Spotřeba oleje a kouřivost
Re: Spotřeba oleje 1,6 77 kW
takže 4l na "předepsaný" interval? to by pak člověk přijel na výměnu s půl litrem oleje
Re: Spotřeba oleje 1,6 77 kW
Myslíte, že by jinej olej než Selenia auto papalo jinak? Třeba je ten olej tak dělanej (nebo spíš motor TS) že mizí. Měl jsem před Alfou Megana a ten nežral ani kapku oleje ať jsem nalil, co jsem nalil (pouze značkový olej) a styl jízdy mám skoro stejnej. Mě to bere kolem 0,2l na 1.000, -Km. Možná míň, nevim.
Flatland forewer
Re: Spotřeba oleje 1,6 77 kW
myslím že o experimentování s olejema už je tady toho napsáno dost, v jiných vláknech.... Jestli chceš tu spotřebu snížit, tak by snad pomohlo přejít na Selenia Racing, která by měla vydržet víc (opět viz tlachání o olejích....).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba oleje 1,6 77 kW
vy benzinaci to mate celkom dobre zariadene, netreba chodit na pravidelne vymeny, staci dolievat
147 1.9 JTD 85kW
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
dolívat a občas i vyměnit filtr..
koukám na ty spotřeby... mi jinak 1mm na rysce co 1oookm a omezovač otáček má co dělat i po městě na křižovatkách, no, přesněji párkrát ho každý den otestuju jestli funguje jak má...
liju tam Selenia 20K Alfa Romeo 10W/40 studené netočím do otáček,.. na minulém oilu jsem nalítal něco kolem 20oookm.. nebo něco přes??? už nevím
koukám na ty spotřeby... mi jinak 1mm na rysce co 1oookm a omezovač otáček má co dělat i po městě na křižovatkách, no, přesněji párkrát ho každý den otestuju jestli funguje jak má...
liju tam Selenia 20K Alfa Romeo 10W/40 studené netočím do otáček,.. na minulém oilu jsem nalítal něco kolem 20oookm.. nebo něco přes??? už nevím
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Ja dávam Selenia 20K alfa romeo 10W-40 a počas celého intervalu som dolial 2dcl oleja, aj to len po tom čo som menil variátor. A mám 1,8 TS 106KW
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
zde řeším spotřebu oleje na svým 1.8 16V ze stila (což je krom hlavy naprosto stejnej motor jako TS)
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... 170&page=2
a zde mam nějaký fotky (z telefonu):
http://hno3.rajce.idnes.cz/stilo_motor#
http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... 170&page=2
a zde mam nějaký fotky (z telefonu):
http://hno3.rajce.idnes.cz/stilo_motor#
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje 1,6 77 kW
Kolik dolíváš ty? Mě vůbec nepřekvapuje když mi Alfa schramstne 0,5l na 1000kmPetr147 píše:takže 4l na "předepsaný" interval? to by pak člověk přijel na výměnu s půl litrem oleje
a leju Racing. Na druhou stranu dle Kůrkyna je motor v dobré kondici.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Do našeho 2.0 TS, který je asi 5000 km po výbrusu a jezdí převážně po dálnici, padlo zatím asi 1,5-2 litry 10W 60. Motor má při 90% jízd provozní teplotu. Vinou je i styl jízdy, s vyššími otáčkami spotřeba oleje roste.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
roubrt37: když já nevím, kolik sežral motor a kolik vyteklo na zem... co jsem zjistil docela masivní únik z těsnění pod výměníkem, tak kontroluju před každou cestou... za 13tis km, co se je tam olej, tak jsem dolil přesně 2.5l... 1.5l mi zůstalo z výměny a litr jsem ted kupoval, protoze to začalo fest téct...
když s tím jezdím po Praze, max 3 tis, tak olej prakticky nežere, ucucne si na dálnici, kdy se musí hodně točit
v autě je celou dobu 10W-40... nové těsnění mám doma, zkusím tam dát 10W-60, která už leží na poště a uvidím
nedávno jsem mluvil s jedním majitelem 2.0JTS a ten dolil 3 litry za 8tis km
když s tím jezdím po Praze, max 3 tis, tak olej prakticky nežere, ucucne si na dálnici, kdy se musí hodně točit
v autě je celou dobu 10W-40... nové těsnění mám doma, zkusím tam dát 10W-60, která už leží na poště a uvidím
nedávno jsem mluvil s jedním majitelem 2.0JTS a ten dolil 3 litry za 8tis km
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
co jsem měl 1.8 16V tak v zimě jsem do výměny nedolíval protože se jezdilo do 3000 otáček, v létě motor každej den dostal do omezovače a dolejvalo se cca litr do výměny, auto studený nedostávalo. ježděno 10w-60 racing i 10w-40 20k kterej motor překvapivě bral víc a teď si vyberte
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Zdravím pánové, alfa 145 1.4ts , udělaná hlava (ventily ,gufera ,srovnáno, vodítka prý v pořádku), vyměněné kroužky . Při běžné klidné jízdě je vše v pohodě , ale jak se začně vytáčet kolem 4tis a výš , okamžitě začně žrát olej , kouř z výfuku a dokáže sežrat 2l/1000km . při tom kouření začíná i trochu ztrácet výkon takže ho tam půjde asi opravdu dost. Napadlo mě jestli nemůže utíkat olej při sepnutém variátoru.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
nové přesné kroužky do vyběhaného šišatého válce...
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Už se to tady psalo--porovnáváte motory s lehce sportovní charakteristikou, kterejm se šlape na krk /TS/ s běžnou produkcí, postavenou jen a pouze na ekonomii provozu..
Neumím si představit, že by plně naložená Frontera byla provozovatelná při 2tunách
a gumách 265/70/16 na motoru 2.0 TS.. ten motor by se rozjížděl na otáčkách přes 6tis a časem vyskočil z kasle..
A na motoru 2.2 GM to jde /v podstatě motor z Vectry../ no protože to má dýlku válců jak diesel a naprosto jinak pojatou hlavu a nastavený vačky a klidně jde jet 2tis otáček na LPG..-ale taky zapomente na horní otáčkové pole , tam se ten GM motor logicky ukrutně trápí..Tohle zatížení od TS s jeho křivkama výkonu a kroutáku nejde očekávat..
každej motor je pečlivě zvolenej kompromis , kterej vychází z očekávaný strategie provozu.., pokud teda nemá 6litrů a krouták nad 500..tam už je jedno úplně všechno
a v osobáku taková mrcha ani neví, že se to rozjelo., viz ameriky.:-)
TS má ostřik pístů, což se pod zátěží, a na TS motoru ještě nepochopitelně bez pořádnýho chladiče oleje-- začne dramaticky projevovat ..dodatečné chlazení pístů olejem je výborná věc, kterou používají sportovní konstrukce, ale ten odpařenej olej odsáváním skříně jde do válců a --spálí se.. něco za něco..
Proto ho TS žere pod palbou..
Pokud pojedete jak s Feldou 2-3 tis a teplota na oleji bude rozumě do 100, olej nebude výrazně žrát ani TS se slušnejma funkčníma kroužkama...
Toom AS:
A ještě jedna podstatná otázka.. NA JAKEJ OLEJ JEZDíS
to tam máš 10W-60racing?-to by bylo už fakt divný .. pokud jezdíš na nějakou NN srač.u 90Kč/litr, tak už se možná skoro připaluje v horních otáčkách ve válcích..HC oleje z TEsca nejsou na takovejhle provoz, a pokud bys tam ještě pro "jistotu! šoupnul nedej bože 5W-40, tak to bych se tomu vůbec nedivil.. ,a spíš bych počítal motohodiny do zadření.
SVIZNEJ PROVOZ V ALFE POTREBUJE ESTER-PAO OLEJ , TEDY bAZE tř. 4 a 5
a na zátěž 10W-60 kvůli OPRAVDU VYSOK0 TEPLOTE NA OLEJI..uživatelé TS tohle pochopí
jedině když si přidělají budík tlaku mazání a TEPLOTY OLEJE.. ono vidět 130 a víc stC na oleji na okresce po pár stovkách metrů sprintu lecos ozřejmí..HC -olej 5W-40z Tesca tohle nevydrží, degraduje při naprosté ztrátě mazivosti a NAPALUJE SE VE VaLCICH..
.AGIP racing10W-60 /esterPAO / se dá sehnat i za 240Kč/litr...
Neumím si představit, že by plně naložená Frontera byla provozovatelná při 2tunách
a gumách 265/70/16 na motoru 2.0 TS.. ten motor by se rozjížděl na otáčkách přes 6tis a časem vyskočil z kasle..
A na motoru 2.2 GM to jde /v podstatě motor z Vectry../ no protože to má dýlku válců jak diesel a naprosto jinak pojatou hlavu a nastavený vačky a klidně jde jet 2tis otáček na LPG..-ale taky zapomente na horní otáčkové pole , tam se ten GM motor logicky ukrutně trápí..Tohle zatížení od TS s jeho křivkama výkonu a kroutáku nejde očekávat..
každej motor je pečlivě zvolenej kompromis , kterej vychází z očekávaný strategie provozu.., pokud teda nemá 6litrů a krouták nad 500..tam už je jedno úplně všechno
a v osobáku taková mrcha ani neví, že se to rozjelo., viz ameriky.:-)
TS má ostřik pístů, což se pod zátěží, a na TS motoru ještě nepochopitelně bez pořádnýho chladiče oleje-- začne dramaticky projevovat ..dodatečné chlazení pístů olejem je výborná věc, kterou používají sportovní konstrukce, ale ten odpařenej olej odsáváním skříně jde do válců a --spálí se.. něco za něco..
Proto ho TS žere pod palbou..
Pokud pojedete jak s Feldou 2-3 tis a teplota na oleji bude rozumě do 100, olej nebude výrazně žrát ani TS se slušnejma funkčníma kroužkama...
Toom AS:
A ještě jedna podstatná otázka.. NA JAKEJ OLEJ JEZDíS
to tam máš 10W-60racing?-to by bylo už fakt divný .. pokud jezdíš na nějakou NN srač.u 90Kč/litr, tak už se možná skoro připaluje v horních otáčkách ve válcích..HC oleje z TEsca nejsou na takovejhle provoz, a pokud bys tam ještě pro "jistotu! šoupnul nedej bože 5W-40, tak to bych se tomu vůbec nedivil.. ,a spíš bych počítal motohodiny do zadření.
SVIZNEJ PROVOZ V ALFE POTREBUJE ESTER-PAO OLEJ , TEDY bAZE tř. 4 a 5
a na zátěž 10W-60 kvůli OPRAVDU VYSOK0 TEPLOTE NA OLEJI..uživatelé TS tohle pochopí
jedině když si přidělají budík tlaku mazání a TEPLOTY OLEJE.. ono vidět 130 a víc stC na oleji na okresce po pár stovkách metrů sprintu lecos ozřejmí..HC -olej 5W-40z Tesca tohle nevydrží, degraduje při naprosté ztrátě mazivosti a NAPALUJE SE VE VaLCICH..
.AGIP racing10W-60 /esterPAO / se dá sehnat i za 240Kč/litr...
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Jenze pred krouzkama a po krouzkach vse stejne. Kdyz jsem po 1 cm hloubky meril sparu krouzku byla po celym valci stejna.Kůrkyn píše:nové přesné kroužky do vyběhaného šišatého válce...
honzaR : olej 10w40 shell.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
JAKY MAS konkrétní OLEJ.je opravdu důležitý..prostě proč tam nenaleješ AGIP SINT 2000, po 150Kč/litr kdyř toho vezmeš 30 litrů, . :-) reálně.je Shell 10W-40 prostě HC olej, možná šlichta minerálu a HC a vysokou teplotu provozu v TS
NESNESE.. .
Bože... dej tomu napít poctivý synthetiky.. třída bází 4 a 5
SELENIA racing 10W-60
AGIP racing 10W-60
Selenia 20k 10W-40
Agip sint 2000 10W-40
Ty 10W-40 maj s tím Shellem společnou akorát viskozitní třídu, protože SElenia 10W-40
je aditivovaná na vysoký ředění benálem, snáší přehřívání a o 10W-60 racing ester ani nemluvím..
Pokud to hulí za citelný ztráty výkonu ve vysokých otáčkách,možná máš z toho fritézu a ten přehřátý olej ztrácí rozumnou mazivost..
NESNESE.. .
Bože... dej tomu napít poctivý synthetiky.. třída bází 4 a 5
SELENIA racing 10W-60
AGIP racing 10W-60
Selenia 20k 10W-40
Agip sint 2000 10W-40
Ty 10W-40 maj s tím Shellem společnou akorát viskozitní třídu, protože SElenia 10W-40
je aditivovaná na vysoký ředění benálem, snáší přehřívání a o 10W-60 racing ester ani nemluvím..
Pokud to hulí za citelný ztráty výkonu ve vysokých otáčkách,možná máš z toho fritézu a ten přehřátý olej ztrácí rozumnou mazivost..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.10.2011, pon 10:19, celkem upraveno 2 x.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Takováhle hrůza ale neočurá měření tlaků ve válcích..kolik může takovejhle válec dávat..
Toom AS-měřil jsi /když jsi překroužkovával/ tlaky jednotlivejch válců?
Toom AS-měřil jsi /když jsi překroužkovával/ tlaky jednotlivejch válců?
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Můžou to být kroužky a nemusí... Už nemám fotky motoru svojí ex 1,4TS, dělala mi to samé. Pošli fotku motoru od blatníku před spolujezdcem, hlavně stranu za deklem motoru směrem k čelnímu sklu, řeknu ti která součástka mi to dělala (už si nepamatuju jak se jmenuje).TooM-As píše:Jenze pred krouzkama a po krouzkach vse stejne. Kdyz jsem po 1 cm hloubky meril sparu krouzku byla po celym valci stejna.Kůrkyn píše:nové přesné kroužky do vyběhaného šišatého válce...
honzaR : olej 10w40 shell.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
to TooM-Asi, kolik má ten motor nalítané?
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
honzaR: tlaky jsem nechal změřit dnes , 14 barů +/- 0,5b na každém válci , možná až zbytečně moc.
tuta146: pokud myslíš elektroventil variátoru tak na ten mám podezření taky . foto jsem dal zatím jen z netu , za hoďku to blejsknu foťákem.
juraz3nca: problém je že podle tacho 130tis, ale podle diag. 280tis .
tuta146: pokud myslíš elektroventil variátoru tak na ten mám podezření taky . foto jsem dal zatím jen z netu , za hoďku to blejsknu foťákem.
juraz3nca: problém je že podle tacho 130tis, ale podle diag. 280tis .
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Elektroventil ovládá přehození variátoru= vačka jede jako bez něj, čili nebude plnit úlohu variabilního časování= ztráta výkonu v určitých otáčkách je logická, ale dramaticky hulit by to zase nemělo..
jasně že nahoře už se tomu nebude úplně chtít a je to jakoby dost tupý..a bez šmrncu..
..hulení oleje je dost charakteristický, stačí to zaparkovaný sešlápnout..tenhle smrad
vydřenýho motoru prostě nefungující variátor nevyrobí..pokud je to smrad blbě spálenýho benzínu, tak je to jasný..a variátor je podezřelej, k tomu by mohl mít dost mizernej zvuk
diesel příklepu..Ale není to důvod pro masivní spotřebu oleje..
To bych řešil dost akutně, zvlášt pokud spálenej olej cítíš při sešlápnutí z vejfuku..
Jednou si mechanik nevzal brejle a blbě u filtru namáčknul ženě o-kroužek, kterej cestou vystřelil...olej na nule, na pumpě měli jen Agip F1 15W-40--hodně blbá volba do 1.9TD-
šoupla to tam,ujela na tom asi 150 kiláků..
Nepřej si vidět ten oblak bílýho kouře ...doslova se olej odpařoval..a napaloval..a byl to na neutrál pohled jak na dvoutaktovej generátor...
Pak jsem ten motor musel bezprostředně 2xpropláchnout a odkalit...samotná jedna výměna nestačila..Ale to byl extrém , to bilo do očí..
jasně že nahoře už se tomu nebude úplně chtít a je to jakoby dost tupý..a bez šmrncu..
..hulení oleje je dost charakteristický, stačí to zaparkovaný sešlápnout..tenhle smrad
vydřenýho motoru prostě nefungující variátor nevyrobí..pokud je to smrad blbě spálenýho benzínu, tak je to jasný..a variátor je podezřelej, k tomu by mohl mít dost mizernej zvuk
diesel příklepu..Ale není to důvod pro masivní spotřebu oleje..
To bych řešil dost akutně, zvlášt pokud spálenej olej cítíš při sešlápnutí z vejfuku..
Jednou si mechanik nevzal brejle a blbě u filtru namáčknul ženě o-kroužek, kterej cestou vystřelil...olej na nule, na pumpě měli jen Agip F1 15W-40--hodně blbá volba do 1.9TD-
šoupla to tam,ujela na tom asi 150 kiláků..
Nepřej si vidět ten oblak bílýho kouře ...doslova se olej odpařoval..a napaloval..a byl to na neutrál pohled jak na dvoutaktovej generátor...
Pak jsem ten motor musel bezprostředně 2xpropláchnout a odkalit...samotná jedna výměna nestačila..Ale to byl extrém , to bilo do očí..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Vyfoť směrem od uložení tlumiče tuhle část
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
tuta146: tady jsem něco nafotil ..
HonzaR: nejde o to že nečasuje , jde o to že ventil je v sání , a k němu vede tlakovej olej ,a jestli tam bude něco špatně může při otevření ventilu jít olej do sání .
HonzaR: nejde o to že nečasuje , jde o to že ventil je v sání , a k němu vede tlakovej olej ,a jestli tam bude něco špatně může při otevření ventilu jít olej do sání .
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tenhle zmetek to byl... Zkus ho odpojit. Mě se po odpojení snížila spotřeba oleje tak o polovinu a po výměně to bylo v pohodě.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů