jaky olej

Odpovědět
HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 19.11.2015, čtv 15:27

... tohle je vzácně rozumný přístup..přesně tohle opravdu funguje...a dlouho a dlouho..

Při tomhle přístupu je opravdu diskuze v podstatě zbytečná. Selenia funguje velmi dobře v případě 10w-60 s výraznou pojistkou ve všech režimech. U 20k to už to tak AUTOMATICKY není a klasik 2.0 TS 16V jí při špatný konstelaci PODMÍNEK dokáže převařit.
Není problém použít i jinou ester 10w-60 výsledek bude +-stejný.
---------------
Jenže pak sem přikvačí "jakejsi rossogtv" a začne sem cpát "poznatky" o výhodnosti olejů s nízkou viskozitní hladinou PRO POUŽITÍ V TS 16V -Alfa MOTORU. Čili s nízkou kinematickou viskozitou za provozu.

A tady už je na místě se ozvat, protože někdo "kvůli tomuhle moudru " prostě dorazi zase motor.
Naposledy jako tajný typ provedl odkaz na diskuzi o mazivu pro Ferrari 575 Maranello...srovnávat alfáckej čtyřválec TS2.0 16V s dlouhým cca 90mm válcem s nízkozdvihovým dvanáctiválcem od Ferrari s absolutně z principu vyváženým chodem je opravdu pozoruhodná analogie.Alfa není koník z Maranella, kterej se v provozu mimo okruh opravdu nudí--do toho TS-motoru přece jen pár válců a koní chybí..

Co je navíc nejlepší bonus, tomu, kdo radí respektovat názor výrobce agregátu nadává do idiotů .

Apache
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 326
Registrován: 12.6.2012, úte 17:54

Re: jaky olej

Příspěvek od Apache » 19.11.2015, čtv 16:06

No nechci se přidávat na tu či onu stranu téhle plamenné diskuse, ale jen poznamenám, že jsem se do toho článku začetl a myslím, že je psán na zcela obecné rovině, né vázán na Ferrari, a myšlenka, že výrobce ví moc dobře, proč předepisuje co předepisuje, se tam také vyskytuje. :smt102
AR 164 2.0 TS 8v
ex AR 145 1.4 TS 16v Junior

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 19.11.2015, čtv 16:20

K tomu článku by byla zajímavá diskuze..ale je to už bohužel dost mimo téma tohoto vlákna.
Bylo vcelku zajívavé projít oleje, které jsou považované autorem za "syntetické" a trochu poopravit názor, že některé HC
krakované minerály jsou syntetiky.Takových věcí je tam hodně, a dopad tohoto faktu je v reálných vlastnostech emulzí, čili nejde hlavně v první řadě jen o samotnou kinematickou viskozitu a tloušťku filmu jako takovou.Jde hlavně i o pevnost filmu. Další věcí by bylo rozebrat funkci kluzného ložiska důkladně včetně faktorů ovlivňujících opravdu jeho destrukci.Naznačené vysvětlení je nedostatečné, nebo dokonce zkreslující reál..

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: jaky olej

Příspěvek od Jakub_mt » 19.11.2015, čtv 16:58

rossogtv: väčšina ľudí tu vie odceniť, že si znalec, ale fakt je ten, že nikto nevie všetko. Preto čo sa týka témy olejov, to radšej nechaj na znalejších.

Nič proti tebe.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 23.11.2015, pon 12:38

Jakub_mt píše:rossogtv: väčšina ľudí tu vie odceniť, že si znalec, ale fakt je ten, že nikto nevie všetko. Preto čo sa týka témy olejov, to radšej nechaj na znalejších.

Nič proti tebe.
Chapu tu namitku, ono je celkem dobre vedet, KDO co pise.....
Tudiz neco malo o mne:
JA vidim oleje do motoru z hlediska MOTORARE. Svuj prvni ALFA motor jsem skladal jeste s mym otcem v roce 1981 do Giulie Super 1600 r.v. 1969 Otec byl stejne jako ja - mistr automechanik, ja prvne udelal strojirenstvi/slevarenstvi a mistra ne kvuli povolani ale kvuli konicku - AUTA ) Prvni motor samostatne ( otec prihlizel jen pres rameno ) jsem skladal v roce 1983 do Berlina 2000.
Od te doby mi proslo rukama doslova desitky a desitky motoru Alfa - Nordy, Boxery a hlavne TS8v a Bussa. Vim proto kazdicky detail, interni zmeny a variace v 105kach, Alfa6/GTV6/75, pak Alfa 155, pak 164ky. Ja jsem clovek PRAXE, mel jsem ty soucastky V RUCE. Mel jsem je v ruce KLEKLE, PRED REPASI, PO REPASI.
Z cizorodnych motoru hafa BMW, Porsche, RX7, stary dobry VW Brouk.....byl nejchoulostivejsi Maserati Biturbo 1.serie. Myslim si, ze za ty roky mam celkem dobry prehled o tom, co a jak v motoru ( a nejen v Alfe ) vypada a funguje a co je zapotrebi na jeho provoz....
Oproti ceskym Alfistum mam naskok, protoze jsem zil ve Vidni, to se v CR prohaneli akorat cervene policejni Berliny co vozily Havla na vyslechy a nekolik malo zavodnich Junioru. V roce 1989, kdy tady Alfisti zacinaly, ja uz mel 8 let PRAXE.
A jelikoz me auta a MOTORY vzdy jako konicek bavily, mam krome dlouholete REALNE praxe take procteno opravdu hodne odborne literatury, ktera je dostupna bohuzel prevaze jen v nemcine a v anglictine.
Jinak jsem byl jeden z prvnich clenu videnskeho Alfa Klubu s nazvem Mailänder Sportwagenclub. Jezdili jsme na zavodni akce do MElku nebo na A1/Österreichring.Kamarad jezdil s GTV 2.0 rallye. Delal jsem mu technicky doprovod, jednou dokonce i v Mlade Boleslavi, jeste za komancuu.. V pozdejsi dobe jsem se venoval vytrvalostnim zavodum 12h a 6h LeBrno,Lemost s vozy : Giulietta 2,5 V6, pozdeji 3,0, Alfetta GTV 2,5 V6, pak Alfa 75 3.0, neco trochu s RX7 a pak Porsche 944 turbo S. Motory jsem si chystal vzdy sam, kazdy tech 12h vydrzel ( krome RX7 ) bez problemu, NIKDY se nepouzivala syntetika.....

Takze tolik k tomu: "jakejsi rossogtv" co sem "přikvačí"

Ale samozrejme ze prenecham tema oleje rad "znalejsim" , protoze olejum se venuji pouze v mire, jak to pro me potreby je nutne.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 23.11.2015, pon 12:45

HonzaR píše:..

Co je navíc nejlepší bonus, tomu, kdo radí respektovat názor výrobce agregátu nadává do idiotů .
no to mi upresni, kde to pisu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 24.11.2015, úte 10:11

Rossogtv ..nikdo tady nezpochybňuje ev. tvojí motorářskou erudici..ani minulost.
Je ale dobré vždy uvážit, k čemu je primárně to které konkrétní forum určené..
Je to pro tebe možná smutný fakt, ale většina čtenářů příspěvků v tomto konkrétním vlákně se naopak nechce stát motorářem a odborníkem na spodek motoru :-)
Tak to bohužel je.
A a na foru jsou často všichni ti soustružníci , řidiči kamionů ,IT odborníci, makléři, učitelé ,obchodníci a stavaři všeho druhu, mechanici , kováři a doktoři z nemocnice, právníci , matematici -statistici a kdo ví jaké všemožné profese tu ještě za těmi nicky jsou -- tak říkajíc z donucení životem. Protože pochopili, po etapě bezbřehého optimismu začátečníka hledajícího záchranu v podobě "značkového servisu" ve druhé etapě alespoň "starého fachmana" že co si nakonec neudělají sami, to jim často někde v servisech různých druhů velmi rádi a za draho s úsměvem "pos..rou".
Je to na romány..

Zaposloucháš se do povídání o závodech, každej ladil lamba a tak, pak deset kiláků od dílny vaříš a zjistíš, že "mistr" ti zapomněl dolít po tom co šáhnul na vodní pumpu vodu do chladiče.
Těsnění po hlavou na sra.čky, telefon mrtvej, přesto že jsi odjel před půl hodinou a je jasný, že asi "mistr" tuší, že bude nějakej problém.

Jedeš jak po kolejích po pár kilácích od dílny ti to klepe od spodku.. ,vylezeš a ejhle..
to jen jinej slovutnej "mistr" zapomněl dotáhnout šrouby od kol, které tam na autě na vidlích do kol natočil rukou..


atd. atd. atd.
A všude důvěřivý začátečník poslouchá s pusou otevřenou a následně se nestačí divit.

Imofa: ten podvozek je totálně na repas.. všechno vymlácené, ta strašný zvuky o tom svědčí paní..
Co na tom, že to bylo jen suché horní uložení předního zavěšení McP u 145 ..trocha vazelíny a půl hoďky to napravilo..

Jen číst , život píše sám ty příběhy z dílen, ze kterých slabším povahám vstávají často vlasy hrůzou.
Jsou jich po těch letech fora na nekonečný humorný román s názvem Alfisti.cz..

........................................

Pro tyhle lidi--pro který GO motoru není zábava ale spíš noční můra --sem píšu základní doporučení stran maziva a také pro ně ho dává do manuálu výrobce agregátu . To není doporučení pro závodníky a jejich mechaniky-ti mají jiné priority a agregát vidí jinak.Tvoje nadšení, že ti motor vydržel 12hodin závodu na minerálu patří bohužel už do té druhé skupiny.

Čili opravdu všechno co se maziva týká je věcí úhlu pohledu , a pro někoho /a bojím se, že pro velkou část četenářů ,kteří otevřou po koupi auta tohle vlákno/ je naopak klíčová a zásadní informace typu : doporučený mazivo bla, bla, bla se kterým nadrbe V6 v provozu minimálně půl míče. a problematický TS 2.0 16V aspoň 300 táců..Člověk, který má tady dva příspěvky a týden starou registraci na foru nechce slyšet nic jiného—to mi věř.

Kdo za sobotu sfoukne generálku spodku pochopitelně naleje do motoru na závod co uzná za vhodné, jenže ve svých příspěvcích tady musí myslet i na ty nováčky a běžné uživatele , pro které úhel soutěžního mechanika může být mimo ..

Na minerálu bohužel v běžném provozu 2.0TS 16V 300 táců nenadrbe a bojím se , že ani blbuvzdorné busso půl míče.To je fakt.
Minerál nemá ve standartním provozu v autě typu Alfa co pohledávat už sakra dlouho-od 80 let jistě.V už hodně starých manuálech si přečteš jako doporučené mazivo často AGIP SINT 2000 10w-40 čili PAO + ester emulze .

Vytrvalostní závody s motorem 12 hodin okolo červené nejdou přece „šmarjá velebnosti“ srovnávat s nárazovým běžným provozem s kupou studených startů.. Životnost v tomhle režimu „na doraz“má jinou strategii , agregát běží v jiném levelu,a opotřebení má rozhodně jiný charakter, než po 50 tisících studených startů v příměstském provozu, na který se testuje šála kliky u většiny komerční produkce slušnýho výrobce.


Jiná káva bude, až sem svojí hlášku stran minerálu a dokola doporučované nízké viskozity doprovodíš prohlášením, že komu klekne po akceptaci tohoto přístupu TS-ko před 300 tisíci, tomu zdarma uděláš na svý náklady generálku, protože na svým názoru stran maziva a viskozity si stojíš a výrobce agregátu je zabedněnej vůl. Takovou dílnu ani mechanika neznám.To má koule, tomu už rozumím a budeš mít o zábavu na dlouhé zimní soboty a neděle postaráno a budeš tu v kursu.

Pokud neneseš a nechceš nést odpovědnost /ani morální /tohoto druhu,a to nechce nést následně žádná dílna , která ty zaručeně tutové "lehkoběžné emulze" novým majitelům Alf /s agregáty určitého stáří a často velmi nejasné minulosti co se olejové náplně týká/ cpe do aut horem dolem, pak si pročti kolik motorů tu na čem kleklo a trochu brzdi. Netřeba se odvolávat vágně na cizí zahraniční fora-chodí nás tam většina. Ale I TOHLE KONKRÉTNÍ FORUM je fakt dobrá studie pro elementární statistické vyhodnocení. Výhodou jsou konkrétní členové, v diskuzi pro kohokoli dosažitelní..Těch agregátů 2.0 TS 16V , které díky doporučení "motorářů s třicetiletou praxí "lítaly na Castrolu 5w-40 a následně padaly jak mouchy je tu dost. A po nalití celoroční náplně ester 10w-60 jak když utne . Ale řečí mistrů motorářů—to o ničem nevypovídá, těch faktorů je víc..
Odkazy na některý okaté případy -
ALFA GTV –motor TS 2.0 TS 16V ..
tohle kolečko zadřeno,generálka ,na radu "motoráře "Castrol 5w-40 – zadřeno,generálka,na radu " motoráře" Castrol5w-40 -zadřeno,generálka,na radu "motoráře" Castrol5w-40 ...zadřeno ..opravdu díky víře v rady svého „motoráře“ o rychlém zaolejování a kvalitně řídkého HC oleje kterej je hned všude a hlavně i na vrchu na vačkách absolvoval pro jistotu 3x. Pak přece jen znejistěl a raději už nalil Selenii 10w-60. Světe div se, jak když utne.
Ale jak říkal motorář, s tím olejem to nejspíš nesouvisí.:-)
tata , 2.0 TS 16V.
..je stran jiného než doporučného maziva -i v jeho případě HC-Castrolu -také slušnou studnicí podobných hořkých zkušeností opakovaných GO TS-motoru.
Už při těhle dvou okatých případech by slabá povaha znejistěla-jenže řada i tady prezentovaných TS 2.0 16V přidřených na nízkoviskozní emulzi HC-typu bez rezervy „nahoře“ je výrazně delší. Lidí co zadřeli na Selenii 10w-60 bez toho, aby motor zažil nízkou hladinu, je tu kolik..opravdu do počtů na prstech jedné ruky....
Pro uživatele tady je zajímavá hlavně jiná klíčová informace , kolik kiláků jsi na agregátu od koupě nového nebo od rozumné GO s konkrétním mazivem pro srovnání natočil. 12 hodin závodu jim nic praktického neřekne.

Životnost agregátu ,který stojí a netočí se je v suché garáži prakticky neomezená,to ví každý sběratel,
toho, který se točí ,už ne.
Na vině většiny opotřebení agregátu je bohužel prosté tření trojího druhu: suché-smíšené a kapalinové.
Představa, že motor jede stále se třením třetího druhu za všech okolností
je neopodstatněný optimismus na hony vzdálený realitě .
Při smíšeném tření už sakra záleží na tom, jaká emulze je ve vaně ..:-)
Asi nejprůkaznější je proto právě nikoli „názor zkušeného motoráře na dílně“,a jeho do nekonečna omílané řeči o rychlém zaolejování, a který nakonec stejně při volbě jiné než standartní emulze v případě GO odmítne garance, ale spíš výrobce agregátu a zátěžové testování konkrétní konstrukce motoru ve formě regulerní motorové zkoušky na mazivo. Takhle přímo přece vzniká jednotlivá norma oleje stanovená pro agregát výrobcem motoru.

Že ester 10w-60 je prý hustý bla bla bla.., to je nejčastější argument vyznavačů řídkých HC emulzí na dílnách..Co na tom, že ester nesteče z povrchu ani po opravdu dlouhé době a třecí plocha je naolejovaná pořád a tím se výrazně ester olej při provozu liší od uhlovodíkové ropné emulze bez ohledu na to , jak rychle se ta druhá díky nízké viskozitě tedy "řídší" dopraví na mazané místo. Ester tam už je...v době, když se chystáš otočit klíčkem . Ty vydřené vačky na 5w-40 HC typu v Alfách nejsou o ničem jiném..pevnost filmu i studeného esterového oleje je výrazně vyšší. Ano, Fabie to nejspíš moc neocení, Alfa která dostala čočku často hned na studeno už jo..


Názory z dílen jsou jen názory lidí, které ty řeči nic nestojí , složení olejů je nezajímá, a argumentují maximálně viskozitou s jednoduchou přímočarou logikou řidší je vždy lepší.Další do úmoru se opakující hledisko je to, že nejlepší značka pro tvoje auto je to, co právě maj s výhodným rabatem na dílně v sudu.Protože to je logicky to nejlepší vůbec.A řidší prostě nateče tam kam má dřív, neklade odpor, a basta .Ale to přece konstruktér agregátu ví taky,špitne začátečník. To si ale naběhne- podle mechaniků je to logicky zásadně vždycky jen v.ůl, kterej to celý notně dokurv.il a oni to díky vlastnímu umu horko těžko napravují . Nejsi tedy rozhodně s tímhle přístupem k mazivu nijak osamocen.Naopak, třeba nedávno pár příspěvků zpátky v tomto vlákně nějaký nováček přes protest nafasoval 5w-30, které to bralo 2litry na 100...:-) Ale to není problém mechanika, telefonicky si tu volbu oleje u dodavatele přece ověřil. Co na tom, že zákazník chtěl něco jiného, třeba to, co tam doporučuje manuál , co plní normu..

Všechny zmíněné zadřené motory "AlfyGTV" i "Taty" byly na těhle olejích ne proto, že by to vysloveně chtěli jejich vlastníci, ale proto, že do nich tohle "moudro" hučeli "mistři motoráři". Že autor motorové zkoušky došel k jinému praktickému poznatku a proto doporučil to, co doporučil ? Nesmysl je to idi.ot který nerozumí svojí práci...
..a tak posloucháš ta nekonečná stále stejná "originální moudra" jak nalít do vany něco jiného-řidšího , to dílenské paušalizování o rychlém zaolejování jak z reklamy v telce , které dost často v případě „nízké viskozity u HC oleje“ v motoru Alfy už vysloveně zavádí do nesmyslu—viz právě třeba případy TS 2.0 16V nahoře.



pozn.
Nejsme shodou okolností ve vlákně věnovaném právě i tomuto motoru ? :-)
.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 25.11.2015, stř 00:09

....ja se priznam, necetl jsem to, jen tak rychle preleetl zacatek a vidim ze to bude nejakej "roman". Jestli ty Honzo nejsi nahodou pohadkovej dedecek...
Mohl by mi to nekdo srozumitelne prelozit do 2-3 vet ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 8.12.2015, úte 18:42

http://www.ravenololeje.sk/sk/Sport/Mot ... 0W-60.html
RAVENOL RSS RACING SPORT SYNTO 10W-60 je tiez pao
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Hostile
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11
Registrován: 4.9.2016, ned 07:20

Re: jaky olej

Příspěvek od Hostile » 4.9.2016, ned 15:48

zdarec,
dostal se mi do rukou motor TwinSpark 2.0 TS 114kw. má mít nalítáno podle budíků 220 tisíc km. poslední majitel prý do něj lil olej Fuchs 0W-20 . Motor bych potřeboval přehodit do jiného auta. Ptám se tedy jestli to mám dělat nebo ne? Jestli už nemůže být KO? Než jsem motor z auta vyndal tak jezdila opravdu dobře. Bez problému. Díky za odpovědi.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 5.9.2016, pon 08:28

bych rekl, ze toto tema je vcelku vycerpane azaz a kdo si neumi v tech 22ti jiz napsanych strankach najit odpoved, je bud blbec nebo provokater, kor kdyz zrovna sem napise svuj 1.prispevek :smt064
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Hostile
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11
Registrován: 4.9.2016, ned 07:20

Re: jaky olej

Příspěvek od Hostile » 5.9.2016, pon 09:13

jasně tak díky za radu. to že tam 0W-20 olej nepatří vím. Jde mě o to jestli to mám vůbec do toho auta ten motor dávat nebo ne? Za předpoklade že tam pak hned dám Seleniu 10W60 + třeba nějakej Bishop...

maros147

Příspěvky: 1
Registrován: 4.9.2016, ned 22:05

Re: jaky olej

Příspěvek od maros147 » 5.9.2016, pon 13:27

ja dávam seleniu 5w30 ako odporuca výrobca pre môj motor.

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: jaky olej

Příspěvek od pelo » 5.9.2016, pon 14:31

Hostile píše:zdarec,
dostal se mi do rukou motor TwinSpark 2.0 TS 114kw. má mít nalítáno podle budíků 220 tisíc km. poslední majitel prý do něj lil olej Fuchs 0W-20 . Motor bych potřeboval přehodit do jiného auta. Ptám se tedy jestli to mám dělat nebo ne? Jestli už nemůže být KO? Než jsem motor z auta vyndal tak jezdila opravdu dobře. Bez problému. Díky za odpovědi.
Do tvýho motoru nikdo z nás nevidí. Musíš otevřít spodek a skontrolovat v jakém stavu jsou ojniční ložiska a klika. Až pak si můžeš udělat představu o tom, v jakém stavu motor je. Pokud je motor načatý tak už to nezachrání sebelepší olej. Ale pořád je šance, že ho zachráníš v hodině dvanácté. Já třeba koupil 1.8ts do kterého sice poslední majitel lil selenii 20K a po dvou měsících a necelých 3000km se motor zadřel na klice. Motor olej nežral a jel krásně, nic nenasvědčovalo blížící se katastrofě. Kdybych neodkládal kontrolu ojničních ložisek na zimu, tak bych to možná zachytil těsně před smrtí...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Hostile
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11
Registrován: 4.9.2016, ned 07:20

Re: jaky olej

Příspěvek od Hostile » 6.9.2016, úte 06:33

Olejovou vanu mám v plánu sundávat kvůli vyčišitění a kontrole sacího koše. Tam ale nepoznám stav ložisek na klice ? nebo ano? Bych to přece musel komplet rozdělat? Co kdybych ještě sundal víko ventilů? tam by se dalo taky něco poznat? alfaromeo1

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: jaky olej

Příspěvek od pelo » 6.9.2016, úte 12:08

Myslíš, že pod víkem ventilů uvidíš stav ojničních šál?
Když bude vana sundaná, tak sundáš víka ojnic a skontroluješ stav ojničních šál. Žádná velká rozborka motoru se nekoná, písty zůstanou ve válcích, sundáš jen ty víka a vyjmeš šály. Je toho na internetu popsaného dost, jak na to a na co dát pozor, tak s tím nebudu zasírat téma o oleji. Co se víka ventilů týče, to dej dolů taky a uvidíš jestli nejsou sjeté vačky a aspoň můžeš to víko vyčistit a přetěsnit (pozor na to, že víko je v místě odvětrání jakoby dvojité, je tam nacvaknutá mezistěna s plochou komůrkou na odvětrání, to musíš vyšťourat a vyčistit).
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od roberto37 » 7.10.2016, pát 01:44

Honzo R, tady v tom vlákně tě jistě odchytnu. Mám dva dotazy na dvě auta.
1. 156 2,0 JTS
Zkusím být stručný. Takhle jednou jsem za krajně nepříznivých podmínek (chvátání do práce v 05:30, liják, práce na silnici a přesunutá značka, sundanej spodní dekl) bouchnul do vany a u šroubu prasknul vanu. dojel do práce a zase díky nepříznivým okolnostem (liják, dlažba na parkovišti s kostkami typu 3,14ča) nezjistil, že mi ta vana vytekla. A po 1km se mi na cestě zadřel, už nevím kterej, píst. Ale ve vaně spolu s Racingem byl i Bishop. Už podruhé. Jak se to mohlo proboha stát? To je sice sranda, ale na Bishopa už nevěřím. A teď k dotazu. Motor byl zgenerálkován díky transplantaci dílů z jiného motoru s propáleným pístem u Soběslava. Ta story s ním by stála za napsání nového vlákna. No, koupil šály. Prý předem. Klika byla transplantována z jiného motoru s tím, že ta měla být v pohodě. Nakonec prý ne. A pro jistotu jí PRÝ nechal přebrousit na 1. brus. Ale co pak ty předem koupené šály? No už toho nechám, ale ten příběh snad někdy napíšu. Jde mi o toto. Motor od opravy okolo 2000-2300otáček při plynulém přidávání evidentně sebou poškubával. Vyměnil jsem palivový filtr, vyčistil klapku, vzduchový filtr měl PRÝ měnit sám Michalec, ale pocit škubání mám pořád i když, když tomu LEHCE podkouřím, tak to není tak znát. Svíčky jsou cajk. novou náplň Racing jsem měnil po domluvených 2500, tedy spíš o něco dřív a....při výměne jsem zjistil, že spolu s olejem jsou ve vaně špony. Spíše šponky asi 3cm dlouhé o průměru 0,5-1mm. Jaký materiál nevím... Nalezl jsem jich asi 5, do barelu s vyjetým olejem se už dívat nebudu. Je to normální? A je normální, že 10000km nesmím auto točit nad 3500otáček? To už beztak nedodržuju, bo jakos dýzlem jezdím s dýzlem. 1. 1500km jsem to však striktně dodržoval a 1. 500km jsem najel po dálnici 90kou :???: Je pravda, že olej to nežere VŮBEC. Fakt ale je, že jsem se do režimu jízdy s ochlazováním dna pístu ještě nedostal. A není toto jen mýtus?

2.dotaz je tady http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=81&t=21107
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: jaky olej

Příspěvek od hno3 » 7.10.2016, pát 16:11

1) poškubávání může bejt cívka, kabel ke svíčce, ale taky nemusí. (u velmi silnejch aut s litrovým výkonem přes 100PS ... taky horší komprese - netěsný ventily..).. pokud to je jemný poškubávání šel bych po zapalování a kabeláži... (co říká diag?)

2) 3cm špona je špona jako kráva a buď to svědčí o tom že to bylo zfušovaný a někdo ten motor při skládání ani nevomyl, nebo se tem někde něco obrábí,ale to je blbost..to by bylo slyšet a motor by nejel..

3) záběh motoru absolutně nesmyslnej... složím, nechám v klidu bručet(pomalu jedu) než se naplněj a přestanou cvakat hydra (pokud motor má), až je olej zahřátej, tak tomu průběžně nakládám s vysokou zátěži s postupně zvyšujícím se limitem otáček, aby si sedly kruhy (pokud byly měněný a dělalo se minimálně stržení "skloviny".. na takovej záběh stačí 50km svižný jízdy... na šály, ložiska- ty snad ani není třeba zabíhat.. jen je třeba hlídat teplotu.. pokud je něco blbě projeví se to hned během těch 50km a dřív :)

4) režim s ochlazováním dna pístu = novej termín, neznám :) pokud vím ostřiky fungujou neustále, pokud je tlak vyšší než cca 1.5 bar(+/-) ... tj. za studena téměř vždy, za tepla od 1.5 bar...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 7.10.2016, pát 16:13

ta spona nebude skor zavit z vany? :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od roberto37 » 7.10.2016, pát 16:50

Sakra, jsem tu rozjel pěkný OT. Poprosím náčelníka aby to přesunul. nevím ale kam :-D
Danni v to doufám. Byl tam totiž na té vaně převrtanej závit na větší. Ale špony nebyly do kruhu, no s těmi 3 cm jsem to přepísk. byly tak 10-15mm a tenké jak jehla je možné že to mohlo být i po tom převrtání. Pak to ale muselo dělat nějaké hovado na nesundané vaně a druhé ještě vetší mi jí nevyčištěnou namontovat na opravený agregát. No nedivil bych se už ničemu
Hno3:
1) dělá to právě, i když teď už asi méně, než dříve právě jen mezi 2000-2500 ot.
2) velikost špon jsem přehnal
3) nejsi 1. kdo mi to tvrdí a taky se mi to nezdá. Ale toto snad psal můj bývalý mechanik http://auto.idnes.cz/zajizdeni-auta-012 ... omoto_fdv
4) No ono se to opravdu tvrdívá. Že ten píst je ostřikován a ochlazován při větších otáčkách a proto prý při razantní jízdě, anebo na dálnici za vyšších otáček se vypaluje olej a T.S. a JTS proto olej ztrácí.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18496
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 7.10.2016, pát 16:55

jo, viz tenhle článek a kapitola "4 motory"
http://www.alfisti.cz/web_alfisti/cms_i ... fo_257.pdf

tam to o tom ostřiku pístu píšou....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: jaky olej

Příspěvek od tuta146 » 8.10.2016, sob 00:10

Tohle vlákno by mělo být hned na homepage jako varování všem před blbými dotazy ohledně mazání. Prostě tam leju co je předepsáno, hlídám si intervaly a hladinu oleje, za studena to neprasím do otáček no a funguje to :) Nepotřebuji žádný Bishop nebo Horsta Fuchse, stačí Selénia 10-60 :wink:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: jaky olej

Příspěvek od hno3 » 8.10.2016, sob 07:37

kdo někdy viděl systém ostřiků pístů naživo a měl ho i v ruce, ví, že to prostě stříká furt, nad 1.5 bar (a pokud je kuličkovej netěsnej, je problém vůbec udržet i dobrej mazací tlak na volnoběh za tepla, prtože to prostě teče nezávisle na tlaku a proto se i TS (a jejich předchůdci lampredi DOHC) "tak často" zadíraj.. u 2l umocněno vyvažovacími hřídeli a prostředním ložiskem, kde je další místo, kde se ztrácí tlak....)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 8.10.2016, sob 09:57

jestli neni pak lepsi vstriky eliminovat, ono to ty pisty zas tak moc "chladit" nebude. Drive se to vubec nepouzivalo, i u turbomotorech, a nebyl zadny problem. Napr. stare Busso to nikdy nemelo a vydrzel i zavodni rezim. Teprve 2,5ka v 155ce byla prvni, kde se vstriky daly i u Bussa. A dokonce i velky olejovy chladic + rychleji tocici se olejova pumpa.
Pokud ma nekdo strach, dal bych na TS16 externi olejovy chladic s thermostatem, to musi stacit....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: jaky olej

Příspěvek od hno3 » 8.10.2016, sob 11:05

jednou jsme četl článek na téma praktickej přínos ostřiků - výsledek ano i ne... nárust, či propad výkonu se nekonal, zamýšlená větší odolnost vůči detonacím (vlivem chlazení pístů) se taky neprojevila..

osobně mám třeba motor do TIPA 16v, kterej je z fabriky měl, a já je zrušil ( vč. vyvažovaček) za účelem lepšího zásobení hlavních a ojničních ložisek olejem s tím že nepozoruju žádnej negativní vliv... (u původního motoru mi vylítla ojnice na 4 válci při ohřátí oleje na 130° a ztrátě mazacího tlaku díky tekoucím ostřiků..)

myšlenka ostřiků je dobrá, jen provedení,že jsou napíchlý na hlavní mazací galerii (u motoru Cosworth YB v sieře, či escortu je dokonce tykadlo přímo na čerpadle a přímo z něj jdou trubky pod písty - geniální jak zabít motor...) je poněkud špatná.. protže pokud s eostřik posere, odsere to nejvzdálenější válec (4)

pak ale existujou motory FIRE (případně starý lampredi DOHC v některých lanciíh), kde je ostřik umístěn v domku hlavního ložiska a olej je brán vlastně kanálkem v šále... takže nedochází ke ztrátám tlaku předtím než se olej dostane k ložiskům a to co stříká na písty je vlastně "odpad" z hlavních ložisek....
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti