Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 24.6.2019, pon 14:10

No asi si jdu pověsit smyčku, protože po složení a projetí se zjistilo že nepálí zase třetí válec. Takže se změřila komprese a co se nezjistilo, na třetím zase není žádná komprese. Takže teď babo raď co s tím. prasklá hlava, blok nebo je tam černá díra do které to všechno mizí ?

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 24.6.2019, pon 16:35

Motorář který mi to dělal všechno důkladně prohlédl když se dělal motor, ventily těsní, hlava i blok sice nebyly tlakovány ale při takovém úniku by to muselo být vidět i očima taková prasklina (aspoň nějaký tlak by tam byl). Jdou prohodit vačky že by se dali blbě a nedovíral se ventil ? Nebo může mít na otevírání/dovírání ventilu vliv špatná pružina i když to motorář prolejval a žádný ventil nepropouštěl, nebo ohoblovaný palec na vačce ? Tam už to prostě nemá kam zdrhat.

REP
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 19.1.2014, ned 17:45

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od REP » 24.6.2019, pon 17:54

Je tam ohoblovaný palec na vačce? :shock:
Proč ten motorář ten válec nenafoukne vzduchem? Pokud je tam taková netěsnost, musí se to projevit..
156 TS
33 1.7IE

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 24.6.2019, pon 18:05

Ohoblovaného palce by si doufám všiml. To nafouknutí zkusíme ale k čemu nám bude když víme že tam není komprese ? Zajímalo by mě jestli jdou prohodit vačky mezi sebou a pak by to prostě na jednom válci nestíhalo zavírat ventil ale dokázalo by to jezdit, mám totiž pocit že když jsem to rozebíral po původní opravě tak jsem měl nespecifikovanou černou tekutinu pouze v sání na třetím válci a po troškách na vedlejších, první byl suchý. Že by firma co dělala hlavu prohodila vačky ? Protože tam není absolutně žádná komprese, kdyby byla někde prasklina tak tam aspoň trochu bude. Nebo lze nastavit rozvody blbě pomocí přípravku tak aby to jezdilo, jen to nezavíralo válec včas ?

REP
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 19.1.2014, ned 17:45

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od REP » 24.6.2019, pon 18:13

Napiš jednotlivé komprese válců, které to teď má. Vačky kvůli variátoru prohodit určitě nejdou. Jaký byl teda důvod, proč to nemělo komprese předtím? Co se zjistilo? Přijde mi, že to jen rozdělal a zase složil, ale nic se neopravovalo?!
156 TS
33 1.7IE

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 24.6.2019, pon 19:37

Ctyri valce maji kompresi jako novy motor kolem 14, treti je uplne bez komprese. Ja mam 77kw, tam variator neni, takze co kdyz prohodit jdou. Nezjistila se zadna velka zavada, zapastovali se poradne ventily ktere byly spatne od predchozi firmy, vymenily se sali, vymenily se krouzky a vyhonovali valce, dale se zbrousila hlava i blok a davalo se nove tesneni pod palici. Takze jsou bud prohozene vacky nebo jsou blbe nastavene rozvody jestli jdou blbe nastavit. Protoze takova ztrata komprese by znamenala obri diru nekde na bloku nebo hlave. Kdyz jsem motor rozdelaval po prvni oprave po potkani tak jsem na tretim valci nasel v sani cernou tekutinu, myslel jsem si ze to je olej ktery to hazi do sani protoze to tlakuje, ale jestli jdou prohodit vacky tak se blbe zavira saci ventil na tretim valci a benzin nebo olej ktery jsme nalili do valce pro test komprese mi to vyhazuje do sani.

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Jakub_mt » 24.6.2019, pon 20:35

Nemal by to riešiť motorár, ktorý motor robil?
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

REP
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 19.1.2014, ned 17:45

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od REP » 24.6.2019, pon 20:36

V tvé teorii s prohozením vaček bys ale neměl kompresi i v ostatních válcích. Stejně tak s rozvodama.
To, že se nic nezjistilo je velká chyba!
Zkusil bych sundat sání a výfuk, natočit třetí válec aby měl zavřené ventily a fouknout do něj vzduch. Pokud bude utíkat přes ventily, jde zjistit na které straně.
156 TS
33 1.7IE

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 24.6.2019, pon 20:55

Netusim jak to u twinsparku funguje, je mi jasne ze by blbli i ostatni valce ale mel jsem nadeji ze to je tak sestrojene aby to poukazovalo na prohozene vacky. Motorar tvrdi ze po mechanicke strance je vse v poradku, jedine ze by byl praskli blok nebo hlava kdyz se to netlakovalo, tam je jinak vsechno v poradku a nema to kudy zdrhat, jedine jesti pruzina nedovira ventil jinak nevim, motorar vsechno zkontroloval a prosel, jediny co se nedelalo tak tlaky tak nevim. Problem je ze to nema jak resit kdyz je ode me 60 kilometru a motor z auta tahat uz nehodlam protoze na tom bylo vyhozeno uz dost penez a casu. Zitra vyzkousime nekolik veci a uvidi se, natlakujeme to vzduchem.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Petr147 » 24.6.2019, pon 21:09

Když koukám na cenu tlakové zkoušky ( např. http://www.autopejsek.cz/orientacni-cenik/ ), tak vracet to tam bez ní bylo dobré bláznovství

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 24.6.2019, pon 21:31

Však jsem taky psal že jsem to nechal na motoráři ať zhodnotí jestli je zkouška nutná, protože takový únik by jsi viděl. Ale jestli tam je prasklina kterou najdeš jenom při tlakové zkoušce tak mi neříkej že tam nebude žádná komprese.

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 25.6.2019, úte 07:46

Tk motorar tvrdi ze to tlakoval u sebe ze to nikam nedava, takze jsme se nejspis blbe pochopili. Takze nemam tucha kam to mizi, zavzdusnene hydrostely, unavene pruziny na ventilech ktere se asi jako jedine nemenili v motoru a nestihaji dovirat na tretim ?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Dallen » 25.6.2019, úte 22:08

Já bych začal kontrolou rozvodu. Už si to přesně nepamatuji. Ale jednou se mi podařilo složit rozvody práce tak, že jeden válec byl bez komprese.

Do potkani to neslo. Chyba byla na špatně nasazeném aretačním přípravku
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 26.6.2019, stř 15:54

Jako celou dobu jsem byl v domneni ze ty rozvody jdou nastavit jedinym zpusobem, jestli to celou dobu nastavoval muj mechos spatne tak ho asi prelomim vejpul. Nastavoval jsi to dallene taky na twinsparku ? Nekde jsem na videu videl ze pripravky musi sedet presne bez jakekoli vule, ale mechos tvrdi ze na jednom pripravku je lehka vule aby se dal stelovat remen.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Dallen » 26.6.2019, stř 17:01

Dělal jsem to rozvody na TS asi 30x

Jednou se mi opravdu stalo co popisujes nejsem si jist zdá ta komprese nebyl na třetím válci a nebo na jiném a nebo dokonce zda jich nebylo bez komprese vice

Skládal jsem to večer a nějak špatne prohodil ty aretační domky. Buď sací za výfukový a nebo z prvního válce za třetí.

Vždy jsem si rukou ještě bez svíček motor protočil zda není kolize. A nebyla. Pak jsem to slozil a při startu se motor točil jak raketa :)

Za kontrolu to stojí. Malá vůle ničemu nevadí. Jinak n jnejednoduší je sundat víko a pomalu točit motorem. Tam hned poznáš zda to není jen špatně načasovanému
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 26.6.2019, stř 17:31

Muzes mi dyztak napsat postup jak presne nastavit rozvody na TS 1.6 77kw ? Abych si overil jestli muj mechanik neni matlak a ja tu resim poskozeny motor.

Zajimave je ze motor krici chybu motoru a pipa jenom nejakou nepravidelnou dobu a chvilema to nepravidelne tu chybu nepise. Volnobeh jednou spadne k 600 a pak se drzi normalne.

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 12.9.2019, čtv 09:59

Takže celá věc se posunula tak že jsem s motorem na tři válce najel kolem 400km aby se daná závada objevila když nikde nebyla k dohledání. Sundala se hlava, prolili se jen výfukové ventily na třetím válci a co by člověk nečekal, tečou výfukové ventily a jsou podpálené. Důležité je že víme kde je chyba, špatné je že nás nenapadá jak je možné že po udělání motoru to pán prolejval a ventily těsnily a jak si může firma co dělala hlavu napoprvé dovolit mi vrátit neopravenou hlavu, ale v motoru to netěsní od nastartování a po ujetí zmíněných kilometrů ty ventily tečou. Ventil má správné rozměry podle specifikace, ohnutý viditelně nebyl, jediné co tak jeden z těch dvou na třetím válci byl zatlučený dovnitř, kdy ostatní mají malý rantl vůči hlavě, ale ten jeden je rovně s hlavou. Můžou to dělat špatné pružiny, nebo ta firma co dělala hlavu prvotně dojebala sedla nebo něco podobného ? Napadá někoho důvod proč se to projevilo až od najetí kilometrů ? Přikládám fotku kde je vidět jak benzín pod tlakem opískoval karbon v komůrce za ventilem a vypláchnutý válec.
Přílohy
IMG_3061[1].JPG
IMG_3066[1].JPG
Naposledy upravil(a) Kryengine dne 14.9.2019, sob 09:03, celkem upraveno 1 x.

razorcz91
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 534
Registrován: 30.5.2013, čtv 17:31
Bydliště: Znojmo

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od razorcz91 » 14.9.2019, sob 08:04

To proste nechces aby se ti tohle stalo, kdyz slozis zgeneralkovanej motor. Dulezity je, ze jste na to prisli
😉
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Hampice » 18.9.2019, stř 12:49

No imho ty podpaleny ventily jsou důsledek té tvé 400km jizdy na tři válce. Ale není mi jasný, jak můžou být podpaleny ventily ns válci, kterej nepálí.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 19.9.2019, čtv 08:04

To mi je jasny ze to je z toho duvodu, jenze bez toho bych nenasel kde to zdrha, protoze to nikde neslo najit. Ten valec je bez komprese takze to stihne zapalit zbytek smesi az kdyz je vsechna pryc, proto ty ventily. Ja potrebuju najit duvod proc ty ventily netesni i kdyz se delali a prolejvali na tesnost a tesnili na lavici ale v motoru ne.

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od pelo » 19.9.2019, čtv 08:18

Hydrostel? Na lavici byly nasazeny jenom ventily s pruzinama ale uz ne hydrostely a vacka...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od hno3 » 19.9.2019, čtv 14:03

vytáhnout píst ven.. tipuju při zpětné montáži ruplý pístní kroužky...

hydroštel by musel bejt jooo nafouklej, aby to nechalo ventily pootevřený, hlavně by se to neprojevilo při měření komprese, kdy nejsou hydra tolik natlakovaný...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

REP
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 19.1.2014, ned 17:45

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od REP » 19.9.2019, čtv 21:16

Kryengine píše: 19.9.2019, čtv 08:04 bez toho bych nenasel kde to zdrha, protoze to nikde neslo najit
Kdyby jsi udělal ten test těsnosti se vzduchem, který jsem ti radil, tak jsi s tím nemusel jezdit a hlavně bys věděl jistě, kde byla chyba.
156 TS
33 1.7IE

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 20.9.2019, pát 08:12

Hydrostely nas taky napadli, byly vsechny davany novy takze jedine ze by byl nejaky vadny uz z vyroby ale pan si je neznacil kdyz delal cely motor takze jsou prehazene, tudiz jimy to byt nemuze. Pak me napadla pruzina ale ta by musela byt evidentne zdeformovana nebo by chybel zavit. Netlakovalo by to do oleje a nezralo to olej kdyby ruply pistni krouzky pri te montazi ? Nicmene treti valec nemel kompresi uz pred generalkou kdy hlavu delala jina firma po potkani.

Kryengine

Příspěvky: 35
Registrován: 27.1.2016, stř 16:51
Bydliště: Hlinsko

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků

Příspěvek od Kryengine » 7.10.2019, pon 11:50

Ahoj, potreboval bych kdyby mo nekdo zmeril nebo kdyby nekdo vedel jak vysoko maji byt ventily abych si overil ze nejsou zatlucene.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti