Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 27.4.2011, stř 13:53

Ahoj, nemá tady někdo zkušenost s přetěsnením svodů na 2.4 JTDm na AR 159?
mám úbytek výkonu, auto táhne až od 2.000-2.200ot/min, z venku to syčí jako když je díra v hadici nebo při netěsnosti (při plnění turba hlavně).. byl jsem na examineru v Brně v Motortecu, dle kontroly je vše v cajku, tvrdí mi, že mám přetesnit svody výfuku (takže svorníky, těsnění, rolničky,..), za což mi předběžně řekli o nemalý ranec penízků :o(
Nějaký nápad, kam to dát k opravě, spíš zjištění "opravdové" závady?? jsem z Brna, ale když to bude nutné, pojedu klidně i do Sokolova! :o)

Předem díky za info

Bolek
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od yan.ko » 27.4.2011, stř 15:20

Prvne zkus podotahovat srouby klapce sani a EGR vedeni. Zvlastne pokud mas zaslepny EGR ventil. Dira v sani za turbem se na examineru projevi tak, ze bude vaha vzduchu vykazovat pri danem tlaku v sani vetsi mnozstvi nasavaneho vzduchu.

Pokud je toto v poradku, podivej se na vyfukove svody. Co jsem zaslechl, tak na petivalcich rady praskaji.
Alfa Romeo Perfection

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 632
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od krteczek » 27.4.2011, stř 15:33

praskání svodů na 5válech byl spíš problém 156 ne? :shock: na 159 jsem o tom neslyšel... ale je fakt, že nejsem mechanik, takže zkušenost žádná - spíš, co člověk vyčte nebo zaslechne.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od yan.ko » 27.4.2011, stř 15:44

To ja taky ne, ale to je dano navrhem tech svodu, kde je kazdy jinak tepelne namahany a jako celek se to pak ma tendenci ohybat a praskat.

Tezko rict zda to soudruzi v Italii vyresili (rozdilnou tloustkou litiny na jednotlivych svodech), ale spise bych tipoval ze ne-e.
Alfa Romeo Perfection

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 28.4.2011, čtv 09:20

yan.ko píše:Prvne zkus podotahovat srouby klapce sani a EGR vedeni. Zvlastne pokud mas zaslepny EGR ventil. Dira v sani za turbem se na examineru projevi tak, ze bude vaha vzduchu vykazovat pri danem tlaku v sani vetsi mnozstvi nasavaneho vzduchu.

Pokud je toto v poradku, podivej se na vyfukove svody. Co jsem zaslechl, tak na petivalcich rady praskaji.
EGR nemám zaslepený, aspoň jsem tak já neučinil, co předchozí majitel učinil - netuším.. já nechal jen odblokovat a vymlátit FAP, byl už fakt neprovozuschopný (regenerace nepomáhala)
To "foukání" začalo fakt z ničeho nic.. no hodím to na díru a zkusím bez rozdělání vše podotahovat (snad se tam dostanu), jinak to musím někam hodit a nechat rozhodit..
chandler psal, že se na 159 dost často povolují šrouby na svodech, že se mu to taktéž stalo.. jenže při mém štestí to bude fouklé těsnění nebo něco horšího ;(
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 29.4.2011, pát 07:52

Takže jsem stáhl šrouby, matky byly povolené na 4válci - a je po pískání, fučení :o)
jen ještě poladit turbo :o)) asi repas??
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od cendler » 29.4.2011, pát 07:58

jede to lépe? proč myslíš turbo, možná se podívej jak jde regulacu, na tu dosáhneš spod auta
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Kůrkyn » 29.4.2011, pát 08:50

illegal:
Včera kamarád koupil 159 2.4, na které chybí na svodech jeden svorník a z pátého válce to profukuje mezi svody a hlavou. Nědo se v tom motoru vrtal, protože jsou otlačené šrouby - nejspíš byla hlava někdy sundaná. Něco cvrliká na vačkách, asi se to bude rozebírat celé, takže pak to můžu vyfotit. POkud by se musela sundavat hlava, tak ej asi jednodušší vyndat komplet motor i s převodovkou. Auto má ten problém, že táhne až od 2 tis. otáček, níž je to mrtvola.

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 29.4.2011, pát 09:23

Kůrkyn píše:illegal:
Včera kamarád koupil 159 2.4, na které chybí na svodech jeden svorník a z pátého válce to profukuje mezi svody a hlavou. Nědo se v tom motoru vrtal, protože jsou otlačené šrouby - nejspíš byla hlava někdy sundaná. Něco cvrliká na vačkách, asi se to bude rozebírat celé, takže pak to můžu vyfotit. POkud by se musela sundavat hlava, tak ej asi jednodušší vyndat komplet motor i s převodovkou. Auto má ten problém, že táhne až od 2 tis. otáček, níž je to mrtvola.
tak s tím mrtvolným stavem to mám stejné, jen to "zatím" přisuzuji turbu.. ;( (ale budu dál hledat všemožné příčiny)
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od yan.ko » 29.4.2011, pát 11:05

dvousetkonovky jsou mrtve na spodek uz z fabriky
Alfa Romeo Perfection

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 29.4.2011, pát 11:19

yan.ko píše:dvousetkonovky jsou mrtve na spodek uz z fabriky
TO JE FAKT, ALE NE AŽ TAK JAKO TA MOJE :O)) TA VERZE SE 154KW JE O POZNÁNÍ LEPŠÍ ;)
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Hampice » 10.5.2011, úte 11:14

Něco o těsnění mezi hlavou a svody si můžeš přečíst v mém vláknu :smt013
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od cendler » 10.5.2011, úte 11:24

illegal píše:
yan.ko píše:dvousetkonovky jsou mrtve na spodek uz z fabriky
TO JE FAKT, ALE NE AŽ TAK JAKO TA MOJE :O)) TA VERZE SE 154KW JE O POZNÁNÍ LEPŠÍ ;)
Slyšel jsem, že to 154kw mají menší turbo, proto jsou dole živější
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 12:32

To jsi slysel spatne. 200 konovka pouziva turbo BV50 od BorgWarner (aka KKK), 210HP pouziva GTB2056VK od Garrettu. Obe turba jsou fyzicky zamenitelna a temer identicka (Garrett ma trochu vetsi skrin kompresoru). Maximalni prutok obou turb je +- stejny, rozdil je v tom, ze Garrett je turbo novejsi generace s lehci a jinak tvarovanou turbinou, takze je turbo schopno dodavat maximalni tlak drive.

BV vlevo, Garrett vpravo
Obrázek
Alfa Romeo Perfection

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4029
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Adamsquare » 10.5.2011, úte 12:39

mrtvý na spodek jsou kvůli špuntu DPF
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 632
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od krteczek » 10.5.2011, úte 15:05

presne tak! spunt pryc a drandime! :drivers:
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od cendler » 10.5.2011, úte 22:48

yan.ko : díky

jako nademnou :smt023
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 12.5.2011, čtv 07:43

DPF je dávno pryč :o) byla první věc, co šla pryč (regenerace už nepomáhala, holt městský provoz).. jsem se v tom trochu rejpal, pohl těmi klapkami (tedy tím táhlem) ventilu sání.. a ehjle, se to načetlo jako chyba.. tak jsem je manuálně otevřel na max, oproti dolní poloze diametrální rozdíl, ale stejně je to mrtvolka.. chyba byla smazaná, po chvilce ježdění opět naskočila.. zajímavé je, že po dalších cca 30 km kontrolka zhasla a už nesvítí.. ale i tak vím, že mě asi čeká výměna svěroklapky :o( neboť diag ukázala právě na ventil sání..
spodek mrtvý, větší spotřeba, po sešlápnutí saze.. alfiček jsem pár už měl, ale tahle mi dává zabrat :o)

nejraději bych to už někam dal, ať je to v cajku.. jenže každý jen laboruje a stejně na nic nepřijde..
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od illegal » 12.5.2011, čtv 07:48

Kůrkyn píše:illegal:
Včera kamarád koupil 159 2.4, na které chybí na svodech jeden svorník a z pátého válce to profukuje mezi svody a hlavou. Nědo se v tom motoru vrtal, protože jsou otlačené šrouby - nejspíš byla hlava někdy sundaná. Něco cvrliká na vačkách, asi se to bude rozebírat celé, takže pak to můžu vyfotit. POkud by se musela sundavat hlava, tak ej asi jednodušší vyndat komplet motor i s převodovkou. Auto má ten problém, že táhne až od 2 tis. otáček, níž je to mrtvola.
já bych některé dovozce mlátil :smt021 já byl takto napálen jedním nejmenovaným bazarníkem z Litovle..(pokud bude někdo chtít, napíšu SZ a sdělím kým, jak jsem se dozvěděl, jeho nejčastější praktika se stočenými KM a serv.knížkami s jinými vozy mu prochází už řadu let).. ale co, vše řeší právník :o)
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od kudrt » 16.5.2011, pon 21:37

souhlasím... ne pár ale většina bazarniku :smt097
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Skippy » 25.6.2011, sob 16:39

yan.ko
přesně tohle sem potřeboval vědět. Zaměnitelne jsou, říkáš? A co to bude dělat když tam místo KKK dám GARETA? říkáš že je větší komora, bude to mít i větší výkon? Nebo to potáhne od spodu??? Nebude to mít vliv třeba na nějakou chudší směs nebo tak??? V mojím vlákně řeším úbytek oleje a dneska jsem si na to konečně udělal čas. Turbo asi v háji, chodí, řekl bych dost, když s ním zacvičím nahoru a dolů. Čili asi budu řešit koupi turba a když už tak GARETA.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Martas 01 » 29.6.2011, stř 20:52

Chlapi v nedeli jedu do chorvatska a mam pocit ze mi prdi vyfuk mezi svodama a hlavou dela to jen asi od 1200 do 1800 ot.Pak to jako by klapani ci prdeni zmizi koukal jsem pod kapotu a zda se mi ze prvni steft od prevodovky asi nema maticku jde to nejak podotahovat myslim vsechny srouby na tech svodech nebo se tam nedostanu ?Jeste me zarazi ze ten steft kouka z tech svodu zavit + asi pul centimetru bez zavitu takze je mozny ze se povolil i on a sam se vytocil?Diky.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Skippy » 30.6.2011, čtv 07:04

a nebo, což ti vůbec nepřeju, mohl prasknout jako mě a vyskakuje ven. Je tam strašně blbý přístup. Ja to teď řeším a stejně jako hampice, buď to hlavu ven + repas když bude sundaná a nebo povytahnout motor ale i tak se tam bude těžko dostávat.

zkus ho vyndat, nebo s ním nějak zahýbat. pokud vyjde celý tak to máš v klidu. A tipnul bych že do chorvatska i z5 dojedeš i bez něj.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od cendler » 30.6.2011, čtv 08:13

Martas 01 : no podle mě nějaký chytrák tam strhnul závit, ale stejně bych tam dal novou matku a zkusil dotáhnout, pro kontrolu bych se podíval na všechny a podotahoval je
Na ten šteft, pokud drží, koupil bych matku s konusem, aby zajela co nejdál, pokud se prodává to nevím, nebo bych si ji vyrobyl
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Přetěsnění svodů na 2.4 JTDm AR 159

Příspěvek od Martas 01 » 30.6.2011, čtv 13:26

Diky mrknu na to v sobotu snad to pujde dotahnout a pokud se na ne dostanu podotahuju vsechny.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů