Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Petr147 » 15.7.2011, pát 13:15

sportovní sání? ten molitan, co tu pár jedinců vehementně hájí? no jasně, prach ti mohl poškodit tu váhu, zas... klapku...

jirka.dostal88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27
Registrován: 7.4.2011, čtv 08:22

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od jirka.dostal88 » 15.7.2011, pát 17:09

No on to není ten molitanovej,je to nějakej lepší,ale stejně,vykopnu ho a jdu to zkusit vyčistit.Doufám,že mi to nezničilo tu novou váhu,to bych se po...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Petr147 » 15.7.2011, pát 17:56

KN a spol. bych tak nějak i věřil, ale zas vložce do filtrboxu, moc nevěřím hříbkům, tam musíš mít jistotu, že je to 100% dobře utěsněno... absolutně nevěřím tuzing molitanům z Aukra a podobně... ale zas se najde spousta obhajovatelů...

svíčky jsou jaké značky? kabely? cukání mi dělala cívka... měl jsi to na diagnostice?

pepe916
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6
Registrován: 13.7.2011, stř 12:50
Bydliště: Bratislava

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od pepe916 » 16.7.2011, sob 16:28

Zdravim,
som tu opat s tou klapkou...nezda sa vam otvorena moc? Niekto s tym dorazom hybal,mam vyssie volnobezne otacky a celkovo nejako netaha...Najvacsia sirka medzery medzi klapkou a telom je 0,62mm.
Obrázek

vopred vdaka :diky

psygma
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 249
Registrován: 25.9.2010, sob 23:10
Bydliště: Cheb

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od psygma » 16.7.2011, sob 21:01

jj takhle sem jí měl pootevřenou taky, otáčky pořád lítaly vysoko, tak jí v servisu vyměnili za starší funkční a je klid.Ale zkus nejdřív poštelovat ten doraz.
AR 156 2.4Jtdm, 2004

všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...

pepe916
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6
Registrován: 13.7.2011, stř 12:50
Bydliště: Bratislava

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od pepe916 » 18.7.2011, pon 22:02

...takže klapku som privrel na hodnotu "takmer zavretá". Nasledoval reset klapky a vymazanie autoadaptačných dát. Nastal okamih "O" a dopadlo to takto:
-štart bez problémov na prvý pokus (predtým aspoň 2× zdochla)
-dá sa rozbiehať s úplne jemným plynom
-žiaden klokaní benzín
-voľnobežné otáčky sa držia na 800+- aj pri zapnutí klímy a všetkých svetiel.
-už sa dá aj predbiehať
-zatiaľ mám pocit, že pri plnom plyne má slabší ťah, ako keď mierne plyn uvoľním. Vtedy akoby mierne poskočila. Možno by bolo treba prefúknuť trubky, ale začalo liať...
Výsledok je taký, že so stavom predtým sa to nedá porovnať :-D

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Jans » 20.7.2011, stř 19:09

moze mi niekto vyfotit tesnenie http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
Cislo 2. Nema tam zvlast tesnenie, len to co je pevne na skrtiacej klapke. Pripadne kde by som ho kupil. Auto kelly ani art to nemaju. D
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Kůrkyn » 20.7.2011, stř 23:54

to bude asi jen o kroužek koupíš podle průměru a tloušťky někde v ložiskách za pět korun. nebo origo ve fiatu.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Dallen » 14.10.2011, pát 21:13

Dneska jsem čistil klapku.Po našroubování to mělo hodně vysoké otáčky, takže jsem jí znovu rozebral, a seřídil tak ať je klapka skoro uškrcená.
Dal jsem jí zpátky nechtělo chytit, poté chytlo po čase chcíplo (vypnul sitič?) poté jsem zase přidal doraz a už to chytlo a opět mělo vysoké otáčky, to je problém seřízení.
Ale zajímalo by mě jak poznat, že správně funguje krokovací motorek? Myslel jsem, že ten motorek tam je pro měření otevření klapky. Jak to tedy je?

Díky moc
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Kůrkyn » 15.10.2011, sob 06:07

Klapka je ovládná lankem?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Dallen » 15.10.2011, sob 12:55

ANo, ale z druhé strany je motorek, moc nevím k čemu tam je. Předpokládal bych, že tam je přes potenciometr na snímání natočení škritící klapky. Nějak bych rád ověřil jestli dobře funguje. než ho hned měnil
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Kůrkyn » 15.10.2011, sob 23:23

Takže jsi to lehce dodrbal, protože ten šroub není na nastavování volnoběhu, ael je nastavený napevno z továrny a dělá doraz pro klapku. Motorek je to, co nastavuje volnoběh. Jestli jsou vysoké otáčky tak je chyba jinde. Bude potřeba přes diagnostiku znovu nakalibrovat potenciometr škrtící klapky tedy nulu k nule a pak se může pokračovat v hledání závady.

paffen

Příspěvky: 43
Registrován: 27.6.2011, pon 00:06

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od paffen » 6.11.2011, ned 14:07

staré téma ale co ... zeptám se :) mě osobně AR 156 kolísá když vyřadím a dojíždím třeba ke křižovatce tak to zakolísá cca 800-1200 párkrát ale zajmavé je že když tam dám 100oktanový benál shell V-power tak to nedělá nebo minimálně a proto se ptám protože je tu ruzných názoru dost... vyčistím klapku,koupím nový krok.motůrek a mělo by to být ok ne ? čistit starý a různě pak to dávat dohromady se mě moc nechce navíc to nebude drahé byly dělány rozvody takže áha je taky celkem nová a tak tyto dvě věc výše popsané by stačit měli ne ? děkuji za odpověď snad si toho někdo všimne :) že jsme sem napsal po 4 letech :D

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Eneck155 » 7.11.2011, pon 19:44

mě začaly taky kolísat otáčky, nejdřív to dělalo několik měsíců vždycky jen tak dvakrát při zařazení neutrálu a pak se normálně držely a v poslední době to začalo dělat už pořád a někdy to i chcíplo a začlo to nějak blbě táhnout v nízkejch otáčkách, tak mi tam dali novej krokovej motorek a nastavili to a zas to jezdí pěkně a otáčky držej, tak doufám, že to nějakou chvíli vydrží
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

paffen

Příspěvky: 43
Registrován: 27.6.2011, pon 00:06

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od paffen » 9.11.2011, stř 15:40

mám stejný problém no... ohledně koupi krok.motůrku co je třeba pak nastavit ? píšete nastavili hádam že někde v servise ale zajímá mě zda se to dá zvládnout i doma v garáži u normálně vybaveného majtele :ú) hádam že to nic světobornýho nebude dáte mi víc info ?

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Eneck155 » 11.11.2011, pát 18:25

kámoš mi to vyměnil v dílně, ale bylo to pomalu horší než s tím starým, tak s tím doskákal ke klukovi co má diagnostiku (nevím teda jakou) napíchli to, motor vytočili 3 x po sobě na 5,5 tisíce otáček, pak to spadlo na 900 otáček a už to šlapalo. Jestli by pomohlo to jen 3 x protočit, to nevím, on to bral tak, že to při tom nastavila ta diagnostika, tsk snad jo :wink:
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Petr147 » 25.11.2011, pát 23:13

tak se mi klube problém, auto se po nastrartování v zimě přidusí a pak jde normálně, dělá to jenom moment po startu... dělal to i minulou zimu, tam i chcípnul, ale vyčistila se klapka a byl pokoj :-k

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Petr147 » 24.2.2012, pát 07:33

tak jsem o vikendu vykuchal klapku, mam 1,6TS v 147 a tam je jina klapka, stačí sundat hadici mezi vahou a klapkou, odpojit spodní konektor - horni dva na ŘJ se neodpojuji, vytáhnout čtyři šrouby, co ji drží u sání a jde krásně ven... žádné potenciometry se nečistí, je to tam uděláno jinak a po 160tis km se tváří jako nové... může se pohybovat s klapkou, je na něčem jako silná pružinka, takže se může při čištění přetláčet a manipulovat s ní, nic se tam nemůže poškodit

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od kravitzUL » 21.4.2016, čtv 11:27

tak jdu na tu klapku u 3.2 taky dnes a uvidíme. Motor krásně tahá i jede, ale na volnoběh je lehce nepravidelný ať za studena, nebo ohřátý. Když někde po projížďce zastavim tak to je chvilku v poho, ale drží stále jen 700 ot, to je asi málo počítám. Svíčky i váha jsou dle předchozího majitele-alfisty nové, každopádně se na ně taky pak podívám.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od hno3 » 21.4.2016, čtv 17:56

700 není zas tak málo na V6tku, když 4 válec běží na 800+/- a V6 má plynulejší dodávku Mk-pokud dáš do diagramu okamžitej průběh MK na klikovce...ne absolutní číslo..

Nepravidelnost chodu může míst horší cívka, která má prasklej obal a tu a tam si jiskra přeskočí na kryt vaček, místo na jiskřišti svíčky ve spalovacím prostoru... na chodu se to prakticky neprojevovalo, občas si jakoby jemně "střelila" do vejfuku.. ani nestřelila, ale spíš jakoby zachrochtala

na to jsem přišel náhodou za tmy při sundaným krytu a běžícím motoru...orpava je někdy jendoduchá (stačí cívku podložit vhodným izolantem), někdo horší -nová cívka...

než čištění klapky, kteýr má pramalej vliv na výkon a kulturu chodu (nikdy jsme potom nepocítil změnu..), bych se zaměřil na těsnost sacího potrubí a zkusil bych dekarbonizaci motoru..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od Danni » 21.4.2016, čtv 19:02

tesnost sania od O kruzkov odvetravania az po tesnenia ventildeklov, tam si to tiez moze prisavat hlavne na volnobeh...
zvuk sijaceho stroja som mal tiez ked ze auto 5 rokov viac stalo jak jazdilo, hlavne za tepla to bolo najviac pocut ale casom na novom oleji to stichlo, este chcem naliat do motoru Tutela Professional Motor Flush 400ml, pol flasky a najazdit s tym tak 100km nech to precisti setky kanalky a rozlepi zdvihatka co planujem az bude mat ten olej tak 2000km a potom tam dam mobil1 5w50
a este mi bolo poradene urobit tu dekarbonizaciu, rozprasovat vodu do sania
a co som mal este problem tak si to aj strielalo do vyfuku ale vyjazdenim par litrov noveho benzinu to prestalo a kontakty na vstrekoch
dobre je aj pozret sa na vacky a jak to tam je zakarbonovane

edit: hmm tu je to nejak OT
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od kravitzUL » 22.4.2016, pát 10:28

No tak ta obyčejná klapka mi dala, že jsem se radši nešel jen opalovat :D Vymontování vyčištění šlo krásně, ani nebyla nějak extra zanesená..odmastil jsem a lehce stříkl do osy WD. Samozřejmně těsnění u ní bylo v jendé části už připálené a demontáží se trhlo, už tu jsem čekal zradu. No nic namontuju zpět a motor prská jak moje karbeci ve spideru :D a ještě nejde ani do otáček a hází chybu motoru. Takže znova vše a při demonáži vidím, že se mi tam těsnění ještě lehce přehnulo..tak seženu papírové tesnění..vytlačim a vystřihnu podle otisku...osadim a motor už neprská, ale stejně nejde do otáček a dusí se při přidání plynu. Takže po 3tí :-D a to už zjišťuju, že jsem i patlal a špatně jsem spojil el. kontakty, přestože se to tvářilo spojeno a zacvaklé dle vnějšího obalu, ale uvnitř to bylo vysazené :-D Po té to bylo samozřejmně v poho, ikdyž kontrolka motoru svítí stále a vypadá to, že klapka se snad nastavila sama správně a jízda je stále stejná. Klapka se taky při jejím vyhnutí se stále vracela do stejné polohy. Takže teď nejdřív odpojim baterku min na 20 min a uvidíme, jestli pomůže a nebo pak reset ŘJ a preventivně i nastavení klapky. Jinak mám pocit, že je to o něco lepší, ale ne zcela. Takže počítám právě taky z tou netěsností někde a nebo relé. Na svíčky taky preventivně podívám, ikdyž jsou prý nové Denso.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

littlebiker
Uživatelský avatar

Příspěvky: 71
Registrován: 20.4.2015, pon 19:17
Bydliště: Slovácko

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od littlebiker » 22.4.2016, pát 13:18

Já jsem vyčistil škrtící klapku bez restartu ŘJ a kontrolka motoru zhasla po cca 20km a 5 startech.
Jezdím ale Busso, ne TS. Škrtící klapku mám ovládanou elektronicky a vyčistit prakticky nepotřebovala, byla čistá :D
AR 156 2,5 V6 24V 2003
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS

Příspěvek od kravitzUL » 22.4.2016, pát 13:36

taky mám V6 :wink: trochu si to taky myslim, taky mi to tak vždy po nějakém čase zmizlo samo i u jiných alf, ale za odpojení baterky nic nedám :D ale prý je dobré tu klapku nastavi do továrních hodnot..ale myslim, že u mně v poho.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů