Jak zjistit skutečný stav km na 147 TS? Mám BT OBDII/ELM327 (v 1.3) a s FiatECUscan 3.6 funguje. Řídil jsem se radou co jsem tu našel, že by FiatECU měl ukázat u chyby v ECU i km co má v sobě uložené a navodil jsem nouzák, ale u chyby to nikde žádné km neukazuje.

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 147
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od lukas.01 » 14.5.2017, ned 10:46

Myslím, že je to v parametrech hned první položka Počítadlo km nebo tak nějak ne v chybách.
AR GT 1,9 JTD QV
AR 159 SW 1,9 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Zero 20VT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 13.2.2015, pát 12:28
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Zero 20VT » 22.5.2017, pon 10:37

Ahoj.
Chtěl bych si pořídit diagnostiku, která spolehlivě funguje s AR GT 3,2 V6 r.v. 2005. Chci nějakou levnou, vyzkoušenou variantu, nechci nic pájet, nebo upravovat.
Jinak jde mi jen o to, abych si mohl vyčíst/smazat chyby, případně nastavit servisní interval - nějaké větší úpravy dělat nechci.

Může mi někdo poradit, co přesně si koupit/stáhnout? Prosím o konkrétní odkazy na e-shopy, případně na stažení SW.
Chci se připojovat raději přes notebook, nebo případně přes mobil s androidem.

Poradíte mi někdo něco vyzkoušeného?

Díky
Alfa Romeo GT 3,2 V6 177kW 2005
Fiat Bravo 1,4 T-Jet 88kW 2009
Fiat Punto EVO 1,2 8v 48kW 2010 - na prodej
Fiat Coupé 2,0 20v Turbo 162kW 1997
Lancia Delta HF Integrale Turbo 2,0 8v 131kW 1993
a další Fiaty - Punto, Brava...
červená=ex

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od x-f » 22.5.2017, pon 15:39

No tak jsem se tedy stal vlastníkem 147.

Bluetooth ELM327 funguje na ECU. Vlastním ještě HEXCAN VAG-COM kvůli mému VW. Ten jsem zatím nezkoušel.

Objednal jsem redukce, protože nechci ani do jednoho "kabelu" zasahovat a pak poreferuji kam se dá dostat.

https://www.aliexpress.com/item/4pcs-lo ... 60943.html

integrale

Příspěvky: 45
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od integrale » 30.5.2017, úte 17:03

fub píše:
20.3.2016, ned 18:47
Dobrý den.Nemáte náhodou někdo plnou verzi Multiecuscan nebo Fes,koupil jsem si kabel elm a stáhnul free verzi Multiecuscan a když se připojím tak mi to hned spadne a napíšeto že mám jen free verzi a celý program spadne.Ale na motor se normálně dostanu protože popisky svítí modře,ale ostatní svítí červeně.Nevíte včem jsem uděla chybu,nebo je to tou free verzí.Děkuji.
Mám MultiECUscan 2.7R1 Multiplexed a interface CANtieCAR.
Free verze podporuje jen některé ŘJ, které jsou v seznamu označeny ČERNOU BARVOU. Ty, které jsou označeny červeně (například Motronic M2.10 a další) komunikují pouze s placenou verzí.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

mirec60
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 12.11.2017, ned 19:31
Bydliště: Pruské

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od mirec60 » 20.1.2018, sob 22:35

Čaute, mám takú otázku.

Zohnal som si tento bluetooth konektor, evidentne čína. Zatiaľ sa mi nedarí spojiť s autom, no nevzdávam to ( AR 159 SW 1.9 16v 110kw, 2006). Treba tam niečo upraviť v tom, alebo rovno zohnať nejaký kábel, a aký? Mám v tom trocha chaos, potrebujem si pozrieť prečo a ktorý parkovací senzor mi nefunguje. O ABS ani airbagy nemám záujem, čiže kkl zrejme netreba. Prešiel som celé vlákno a k ničomu som nedospel, tak sa radšej spýtam. Prípadne je tu niekto z okolia IL, TN, PU, PB, ZA, čo by mi to vedel za rozumnú dohodu pozrieť a ukázať? Pretože 15 eur len za napichnutie vozidla sa mi zdá dosť :) Za každú radu a pomoc budem vďačný.
Přílohy
IMG_20180120_222138.jpg
IMG_20180120_222131.jpg
IMG_20180120_222113.jpg
Fiat Punto 1.7 td, 1996
Peugeot 206 CC, 1.6 16v, 2002
Alfa Romeo 159, 1.9 16V 110 kW, 2006

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3844
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 20.1.2018, sob 22:52

na senzor nepotřebuješ diag. funkční senzor když na něj položíš prst jemně vibruje, a je taky z něj slyšet lupaní.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

romanc
Štamgast

Příspěvky: 789
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od romanc » 21.1.2018, ned 04:51

Musíš odstranit 120ohm rezistor mezi piny 6 a 14 (can linka) pak se pripojis na vše kromě esp/abs na kterou je třeba adaptér.

Kkl kabel je na 159 úplně k ničemu protože vše jede přes can bus (kromě motoru) takže by jsi na tom byl ještě hůř než s elm.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mirec60
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 12.11.2017, ned 19:31
Bydliště: Pruské

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od mirec60 » 22.1.2018, pon 16:25

Vďaka za obe rady. Senzory sú spravené. Nepukal ani jeden, tak som sa naštval a prepípal všetky káble, jeden bol vadný, po spravení fungujú ako majú :-) A k tomu rezistoru, meral som všetko možné v tej krabičke, ale nikde mi neukázalo takýto odpor. Po premeraní tých pinov som zistil že nie sú nijak prepojené. Asi som kúpil dáky šrot, skúsim to s iným elm káblom. :-) V každom prípade vďaka za pomoc :-)
Fiat Punto 1.7 td, 1996
Peugeot 206 CC, 1.6 16v, 2002
Alfa Romeo 159, 1.9 16V 110 kW, 2006

romanc
Štamgast

Příspěvky: 789
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od romanc » 22.1.2018, pon 16:39

http://forum.multiecuscan.net/viewtopic ... fe85a4ef2d

Tady máš k tomu forum s obrázky a schematem. Mají tam navíc přidané kondenzatory ale ty nejsou tak důležité a jde to i bez nich.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Tom jr.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 416
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Tom jr. » 6.4.2018, pát 13:45

Zdravíčko ve spolku elektrikářů :-D ,

Jsem na tyhle věci eletrický naprostý pako, zkusil jsem to tady pročíst, ale mám z toho akorát bolehlav. Potřebuji si zařídit nějakou alespoň základní diagnostiku a rád bych abych se dokázal připojit jak do Brery (2,4JTDm 147kw) tak do Spidera 916 (3,0 12v) a ideálně i do Grande Punta (1,2 fire). Ocenil bych i kdyby to umělo i bagy a hlavně ABS - mám nějakou závadu na Spideru. Dokážete prosím lemplovi poradit, jaký kabel(y) si má lepml koupit? :smt033

... hlavní je v tuhle chvíli Spider, ten má dost :smt044 , ostatní auta jsou OK takže tam by to byl jen bonus.

:diky :pivko
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 536
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Jarouš01 » 6.4.2018, pát 13:59

Pořiď si ELM 327 verze 1.4 , KKL pro FIAT, barevné redukce pro jednotlivé ECU, případně kabel na 3 pin a máš vše co na italskou produkci potřebuješ. GP zvládneš jen s ELM a redukcema, Breru bys měl taky. Na Spidera potřebuješ KKL a na tvůl motor i 3 pin kabel. K tomu si někde pohledej MES a máš vystaráno.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Tom jr.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 416
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Tom jr. » 6.4.2018, pát 14:06

Jarouš01 píše:
6.4.2018, pát 13:59
Pořiď si ELM 327 verze 1.4 , KKL pro FIAT, barevné redukce pro jednotlivé ECU, případně kabel na 3 pin a máš vše co na italskou produkci potřebuješ. GP zvládneš jen s ELM a redukcema, Breru bys měl taky. Na Spidera potřebuješ KKL a na tvůl motor i 3 pin kabel. K tomu si někde pohledej MES a máš vystaráno.
Díky moc, vím že si myslíš, že mi mi to vysvětlil tak aby to pochopil i debil ... ale :smt064 :smt033

Když pořídim tohle http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... irbagy-EPS tak s tím Spidera zmáknu i bez redukcí atd. a zmákne to i ABS a bagy?

Ještě jednou dík.

EDIT: přečet jsem si ten tvůj příspěvek ještě 5x a začínám tomu přicházet na kloub. Na Sidera tedy budu potřebovat ještě totok http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... Fiat-3-pin , ale v popisku zase píšou, že se to používá se ZÁKLADNÍM kabelem KKL takže to nepůjde napasovat na ten co jsem postoval výš? Ten co umí i ABS a bagy.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 536
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Jarouš01 » 6.4.2018, pát 14:42

:-) já mám základní KKL, k tomu 3 pin na starší italy bez OBD zásuvky (např. Barchetta do 2000). Pak mám ELM 327 s červenou, žlutou a zelenou redukcí a s tím se napojím na všechno novější. Stilo, Grande Punto, Giulietta, na všechny jednotky a moduly. Používám buď MES nebo AlfaOBD. Všechny kabely mám USB a pod XP a W7 to chodí na 100%.

U Spidera 3.0 12V potřebuješ právě ten 3 pin kabel. Podle seznamu na multiecuscan.net to ještě nemá OBD sběrnici. Takže bych se vykašlal na KKL kabel s přepínačem a koupil obyčejný. Na GP ho vůbec nepoužiješ, na Breru v podstatě jen pro napojení na TMPS senzory, pokud máš.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby te první nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Tom jr.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 416
Registrován: 9.4.2012, pon 10:17
Bydliště: Březno 29406

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Tom jr. » 6.4.2018, pát 14:51

Skvělý! :D ... takže vezmu obyč KKL kabel + 3pin redukci a to mi bude na Spidera stačit i na ABS a bagy.

Když bych v budoucnu potřeboval diagnostikovat Breru nebo GP, dokoupím ELM 327 1.4 + redukce a budu to mít komplet.

Moc dík! Vytáhl si mě z bolehlavu :D
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW

MARA_88

Příspěvky: 4
Registrován: 31.3.2018, sob 13:32

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od MARA_88 » 28.4.2018, sob 16:24

Zdravím,

Mám dotaz, postupoval jsem dle načerpaných informací, které jsem se tady dočetl. Mám otázku k programu FiatECUScan 3.6. Pokud se mi po vybrání modelu auta, zobrazuje nabídka červeně, znamená to že jsou neaktivní?
ScreenHunter_1.jpg
Jak postupovat abych se dostal jen k základní diagnostice. Mám AR Mito 1.4Multiair



Dík za info

romanc
Štamgast

Příspěvky: 789
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od romanc » 28.4.2018, sob 16:38

Cerveny text znamena ze jednotka neni dostupna ve verzi zadarmo. Stahni si registrovanou/Cracknutou verzi mes/fes treba z ulozto
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Murino
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 141
Registrován: 3.7.2014, čtv 12:14

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Murino » 30.4.2018, pon 19:39

Ovšem takovou verzi kde je Mito asi nenajde, což?

romanc
Štamgast

Příspěvky: 789
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od romanc » 30.4.2018, pon 20:22

A proc by nenasel? Napr verze 3.7 MES z ulozta funguje, sice "registrace" je trochu na hlavu ale jde (aspon se tvari ze je registrovan). 3.7 je z 30/06/2017, je tam uz u zaklad (jen minimum) i pro guilii
mes.jpg
Jako pokud nekdo hleda novy FES (FiatEcuScan) tak je jasne ze zadny nenajde kdyz neexistuje a pretvoril se na MES (MultiEcuScan)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od x-f » 14.5.2018, pon 21:25

A já se divil, proč mě to teď na jedný 159 nepustilo do ostatních jednotek. Kdyby to aspoň řeklo nějak inteligetně.

Každopádně to splnilo účel i tak, protože kilometry šlo vyčíst i v efree verzi.

x-f
Nováček

Příspěvky: 153
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od x-f » 28.5.2018, pon 15:54

Tak jsem zkusil link na 3.7 MES výše a nefunguje mě to. Jde spustit, vidím odemknuté všechny jednotky, ale nespojí se s adaptérem (bluetooth ELM, který se tváří jako COM port).

S autem se to nespojí. Při testu interface to hodilo chybu a spadlo.

Zkusil jsem zpět free verzi a ta hned šlapala jak předtím.

k0walsky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 8.6.2017, čtv 12:14
Bydliště: Strakonice

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od k0walsky » 28.6.2018, čtv 18:27

Kdyby někdo měl zájem o diagnostiku za pár korun která funguje, Motor, body computuer, budíky atd... ozkoušeno na mojí 159 tak přidávám krátký návod:

Adaptér jsem objednával zde (12 dollarů): https://www.gearbest.com/other-car-gadg ... d=11125772

Z adaptéru je potřeba vyndat Odpor 120 Ohm mezi pinama 6 a 14, je vyznačen na obrázku, k vyndání není třeba páječka, stačí vykšrábnout malým šroubováčkem.

Obrázek

K samotné DIAG používám telefon s androidem a z google play jsem si stáhnul aplikaci alfa OBD, je dostupná v demo verzi, ta na běžnou diag a mazání chyb uplně stačí, nebo za 950 Kč v plné verzi.. navíc je i verze pro PC...

Teoreticky by měl fungovat i s Multiecuscan :supz:
Alfa Romeo 159 SW TBi ROSSO

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a elektroinstalace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host