převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Odpovědět
Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 20:56

Založení se mi jeví jako celkem dobrý nápad, neboť každý z nás bude dřív nebo pozdějc řešit výměnu oleje a pod. Nějaký kecy o celoživotní náplni ignoruju. Cokoliv dokonalýho vždycky smrdí průserem.
Taaakže - cokoliv vás trápí a napadne v souvislosti s touto "vynikající" převodovkou z koncernu GM, sem s tím. :smt023
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Liwika19 » 17.10.2011, pon 21:00

myslim ze veci okolo prevodoviek v 156 sa celkom uz popisali tu : http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 16#p196716

a riesil sa tam aj 6q :wink:
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 21:03

To je možný, že tam někde nějaký zmínka je, ale nedávno jsem potřeboval nějaký informace a nenašel jsem. Třeba zaboha jsem nedokázal dohledat, kolik oleje do 6q vlastbě patří. A další věci.
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Liwika19 » 17.10.2011, pon 21:09

myslim ze aj to tu uz niekde bola cela tabulka :D som to aj ja kukala...no tak si to mohol napisat tam ten svoj dotaz...

EDIT: http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 92#p195192 :wink:
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 21:30

Tabulky z tvého odkazu právě nejsou to pravé ořechové. Podle mě jsou z manuálu předfaceliftových verzí, vůbec nejsou rozlišeny multijety (tedy šestikvalty). A je jedno, jestli se bavíme o 1,9JTDM 16V nebo o 2,4JTDm 20V.
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Liwika19 » 17.10.2011, pon 21:42

pisala som znamemu co to uz menil tak ti potom dam vediet :wink:
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 21:46

Postupně jsem vydedukoval, že by to mělo být 3,1 litru. Zdá se mi to ale fakt hodně, tak jsem zvědav, co tvůj kámoš řekne :wink:
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6956
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od speedy » 17.10.2011, pon 21:46

vzdyt to je napsaný v manuálu auta nebo se pletu? tam jsou veškeré náplně uvedeny včetně množství
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 17.10.2011, pon 23:01

Prosím vás, založil jsem tohle vlákno pro debatu a ne kvůli tomu, abyste mě odkazovali na manuál a tabulky.
Jasně, data najdu v knížce. Spíš jsem to tu zamýšlel jako živou rozpravu a hloubání nad tím, co že nám to dali do Alfy za shit. :smt033
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2011, úte 07:46

Nevím teda, v čem je tahle převodovka tak hroznej shit. :-k možná spíš věcná otázka na Kurkyna--nemám moc rád tohle "globální plácání" z luftu..v čem je tak moc rozdílná
od 6-k z GTV ? nechce se mi otvírat eper..jinak 6-kv v GTV bez sebemenšího problému a
vyměnit diferák za Q2 žádný problém-viz JendaV6--za ten oddělenej kousek skříně pro diferák je to spíš na poděkování.. --myslím že JendaV6 to tu právě někde chválil jako řešení, který není --na rozdíl od "sportovních převodovek"-v seriovým autě-spotřebce-určitě běžný..a pro výměnu diferáku nemusíš rozhazovat celou převodovku..to má 6-kv v 2.4 JTDM 2004 úplně jinou skřín? Nevím z hlavy u kterejch dieselů byly v podstatě shodný..
Ale GTV 3.2 6-kv končilo 2004..a stejnou jako GTV 6-kv bude mít nejspíš i GT 3.2.. eper eper...jsem línej..v GTV -6kv jsou 3 litry?


Mrknem do doporučení výrobců--když teda jsme líný to hledat



Alfa GTV
Mobil
Anwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (B) 1. Wahl Mobil 1 New Life 0W-40 7.0
2. Wahl Mobil Super 3000 X1 5W-40
Schaltgetriebe 1. Wahl Mobilube 1 SHC 75W-90 2.9
2. Wahl Mobiltrans MBT 75W-90
Automatisches Getriebe
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 12.0
Bremsflüssigkeit Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Doppelgelenke 1. Wahl MOBILGREASE SPECIAL
2. Wahl Mobilux EP 2 Moly
Servolenkung Mobil ATF 220
Radlagerschmierfett MOBILGREASE XHP 103

Agip
Anwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (B) Empfehlung AGIP RACING 10W-60 7.0
Alternativ ENI I-SINT 5W-40
Ebenfalls Einsetzbar ENI I-SINT 10W-40
Schaltgetriebe Empfehlung AGIP ROTRA FE 75W-90 2.9
Alternativ AGIP ROTRA HY DB SYNTH
Ebenfalls Einsetzbar AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90
Automatisches Getriebe -
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Empfehlung AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 12.0
Alternativ AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Bremsflüssigkeit AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Doppelgelenke AGIP GREASE SM 2
Servolenkung Empfehlung AGIP DEXRON III
Alternativ AGIP ATF D 309
Ebenfalls Einsetzbar AGIP ATF II D
Radlagerschmierfett Empfehlung AGIP GREASE MU EP 3
Alternativ AGIP GREASE MU EP 3


Hinweise verbergen
Cili GTV 3.0 V6 -6-kv má podle doporučení dvou výrobců 2,9 litrů




a tohle je souhrn pro tebe

Mobil
Alfa 156 SW 2.4 JTDM 2004
l
Anwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (DT) 1. Wahl Mobil Super 3000 X1 5W-40 (b) 5.5
2. Wahl Mobil Super 2000 X1 Diesel 10W-40
Schaltgetriebe Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 2.0
Automatisches Getriebe
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 6.8
Bremsflüssigkeit Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Doppelgelenke 1. Wahl MOBILGREASE SPECIAL
2. Wahl Mobilux EP 2 Moly
Servolenkung Mobil ATF 220
Radlagerschmierfett MOBILGREASE XHP 103

AGIP-ENI
Alfa 156 SW 2.4 JTDM 2004

Anwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (DT) Empfehlung ENI I-SINT MS 5W-40 (b) 5.5
Alternativ ENI I-SINT 5W-40
Ebenfalls Einsetzbar ENI I-SINT 10W-40
Schaltgetriebe Empfehlung AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90 2.0
Alternativ AGIP HLX
Automatisches Getriebe -
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Empfehlung AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 6.8
Alternativ AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Bremsflüssigkeit AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Doppelgelenke AGIP GREASE SM 2
Servolenkung Empfehlung AGIP DEXRON III
Alternativ AGIP ATF D 309
Ebenfalls Einsetzbar AGIP ATF II D
Radlagerschmierfett Empfehlung AGIP GREASE MU EP 3
Alternativ AGIP GREASE MU EP 3


Vidím tam do tvý převodovky 2 litry u obou výrobců a tím je to snad tutovka a současně je teda okamžitě jasný, že máš jinou skřín než GTV 6-kv/ i bez eperu..../ :smt044
Tak už teda zbejvá rozšifrovat-v čem je ta tvoje jiná skřín v -2.4 JTDM- takovej shit.. :smt064 :smt044

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 18.10.2011, úte 09:03

HonzaR píše: Tak už teda zbejvá rozšifrovat-v čem je ta tvoje jiná skřín v -2.4 JTDM- takovej shit..
Je od Opela (GM), a oproti Lancia/Alfa C503/C530 prevodovkam, ktery dost drzely, je to blato, odchazi synchrony, huci apod...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 18.10.2011, úte 10:01

Přesně tak, převodovka je od Opelu. Alfa (potažmo Fiat) údajně neměla v době nasazení 2.4 JTDm dostatečně odolnou převodovku, která by dokázala přenést točivej moment novýho motoru. Proto nouzově sáhli po tomhle řešení. No a upřímně řečeno, je to jedna ze zásadních slabin celýho auta. Synchrony jsou totálně poddimenzovaný, rychlý řazení nepřipadá v úvahu. Při ranních mrazech připomínají první stovky metrů jízdu traktorem, řadí se s tím fakt blbě. Když se převodovka ohřeje, je to lepší, ale pořád žádnej šlágr. Jel jsem ve 156 GTA a to řazení bylo jak z jinýho světa :cry:
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2011, úte 10:29

My GTV-čkáři známe bohužel -možná jak to čtu bohudík-jen tu z GTA.. :smt118

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Adamsquare » 18.10.2011, úte 11:42

Alespoň, že do 159 dali lepší :D
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od yan.ko » 18.10.2011, úte 13:10

Adamsquare píše:Alespoň, že do 159 dali lepší :D
:hotovej
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 19.10.2011, stř 16:08

Čili--pokud jde o kultivovanou "lehkost chodu" , převodovky a odstranění "hučení"--
Hoď do ní při výměně oleje--při zachování předepsanýho celkovýho objemu náplně

Bishop 451
/Pro náplně ATF do automatů se dává Bishop 127/

--je to sichr, nemůže dojít k problému--vyzkoušeno xkrát..
Po ujetí nějaké té stovky si to postupně sedne na plochy a výrazně se "zkulturní"
chod..., rozhodně výrazně ztichne a půjde dost zlehka-ne hned, ale podle počtu motohodin se to bude už po pár hodinách lišit a po nějaké té tisícovce km už to bude opravdu výrazné..
Problém nemůže nastat, neobsahuje žádné MOs2,chlor, fosfor, síru..nemá žiravej charakter-mísitelný s jakoukoli běžnou náplní--viz návod
Některý opravdu hodně olítaný vstaly skoro z hrobu :-)

Bishopa toleruju, protože není založenej na nějaký známý fintě s chemikáliema, který
jmenuju výše--čili není tam "něco za něco"--nemluvím už vůbec o "placebo efektu"
některých "dodatečných aditiv"--do fora házím pouze to, co opravdu znám a
s čím mám dlouhodobé kladné výsledky..


Pozn.
Pokud jde o bla, bla, bla deklarativní pozy a názory na "dodatečnou aditivaci" na serveru "oleje.cz" i jinde, jedná se o akademický postoje, daný tím, že hlavní tahoun postojů na tomhle serveru-Ing.Černý --dělá na VŠCHT a chce tam dělat spokojeně dál..

Pokud někdo udělá překvapivej veřejnej experiment s nějakou touto látkou,která tohle deklarovaný klišé "jsou to přece podvody" omylem setře, mlčí docent jak zařezanej --protože výsledky prostě a jednoduše ukazujou, že plácá občas účelově blbosti...

Např.redakce AutoTipu chtěla dokázat že jsou to podvody a zesměšnit tyto látky dle názorů Ing.Černého..tedy udělala veřejný test s Prolongem + následně zveřejnila v článku holý výsledky-který sama nečekaně dosáhla..
dost tristní ..chceš něco zesměšnit, udělat si snadný body a ono bingo..prostě
většina lidí na to dost s.re a opisujou jeden od druhýho, každej má "zdravej názor"-no vzít
motor a jednoduše to zkusit to neudělá nikdo--když náhodou třeba redakce časopisu neshání laciný body..

Na co přišli teda chlapci z AutoTipu:

--jízda s prázdnou vanou do zadření celých 40km ..
bez oleje ve vaně ?prostě blbost.paní pošmistrová :-)

/..vlastně jen na Prolong, kterej se v náplni motorového oleje "ohřál" sotva 400km a nebyl ještě zdaleka usazen na povrchu třecích ploch, a v půlce tohohle vlastním způsobem pochopeného záběhu pro jistotu půlku olejové náplně ypustili-bez ohledu na to, že výrobce doporučuje úplně jinou kilometráž do náběhu pojistnýho filmu--ale jsme v Čechách, díky jim i za těch 400km, po kterých vypustili vanu, to že teda už předchozí půlku těhle kilometrů jeli jen na 2litry oleje nemá smysl moc komentovat,prostě Češi jsou kreativní a obaly a viněty zásadně nečtou, čímž půlku emulze která byla ještě ve vznosu vylili na kanál--ale zbylá půlka stačila vytvořit pojistný film i v tak krátkém čase --o to překvapivější byl proto kladný výsledek.za těchto podmínek. :smt044 / ,
To je něco, co si s běžnou olejovou náplní vyrobenou kýmkoli nelze vůbec představit, TAM ZADŘENÍ NASTANE V DESÍTKÁCH VTEŘIN MAX.., pár metrů od garáže :-)

Místo nadšení--kruci vždyť to je objektivní překvapivej výsledek-- nulová reakce, změna postoje..ze strany "odborné veřejnosti" i na serveru třeba "oleje.cz"--žádná radost
a hledání rozumnýho vysvětlení, když holt podle skrit je to blbost., musíme je trochu opravit. :-)
Tihle lidi jsou ale prostě za svý postoje placený a nechtěj si v žádným případě nikoho
rozházet.../Okolo maziv je dost tuhá lobby jako všude, protože jde o zatraceně velkej kšeft../

Nepropaguju tímhle ani BIshopa-ani Prolong, /Jedna z úspěšnějších napodobenin 30-let starýho Bishopa, která ale na rozdíl od Bishopa v motoru nevydrží 70tis bez ohledu na několikerou výměnu oleje../jen nemám rád oblíbenou bagatelizaci.
.a pro pořádek --nejsem na těhle výrobcích komerčně zainteresovanej..
Tyhle emulze pochopený správně dokážou v krizové situaci "zaskočit" a zachránit agregát..a současně i ev. zkultivovat chod některých-mechanicky řekněme lehce odfláknutých--zařízení..

Zkoušel jsem osobně Bishop480-G /do benzínového motoru/na motoru s prokazatelně přidřenou ojnicí a nepodařilo se mi ten motor "kousnout" ani po 30tis nemilosrdnýho točení, naopak lehkoběžnej chod..--tím si vysloužil právo na GO-místo experimentální popravy :-)
Jízda s Alfou1.9 TD bez oleje/v náplni motorového oleje byl Bishop400-D/ na jednom a tomtéž motoru hned 2x--jednou prasklá hadice do chladiče oleje, jednou vystřelenej o-kroužek z blbě našroubovanýho filtru oleje od jedný nejmenovaný dílny -i po prokazatelným chodu "naprázdno" motor byl stále OK..
Čili Bishop 451 /nebo 127/ je sichr, problém nemůže nastat..
Pro nedůvěřivý--není nad vlastní zkušenost a je dobrý, když se s vaničkou nevylejvá i dítě--:-)

Bernardo (muf2muf)
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 11.2.2011, pát 21:30
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Bernardo (muf2muf) » 20.10.2011, čtv 14:16

to HonzaR:
prosím tě, mohl bys sepsat nějak stručnej závěr ze svýho rozboru?
Co jsem pochopil, propaguješ nějakej výrobek Bishop a Prolong, na druhou stranu zatracuješ konkureční aditiva kvůli přítomnosti teflonu a dalších látek. Proč?
Osobně mám zkušenosti s aditivem EKOLUBE (ve složení práve teflon, molybden a další). Faktem je, že po nalití do starýho motoru ve škodovce došlo ke ztišení chodu. V žádném případě netvrdím, že motor rázem dostal 10koní navíc a ani nedokážu posoudit složení emisí. Každopádně mám odzkoušeno, že se motor zklidnil a ztišil. Za tu dobu jsem EKOLUBE do jednoho konkrétního motoru nalil 2x.
Dále jsem EKOLUBE nalil do motoru Feldy. Je fakt, že motor už předtím hodně silně klepal, měl mizerný komprese a vůbec byl před smrtí. Po aplikaci došlo k mírnému ztišení a zklidnění, nicméně je pravda, že za nějakou dobu už s autem doopravdy nešlo jezdit. Čili úmysl oddálit smrt motoru tentokráte nevyšla, nebo jen velmi dočasně. Motor už byl zřejmě za hranicí zachránitelnosti pouhými aditivy.
Z toho všeho vyplývá, že s aditivy také experimentuji a dosavadní skóre je víceméně pozitivní. Bishop a Prolong jsem zatím nezkoušel, proto k nim zaujímám neutrální postoj. Ale zajímá mě, jaké zkušenosti máš Ty s ostatními výrobky, že je takhle veřejně pohřbíš. Názor nějakýho chemika z Ústavu maziv (či jak se to jmenuje) mě nechává chladným, zajímá mě Tvoje osobní zkušenosti.

dík :wink:
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTDm 20V, r.v.2004 - "Jůlinka"
--------
Š Garde, r.v.1983 - "Bonifác"
Š/TAZ 1500, r.v. 1996 - "Killerka Větroň Speciale"
Volvo V40, r.v.2014 - prostě Volvo

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 20.10.2011, čtv 16:03

Dobře--neber to jako přesvědčování ani propagování, ani rozporování.některých jiných receptur--, je to vlastně zábava pozorovat, jak komerční prostředí pracuje a jak jde o to prodat i to, co aspon minimálně negativně působí--jde jen o peníze až první řadě...




Jednoduše v první řadě -pro to, aby si člověk udělal názor,- je potřeba začít zkoumat, která látka je tím "zázrakem" v dodatečném aditivu. Některé jsou dnes tak "provařené", že je zbytečné ve většině světa s nimi vyrukovat na trh--v tomhle je u nás doslova ráj--co je v USA pod pokutou sankcionováno pro prokázání negativních účinků, u nás vesele nabízí řada výrobců

jenom na pokračování vyjmenuju látky, které se jako dodatečná aditivace
používají--nebo jejich odvozeniny, jsou vesměs známé i se svými "pro a proti"
Až je projdem ev. všechny, zůstane Bishop jako poslední mohykán --protože žádnou známou fintu tohoto typu prostě nepoužil--

Takže jako první tady máme tebou zmíněné-notoricky provařené aditivování teflonem
čili vezmeme si na paškál adepta z tebou jmenovaných výrobků čili
1. PFTE--látka kterou dnes používají opravdu jako základní "kouzlo" -po těch skandálech -spíš "zoufalci" než inovátoři
Výrobky na této bázi sehnatelné u nás--SLICK 50 /po roce 1984/,QMI , NULON, HIT 2000 apod.EKOLUBE,SVEDOL

Paradoxně je použití PFTE v dodatečné aditivaci spojeno ve svých počátcích se jménem právě Bishopa-
... John Bishop v roce 1975 objevil náhodou -a opakovaně demonstroval- zajímavý proces navázání ropných látek na povrch kovových částí -,za vzniku vysoce odolné vrstvy-- 1979 byla založena obchodní společnost Petrolon-z komerčních důvodů navíc bylo přidáno do nově distribuovaného aditiva zanedbatelné množství tehdy nesmírně moderního a populárního-/v USA/ teflonu čili ,Poly-Tetra-Fluor-Etylenu a produkt pojmenovali SLICK 50. Jak už to při úspěšném kšeftu bývá,v roce 1984 došlo ke sporu společníků, při registraci ochranných známek na Slik 50 jako takový byl Bishop podveden a začal vleklý soudní spor o práva na obsah jeho aditiva ve výrobku Slik 50..--spor ukončen až v roce 1994-společníci během tohoto sporu odstranili z formulace raději Bishopovo aditivum, Bishopem samostatně patentované jako hlavní spornou část z receptury Sliku 50 a výrobek , který dále vesele prodávali a těžili z minulého komerčního úspěchu zcela jiné receptury -Slik 50 se tak stal z nutnosti v podstatě pouhou dodatečnou olejovou frakcí s masivním obsahem PFTE.
.na tento "pozměněný SLIK 50 -po roce 1984" bylo podáno mnoho žalob na poškození motoru.


Zástupce firmy DuPont J. F. Imbalzano /ta teflon patentovala a vyvinula /vydal oficiální stanovisko" „Teflon ve formě přísady do olejů není vhodný pro spalovací motory“ ...... a ....firma DuPont se distancuje od této aditivace motorových olejů teflonem--jako nevhodné pro spalovací motory..
.


Pozn.
Bishop po zahájení sporu distribuuje svoji patentovanou emulzi pod vlastním jménem
--pro distancování se od skandálního pozměnění původního SLIKU 50 po roce 1984..


Na toto prohlášení původního objevitele teflonu výrobci dodatečných aditiv přišli s novou fintou- v přísadách s PFTE reagovali přidáním slovíčka "modifikovaný PFTE"--což už je problém sám o sobě, protože hlavní vlastností teflonu je obtížná "modifikovatelnost", je vysoce odolný proti teplu, kyselinám a louhům a agresivním rozpouštědlům--to bylo původním cílem při jeho vývoji...
Pozn.-TEFLON NESMÍ BÝT LIKVIDOVÁN SPALOVÁNÍM, vznikají VYSOCE TOXICKÉ LÁTKY--čili je nevhodný do prostředí, kde přichází do kontaktu s teplotou nad 500stC a splodiny ze spáleného teflonu ničí z principu katalizátory..

Teflon je prostě kejda, kdysi použitá kvůli možnosti lepšího mediálního obrazu v mizivém množství pro snadnější kampaň v USA,medvědí služba původnímu aditivu v důsledku odstartování komerčního "vývoje" aditiv na jeho bázi/teflon nakvedlaný v malých částečkách v oleji--co tu vyvíjet, malé náklady- slušné zisky :smt044 / ale v množství které obsahují tuto látku některé dodatečné aditivace je to pitomost..která se chová zhruba podobně jako bukové piliny v diferáku..efekt pojistného filmu u těchto výrobků nehrozí--přidření ano.../motory s náplní předepsanou jako 15W-40 -třeba Felda a Fávo, vyběhané patnácti lety provozu reagují přirozeně jinak, méně dramaticky, než motory
s předepsanou náplní 5W-30,5W-40 nebo dokonce 0W-40... tam je to pravdu rychlé../
Ztiší a utěsní ale taky "zalepuje" ať si výrobci v reklamách říkají co chtějí...
Jeden motor z Feldy byl mnou na teflonový výrobek obětován, po počátečním ztišení šel i on dost rychle do kytek..

Teflon je netečný a k povrchu kovu nepřilne..je to "utěsňovatel" ve vznosu v oleji..nic víc.netvoří žádnou "zázračnou vrstvu" .součinitel tření překračuje součinitele moderních olejů=maže to reálně míň..
čili

Shrnutí:
1. NENÍ SCHOPEN TŘENÍ NA SUCHO V MOTORU BEZ OLEJE--pojistná emulze je v jeho případě opravdu podvod..
2.MĚNÍ ROZMĚRY KLUZNÝCH ČÁSTÍ
3.JEDOVATÉ ZPLODINY PŘI JEHO SPALOVÁNÍ
4. FTC /Federal Trade Comission--USA/ provedlo šerření a označilo výrobky tohoto druhu za ohrožující a poškozující motory a výrobci inkasovaly pokuty v desítkách milionů dolarů
5.v armádě USA proveden s teflonovými příměsemi test na 10 000 vozidlech
s nulovým efektem, 5% motoru bylo poškozeno..


Bishop k tomu řekl--byl to nešťastný komerční tah./PFTE/..princip mojí aditivace
spočíval na úzké ropné frakci..nic víc..ta příměs PFTE umožnila se svézt na neskutečném boomu který tenkrát teflon prodělával-ta trocha v aditivu neměla reálný jiný význam, co z toho ale následně někteří udělali, je sprostý podvod na zákazníkovi..
Dnes všichni už vědí ,co v tom mém aditivu je.. nejde o teflon, jde o mikrodifuzní vrstvu na bázi ropných látek..ale zatím se nenašel nikdo, kdo by to dokázal nakvedlat..Je to stejné jak s Coca-colou..všichni ví, co obsahuje, dodnes tu pravou nikdo neuvařil..
Kdo to přesto dokáže opravdu namíchat tak, aby to v motoru přežilo výměny oleje, má ode mne patentová práva zdarma.. :smt023
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 20.10.2011, čtv 17:03, celkem upraveno 3 x.

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Zip166JTD » 20.10.2011, čtv 16:31

No já bych též konečně potřeboval udělat olej v převodovce ale co jsem se tak zběžně díval nikde jsem nenašel špunt na nalévání.Poradíte ? A ani nevím kolik oleje nalét. V manuálu co mám na 166 2,4JTDM píšou 1,45 L. Což se mi zdá málo ale je to psaný.
Jinak ten bišop mě velice zaujal jelikož též sinchron na 2 a 3 už nemá úplně v pořádku.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 20.10.2011, čtv 16:35

Podstatný je rok výroby tvého auta

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 20.10.2011, čtv 16:43

V podstatě je to tak...1,5 litru

viz třeba mazací plán pro 166 2.4 JTDM 2003-

AGIP

Make ALFA ROMEO
Model Alfa 166 2.4 JTD 20V Multijet
Engine DT
Year 2003 -

Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT) Best ENI I-SINT MS 5W-40 5.0
Better ENI I-SINT 5W-40
Good ENI I-SINT 10W-40
Manual Transmission Best AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90 (a) 1.5
Better AGIP HLX
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant (50%) AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL 9.1
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D


pro kontrolu mrknem ještě na



MOBIL


ALFA ROMEO
Modell
Alfa 166 2.4 JTD 20V Multijet
Motor
DT
Jahr
2003-

Neue Suche
Drucken
More Details
Buy NowAnwendung Empfehlung Kapazität (l)
Motor (DT) 1. Wahl Mobil Super 3000 X1 5W-40 5.0
2. Wahl Mobil Super 2000 X1 Diesel 10W-40
Schaltgetriebe 1. Wahl Mobilube 1 SHC 75W-90 (a) 1.5
2. Wahl Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
Automatisches Getriebe
Differential Vom Getriebe
Kühlmittel (50%) Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung) 9.1
Bremsflüssigkeit Herstellervorschriften beachten (siehe Betriebsanleitung)
Doppelgelenke 1. Wahl MOBILGREASE SPECIAL
2. Wahl Mobilux EP 2 Moly
Servolenkung Mobil ATF 220


čili je to tak

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Zip166JTD » 20.10.2011, čtv 19:00

No koupena je v I 5/2004.
Ale faj tak že 1.5 L tak to jo.Ted ten domeček plný koleček prohledat a najít ten nalévací špunt :-k
Naposledy upravil(a) Zip166JTD dne 21.10.2011, pát 06:53, celkem upraveno 1 x.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Adamsquare » 20.10.2011, čtv 20:07

HonzaR: půlce věcí sice nerozumim, ale jinak je to fakt zajímavý čtení :smt023

Mám tomu naivně rozumět, že nějaký zázračný přípravek dokáže opravdu z té příšerné převodovky udělat snesitelnou? :wink: ... ideálně tak, aby za rok neklekla :)
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od HonzaR » 20.10.2011, čtv 20:32

Na "zázraky" a "tajemný vodičky"nevěřím- prostě odolná lubrikační tenká vrstva která přilne k materiálu bez změny rozměru--molekulární, žádná kejda ala teflon, nic víc ...má charakter maziva... pokud je to mechanicky /trochu /odfláknutý to aditivum
ji jen ztiší a výrazně "zlehkne"chod ..na studeno je to opravdu výrazný..
Není to nic zázračnýho--je to patent starej přes 30-let.., jako zázrak to asi působilo v době převážně minerálních olejů--to bylo jak z Marsu...třeba ve vaně s 10W-60 je chod jako s 10W-40--..v případě aditiva do oleje..výhodná je přirozeně vytvořená "pojistná vrstva",tohle aditivum se tak svých charakterem chová.., není to změna charakteru oleje, je to přidání souvislé povrchové molekulární vrstvičky, po které se sníženým odporem vlastní olejová emulze klouže..v případě motorového oleje a jízdy třeba na výrazně sníženou nápln--po defektu.dokáže tahle tenká vrstvička překvapivě "zaskočit" a převzít funkci lubrikátoru..-třeba .kdy to nejde okamžitě odstavit--třeba z důvodu bezpečnosti..To je v kostce moje vlastní zkušenost, tohle fakt funguje bez zaváhání..
Naleješ, trochu to ztichne, myslíš -a to je všechno? a pak tomu přestaneš věnovat pozornost.. najednou si všimneš, že po zhruba 2tis km jakoby pokles odpor v motoru a to vydrží zhruba 50-70 tis..bez ohledu na výměnu oleje..v návodu se říká-nebo jeden rok.Moje opakovaná zkušenost nejdřív na "odpisovejch motorech"Felda , TD , potom na TS a nakonec V6 busso..aktuálně to mám ve všech 6 motorech..
Nikdy problém-ani v těch opravdu zatíženejch--O defektech který náhodně motory přežily bez zadření--proti očekávání--jsem už psal..
Nic z toho nenabízím, nedistribuuju :-) Castrol magnatec je směšnej pokus o tenhle efekt,
spíš karikatura, protože po jeho vypuštění je motor KO po pár vteřinách chodu "naprázdno"--dost často i "na plno"-aspon podle zkušeností řady uživatelů třeba motoru TS.
V případě týhle převodovky od GM není celkem asi co ztratit , funkce synchronů se po pár tisících km zlepší většinou znatelně-opakuju hlavně je to po "usednutí vrstvy"cejtit na sudený převodovce a opravdu to ztichne ..pokud ještě synchrony plní jakousi funkci, komfort výrazně naroste
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 20.10.2011, čtv 20:48, celkem upraveno 3 x.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: převodovka pro 2.4 JTDm (6q GM)

Příspěvek od Adamsquare » 20.10.2011, čtv 20:36

To mě dost zajímá. :-k Úplně blbý dotaz, kolik se tam toho dává a co to koštuje. Ten GM zmetek je chvílema fakt na palici :evil:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů