Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
-petr-
Uživatelský avatar

Příspěvky: 48
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od -petr- » 30.6.2020, úte 18:49

MirekSK: Tak slíbené info po 500km. Asi je to o pocitu, malinko lepší reakce možná je, ale zřejmě to na nic zásadního nemělo vliv. Nějaká turbodira tam asi bude vždycky.
Spotřeba pěkná, Brno-Praha a zpět s lehčí nohou do 130 km/h za 6.4 l/100km dle palubního počítače.

Co mě ovšem nepotěšilo je interval regenerace. Fungl novej DPF a spustilo to už po 430 km od poslední. Něco je špatně.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1014
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od rammstein » 30.6.2020, úte 21:28

Zatím bych s těmi regeneracemi nedělal žádné unáhlené závěry a nechal to celé „sednout“.
159 2.4 JTDm Q-Tronic
166 2.5 V6

-petr-
Uživatelský avatar

Příspěvky: 48
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od -petr- » 1.7.2020, stř 06:43

Nechám, nechám...ale mám předtuchu, že se to nějak zázračně už neprodlouží. Po zaučení nového filtru proběhla první regenerace za jízdy po pár desítkách km...což jsem očekával vzhledem k nastavení zanesení na 70%.

Následné regenerace bych už čekal kolem 1.000 km, když jezdím z 90% dálnice a dlouhé cesty.

Inu vyčkám ještě na pár dalších regeneraci, jak říkáš.
A pokud se interval neprodlouží, bude potřeba zjistit, co je špatně. Každopádně auto musím dát servisu, který se vyzná a ne jen umí vyměnit díl (motortec).
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

martinR1000
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 115
Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
Bydliště: Tišnov

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od martinR1000 » 1.7.2020, stř 19:00

Ahoj.. dnes mě začala svítit chyba,že mám v levo v zadu špatnou směrovou žárovku, tak jsem zapnul jsem výstražný vydělám žárovky a ona normálně blikala, tak jsem vytáhl konektor a je tam je spálený kontakt v pravo, což bude asi příčina... našel jsem tuto opravnou sadu https://www.fiatdily.cz/opravna-sada-ko ... h-svetel11 ... ale nevím zda je to stejný konektor má stým někdo zkušenost? děkuji.
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX

martinR1000
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 115
Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
Bydliště: Tišnov

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od martinR1000 » 3.7.2020, pát 19:57

martinR1000 píše:
1.7.2020, stř 19:00
Ahoj.. dnes mě začala svítit chyba,že mám v levo v zadu špatnou směrovou žárovku, tak jsem zapnul jsem výstražný vydělám žárovky a ona normálně blikala, tak jsem vytáhl konektor a je tam je spálený kontakt v pravo, což bude asi příčina... našel jsem tuto opravnou sadu https://www.fiatdily.cz/opravna-sada-ko ... h-svetel11 ... ale nevím zda je to stejný konektor má stým někdo zkušenost? děkuji.
Edit.... Už vyřešeno.
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX

x-f
Pozorovatel

Příspěvky: 428
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od x-f » 3.7.2020, pát 22:27

Resil jsem to same na 147.
Segnal jsi konektor za rozumnou cenu?
AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

bisto89
Nováček

Příspěvky: 184
Registrován: 12.6.2017, pon 12:44

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od bisto89 » 5.7.2020, ned 09:35

Zdravím chlapi moja alfina pri 3 a 4 prevodovon stupni pri normálnej jazde trebárs za autom pri otáčkach 2000-2500 tak jemne pocukava.. Odpojil som váhu vzduchu svieti síce kontrolka motora ale auto ide normálne mam pocit ze aj to pocukavanie zmizlo je možné že je zla váha vzduchu
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006

Marshaleq

Příspěvky: 55
Registrován: 26.11.2019, úte 00:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Marshaleq » 10.7.2020, pát 00:58

Borci, jak správně postupovat u výměny palivovýho filtru? Co jsem koukal, vyměním, zapojím, párkrát zapnu/vypnu zapalování, aby si čerpadlo nasálo do filtru naftu a pak už normálně nastartuju? Nebo mi ještě něco chybí? Na filtru je "vypouštěcí" (bleeding) ventil, má se to dělat třeba jako s brzdama?

Za každou informaci budu rád. Díky :)

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2762
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vonkreuz » 10.7.2020, pát 08:04

Zkoušel někdo někdy snad spat ve 159 sedan s výklopnou opěrkou zadní sedačky? Predstavuji si to asi takto: přední sedačky šoupnout dopředu, sklopit podsedak, sklopit zadní cast, předpokládám,ze tam vznikne schod operka/kufr, takže v kufru mit falešné dno na uložení veci, položit karimatky, pootevřít okno a spát, nohy v kufru, hlava v kabině.

Nebo si to predstavuju jak Hurvínek válku? :-k
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Protector » 10.7.2020, pát 08:28

Já to zkoušel i v SW. Mam tam ještě schod mezi podlahou kufru a sedačkami, což se dá nějak srovnat dekama atd, ale já a mých 190+ se tam prostě nenacpu. Respektive nacpu, ale musím mít pokrčený nohy. Počítám, že sedan bude ještě o něco "lepší". Nouzově se dá, ale prostě to není žádný komfort.
Alfa Romeo159 SW,1.9 JTDm 16V

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2762
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vonkreuz » 10.7.2020, pát 08:46

Děkuji!
Analogicky jsem uvažoval, že když jsem se 186cm prospal hooodně nocí ve Fabii I kombi (mírně naštorc), tak tohle by asi taky nouzově šlo.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo164 2.5 TD 92x94mm Super 98', malý Farina
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo834 2.0 VIS 84×90 mm 93´, Tipo932 2.5 V6 88×68.3 mm SW fl

x-f
Pozorovatel

Příspěvky: 428
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od x-f » 10.7.2020, pát 08:53

Taky jsem v SW před FL jednou spal. Ten schod je tam fakt na prd. Ikdyž jsem se ho pokusil vyrovnat tak jsem ho cejtil. A na dýlku tam fakt není moc místa. Pokrčený nohy jsem musel mít i se svejma 182 cm a je to fakt nepříjemný že se za celou noc člověk nemůže natáhnout.

Měl jsem tam teda ještě druhou polovičku, takže pozice na štorc vyloučena, stejně jako votevřený vokýnko :D, takže ještě k tomu hic, zamlžený vokna a obsah kyslíku asi tak 3%.
AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Protector » 10.7.2020, pát 08:56

Plus jsem ještě zapomněl, že člověk spí vlastně do kopce, jak jsou sedačky výš.
Alfa Romeo159 SW,1.9 JTDm 16V

Allexxiados

Příspěvky: 27
Registrován: 10.3.2020, úte 17:27

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Allexxiados » 10.7.2020, pát 18:48

-petr- píše:
30.6.2020, úte 18:49
MirekSK: Tak slíbené info po 500km. Asi je to o pocitu, malinko lepší reakce možná je, ale zřejmě to na nic zásadního nemělo vliv. Nějaká turbodira tam asi bude vždycky.
Spotřeba pěkná, Brno-Praha a zpět s lehčí nohou do 130 km/h za 6.4 l/100km dle palubního počítače.

Co mě ovšem nepotěšilo je interval regenerace. Fungl novej DPF a spustilo to už po 430 km od poslední. Něco je špatně.
Mley udělat v řídící jednotce zadání nového filtru a nechat vynulovat data naučené samovyukou
Alfa 159 Ti 2.4 Jtdm 154kw/Alfa 159 1.9 16v

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1014
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od rammstein » 11.7.2020, sob 11:37

Marshaleq píše:
10.7.2020, pát 00:58
Borci, jak správně postupovat u výměny palivovýho filtru? Co jsem koukal, vyměním, zapojím, párkrát zapnu/vypnu zapalování, aby si čerpadlo nasálo do filtru naftu a pak už normálně nastartuju? Nebo mi ještě něco chybí? Na filtru je "vypouštěcí" (bleeding) ventil, má se to dělat třeba jako s brzdama?

Za každou informaci budu rád. Díky :)
Je to jednoduché a žádné odvzdušňování není potřeba.
vonkreuz píše:
10.7.2020, pát 08:04
Zkoušel někdo někdy snad spat ve 159 sedan s výklopnou opěrkou zadní sedačky? Predstavuji si to asi takto: přední sedačky šoupnout dopředu, sklopit podsedak, sklopit zadní cast, předpokládám,ze tam vznikne schod operka/kufr, takže v kufru mit falešné dno na uložení veci, položit karimatky, pootevřít okno a spát, nohy v kufru, hlava v kabině.

Nebo si to predstavuju jak Hurvínek válku? :-k
Schůdek je tam nepatrný, horší už je, že sklopená opěradla mají docela velký sklon, takže v autě postaveném na rovině pořád sjíždíš „za nohama“ do kufru. Na délku taky žádná sláva. Jako nouzovka s pár promile v krvi se to dá, jinak ale spaní v sedanu nic extra příjemného není.
159 2.4 JTDm Q-Tronic
166 2.5 V6

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 566
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Foli » 13.7.2020, pon 08:42

Nazdárek, řeším zvýšenou kouřivost při plném plynu a i nějakou ztrátu výkonu, kterou příliš nepozoruju, lehce ano, ale stopky nejvíc, zrychlení 0 - 100 za 12 vteřin je fakt bída u 159 2.4. Teď k věci, auto startuje bez problémů, váha vzduchu 1 rok nová, egr ventil čištěn před rokem, olej ani voda neubejvá. Nicméně i přes to, že mám DPF, tak při plným plynu nad 3000 ot kouří černě a to celkem výrazně, koncovky černý jak bota ( meju je pravidelně, dřív vydrželi vyleštěný 3 měsíce v pohodě, ted po jednom dni černý ) Diag žádné chyby, váha dává při plným 1200 mg, takže pohoda, turbo tlačí jak má ( tím se dá vyloučit intercooler nebo prasklina v hadici ).

Mám podezření na 2 věci, regenerace DPF mi probíha co 300 km, nejezdím jak s hnojem, nejezdím jen po městě atd. Takže je možné že DPF už to má za sebou?

Druhá věc, vstřikovače, přecejen mají najeto 300 000 km, na diag korekce vstřikovačů OK, první 4 mají 0,1 - 0,6 nicméně 5 tý vstřik 1.920, což mi přijde dost, ale třeba se pletu. Ještě chci udělat přepadový test. Zdá se mi, že slyším i lehce cvakavý zvuk, na volnoběh a při plném záběru, zvuk bych přirovnal k nejtovacímu vstřikovači. Ale nechci vyhazovat prachy za pokus omyl. Díky
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1014
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od rammstein » 13.7.2020, pon 09:33

Zajel bych za doktorem do Sokolova. Regenerace DPF ti probíhají po hrozně krátké vzdálenosti, normální je tak trojnásobek a korekce na tom pátém válci už taky není bůhvíjaká. Ale tam je vždycky otázka, jestli korekcí jen motor nedorovnává nějaký jiný problém.
159 2.4 JTDm Q-Tronic
166 2.5 V6

-petr-
Uživatelský avatar

Příspěvky: 48
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od -petr- » 13.7.2020, pon 09:45

Ahoj. Podle mě to má DPF jednoznačně za sebou. Pokud by byl funkční, nemůže to viditelně zakouřit, protože filtr saze zachytí. Měl jsem podobné symptomy a po výměně DPF je výfuk neuvěřitelně čistý.

Druhou věcí je vlastní podstata zvýšené kouřivosti a tam Ti snad poradí zkušenější. Mne čeká možná stejne hledání, protože zatím jsem regeneroval i s novym DPF po 420 km misto ocekavanych 1000 km. Což by svědčilo na zvýšenou kouřivost -> rychlejší plnění DPF -> častější regenerace.

Ty pokud máš v DPF díru, saze letí ven a regenerace bývají pak taky chaoticky zkrácené, co jsem se kde dočetl
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

MiraB

Příspěvky: 3
Registrován: 14.7.2020, úte 19:01

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MiraB » 14.7.2020, úte 19:26

Zdravím pánové. Jdu si k vám pro radu. V lednu jsem nechával v servise opravovat alternator na me 159 2.4. Vyměněn byl diodovy můstek, ložiska a prý nějaká svorka. Po opravě auto šlapalo jak mělo...asi do půlky května, kdy se během jízdy rozsvitil symbol dobíjení a pak zase zhasl, pak začal nepravidelně problikavat. Druhý den byl klid do doby než skončil víkend a já jel do práce (cca 30km) na cestě tam byl od symbolu klid, ale po cestě zpátky po ujeti asi 20km symbol začal zase nepravidelně problikavat s tím, že od něj byl třeba 2km klid. Takhle se to opakovalo celý týden, o víkendu jsem koupil merak a změřil baterii,na neutral 13,8V, ale pro jistotu jsem ještě zavolal kamosovi aby dojel s chytrou nabijeckou, změrili jsme nejdriv baterii i jemu (taktéž 159 2.4) se stejným výsledkem 13,8 V, takže jsme zkusili zmerit baterku nabijecku a opět u obou 13,8V. Tak jsem alternstor tak nějak vyloucil. Přišlo mi jako blbost spojovat chybovou hlášku o nesviticim právem zadnim světle, i když svitilo, takže jsem to neřešil, po týdnu zadní světlo pohasinalo až nesvitilo vůbec, k tomu se přidal zrychlene blikajici pravý blinkr. Světlo jsem tedy rozdelal a našel vypáleny pin v konektoru, říkal jsem si, že by symbol dobíjení a nefunkčnost světla díky vypálení mohli spolu souviset, protože se chyby objevovali téměř současně a poprvé se objevili ve stejný den. Jelikož jsem ve znojmě nový konektor nesehnal, zkusil jsem jej opravit. Kontakty se jakoby rozchazely, tak jsem je sroubovackem vyhnul blíž k sobě, zacvaknul, vyzkoušel a světlo svitilo, symbol dobijeni nikde. Jenže druhý den opět znovu do práce v pohodě a z práce zase po cca 20km dobíjení. Při sledování jsem tak nějak vyzkoumal, že dobijeni vyskočí až po zahrati motoru. Když bylo venku okolo 10 °, tak dobijeni nevyskocilo třeba vůbec, ale jak se začalo oteplovat a bylo nad 20+, tak dobijeni se objevovali častěji a častěji. Zkusil jsem očistit kostry, striknout kontaktolem, ale bez úspěchu, teď už se dobijeni ukáže vždy +- po zahrati motoru a mě už docházejí nápady cim by to mohlo být. Omlouvám se za slohovou práci, ale snad to někdo přečte, pochopi a doufám, že poradí, protože já nikde nic podobného nenašel.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1974
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 15.7.2020, stř 11:50

A co takhle diagnostika a nechat to napíchnout?
Alfa Romeo 159 2,4JTD [off → DPFEGRSWIRL]
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

MiraB

Příspěvky: 3
Registrován: 14.7.2020, úte 19:01

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MiraB » 15.7.2020, stř 20:53

Diagnostiku jsme zkoušeli a nevypsala žádnou chybu.

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1974
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 15.7.2020, stř 22:53

Tak jedině změřit, jak velký nabíjecí proud alternátor dává.
Osobně nejsem zastáncem oprav alternátorů, když nový není zaž až tak velká raketa.
Sice vymění diodu, ale co když je načnutá další a nebo to časem obsere vinutí a vzhledem k náročnosti výměny alternátoru u 2,4 je lepší dát nový.
Alfa Romeo 159 2,4JTD [off → DPFEGRSWIRL]
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

MiraB

Příspěvky: 3
Registrován: 14.7.2020, úte 19:01

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od MiraB » 16.7.2020, čtv 00:15

No právěže skrz tu náročnost výměny bez garáže a v zimě, jsem zvolil servis. Vyměnili komplet můstek. Teď už bych ho vyměnil sám, ale dvakrát se mi do toho nechce, když si nejsem jistý, jestli je to altikem, Přidalo se k tomu ještě vypnutí budíků, prostě zhasne celá palubka ani ne na vteřinu s tím, že pak naskočí, někdy bez diskotece na budíkách, někdy s. Světla při tom svítí normálně a auto jede taky beze změny, žádný pokles výkonu, cuknutí, nebo tak. Furt jsem tak nějak přesvědčený, že bude někde vyhřátý kontakt, kabel, kostra, když to dělá po zahřátí. Zkusím ještě přidat kostru navíc, jestli bude nějaká změna.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 13 hostů