cukání 2.2 JTS

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

cukání 2.2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 1.6.2011, stř 16:32

Ciao
Chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost s 2,2 JTS , já jí mám rok řeším jeden a ten samý problém . Nedokážu s tím jet plynule neustále pocukává , jsou nové svíčky , diagnostika psala lambdy tak jsem je taky vyměnil , ale žádná změna . kolem 1500 ot. při lehkém přidání plynu si tak 5x cukne to samé při pouštění plynu též pocukne .Závada je nepravidelná jednou udělá jednou ne. Diagnostika už nic nepíše vše je ok ...
možná že jsem moc přecitlivělý a ten projev 2,2 je prostě takový ... zkuste hodit zkušenosti.
Dodám ještě že jsem měl před tím 156 2,4 jtd a po 5 letech jsem skočil do benzinového auta..
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 2,2 JTS

Příspěvek od mcernoch » 1.6.2011, stř 17:25

Kolik máš nalítáno?
Alfa Romeo 159 2,4JTD [off → DPFEGRSWIRL]
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: 159 2,2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 1.6.2011, stř 18:36

105000km
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: 159 2,2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 1.6.2011, stř 18:39

má to auto já s tím mám najetých 20000km
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 456
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 2,2 JTS

Příspěvek od limach » 1.6.2011, stř 18:59

johny.1609 píše:Ciao
Chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost s 2,2 JTS , já jí mám rok řeším jeden a ten samý problém . Nedokážu s tím jet plynule neustále pocukává , jsou nové svíčky , diagnostika psala lambdy tak jsem je taky vyměnil , ale žádná změna . kolem 1500 ot. při lehkém přidání plynu si tak 5x cukne to samé při pouštění plynu též pocukne .Závada je nepravidelná jednou udělá jednou ne. Diagnostika už nic nepíše vše je ok ...
možná že jsem moc přecitlivělý a ten projev 2,2 je prostě takový ... zkuste hodit zkušenosti.
Dodám ještě že jsem měl před tím 156 2,4 jtd a po 5 letech jsem skočil do benzinového auta..
Ahoj, bohužel, určitě by to nic takového, co popisuješ, dělat nemělo, já mám 2.2JTS jen rok a půl a protože střídám další auta, tak nemám zdalejka tolik najeto, ale nic takového nepozoruji, naopak, jízda je prostě krásně jemná, zkrátka sametově benzínová. Já vlastně nemám žádný problém... Těžko radit, zkusit jiný značkový servis :smt102
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: 159 2,2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 1.6.2011, stř 19:03

Už jsem z toho magor ... zkusím ještě asi nechat vyčistit a seřídit klapku ... Je to poslední věc co mě napadá ... Když jedu svižně ten problém není vůbec jen když se prcám ve městě 50 ...
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4140
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 159 2,2 JTS

Příspěvek od tuta146 » 1.6.2011, stř 19:21

Tohle mi dělalo 2,0JTS, a byla to jedna zapalovací cívka. Na diag to chybu neukáže, dokud úplně neodejde :roll:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od Kůrkyn » 1.6.2011, stř 21:05

váha může kecat, a diag jí taky nevypíše jako vadnou. Jen dává špatné hodnoty.

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 1.6.2011, stř 21:14

váha šla nová na dva dny a pak zpět bez výsledku
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

enzo13
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od enzo13 » 1.6.2011, stř 22:02

Mám ten samý problém - Brera 2,2 JTS. Nedokážu se s tím autem rozjet plynule. Někdy cuká někdy ne, ale spíš jo než ne. Taky nové svíčky. Okolní teplota na to nemá vliv.
Brera 2,2 JTS rv 2007 - červená
Giulietta 1,6 JTDM rv 2011 - červená
155 1.8. TS SPORT 8V rv 1996 - černá

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 2.6.2011, čtv 09:36

zatím nejzajímavější je názor s cívkama ,myslím ,že v nich bude problém ... Průser je ,že cívky jsou v celé rampě ,v náhradě se nedělají a v originálu jsem se ještě neodvážil zjistit cenu ...
No pojezdím chvilu , ty lambdy mám 2 dny vyměněné takže zkouším dnes jsem najel 250km a zdá se mi to lepší na rozjezdech ... Ale zítra to třeba může znovu začat na stejno , úplně v poho to ale není plyn je neskutečně citlivý na jakékoliv sešlapnutí a puštění okamžitě jednou cukne není tam plynulý přechod...
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9905
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od Petr147 » 2.6.2011, čtv 10:13

někde jsem čet ( nevím u jakého JTS), že cukání je normální projev elektronicky řízeného katu při zahřívání, ale otázka do jaké mirý...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4140
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od tuta146 » 2.6.2011, čtv 11:05

Nevím jak u 2,2 ale u 2,0 jsou cívky jednotlivě na každé svíčce, takže výměna na 5 minut. Jinak zapalovací cívka Bosch stála tuším 1.600,- u Elitu. Ale bral mi to kamarád mechoš, co má dost velké slevy.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 2.6.2011, čtv 13:09

No jo zlatá dobrá 156 tam jde všechno sehnat u 159 je to horší i ty dvě lambdy jsem měl za nákup od výrobce a stály 6000kč a byl velký problém je sehnat . . .
2,0 jts má na každý zvlášť to je fajn ,2,2 jts je celek :( aspoň podle EPERU
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4140
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od tuta146 » 2.6.2011, čtv 13:15

Ty to budeš mít trochu dražší :wink:
http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 456
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od limach » 2.6.2011, čtv 13:19

Ještě k tomu cukání. Pokud je motor studený, než dosáhne nějakých 60-70°C na vodě, tak rozjezdy je občas problém krotit, tehdy to skutečně reaguje trochu jankovitě, ale potom už je vše OK. Přímovstřikové motory mají obecně trochu jinou charakteristiku. Takovou mám zkušenost já. Ale problém v tom žádný nevidím (u své 159) :D
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

johny.1609

Příspěvky: 9
Registrován: 1.6.2011, stř 16:19
Bydliště: Zlín

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od johny.1609 » 2.6.2011, čtv 14:14

cena je v poho 2350vč dph mám nákup v Elitu . problem je že ji nemají nikde skladem ...

pro Limach : blbé je že za studena se mi to pozdává lepší ohřáté to blbne skoro pravidelně...
AR146 1.6ie 1997
AR156 SW 2,4JTD 2003
AR159 2,2JTS 2006
ŠKODA OCT III 4x4 tdi 2010

enzo13
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od enzo13 » 2.6.2011, čtv 17:05

Jak říká limach, krocení rozjezdů a následné škubnutí to je to co dělá mě problém. Při každém přeřazení za mírně ohřátého motoru z 1 na 2 škubání a při velmi lehkém přidání plynu nevysvětlitelné vyskočení do otáček a potom zase škubnutí. A nedá se na to zvyknout. Stará mi furt nadává proč s tím autem tak cukám. :smt068
Brera 2,2 JTS rv 2007 - červená
Giulietta 1,6 JTDM rv 2011 - červená
155 1.8. TS SPORT 8V rv 1996 - černá

romeo

Příspěvky: 13
Registrován: 29.11.2010, pon 12:17

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od romeo » 22.10.2011, sob 14:53

Mám 1.9JTS a dělá mi to taky, nemyslím si že by to mělo být normální, měl jsem i jiný problém s motorem, vytahaný řetěz ,takže mě měnili komplet rozvody a až po výměně rozvodových kol s variátory jezdilo auto plynule. Bohužel jen asi 500km od té doby opět cukatůra, projevuje se to až při zahřátém motoru až klesne sytič. Chyby na diagnostice taky žádné už nemám. Je to ale nějak spojený s proměnlivým časovaní ventilů, řídící jednotka si to zase upravila do těch špatných hodnot ale nevím proč...(netěsnost v sání, špatná váha vzduchu???)

sewa03

Příspěvky: 27
Registrován: 22.4.2017, sob 08:46

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od sewa03 » 6.6.2017, úte 14:12

Zdravím, mám ten samý problém, podařilo se vám ho vyřešit tedy těmi novými cívkami? Díky
Alfa Romeo Brera 2.2JTS nežere to zas tolik jak se říká, někdy i víc :D

rbiciste
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 212
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od rbiciste » 6.6.2017, úte 14:50

JTS nemám, ale asi bych zkusil toto: viewtopic.php?f=43&t=21142&start=50#p444693
Nic to nestojí ...
Radovan
Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005) - his
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1012
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od WhySoSad » 6.6.2017, úte 15:34

Souhlas, můj příspěvek, celkově se zlepšil chod motoru, máš aspoň u čeho začít, i když si myslím že tohle zrovna nebude problém solenoidů, ale tak jako tak je fajn to udělat :)
Alfa Romeo 159 Ti SW - 2.2 JTS
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V

qpkqkma
Štamgast

Příspěvky: 575
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od qpkqkma » 6.6.2017, úte 17:01

No a ak sa mozem pridat, preco neskusit pozriet cievky od GM...budu totozne a cenovo 1/3 ?
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

sewa03

Příspěvky: 27
Registrován: 22.4.2017, sob 08:46

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od sewa03 » 6.6.2017, úte 20:22

Díky moc chlapi, nové svíčky, cívky jsem měl u známého a prý OK, zítra vyzkouším selenoidy a pak dám vědět, jak jsem dopadl.
Alfa Romeo Brera 2.2JTS nežere to zas tolik jak se říká, někdy i víc :D

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 766
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: cukání 2.2 JTS

Příspěvek od hno3 » 7.6.2017, stř 07:55

cukání je vlatsnost JTS.. hlavně 2.2jek.. na squadra-tuningu a rv corse tomu věnovali článek a softwarově to odstraňují

hlavní vlivy:

- ne příliš jemná odezva plynovýho pedálu , kdy při určitým sešlápnutí se šk. klapka nejprve otevře víc a pak přivírá na požadovanou polohu)
- příliš brutální natáčení vaček vkombinaci s opotřebovaným řetězem - mající ne zrovna dobrý vliv na plynulý rozjezd z nízkejch...


"Improvement driveabiliy 2.2 JTS


Driveability improvement / accelerator response Alfa 2.2 JTS:

From the introduction of the Alfa 159 with 2.2 JTS engine there were immediate complaints about the so-called accelerator response. It was far too remote, and led to much of his own life.

This problem can be addressed, which makes the car completely different.

In short, this strange behavior is caused by a combination of factors:
• First of all, the table that is largely responsible for the accelerator pedal response, which makes the gas valve opening oblivious, see the figure below.
• Secondly, the really advanced system of the continuously variable camshaft adjusters is far too abruptly controlled. Immediately above the stationary speed, the inlet immediately adjusts 25 ', resulting in choppy behavior when driving away. Another disadvantage or consequence of this abrupt operation is that the distribution chain raises over time. We take this drive much more gradually. This makes the car much nicer, and the problem of the pulling chain becomes much less.
• Thirdly, there are some haps in some relevant tables. We also adapt these.

Below you will see the table that is largely responsible for the gas response.

http://www.rvcorse.nl/wp-content/upload ... PR-JTS.jpg

Brief explanation: The column further to the right means the accelerator pedal further penetrates, and in a column further to the right it means rising speed.

For example, with half-gas, the gas valve will open almost completely, then partially closed, reopen and close again. There is also a huge jump from almost half gas to half gas, in short you see the whimsical course. This seems to be aware of the engine 'character'! In other words, the engine was so sophisticated that there were deliberate grilling in programmed. By adjusting this table, the behavior of the engine greatly improves.
"
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „JTS (GM)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti