v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)
v zimě se neohřeje na provozní teplotu (termostat?)
Ahoj chybi me dekl (pl.kryt) pod motorem(2.4 JTD 103kw) na SW (rv00-01) , nak jsem ho nemohl sehnat tak jsem na to hazel bobíka. Mno ale tedka jak je zima tak jde od spoda velka vlhkost(po stud.startu chvilku kvikne klinak), coz neni to co by tak moc vadilo...
Kdyz netocim motor tak me prijde hrozne podchlazenej. Zvlast kdyz je hmla,dest,snih. Spadne az 50 st. a jednou byla rucicka lehce i pod. Teplomer je v poho. Kdyz pridam torchu paru tak se zase zahreje, ale i tak jen na 60-65 st. Na dalnici do kopce kdyz jedu treba 145km (3000 ot.) tak jde teplota k 70-75 st. staci dál uz moc nesplha i kdyz jedu rychleji. Staci ale povolit plyn a motor zase razantne chladne...predpokladam (doufam) ze je to tim krytem, ze tak chladne...? ... ja kuli tomu ji posledni dobou furt prohanim aby ji bylo teplo...
dík jestli to tu nekde je tak soráč,nevysearchoval jsem to
Kdyz netocim motor tak me prijde hrozne podchlazenej. Zvlast kdyz je hmla,dest,snih. Spadne az 50 st. a jednou byla rucicka lehce i pod. Teplomer je v poho. Kdyz pridam torchu paru tak se zase zahreje, ale i tak jen na 60-65 st. Na dalnici do kopce kdyz jedu treba 145km (3000 ot.) tak jde teplota k 70-75 st. staci dál uz moc nesplha i kdyz jedu rychleji. Staci ale povolit plyn a motor zase razantne chladne...predpokladam (doufam) ze je to tim krytem, ze tak chladne...? ... ja kuli tomu ji posledni dobou furt prohanim aby ji bylo teplo...
dík jestli to tu nekde je tak soráč,nevysearchoval jsem to
Naposledy upravil(a) folik dne 19.12.2008, pát 20:50, celkem upraveno 1 x.
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)
Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!
Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!
mno to jsem presne nechtel slyset, ale dík
Zkousel jsem ji normalne na volnobeh nechat si chrochtat a motor se normalne zahral... s troskou snahou vytaceni jsem se dostal k 90st. kde se pak uz normalne sepl vetrak. Tak jsem myslel ze Trmst. je ok...
Zkousel jsem ji normalne na volnobeh nechat si chrochtat a motor se normalne zahral... s troskou snahou vytaceni jsem se dostal k 90st. kde se pak uz normalne sepl vetrak. Tak jsem myslel ze Trmst. je ok...
156 Sportwagon 2.4 JTD (Jede To Dobře)
Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!
Ieri, oggi, domani......Ti amo Alfa Romeo per sempre !!!
mrkni na web...folik píše:ummm pls vite kde presne je ten termostat?
Diky
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... stat-AR156
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Ta vana bude promrzlá pokud auto stojí delší dobu ať tam ten kryt máš nebo ne, je to kov.Zip166JTD píše:Jo Jo termostat měl sem to podobný. Ale s tím krytem to má taky trochu souvislost přeci jen je ze spod na vaně mírné žebrování co v zimě může schlazovat olej a může delší dobu trvat než se zahřeje motor.
A olej se ti ohřívá jako první, až potom voda.Takže když čekáš až se ti pohne rafička na budíku teploty vody, múžeš být na provozní teplotě oleje a ten je důležitější než voda.
Chce to budík na teplotu oleje.
BMW 730d, Superb TDI
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
bohužel olej mnohem pomalejc přejímá teplotu a mnohem pomalejc zase chladne než voda takže sic voda může být ohřátá ale olej ještě ne zároveň má olej mnohem větší provozní teplotu než voda.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Bohuzel je to presne obracene. Voda je ohrata mnohem driv nez olej!!!modenaboy píše:A olej se ti ohřívá jako první, až potom voda.Takže když čekáš až se ti pohne rafička na budíku teploty vody, múžeš být na provozní teplotě oleje a ten je důležitější než voda.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Učivo fyziky pro základní školy mluví jinou řečí. Měrná tepelná kapacita vody je více než 2x větší, než oleje.Franik píše:olej mnohem pomalejc přejímá teplotu a mnohem pomalejc zase chladne než voda
To, že v autě se ohřeje dříve voda, než olej, je dáno konstrukcí motoru, ne fyzikálními vlastnostmi obou kapalin ;)
A už vůbec nic to nemění na tom, že folikovo JTD není zimomřivé, ale má velmi pravděpodobně termostat napadrť. A instalací krytu pod motor nedocílí, kromě toho, že mu nebude lítat bláto do motorového prostoru, vůbec ničeho.
Doporučuju místo plastové jebky pořádně tlustej vencaplech. Notabene u sportpacketu.
Naposledy upravil(a) kejml dne 26.12.2008, pát 15:37, celkem upraveno 2 x.
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Já bych to tipoval na dříve ohřátý olej než vodu ale hádat se nebudu jen že vody je 10L a oleje 5L tak že už jen kvůli množství spíš olej. A vím že je to kov a opravdu když motor stojí je to fuk ale já většinou kdy nastartuju auto tak kvůli tomu abych jel a v té chvíli kolem té vany proudí bez krytu až zbytečně moc studený vduch. Uvědom si že když je např venku -10 tak za jízdy klem vany bude proudit vduch tak kolem -30 a + to žebrování tak si myslím že to bude chladit v zimě kvalitně. Jo a mám to už z jednoho naftáku vyzkoušené.
Ja ten budik mel v Delte HF Turbo a v Alfe 155 a vzdycky se voda ohrala driv. Jestli Ti ten budik neukazoval blbe.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Hoši neřešte to, pravdu má Harous a Kejml. Voda se prostě zákonitě musí ohřejvat dříve než olej. Největší zdroj tepla v motoru je spalovací prostor a ten chladí voda, tedy přebírá nejvíce tepla a tudíš se nejrychleji taky zahřívá. Teplota oleje je až následná záležitost. Pokud je problém s ohřátím motoru na provozní teplotu, bývá to ve většíně případů způsobeno vadným termostatem.
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Slyšte slovo dalšího člověka, co má i teploměr oleje...Zip166JTD píše:Já bych to tipoval na dříve ohřátý olej než vodu ale hádat se nebudu jen že vody je 10L a oleje 5L tak že už jen kvůli množství spíš olej. A vím že je to kov a opravdu když motor stojí je to fuk ale já většinou kdy nastartuju auto tak kvůli tomu abych jel a v té chvíli kolem té vany proudí bez krytu až zbytečně moc studený vduch. Uvědom si že když je např venku -10 tak za jízdy klem vany bude proudit vduch tak kolem -30 a + to žebrování tak si myslím že to bude chladit v zimě kvalitně. Jo a mám to už z jednoho naftáku vyzkoušené.
Olej je ohřátý výrazně později než voda. V době, kdy je voda na 90st., tak se olej ještě nedostane na 60st. Na provozní teplotu jde cca 5 minut po vodě.
Jinak ten popisovaný problém je jednoznačně termostat. Pokud to zkoušíš na volnoběh, tak se to samozřejmě zahřeje, protože i když teromotat propouští vodu do chladiče, tak se voda nechladí, protože kolem chladiče neproudí vzduch jako za jízdy. To, že sepne sahara, s tím nemá nic společného. Prostě je termostat pořád otevřenej a pouští vodu do chladiče, i když nemá.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů