problém se startem

Odpovědět
auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

problém se startem

Příspěvek od auparas » 30.12.2008, úte 09:46

Zdravím všechny nadšence alfy :smt041 před nedávnem jsem si koupil 147 v 1.9 JTD s 85kw a už byla čipnutá na 102kw, takže jízda s ní je fakt super, ale mám jeden velikej problém :( Nemůžu ráno nastartovat, motor točí,točí,až už i baterka nestíhá. Dnes, když bylo venku -10st., tak jem oddělal hadici od sání a horkovzdušnou pistolí jsem tam pustil teplý vyduch a ejhle, naskočila bez točení :smt041
Prosím Vás víte někdo jestli mám v háji žhaviče nebo něco jinýho? Jsem od Brna,tak jestli by se našel někdo, kde mám ty případný díly koupit. Děkuju vám všem za rady

(Přesunuto do JTD sekce. Kleo)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: problém se startem

Příspěvek od Radim » 30.12.2008, úte 09:59

jen aby z toho čypowání nebyly v prdeli tlaky.
Alfetta GTV L

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 30.12.2008, úte 13:06

jestli nejsou v háji žhavící svíčky tak jsou v háji tlaky a to je celkově v háji, prootže tlaky se neprodávají :smt056

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 30.12.2008, úte 14:07

Zatím bych zbytečně nemaloval čerta na zeď a zkusil ty žhaviče.... Jinak já jsem s tímhle motorem startoval vloni v zimě při -12 po týdenním stání ve výšce 2000m nad mořem a naskočilo to úplně v pohodě (200tkm a původní baterka :) )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 30.12.2008, úte 14:30

Špatné žhaviče by signalizoval palubák a těžko odejdou všechny žhavičky najednou, takže by auto alespoň trochu projevovalo vůli nastartovat, i když ne na všechny válce. Ještě mě napadá relé žhavení? Možností je určitě spousta - může to být klidně i teplotní čidlo, kvůli kterému dává auto málo nafty na studenej start...

Jinak popis auta vypadá trochu na to moje, majitel je taky "od Brna", akorát je tu registrovaný pod nickem cervenydrak, tak snad to není moje exJTD. Jo a jak už jsem psal jinde, JTD, které je v pořádku, startuje i pod minus dvacet bez problémů.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

cervenydrak

Příspěvky: 6
Registrován: 10.4.2008, čtv 20:25
Bydliště: Blučina

Příspěvek od cervenydrak » 30.12.2008, úte 15:04

Kleo tak ja to nejsem me alfinka slape jak svicarsky hodinky :D Kdyby sni neco bylo tak jsi prvni kdo to bude vedet :wink:
AR147 1.9JTD

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 30.12.2008, úte 15:17

No kluci, tak fakt nevím, ale teď když jsem startoval v práci, tak to naskočilo hned, takže auto stálo skoro 9 hodin v mínusových teplotách. Prostě to zlobí jen při ranních startech. Dnes jsem ještě vyměnil baterku, protože tam byla 50 a teď 70. Alfíčku jsem si dovezl z Německa, tak jsem myslel, že bude vše ok a ono tohle. :(
Mám spíš pocit, že mně "padá"nafta, ale to bych nenastartoval ani po těch 9 hod.

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 30.12.2008, úte 16:34

Tak si nejsem jistý, ale baterka 50-ka mi přijde málo.Co píše návod, co tam patří?
A jinak bych to tipoval na žhaviče.
BMW 730d, Superb TDI

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 30.12.2008, úte 17:15

JJ muze padat nafta, zhavice by signalizoval PP, ale to by chtelo nejprv na zvedak a demontovat kryt motoru, nasledne poradne prohlidnout i pri nastartovanem motoru a pak zkusit diagnostiku. Tlaky-to by nechytalo skoro vubec.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 30.12.2008, úte 17:17

Jenže kdyby padala nafta, tak jí tam čerpadlo v nádrži zase natlačí zpět...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 30.12.2008, úte 19:23

Natlaci, ale chvili trva, nez se system odvzdusni a pri startovani to neni buhvijake mnozstvi nafty.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 31.12.2008, stř 00:54

coyote píše:Jenže kdyby padala nafta, tak jí tam čerpadlo v nádrži zase natlačí zpět...
Když ti padá nafta, tak ve vysokotlakým okruhu, čerpadlo v nádrži s tím nemá nic společnýho, to je jen podávací pro vstřikovací čerpadlo.
A kdyby padala nafta, nechytne to ani teplý.
Taky si mohl natankovat špatnou naftu.
Jestli byla fest kosa a máš letní naftu, může to být tím.Ale od určitýho datumu by se měla prodávat všude jen zimní.Kdy si naposled tankoval?
Máš ready předehřev palivového filtru?
BMW 730d, Superb TDI

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 31.12.2008, stř 09:10

Ano, pravda, jen jsem v podstate popisoval vlastni zkusenost, kdy na jinem aute jsem mel malou dirku ve zpetnem potrubi, ani to nedelalo louzicku, proste padala nafta a nezalezelo kolik je stupnu, ale za jak dlouho jsem zase startoval.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 12.1.2009, pon 16:20

Kluci¨, tak jsem dnes vyměnil ty žhaviče a jsou všechny dobrý :oops: , takže už vážně nevím, proč to tak točí při startu :cry:
Takže, kdo chce, tak mu prodám ty žhaviče, co tam byly( jsou od BOSCHE) za nějakou směšnou částku...a já jdu dumat dál :-k

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 13.1.2009, úte 08:05

Ahoj kamarádi, ta moje alfina mně pořád nechce startovat :smt102
Dnes, když jsem startoval, tak mi palubák postupně hlásil: ABS faile, EBD faile, ASR faile, nevíte, čím to může být?? Už jsem z toho fakt vyřízenej :(

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 13.1.2009, úte 09:07

Ty chybové hlášky jsou falešné. Bodycomp je zmatený z podpětí v palubní síti. Rešení: nabij (kup nový) akumulátor.
Když auto startuje s horkovzdušnou pistolí v sání a žhavení je OK, tipuju problém s kompresí.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 13.1.2009, úte 10:17

tak fakt už nevím ,ale dík za radu. Zkoušel jsem vytáhnout měrku od oleje a zkusil jsem, jestli "plive"nafta nebo z měrky fouká vzduch ---a nic vše OK.

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 13.1.2009, úte 10:36

ještě mně napadla jedna věc. Nemůžou to být špatný přepady???

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 13.1.2009, úte 12:21

Protékající přepady nebudou příčinou špatných studených startů.
Laicky přepady otestuješ tak, že z každého vstřikovače zvlášť odvedeš přepad do lahvičky (cca 2 dcl, od přesnídávky...) a natočíš to. Množství nafty by se nemělo výrazně lišit.
Když se Ti podaří to idělat i za jízdy, při zátěži, nejen na volnoběh, výsledky jsou přesnější.
Test jednoho vstřikovače v Bosch diesel servisu nebude pod 500,- bez DPH.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 13.1.2009, úte 15:42

Prosím Vás a nemám nakonec v háji tlaky? Nebo jek poznám, že je mám v háji? :smt089 :smt089

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 13.1.2009, úte 17:11

změř je. Tlakoměr se instaluje místo svíčky tuším.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 13.1.2009, úte 17:16

Tak už jsem ji dal na změření tlaků a doufám, že budou ok, i když už začínám pochybovat,že to bude něco jinýho :cry:
Každopádně Vám zítra dám vědět, jak jsem dopadl
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 13.1.2009, úte 18:09

A co předehřev nafty ? Nemáš ho rozbitej? Dneska jsme o tomhle zrovna mluvili s učitelem :D vyprávěl nám jak startoval nějaký starý náklaďáky tak že zapalovali Rudé právo do sání :D nebo něco takového říkal toho tolik, že si to úplně nepamatuju.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Radar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 18.9.2008, čtv 16:21
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Radar » 14.1.2009, stř 10:16

HeSH píše:A co předehřev nafty ? Nemáš ho rozbitej? Dneska jsme o tomhle zrovna mluvili s učitelem :D vyprávěl nám jak startoval nějaký starý náklaďáky tak že zapalovali Rudé právo do sání :D nebo něco takového říkal toho tolik, že si to úplně nepamatuju.
To znám, ale šlo o předehřev vzduchu. Startovali jsme tak V3S a Tatry 148. Taky takhle starujeme elektrocentrály (polovina motoru z T148). Říká se tomu "dát motoru přečíst noviny". Nebo se to do sání hřálo letlampou. Horkovzduškou dosáhl auparas stejného efektu.
Ale předehřevem nafty to nebude. Taky bych to viděl na tlaky, nebo závadu žhavení.
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 14.1.2009, stř 13:16

Je docela možné, že nafta ztuhne v palivovém filtru.Předehřev JTD samozřejmě má.Úplně bych tu možnost nevyloučil.
BMW 730d, Superb TDI

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů