Topení

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 9.1.2007, úte 22:48

;))) nie tak celkom mozno v meste to plati, lebo tah sa ti posunul nizsie ale nie ked sa bavime pri konstantnej rychlosti 140-160 na dialnici... tam je jasne ze na chipnutom bude vacsia spotreba ako na normalnom, kedze je tam ine davkovanie a casovanie vstrekov.
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 9.1.2007, úte 22:53

Frlo píše:;))) nie tak celkom mozno v meste to plati, lebo tah sa ti posunul nizsie ale nie ked sa bavime pri konstantnej rychlosti 140-160 na dialnici... tam je jasne ze na chipnutom bude vacsia spotreba ako na normalnom, kedze je tam ine davkovanie a casovanie vstrekov.
kdyz provozuji pouze dalnicni provoz spotreba nikdy nepresahne 7L na 100KM....a to to valim kolem 160 v tahu. jinak mam spotrebu kombinovanou to znamena mesto mimo mesto a jezdim 5.8 az 6.2..jsem max spokojen.a ma za sebou uz 200 000km
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 9.1.2007, úte 22:55

kokso to fakt??? cez 7l na dialnici ani pri 160??? to je brutal... ja mam pri 160 9.1l :( pri 180 radsej ani nechcem vediet...
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 9.1.2007, úte 22:56

Frlo píše:kokso to fakt??? cez 7l na dialnici ani pri 160??? to je brutal... ja mam pri 160 9.1l :( pri 180 radsej ani nechcem vediet...
to neni brutal ale normal.
doufam ze tvuj vyber bude prave smerovat timto smerem ke 2.4JTD
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

misko.k
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 8.1.2007, pon 20:59
Bydliště: Krásno nad Kysucou

Příspěvek od misko.k » 9.1.2007, úte 22:57

Tak potom je to kurenie o.k., ale aj tak sa mi zda, ze to slabo kuri. Oproti inym autam. Asi to je aj tym, ze v Taliansku taku "kosu" nemaju a preto je naprojektovana na vacsie teploty :D (toto uz prosim nerozoberajte! ..je to len sranda !) :lol: Co sa tyka toho "chipnutia", nie som expert na chip, ale co mi hovoril kamarat, tak pri chipnuti je naozaj mensia spotreba a vacsi vykon ale zato vacsie emisie co moze byt problem zase s normami pri STK.
Alfa 156 1.6 16V

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 9.1.2007, úte 23:06

misko.k píše:Tak potom je to kurenie o.k., ale aj tak sa mi zda, ze to slabo kuri. Oproti inym autam. Asi to je aj tym, ze v Taliansku taku "kosu" nemaju a preto je naprojektovana na vacsie teploty :D (toto uz prosim nerozoberajte! ..je to len sranda !) :lol: Co sa tyka toho "chipnutia", nie som expert na chip, ale co mi hovoril kamarat, tak pri chipnuti je naozaj mensia spotreba a vacsi vykon ale zato vacsie emisie co moze byt problem zase s normami pri STK.
ja nevim ale me to topi sice po tech 8mi KM ale pak uz krasne..a ldyz dam ruku k pruduchu po 10s tam nevydrzis ..topi to fakt suprove.pak to musim stlumit na 21ku..pak je to idealni... ..mozna by chtelo vycistit kyselinou citronovou chladici system.
nebo si skontroluj jestli te beha spravne klapaka...zapni klice a pri vyplem motoru zkus otacet koleckem na teplotu a poslouchat jestli moturek beha
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

misko.k
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 8.1.2007, pon 20:59
Bydliště: Krásno nad Kysucou

Příspěvek od misko.k » 9.1.2007, úte 23:18

A vies, ze som na to myslel? Trosku som tomu nacuval a klapka sa hybe, len neviem, ci ju uplne otvara a zatvara. To sa da zistit asi len tazko, vsak.
Ako sa cisti chlad. sys. tou kyselinou? .Pridava sa len do chladiacej zmesy?
Alfa 156 1.6 16V

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 9.1.2007, úte 23:20

misko.k píše:A vies, ze som na to myslel? Trosku som tomu nacuval a klapka sa hybe, len neviem, ci ju uplne otvara a zatvara. To sa da zistit asi len tazko, vsak.
Ako sa cisti chlad. sys. tou kyselinou? .Pridava sa len do chladiacej zmesy?
staci dve polevkove lzice nasypat do chladici kapaliny a projed to..pak vypustit.ale az to vystydne.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od forza156 » 10.1.2007, stř 08:23

otakar9 píše:Zdar ..moje alfa zase kdyz jedu tak mam pod 90° a kdyz stoji tak mi i stoupne nad 90 a pak se sepne ventilator a klesne skoro az k 50..je to normal??mam AR 2,0ts
Těžko říct.Jelikož jsem taky měl kdysi 2.0 T.S,tak ta teplota mě taky lezla ve městě nad 90,ale po sepnutí ventilátoru mě padla vždy na 75-80.Ale třeba ti ukazuje jen blbě ten budík té teploty.
+++No sound,no fun+++

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 10.1.2007, stř 08:26

no ono JTD trosku pozdeji topi a je to pry diky tomu ze system commonrail ma dokonalejsi spalovani u ktereho vznika mene "odpadniho tepla" a tudiz se motor pomalejij ohriva.....u me pokud nastartuju a cekam tu cca 1 minutu ,tak uz po cca 1km kdyz dam ruku na pruduch tak je citit ze uz je vzduch vlahy....jinak na plno mi zacina topit kolem tech cca 8 kilometrech jak pisete....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 10.1.2007, stř 09:23

Nafta by mala vseobecne skor zacat kurit, kedze naftaky sa rychlejsie zohrievaju, lebo samotna nafta ma vacsi index horenia a este skoro dvojnasobna kompresia oproti benzinu - vyssie tlaky = vyssia teplota...

tie jtdcka, hm... ono efektivnejsie to ma smerom na spaliny, ked sa to tak vezme tak pri klasickom je jeden vstrek, pri jtd unijet mas dva vstreky pri multi cca 4 vstreky+vies narabat s kuzelom podla sirky impulzov a dlzky celej sekvencie ktora je vysielana do dyz na tryskach, ale ci to ma nejaky vplyv na rychlost ohrevu, skor ziadny... teda aspon principialne.
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 10.1.2007, stř 17:30

Frlo píše:Nafta by mala vseobecne skor zacat kurit, kedze naftaky sa rychlejsie zohrievaju, lebo samotna nafta ma vacsi index horenia a este skoro dvojnasobna kompresia oproti benzinu - vyssie tlaky = vyssia teplota...

tie jtdcka, hm... ono efektivnejsie to ma smerom na spaliny, ked sa to tak vezme tak pri klasickom je jeden vstrek, pri jtd unijet mas dva vstreky pri multi cca 4 vstreky+vies narabat s kuzelom podla sirky impulzov a dlzky celej sekvencie ktora je vysielana do dyz na tryskach, ale ci to ma nejaky vplyv na rychlost ohrevu, skor ziadny... teda aspon principialne.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 10.1.2007, stř 19:17

Rychlost ohřevu motoru závisí na jeho hmotnosti (případně množství chladící vody) a množství paliva, které za určitou dobu v motoru dokážeš spálit při dané účinnosti. I když má nafta nepatrně vyšší výhřevnost, tak tady diesel prohrává.

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 10.1.2007, stř 21:35

Marc159 píše:Rychlost ohřevu motoru závisí na jeho hmotnosti (případně množství chladící vody) a množství paliva, které za určitou dobu v motoru dokážeš spálit při dané účinnosti. I když má nafta nepatrně vyšší výhřevnost, tak tady diesel prohrává.
no u cromy bylo skoro 12litru aproti alfe rozdil 5 litru...a topila nasteno.a na hmotnosti myslimze nezalezi. marejka treba mela provozni teplotu po 3ch KM byla to 1.9ka..myslim ze se musi 1.9 dost snazit proto treba se ohrala rychleji..a to je marejka treba tezsi ne croma 2.5td.
croma 2.5td spolecne s alfou 2.4JTD kdyz jedu za studena jedu max do 1500 otacek...tak neni duvod proc by se ohrala ze?
a na 5ku kdyz to lochtam tak jedu tak v poklidku 80 a to je zas jen cca 1750otacek.
1.9ce lochtani do 1500 otacek na rozjezd bouzel nestacilo
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 11.1.2007, čtv 14:33

Nejsem si jist, jestli jsem to pochopil. Jen jsem chtěl napsat, že benzín se ohřívá mnohem ochotněji než nafta. Ostatně přídavné topné tělísko do motoru se dodává pouze u dieselových modelů. U benzínových nemá smysl.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 12.1.2007, pát 12:08

marc:tusim ze nafta ma vetsi ucinnost pri spalovani nez benzin,i to je jeden z duvodu jejich nizsi spotreby,ale jinak je myslim i obecne znamo,ze benzinaky dobre topi - navic comonrail ma tak nizke odpadni teplo ,ze v tomhle souperit rozhodne nemuzou

btw me taky stale ukazuje budik kolem 70stupnu,ale jeste jsem se nedostal k zmereni teploty chladici kapaliny.ono se to ani nesmi kdyz je auto zahraty,zavzdusni se tim soustavanebo ne? jinak myslim ze u 2.4 snad neukazuje nikomu 90 stupnu
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 12.1.2007, pát 17:18

Mě ukazuje voda stálých 90. Olej se pohybuje podle zatížení motoru od 100 až do cca 130, ale voda se nehýbe.Ovšem je to benzín. Pokud otevřeš chladící soustavu když je ohřátá a tedy i natlakovaná, tak velmi reálně riskuješ ošklivé popáleniny. Je to jako velká lahev opravdu horkého šampusu. Takže pozor.

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 14.1.2007, ned 15:02

tak otvorit to za studena a pockat kym sa ohreje na pracovnu teplotu, zmerat nechat vychladnut a zavret ;))
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 14.1.2007, ned 15:16

Frlo píše:tak otvorit to za studena a pockat kym sa ohreje na pracovnu teplotu, zmerat nechat vychladnut a zavret ;))
Ale co změříš? Teplotu v expanzní nádobě? K čemu to bude?

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 14.1.2007, ned 16:27

hm... no mala by byt aspon priblizne rovnaka ako v motore, aj ked kto vie na kolko stupnov. Rozdiel tam bude... medzi expanzkou a motorom. ale aky? 5 stupnov 10??? viac snad nie.
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 14.1.2007, ned 16:44

Frlo píše:hm... no mala by byt aspon priblizne rovnaka ako v motore, aj ked kto vie na kolko stupnov. Rozdiel tam bude... medzi expanzkou a motorom. ale aky? 5 stupnov 10??? viac snad nie.
Já si naopak myslím, že rozdíl bude tak velký, že celé měření se ukáže jako nesmyslné. Teplota v primárním okruhu, která nás zajímá je zcela jiná než v chladiči, kam se horká voda dostává až po otevření termostatu. Také otevřením expanzní nádoby se změní bod varu kapaliny a celý systém se začne chovat nestandartně...

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 14.1.2007, ned 20:36

Marc159 píše:
Frlo píše:hm... no mala by byt aspon priblizne rovnaka ako v motore, aj ked kto vie na kolko stupnov. Rozdiel tam bude... medzi expanzkou a motorom. ale aky? 5 stupnov 10??? viac snad nie.
Já si naopak myslím, že rozdíl bude tak velký, že celé měření se ukáže jako nesmyslné. Teplota v primárním okruhu, která nás zajímá je zcela jiná než v chladiči, kam se horká voda dostává až po otevření termostatu. Také otevřením expanzní nádoby se změní bod varu kapaliny a celý systém se začne chovat nestandartně...
Hm... znie to logicky, fyzika nepusti, pravdepodobne mas pravdu, hm... tazko najst nejaku presnu metodu bez zasahu do existujucej sustavy na meranie teploty.

Ale dalsia vec ma napadla k teplote varu sa to nema ani dostat, kedze pracovna je maximalne 90. takze ani pri otvorenej by to nemalo vadit.
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 14.1.2007, ned 21:41

Nehledal bych metodu, ale příčinu. Pokud ti teploměr ukazuje 70, tak v případě, že auto používáš dostatečně intenzivně, je hledání příčiny nabíledni :)

Frlo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 6.1.2007, sob 23:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frlo » 14.1.2007, ned 22:55

to jo ;) ale na to aby si nasiel pricinu by bolo dobre najst metodu ktora ti ukaze nepriamo na tu suciastku ktora je pricinou ;))

P.S. co to je nabiledni?
Alfa Romeo 156 Sportwagoon 2.4 JTD-Mjet 175ps, 17" Hlinikove disky Turismo Internazionale. Znizeny sport. podvozok. vybava Turismo Internazionale, r.v. 11/2005

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 14.1.2007, ned 23:08

presnou teplotu ukaze examiner ci jako koliv diagnostika
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů