základní údržba (olej, filtry atp.)

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15982
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od Kubas » 26.5.2020, úte 16:11

speedy píše: 26.5.2020, úte 15:56 O víkendu jsem absolvoval sraz Giulií, předtím jsem samozřejmě umyl auto zvenku a po zimě jsem opláchnul i motor a potunil jsem to luxusníma čepičkama na ventilky (kterým jsem teda namazal závit, protože bývá zvykem, že to pak člověk vyšroubuje i s ventilkem :D

IMG_5301.JPG

IMG_5234.JPG

A po srazu se dnes jelo na servis vyměnit motorový olej, všechny filtry, a taky olej v diferáku. Je to taky po prvé, co to nejelo do autorizáku, ale nechal jsem to udělat u kluků v Liberci, navíc jsem mohl být u toho, takže člověk si auto omrkne ze všech stran a navíc si prostě na tu výměnu dohlédne :)

No po 18 000km a 8 měsících od poslední výměny, byl olej černej jak bota, stejně tak v tom diferáku, kde asi zatím nebyl měněn vůbec (auto má teď 95000 km). Holt ten diferák není v servisním plánu a ani v příručce není interval výměny oleje, takže v autorizáku se tím nezabývají, Každopádně výměna to těžká není, takže příště ho nechám vyměnit cca po roce, což je u mě zhruba 30 000km.
Pro diferák Jen doporučuji koupit alespoň dvě lahve oleje, sice se v příručce píše necelý litr popř. celý litr pro verze AWD, ale nám se ho tam vlezlo 1,3litru (po nápušták).

Při výměně oleje u JTD se při vyšroubování filtru oleje za.ere celý řízení (aspoň v něčem časopis Svět Motorů nelhal), takže je potřeba to očistit, a na tohle jsem si taky alespoň mohl dohlídnout :)
Jinak nalil jsem tam 4l (v příručce píšou 3,6l) předepsaného WR Forward 0W-20 a ještě jsem si raději jednu lahev doobjednal, každopádně ted je olej na prostředku měrky. Pokud si tedy budete taky řešit výměnu oleje mimo autorizák, doporučuji nakoupit 5l balení.
Olejovou vanu jsem pak nechal zašpuntovat novou výpustní zátkou.

Vzduchový filtr je v pohodě, tam není moc o čem vyprávět, jen se rozsponkuje přívodní potrubí, rozpojí, odšroubují se šrouby na filtrboxu, někde doporučují odpojit sensor průtoku vzduchu, ale není to nutné.
Pěkný popis je zde:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Stelvio_ ... oval.shtml


Palivový filtr je schovaný před zadním levým kolem, na jeho povolení je potřeba klíč 50mm a je taky potřeba sundat dekl z podvozku, což obnáší povolit šrouby, sjet se zvedákem na zem, sundat šrouby kolem zvedacího bodu, jelikož rameno zvedáku vám v tom bude bránit.

Největší piplačka byla s kabinovým filtrem, ale pro příště už člověk bude vědět.

Ted tam nakroutím nějakých 5000km a střihneme si rozvody :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5814
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 13.11.2020, pát 12:27

Jak jsem psal u sebe v kartě, výměna oleje a filtru (resp.vložky filru) + výměna rozvodů.
Výměnu rozvodu jsem přetáhl o 10 000km, prostě bud jsem neměl čas já, nebo naopak mechanik. Ale tak tovární sada snese nejvíc, takže mě to tak netrápilo, 10 000km nenajíždím dva roky, navíc původní interval výrobce byl 120 000km a pak byl zkrácen na nynějších 100 000 (nevím přesně kdy a proč).

Servis neproběhl v autorizované síti, dělal to můj el mekániko kousek od Jablonce nad Nisou, který dělá italská auta roky, a vozím tam fšechno co smrdí koncernem FIAT

Rozvodová sada:
Dá se koupit takřka celá i jako druhovýroba, a taky jsem to tak řešil, podle kódů jsou to věci které jdou dát i na 156ku (kladky, vodní pumpa atd.), vyjímkou je ozubený řemen, který jsem kupoval v autorizáku, ten ještě v aftermarketu není.

Zvláštností u JTDm je tzv. odstředivý odlučovač oleje (oil segregator), který se mění s rozvody a ještě k tomu je potřeba zakoupit 3ks o-kroužků. Vše v autorizáku. Je to jakýsi filtr, který je přidělaný zepředu na vyvažovacím hřídeli Viz.obr.
oil segregator.jpg
Byly dvě verze, co jsem koukal, tak já měl původní starou (otevřenou) a v autorizáku jsem koupil již modifikovaný díl na obr. dole: vlevo - nový, vpravo stará původní verze. Na některých zahraničních fórech toto zmiňují, že právě ta stará verze je příčinou lehkého průniku oleje do sání. (neteče to po litrech, ale něco malinko) a tudíž lehce zahnojenýho filtru vzduchu od oleje. No, koncem května jsem tam taky něco trochu měl, ale nic, co by mě zvedalo ze židle. Olej mi neubývá, auto se divně nechová, neřešim. Ale tak pokud bude někdo na svém JTD dělat rozvody, tak určo na to nezapomenout.

A to je vše :)
FB_IMG_1585438829221.jpg
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „2.2 JTD“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host