Spojka upgrade

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 16:30

Hezký, ale to samý se ti může stát i s dvouhmotnostnim setrvákem. Nebo myslíš že ten 5mm pohyb těch dvou hmot to jako zachrání?
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 16:36

Je to každýho věc, já do toho jdu. Kdo se bojí se*e v síni :wink:
První to půjde do 145JTD, pak Lybra a nakonec se snad dočká i GT
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 14.1.2013, pon 16:44

Budes rad i za tech 5mm :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ[/video]

Nevarim z vody. To jsou zkusenosti z vlastni stavby 250HP+ 1.9JTD
Alfa Romeo Perfection

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 16:55

V tý 1,9JTD si měl jednohmotu?

Já se taky rád přiučim, ovšem nejlepší učitel je praxe.
Když to jezděj TDIčkáři, co by to nefungovalo na JTD.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 14.1.2013, pon 17:04

Nemel, poucil jsem se z chyb druhych.

Mimochodem, ja nerikam ze to nefunguje, jen pochybuju o komfortu a trvanlivosti tohoto reseni. Proto bych osobne jednohmotu na auto kazdodenniho pouziti asi nedaval.
Alfa Romeo Perfection

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 14.1.2013, pon 17:09

yan.ko píše:Nemel, poucil jsem se z chyb druhych.

Mimochodem, ja nerikam ze to nefunguje, jen pochybuju o trvanlivosti tohoto reseni. Proto bych osobne jednohmotu na auto kazdodenniho pouziti asi nedaval.
Vidíš, takže praktickou zkušenost nemáš, já to velmi rád v praxi ověřim. Pak budu třeba rejpat jako ty, že to je hovadina, ale budu to mít ověřený v praxi :smt021
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od yan.ko » 14.1.2013, pon 17:11

Komu neni rady ... :D
Alfa Romeo Perfection

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od edas » 14.1.2013, pon 21:58

Dobrá. Na O I (minulost, se kterou se tady nechci moc chlubit) jsem vyměnil na motoru ALH jednohmotu z typu ATD (F I). Vibrace a tvrdost chodu TDI se potvrdila v plné míře. Po pár tisících km Ti začnou drnčet i sluneční clony... Jakýstakýs komfort ALH je pryč, hlučnost přenášená vibracemi se zvýší a je opravdu dost protivná. Kdo tvrdí opak, lže. Mě je to jedno, byl to služebák. Celkem ujeto 210 kkm, s jednohmotou cca 30 kkm. Na svém autě bych to neudělal...

Tož tak...

Následovalo 280 kkm s O II. Taky masakr... :D
159

BotasITC
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 17.12.2010, pát 19:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od BotasITC » 4.9.2013, stř 08:26

Tak vyzkoušeno. S jednohmotou sem ujel přes 12tis km. Vibrace větší nebyli, teda porovnávám 4válec s dvouhmotou a 5tivál s jednohmotou. Převodovka je hlučnější http://www.youtube.com/watch?v=l7SzuySAbuU.

Graf z brzdy
brzda.JPG
Dnes je motor venku. Spojka z Coupe 20VT začala klouzat, převodovka odešla na 4tém kvaltu. Jestli odešla pod velkým kroutícím momentem, nebo kvůli jednohmotě nevím. Možná obojí. Převodovka byla originál ze 145tky 1.9JTD.

Otázkou je, co k tomu motoru strčit teď? Otázka hlavně pro Yan.ka :-)
AR145 JTD 208HP 480NM http://horsepowers.in/diskuze/index.php?msg_group=1&action=show&id=105901
EX: AR156 JTDm SW 216HP - opel mi už nesmí do baráku...
EX: Lancia Kappa 2.4 129kW - fajn kočár

perry69
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 1.12.2011, čtv 23:39
Bydliště: Milovice

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od perry69 » 15.7.2014, úte 11:41

Tak už mám taky konečně vyměněno. Koupil jsem v Cardu spojku Sachcs (spíš Valeo v krabici od Sachse) a nechal novou lamelu v Renovaku přeobložit organikou HDS 57. Origo obložení lamely má sílu 3 mm. Na místě mi bylo řečeno, že bohužel, že až za 6 týdnů. Rozměr, co jsem po nich požadoval, by musely obědnat ze Španělska. Tak jsme se dohodli na síle nového obložení 3,2 mm v rozmerech co jsem chtěl a za hodinu jsem měl přeobloženo.
Při výměně jsme se báli, že bude problém s jedničkou a zpátečkou (jak je lamela silnější). Nakonec po seskládání auta vše funguje naprosto bez problémů. Jediné co mě mrzí, tak většině lidí po výměně spojce změkne pedál, ale já ho mám stále betonovej, takže problém asi bude v jednom z válečků. No holt to nemůžu mít vše tak jednoduché.
Každopádně spojku jsem origo měl 235 a dával taky 235mm. Jediný LUK mám 240, ale vážně nevím, jestli by to tam taky šlo nebo ne. Mám rok 05 euro 3.
Na spojce mám zatím jen 200 km, tak uvidíme, co všechno zvládne s tou organikou :drivers:
Naposledy upravil(a) perry69 dne 15.7.2014, úte 12:39, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD ROSSO

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 15.7.2014, úte 12:23

240 má jen GM převodovka. Sem se víc jak 235 nevejde
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od DERGO » 2.8.2014, sob 17:47

Zdravím, také přídám do tématu. Testuju spojku kovokeramiku v kombinaci s dvojhmotou na AR GT 1.9 JTD. Na brzdě mám 380Nm při 2853ot a výkon 149kw při 4409ot. Zatím první testování bez vodního vstřikování. Zatím dojmy. abych se rozjel bez cukání musím dát aspon 2000ot jinak nepříjemné cukání. Jinak prokluz žádný rozjezd na 2 plný plyn dobrý. Najeto zatím 1200km, uvidíme co bude dál, kolik to vydrží apod. Pak dám vědět, kdyby se to rozletělo. :roll:
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 2.8.2014, sob 17:51

Na tenhle krouťák si mohl nechat sérii s HDS obložením, nepřišel by si o žádnej komfort a ušetřil by si hodně peněz :-)
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Ladis » 2.8.2014, sob 18:11

Bych tipnul, že půjde setrvák brzo do kopru :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od DERGO » 2.8.2014, sob 23:14

Tohle není konečný kroutící moment. Setrvák by měl vydržet životnost spojky. Nechci skončit na tom, že mi spojka nepřenese to, co chci aby přenesla.
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 3.8.2014, ned 08:10

Ten setrvák to nevydrží dlouho. Měl si jít cestou jednohmoty.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od DERGO » 3.8.2014, ned 10:15

Uvidíme. Určitě opotřebení bude rychlejší, ale jednohmotu nechci. Aspoň vyzkouším kolik co zvládne. Přemýšlel jsem nad tím vážně dlouho, ale jednohmotu mi do auta nedoporučoval téměř nikdo. Setrvák jsem se spojkou kupoval nový, takže jak říkám, měl by vydržet životnost spojky tj 50tis km. I dle renovaku mi nedoporučoval dávat jednohmotu, nýbrž nechat dvouhmotu. Uvidíme..rozebírat to budu až něco odejde. Ale raději at odejde setrvák než něco v převodovce.
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 3.8.2014, ned 19:05

Já mam ve dvou autech vyzkoušenou jednohmotu a určitě bych jí doporučil. Nepřijdeš o žádnej komfort, u 5ti válce na volnoběh začne hned chrastit převodovka, u 4válce cca po 30 - 40tis. začne taky pomalu chrastit a taky jen na volnoběh.

Samozřejmě k jednohmotě musíš dát odpruženou lamelu :-)
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Princ William » 22.10.2014, stř 12:02

Dotaz tady pro všechny. Budu sundavat převodovku a spojku, mám podezření, že se utrhlo spojkové obložení (při dojíždění na semafor, skoro bych řekl bez plynu, se ozvala rána a už jsem se nerozjel - motor běží). Teď je tam sada Valeo, najeto na ní cirka 15tkm. Auto jsem koupil s utrhnutým spojkovým obložením. Dal jsem novou sadu a po 15tkm to bude pravděpodobně stejné (do konce týdne to budu vědět jistě až to rozeberu). Výkon motoru je pravděpodobně zvýšen (1.9 JTD 8V), na kolik nevím, protože jsem to už tak koupil. Poslední dobou to mělo na volnoběh stejný "chrastivý" zvuk (při sešláplé spojce to bylo OK) jako u 1. videa na 1. straně co jsem dával yan.ko. Je tam původní dvouhmota, tak jsem měl podezření na špatnou dvoujhmotu, když to "chrastilo" a ostatní bylo dávané nové.
Pokud bude utrhlé spojkové obložení, co by jste mi doporučili? Přeobložit spojku jiným, lepším obložením? Případně kde přeobložit. Díky za tipy a rady.
Naposledy upravil(a) Princ William dne 22.10.2014, stř 12:10, celkem upraveno 1 x.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od bobas » 22.10.2014, stř 12:05

Videl bych to spis na dvouhmotu, me chrastila obdobne :smt068
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Princ William » 8.11.2014, sob 10:27

Tak jsem to konečně rozebral a moc mi to nepotěšilo. Dvojhmota chrastí (s tou jsem počítal), ale spojkové obložení má také problém v tom středu talíře. Normálně se to protočilo a vyžvejkalo. Teď se s tím středem dá točit dokola, to tak nemá být! Nějaký rady, nápady na upgrade nebo co s tím? Připomínám, že ta spojka má najeto jen 15tkm. Díky.

Obrázek Obrázek Obrázek
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od wejwy » 8.11.2014, sob 12:25

Taky se mi to stalo, pak jsem tam dal jednohmotu a dnes už to má přes 20t.km
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od rossogtv » 8.11.2014, sob 22:02

stejny problem jsem mel na lamele Porsche 944 turbo, na nove lamele se ten stred prevaril WIGem a bylo vyreseno, jinak jsem jednoznacne zastancem jednohmotaku, dvouhmotaky jsou technicka kokotinka :smt097
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Robingt04

Příspěvky: 1
Registrován: 27.9.2015, ned 12:59

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Robingt04 » 27.9.2015, ned 13:10

Zdravím mám problém se spojkou ale nikdo neví co je špatně při větší rychlosti plus mínus nad 110km/h mi přestane pracovat ale tak že dokážu vyřadit ale už nezařadím Teda aspoň ne hned. Je úplně mrtva kolikrát mi zůstane na podlaze měl jsem to u mechanika a říka že spojka je ok měnil tam různě věci a dělá to pořád jen jsem ještě nevyměnil celou sadu bo říka že spojka je ok nevíte Prosím o co by mohlo jít ? Nebo jestli vyměnit celou spojku

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Spojka upgrade

Příspěvek od Temp » 28.9.2015, pon 20:45

Hele rychlost by podle mě neměla mít vůbec vliv. Jestli jo, tak to slyším úplně prvně. Kdybys napsal, že ti nejde zařadit šestka, to bych i věřil.
Další věc je, že "měnil různé věci" je takový nešťastný pojem. Mě když zůstala spojka na zemi, tak za to mohl pomocný spojkový válec (cca 800-1400 dle výrobce/kvality a cca hodina práce). Zrovna v pátek jsem ho přetěsňoval novýma gumičkama (60 kč), bo mi po 20 000km zase začal zlobit. Osobně se mi zdá, že je to slabina u mé 147 v naftě.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Odpovědět

Zpět na „GT“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti