Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od Pete Biggy » 30.9.2020, stř 10:35

Petr147 píše: 30.9.2020, stř 10:19 Tak máš garáž, tak to dej při takovém veterán provozu občas na nabíječku :)
Však tak to chci dělat, dělám a to mi jde :D Vyvedu si do kufru kabely, ať nemusím pořád vyndávat rezervu....
Petr147 píše: 30.9.2020, stř 10:19 už jenom to, že u těch nových aut musí člověk nakodovat baterku, aby auto poznalo novou a nechovalo se k ní jako ke staré se sníženou kapacitou je pěkně na prd
No dyk to tady je to o tom IBS senzoru. Proto jsem tady ten celý dotaz dával, pač jsem nabíjel cca polovinu času mimo něj, obešel jsem ho..... To je stejné, jako to, že musíš "nastavit" novou baterku.... Jen u mě je ten rozdíl ve stavu aku neporovnatelně menší než už stavu mrtvá/fungl nová baterka....


JINAK SI NEJSEM JISTÝ, ZDA TO NENÍ UŽ MOC OFF TOPIC OD TÉMATU "RADY PŘI KOUPI". TAK JE MOŽNÁ NA MÍSTĚ POPROSIT ADMINA, AŤ TO PŘÍSLUŠNĚ PŘESUNE DO NĚJAKÉHO OBECNÉHO TÝKAJÍCÍHO SE TECHNICKÉ DISKUZE K MODELU NEBO KLIDNĚ I DO MÉHO VLÁKNA . DÍKY
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od Pete Biggy » 30.9.2020, stř 10:47

PeterP píše: 30.9.2020, stř 10:33 Pete: to, co popisuješ, není ale problém SS, když jen vyjíždíš a zajíždíš do garáže.
Ano i nee. Ono totiž záleží, jak se na to díváš. Za mě, samozřejmě, že je. Protože kdyby to byla klasika, tak když jednou za týden když auto vyvezu do práce (cca 25 km) a jednou o víkendu do hor (cca 15-35 km, jak kde), tak by mi to, aspoň takhle, hezky nabíjelo prakticky celou dobu a nee jen, když brzdím motorem či hned po startu. A naopak při těch startech se to nežinýruje tam chvilku šokově ládovat Ampéry co to dá ("integentní" nabíjení obecně vesměs láduje po startu daleko víc, než klasika. A naopak v průběhu jízdy dobíjí minimálně, spíš jen když se brzdí nebo už aku poklesne na takovou úroveň, že už stejně pomalu, ale jistě sulfátuje)….
PeterP píše: 30.9.2020, stř 10:33 Udělej si občas hezký výlet po nějakých zakroucených silnicích aby si si užil tu agilitu auta při řízení a baterie bude v pohodě :-)
Jooo, teď bude končit motosezóna, tak místo máši asi zavedu pravidelné sólo vyjížďky (bez family) Alfou :-D
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 959
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od swoop01 » 30.9.2020, stř 14:07

>Pete Biggy: Zkus mrknout sem: viewtopic.php?f=129&t=25034 Je to sice Giulie, ale bude to nejspis 1:1. Ja mam v moji Giulii od vyroby EFB. Sroub pred senzorem (matice) je v manualu oznacena (viz: download/file.php?id=68762&t=1) no a taky se to da i logicky odvodit ... tedy matice mezi senzorem a kabelovou rychlospojkou.

To, ze jsi to nabijel 50% na primo a 50% dle navodu muze snad jen rozhodit statistiku mezi teoretickym stavem baterie v ridici jednotce a realnym. Teoreticky mozna muze dochazet pak k prebijeni... nevim, ale cekal bych, ze tohle to budou mit nejak osefovany... kdyz uz stav nabiti baterie dokaze vyhodnotit nabijecka z lidlu za par korun tak proc by podobny integrak nemohl byt v aute za mega...

Co by ale teda mohlo tvuj problem vyresit tak odpojit baterii uplne (pres minusovou rychlospojku) at se stav vyresetuje. Nepripojenou ji nabit do plna, nechat ji vychladnout a pak znova pripojit. Ocekaval bych, ze si auto bude myslet, ze jsi pripojil novou baterku ve 100% stavu. Pak budes muset provest inicializaci rizeni dle navodu str. 210 nebo viz: viewtopic.php?f=129&t=25034#p491022 . Takhle bych to asi udelal ja na tvem miste.

Edit: Jo a taky omluva za off-topic pro nekoho komu by to vehementne moc vadilo... jsem linej to psat jinam a jeste tam nekoho smerovat. Kdyztak po precteni spalte.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od Pete Biggy » 30.9.2020, stř 14:25

swoop01: To tvoje vlákno jsem už četl. A ano, právě o to mi jde, aby se to nepřebíjelo, jelikož jsem obešel cca polovinu nabíjení. Tzn., aby si IBS senzor nemyslel, že je baterka méně nabitá než ve skutečnosti je. Ale vzhledem k tomu, že to obecně nabíjí spíš míň než víc (vyjma teda těch startů, snad to teda po těch startech nebude ještě více agresivní), tak možná i dobře ne :-) Nee, teď vážně, volal jsem dvěma prodejcům baterek, volal jsem i do Alfy..... No taková klasika, obecně nikdo zcela zaručené informace, ale asi to je OK. Dle technika v Alfě by si to teda po nastartování mělo tu baterku údajně oťukat dle aktuálních hodnot. No, i mně se nezdá, že by to mělo pracovat neustále s nějakým dávným výchozím stavem, přišlo by mi to divné, koneckonců, jak sám píšeš...… No asi to zatím nechám tak a budu doufat. Čili nic odpojovat nebudu. Chci si jen tam nahodit vývody, očka z baterky do kufru na nabíječku, tak ať nemusím pořád vyndávat rezervu, tak jedině, že by se mi to rozpojilo při té montáži... Věřím, doufám, že to bude OK...

Edit: tak jsem pro klid duše zkusil ještě jeden servis a auto by si opravdu mělo ty aktuální hodnoty z baterky načíst. Takže by to mělo být snad OK. No hlavně, aby vše fungovalo a třeba se ten samotný senzor neodpálil. Ještě jsem s autem nejel, tak uvidím, snad vše bude cajk... Naopak nedoporučoval baterku úplně vypojovat. Že ta inicializace ne vždy stačí tak, jak uvádíte s Michalem vy, že stačí pořešit to řízení. Tak nevím no. Já to rozhodně v plánu rozpojovat nemám...…. Každopádně díky všem za snahu pomoci.
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Redjames

Příspěvky: 42
Registrován: 6.4.2015, pon 17:38

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od Redjames » 9.10.2020, pát 14:22

Ahoj, co je za problém z hlavovými opěrkami v MY 2020 ? Několikrát tu bylo zmíněno.. Dík za odpověď.
Alfa Romeo Giulia Veloce Rosso , 210 cv

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15845
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od Kubas » 9.10.2020, pát 15:49

někde tu psali že jsou moc nahnuté dopředu a ženské to tlačí pokud mají culík.... ale snad se ti ozvou přímo ti co si ztěžovali.... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

Pete Biggy

Příspěvky: 55
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od Pete Biggy » 9.10.2020, pát 20:42

Nejde jen o MY 2020, jde o Stelvio obecně. Jde o to, že jsou nepřirozeně nahnuté dopředu pro člověka i bez culíku. Někomu to vadí víc, někomu míň, někomu vůbec. Potřeba vyzkoušet. Nechápu, že to u auta v této cenové relaci není nastavitelné....
Alfa Romeo Stelvio 280 B-Tech /2020/
Peugeot 206c 1,4i /2007/
KTM SMT /2010/

Ex Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1071
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od rammstein » 10.10.2020, sob 09:23

To jsou prvky výbavy, o které Alfa některé typy trochu nepochopitelně připravila. Třeba 166 měla nastavitelný sklon opěrek (nicméně o robustnosti toho mechanismu už bych pro jistotu tolik nemluvil), 159 už o nastavení přišla a později se nevrátilo.
Vzhledem k tomu, jak má udělané opěrky třeba Mercedes nebo BMW, chápu, že jsou zákazníci, kteří by možnost seřizování ocenili.
159 2.4 JTDm Q-Tronic
Ex: 166 2.5 V6

swoop01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 959
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi

Příspěvek od swoop01 » 10.10.2020, sob 12:19

Jinymi slovy: Alfa si vybira ridice a ne naopak!
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti