Rozvody

Odpovědět
REP
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 19.1.2014, ned 17:45

Re: Rozvody

Příspěvek od REP » 27.4.2018, pát 22:34

Danni píše: 26.4.2018, čtv 21:50 ...kvalita dayco remena ma prekvapila co to je za smejd po 2 rokoch a 30tkm ako keby zle zvulkanizovana guma ci co
Mám stejnou zkušenost s dayco. Po roce několik příčných prasklin přes všechny drážky, jakoby řízlé ostřím. Na druhou stranu byl levný..
156 TS
33 1.7IE

prapraalfa

Příspěvky: 42
Registrován: 2.5.2018, stř 18:37

Re: Rozvody

Příspěvek od prapraalfa » 7.5.2018, pon 18:24

Já se musím přiznat, že jsem naposled dal jen klínek na klice nahoru, označil fixem, zablokoval kola vaček udělaným "přípravkem" sundal řemen , zkontroloval chod kladek a namontoval řemen..Měl jsem stažený zadek a respekt k motoru, /který mám vždy/, pak sundal "přípravky" , protočil motor a natočil...Musím ale říci, že nikdo netušil, kdo kdy řemen měnil , byla to prevence po prodeji./měl okolo 200000 km/.Dle mého názoru bylo vše o.k i podle čísel na řemenu, které ještě byly vidět..ARomeo jezdí dodnes ,což je o to potěšenější, že majitel jej půjčoval svému vnukovi, který když odjížděl od dědy/kousek ode mne/ tak byl po celé vesnici slyšet řev motoru a protáčejících se kol..Bylo mi AR líto, a to i z důvodu toho, že jsem dělal spojku a když jsem šel k majiteli pro souhlas co koupit na spojku , tak to prohlížel a pak se mne zeptal co je tomu přítlačáku? Tak říkám, v podstatě nic, ale když už je to venku, tak by bylo dobré dát nový...Nech to tam, na moje riziko, tak jsem vlastně jen přeobložil lamelu..A spojka vydržela dokonce i oblastní závody ve zrychlení, které údajně absolvovala dcera majitele, která si z lásky k AR dala na předloktí vytetovat červeně ALFA ROMEO GTV ...To není vtip..

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Rozvody

Příspěvek od Jakub_mt » 7.5.2018, pon 18:52

Zaujímavá komunita.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Expe

Příspěvky: 5
Registrován: 4.9.2018, úte 21:03

Re: Rozvody

Příspěvek od Expe » 4.9.2018, úte 21:13

Ahoj, koupil jsem si AR 156 2.5 V6 a potřebuji někde nechat udělat rozvody. Jsem z Pardubického kraje, neznáte nějak servis, kde to dělají? Poptával jsem v jednom servise a řekli si 13-15 tisíc bez DPH, což mi přijde opravdu moc. :shock:

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 5.9.2018, stř 17:13

Tak material odhadujem tak na 250€ +- zalezi kto si ako zozenie + robota 150cca v servise so zarukou a materialom je 500€ este ok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Rozvody

Příspěvek od razorcz91 » 11.9.2018, úte 09:26

příjde Vám to napnutí řemene ok? Je to na 3.0 v gtv
IMG_20180910_200828.jpg
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Rozvody

Příspěvek od hno3 » 11.9.2018, úte 11:31

ten řemen mi přijde poněkud starší.. ale ještě není zcela vyleštěnej :) a napnutí OK moc ne...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Rozvody

Příspěvek od vonkreuz » 11.9.2018, úte 11:42

Expe píše: 4.9.2018, úte 21:13 Ahoj, koupil jsem si AR 156 2.5 V6 a potřebuji někde nechat udělat rozvody. Jsem z Pardubického kraje, neznáte nějak servis, kde to dělají? Poptával jsem v jednom servise a řekli si 13-15 tisíc bez DPH, což mi přijde opravdu moc. :shock:
www.mates-auto.cz v Heřmaňáku.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 11.9.2018, úte 17:30

Napnutie sa pozera pri nastartovanom motore na napinaku.. .. Tota fotka nemá velku vypovednu hodnotu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 7.5.2019, úte 15:16

konečne niekto spravil návod na výmenu rozvodov :)

https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpncSss

s tým napínakom čo toľko laboroval ? Či po otočení si to sadne a treba ešte dopnúť/povoliť podľa rysky ? Však tie kola z vačiek bežne dole nemusia ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Rozvody

Příspěvek od razorcz91 » 7.5.2019, úte 20:26

Ty kola řemenic pravě dolu idealně musej. Stejně u těch rozvodů jde hlavně jen o to, abys chytil dobře tu horní uvrat. Ale co sem si tak všiml, že 6/10 busáčům se houpe volnoběh :D tak na to každej sere a jak to chytne tak to chytne
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 562
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Jarouš01 » 7.5.2019, úte 21:43

Dělal to tak, jak se rozvody dělat maj. Fix HÚ, aretace vaček, kola dolů (tady kvůli přístupu k vodní pumpě) poskládat nalehko, poprvé napnout řemen - napínák na doraz, dotáhnout kola, 2x otočit motor, zkontrolovat časování, povolit napínák na rysku, zase otočit motor, zkontrolovat napínák :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 8.5.2019, stř 09:58

Super, projel jsem to letmo a jediná výhrada, před broušením a hlavně svařováním měl přes vačky hodit hadr. Zatoulaná kulička je sviňa.
Kola z vaček dolů patří, pak si celý rozvod s novým řemenem prostě "sedne" jak má.
Jenom pro jistotu - bacha při hledání HÚ, on se tam vrací, ale jenom proto aby HÚ znovu najel správně po směru otáčení řemene.
BTW: na paletě to se mu to machruje :-D :smt023

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Rozvody

Příspěvek od Duso » 9.5.2019, čtv 21:27

dik za upresnenie, zrejme sa pustím do toho sám, už len tie aretačné prípravky zohnať...tie červené z PL sú vraj nanič, nemáte niekto skúsenosť ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

73.vojta
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 236
Registrován: 3.10.2012, stř 20:49
Bydliště: Bylany u Chrudimi

Re: Rozvody

Příspěvek od 73.vojta » 10.5.2019, pát 06:32

Já jsem ty aretace kupoval na Ali, tam jsou o dost levnější než co prodávají zdejší eshopy, jen jsem ještě neměl možnost, abych je porovnal s nějakými kvalitnějšími a případně poupravil. Už dříve jsem z Ali zkusil vzít i aretaci na TSko a ta sedí parádně.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Rozvody

Příspěvek od petrAR156 » 10.5.2019, pát 07:12

No já mám ty polský a dvě sednou pěkně, jedna solidně a jedna fakt nic moc, tak je používám více méně jako pomůcku aby mě zůstal vačkový hřídel v poloze a "nespadl". Pak to doštelovávám (právě s nedotaženými koly na kuželech) na rysky na hřídeli. Hlavně bacha při dotahování aretací, šroubuješ ocel do hliníku, domky pak nejlíp utahovat momenťákem.

DusoI

Příspěvky: 19
Registrován: 1.4.2020, stř 21:35

Re: Rozvody

Příspěvek od DusoI » 12.4.2020, ned 16:27

Zdar, ešte predtým než sa do toho pustím - neviete či sa dajú vymeniť guferá na vačkách (pod remenicami) bez toho aby šli vačky dole ? A ešte otázka, ako zaistiť remenicu na kluke aby sa mi neotáčala ? Našiel som prípravok na nete ktorý sa dvomi šroubami chytí do bloku...nehrozí tam prasknutie bloku predsa 220Nm je celkom slušný moment. Chcel som si vyrobiť také niečo...
https://www.ozwidetools.com.au/alfa-rom ... 5l-3.0l-v6

-pokusim sa to spraviť bez vyberania motora, jedine čo je nafigu je prístup k napinaku, preto som chcel odmotovať aj tie hlinikové klima trubky, či sa aj tak nedajú nejak odkloniť bokom ? Dajú povoliť len na jednej strane, potom vedú niekam do kúrenia...

Ešte som sa chcel spýtať na manuál, mám akurát E-learn, neviete či nieto aj nejaký normálny čo by som vytlačil...celkovo k autu ak budem vyberať motor (ak sa strhne dáka šrouba alebo čo) zišlo by sa kvoli postupnosti čo poodpájať aký postup atď. dik
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 12.4.2020, ned 17:33

Není důvod kliku aretovat. Když máš zaaretované vačky tak stačí hlídat horní úvrať kliky.

Gufera vyměnit jdou, ale samozřejmě musíš sundat všechny řemenice. Řemenice si chyť klíčem, nespoléhej na to, že ti to udrží přípravek na aretaci.

Jinak postup je tady popsaný několikrát.

Největší problém je povolit matku na klikové hřídeli. Jinak je to fajn práce.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 12.4.2020, ned 21:10

Ešte mozes zažiť problem pri povolovani imbisu na vodiacich kladkach...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

DusoI

Příspěvky: 19
Registrován: 1.4.2020, stř 21:35

Re: Rozvody

Příspěvek od DusoI » 12.4.2020, ned 21:13

nemyslím zaretovať ale ako píšeš - pridržať kvoli povoleniu...kvoli tomu chcem ten prípravok vyrábať lebo si neviem predstaviť ako ju udržím na tých 200Nm, minule som robil motorku a na kluke bolo 120 NM a to nebola bola sranda udržať...inak to mám všetko naštudované, rozmýšlal som aj tak že šrouby do tých vyvažovacích dier do remenice a cez trubku, ale potom tu písali chalani že zohli aj pevnostné šrouby...
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Rozvody

Příspěvek od Jakub_mt » 14.4.2020, úte 10:48

Ja predpokladám (predpokladám! :-D ), že pokiaľ necháš na kľuke remeň a v hlave sviečky, tak kompresie motora by mali výrazne dopomôcť k tomu aby si to pri povoľovaní udržal. Prípadne si pomôcť ako tento pánko kľúčom na olejové filtre http://richardtester.com/alfa-romeo-car-projects/cars/

Za mňa skôr otázka - dajú sa imbusy vo vodiacich kladkách nahradiť šesťhrannou hlavou? Predbežne som to pozeral a jeden z nich je pekne vykúsaný, rád by som ho nahradil (škoda, že ich nepribaľujú k novým kladkám).
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

DusoI

Příspěvky: 19
Registrován: 1.4.2020, stř 21:35

Re: Rozvody

Příspěvek od DusoI » 14.4.2020, úte 17:47

Danni - toho sa asi najviac bojím, ak sa strhne dáky imbus tak asi len motor von...tam neni priestor nanič to nieje 166 ale 156. S motorom musí aj nápravnica von čo :D

Jakub_mt: na povolenie ešte budiš ale pri skladaní by som to cez remen moc nedoťahoval aby sa nepoškodil. Asi tie imbusy nahrejem skôr než ich začnem povolovať. Inak 166 tam má krásne miesta to je radosť robiť ako pozerám.
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od enzo156 » 15.4.2020, stř 14:51

Motor jde vyhodit i s nápravnici na autě, je tam trochu kolize unašečů poloos s výstupy na spodní ramena.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od Dallen » 15.4.2020, stř 17:14

Aretaci jsem dělal tak jak píše. Do těch děr jsem si udělal přípravek, který mi zablokoval tu řemenici vůči otáčení. Je důležité, ale aby ten přípravek byl opřený o rameno. Né o zem, protože to jsem potom nadzvedával auto.

Povoloval jsem to násobičem kroutícího momentu a dlouhou trubkou, ale šlo to hrozně.

Zkus si sehnat AKU Rázový utahovák co má sílu aspoň 1000Nm.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody

Příspěvek od Danni » 15.4.2020, stř 22:21

Posrat sa moze vela veci... Ale na tie imbusi sa priprav
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů