Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

st.paul
Uživatelský avatar

Příspěvky: 57
Registrován: 19.1.2011, stř 20:22

Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od st.paul » 17.5.2019, pát 08:43

Zdravím páni,

Neubehlo veľa času ani kilometrov a mám nový problém. Už pár krát sa mi stalo, že počas jazdy zhasne motor s hláškou Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine. Zdôrazňujem, že olej aj všetky filtre sú vymenené a stáva sa to až po zahriatí motora. O tom, čo sa môže stať, keď mi to zhasne v 90 tke a v zákrute sa radšej nebudem rozpisovať. Poprosím Vás o radu, kde môže byť problém. Na zahraničných fórach sa najčastejšie spomína snímač plniaceho tlaku, snímač impulzov kľukového hriadeľa, snímač polohy vačkového hriadeľa, alebo snímač plniaceho tlaku na rampe...takže najlepšie vymeniť všetkých cca 20 ďalších snímačov, čo ale asi nie je riešenie. Vopred ďakujem. AR 159, 1.9JTD, 110kw, Q-Tronic
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Jakub_mt » 17.5.2019, pát 17:17

Hláška bude pravdepodobne len dôsledok takého vypnutia za jazdy. Napojiť na diagnostiku a potom môžeš riešiť.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3718
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Ladis » 17.5.2019, pát 21:52

Přesně jak píše Jakub.....Může to být klidně I zabetonované DPF....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

st.paul
Uživatelský avatar

Příspěvky: 57
Registrován: 19.1.2011, stř 20:22

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od st.paul » 20.5.2019, pon 08:16

Diagnostika ukázala problém na riadiacej jednotke a vstrekoch, ktoré boli minulý rok repasované, čo sa mi samozrejme nezdalo. Jeden problém spojený so vstrekmi tu však bol a to kontakt na konektoroch. Po „dôslednom“ docvaknutí a vyčistení sa auto správa bez problémov. Samozrejme, netvrdím (a ani neverím), že problém je vyriešený, to ukážu až ďalšie kilometre, ale zatiaľ to vyzerá nádejne.
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Protector » 20.5.2019, pon 09:07

Já když měl problém s kontaktem na vstřiku, tak mi skákaly jiný hlášky. Tuhle jsem neviděl. Bylo to samozřejmě have engine checked, VDC, ASR a Hill holder unavailable a skákala ručička paliva.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

st.paul
Uživatelský avatar

Příspěvky: 57
Registrován: 19.1.2011, stř 20:22

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od st.paul » 21.5.2019, úte 10:18

Úprimne, začínam mať toho plné zuby, ale nechcem to tu rozoberať. Priebežne sa objavili aj iné „hlášky“, ale diagnostika neukázala žiadny iný problém. Nemám problém s poruchou ako takou, je to 12 ročný spotrebák, rešpektujem to, ale aby auto zhaslo motor v akejkoľvek situácii, bez varovania, prípadne bez prechodu do núdzového režimu, to už je fakt silná káva. Mám rodinu a 2 deti, takže auto pôjde z domu, samozrejme nového majiteľa na to upozorním. Som fanúšik AR a môj kus má za sebou cca 10 bezporuchových rokov (do minuloročnej prasknutej hlavy a poškodenej ojnice) ale zabiť sa nenechám. Neviem, ako je to u iných značiek, ale v tomto prípade „súdruhovia“ z Talianska niekde urobili chybu. Treba sa na to pozrieť objektívne.
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od michal96 » 21.5.2019, úte 11:45

No jestli ti to zhasne motor, tak to umí jedině cidlo na klice, nebo vačkové hrideli. Oprava za pár korun.
Dělají to všechny auta, nejen AR. Vím, je to hnus, když auto přestane jet, ale holt počítač ty hodnoty potřebuje a když je nemá, zhasne motor.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Aleš 292 » 22.5.2019, stř 08:24

Čidlo na vačce ti motor neshasne,jen čidlo na klice to umí. Zkus klidně při běžícím motoru odpojit konektor k čidlu na vačce a motor si poběží dál,jen se rozsítí kontrolka. Čidlo na vačce to potřebuje jen pro start motoru.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od michal96 » 22.5.2019, stř 08:38

A jsem zase chytřejší, dik za info.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

k0walsky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 8.6.2017, čtv 12:14
Bydliště: Strakonice

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od k0walsky » 23.5.2019, čtv 15:29

Tohle samé mi to píše když blbě pustim spojku a chcípne motor, asi ihned klesne tlak oleje a tak vyhodí chybu, zmíněná hláška vůbec nesouvisí s chybou motoru ale spíše s tím, když motor chcípne....

Co se týká tvého přístupu tak moc nechápu proč chceš posílat auto hned pryč? Dle mě stačí dát někomu kdo těmto motorům rozumí a Alfa bude jezdit ještě hodně dlouho... Z přístupu "vše si opravím sám" jsem dávno vyrostl :)
Alfa Romeo 159 SW TBi ROSSO

ncf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Registrován: 26.3.2012, pon 12:13
Bydliště: Liberec

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od ncf » 26.5.2019, ned 15:51

Tak tohle mi auto udělalo, když byl špatnej EGR...
Alfa Romeo 156 2.0TS bluecosmo metla
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM černočerná černá:)

Klesk

Příspěvky: 4
Registrován: 12.1.2014, ned 23:41
Bydliště: Pardubice

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Klesk » 27.5.2019, pon 08:45

k0walsky píše: 23.5.2019, čtv 15:29 Tohle samé mi to píše když blbě pustim spojku a chcípne motor, asi ihned klesne tlak oleje a tak vyhodí chybu, zmíněná hláška vůbec nesouvisí s chybou motoru ale spíše s tím, když motor chcípne....

Co se týká tvého přístupu tak moc nechápu proč chceš posílat auto hned pryč? Dle mě stačí dát někomu kdo těmto motorům rozumí a Alfa bude jezdit ještě hodně dlouho... Z přístupu "vše si opravím sám" jsem dávno vyrostl :)
Čau. Mě to někdy u TBi napíše při studeném startu. Doprovázené cvakavým zvukem po dobu cca 5 vteřin. Za tepla OK. Máš to také tak?
A tak jak píšeš, při poklesu otáček při špatném zacházení se spojkou. :)
156 1.9 JTD SW
159 1.750 TBi SW

st.paul
Uživatelský avatar

Příspěvky: 57
Registrován: 19.1.2011, stř 20:22

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od st.paul » 27.5.2019, pon 17:59

k0walsky píše: 23.5.2019, čtv 15:29 Tohle samé mi to píše když blbě pustim spojku a chcípne motor, asi ihned klesne tlak oleje a tak vyhodí chybu, zmíněná hláška vůbec nesouvisí s chybou motoru ale spíše s tím, když motor chcípne....

Co se týká tvého přístupu tak moc nechápu proč chceš posílat auto hned pryč? Dle mě stačí dát někomu kdo těmto motorům rozumí a Alfa bude jezdit ještě hodně dlouho... Z přístupu "vše si opravím sám" jsem dávno vyrostl :)
Prečo musí ísť preč? Ja som už vyrástol z toho, aby som riešil podobné kraviny, ktoré nikto v blízkom okolí (cca 30km) vyriešiť nevie. Nie som mechanik, nerozumiem tomu, auto je spotrebák, ktorý má slúžiť. Nemám čas ani energiu na hrabanie sa v aute, bohužiaľ v okolí vyslovene odborníka na AR nepoznám, skôr naopak, nikto to nechce robiť. Aj keby sa Alfa zajtra rozpadla, 10 rokov slúžila výborne, aktuálne evidentne došla do štádia, kedy sa jej bude musieť venovať fanúšik, ktorý na problémy s autom má čas. Opakujem, rešpektujem poruchy a výmenu komponentov po 10 rokoch, ale odmietam vystaviť rodinu riziku vypnutia motora v akejkoľvek situácii. Toto už je cez čiaru a to som naozaj fanúšik Alfy. Pri každej kravine sa dozvedám, že to môže byť toto, tamto, alebo 100 ďalších vecí, kopec silných rečí a nikto si s tým na 100% nevie rady. Bohužiaľ, toto som zažíval aj pri AR 33, 147 a aktuálne 159. Priznajme si otvorene, že servisovať Alfu je výrazne náročnejšie ako akúkoľvek inú značku a to som na nej naozaj nikdy nešetril. Možno to tu niekto pochopí ako vyplakávanie, čo ale nie je pravda. Je to len reálny pohľad na vec, nezaťažený prehnaným syndrómom fanatického fanúšika. V každom prípade, po vyčistení kontaktov na vstrekoch som urobil cca 600 km bez problémov, takže uvidím, čo bude ďalej.
...info k vyššie uvedeným radám, za ktoré ďakujem:
DPF mám zanesený na cca 55%
EGR mám čistý jak register trestov princeznej Arabely
Snímač otáčok/impulzov kľukového hriadeľa je v poriadku
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Jakub_mt » 27.5.2019, pon 22:43

Načo to tu teda riešiš? Predaj to a hotovo. :smt023
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Hampice » 28.5.2019, úte 07:30

Za 20 tě toho zabijáka zbavím :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od michal96 » 28.5.2019, úte 07:56

Dám 50 €
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

wwk

Příspěvky: 52
Registrován: 6.9.2018, čtv 09:24

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od wwk » 28.5.2019, úte 11:38

st.paul píše: 27.5.2019, pon 17:59... ale odmietam vystaviť rodinu riziku vypnutia motora v akejkoľvek situácii. Toto už je cez čiaru a to som naozaj fanúšik Alfy. Pri každej kravine sa dozvedám, že to môže byť toto, tamto, alebo 100 ďalších vecí, kopec silných rečí a nikto si s tým na 100% nevie rady. Bohužiaľ, toto som zažíval aj pri AR 33, 147 a aktuálne 159. Priznajme si otvorene, že servisovať Alfu je výrazne náročnejšie ako akúkoľvek inú značku...
Rozumiem tomu, čo a prečo píšeš, ale u iných značiek to nie je iné. Práve minulý týždeň mi kamarát hovoril, že mu - tiež asi desaťročný - Passat začal pri predbiehaní naplno brzdiť. Bolo to síce na dvojprúdovej ceste, ale aj tak ho to dosť rozhodilo. Servis samozrejme nič, dokonca pár týždňov predtým mu technik auto chválil, v akom je super stave. A odvtedy to urobilo ešte dvakrát.

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od michal96 » 28.5.2019, úte 12:41

99 % cidlo kliky. To vypne motor při jízdě bez varování a příznaků nějaké ztráty výkonu. Pokud auto jezdí jinak normálně, je to ono.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

st.paul
Uživatelský avatar

Příspěvky: 57
Registrován: 19.1.2011, stř 20:22

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od st.paul » 29.5.2019, stř 08:11

michal96 píše: 28.5.2019, úte 12:41 99 % cidlo kliky. To vypne motor při jízdě bez varování a příznaků nějaké ztráty výkonu. Pokud auto jezdí jinak normálně, je to ono.
:-) presne o tomto tu píšem. 100 ľudí=100 názorov a žiaden funkčný a to isté v servisoch. Diagnostika ukázala problém pri vstrekoch (repasované pred rokom, takže blbosť) a riadiacej jednotke. Vyčistenie kontaktov na vstrekoch všetko zatiaľ vyriešilo!!! Ak by to bolo čidlo na kľuke, robilo by to stále, ale od vyčistenia ide bez problémov. Ono už samotná potreba vyčistenia a dotiahnutia (aký je dôvod ich nestáleho povolovania?) kontaktov na vstrekoch je tak trochu úsmevná, hold „panička“ asi nesmie chodiť po kamienkoch, aby sme ju nedráždili. Ok, nebudem provokovať, zatiaľ drží, ale to riešenie je slušne povedané, zvláštne.
Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm 16V (150k), Q-Tronic, 2007

michal96
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1077
Registrován: 27.9.2010, pon 19:41
Bydliště: Had žere Bureše!!!

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od michal96 » 29.5.2019, stř 08:44

Tak teď si nechám od někoho poradit. Když by se teoreticky ztratil kontakt na jednom vstriku, tak auto okamžitě chcípne, nebo pojede na tři válce???
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!

..je to rebel

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Aleš 292 » 29.5.2019, stř 09:32

Tak to zkus,za chodu motoru odpoj jeden konektor,co to udělá. to jsem ještě nezkoušel,ale myslím,že by měl běžet dál.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Hampice » 29.5.2019, stř 10:22

Ja myslím, že právě z důvody ochrany motoru ho vypne. Odpojením ecu ztratí info o jeho chování. Není to přeci jako u benzínu
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

cubi

Příspěvky: 77
Registrován: 17.11.2013, ned 17:59

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od cubi » 4.10.2019, pát 09:07

Pánové zdravím, to výše popsané i s tou anglickou hláškou mě potkalo taky, byl to asi EGR. Po jeho výměně ale začalo asi po měsíci škubat (motor 2.0 jtd) kolem 2000 otáček a zvenku se ozývaly mechanické zvuky... Taky jsem si všimnul, že se v tom okamžiku za mnou začmoudilo. No takže servis a... Moje chyba, že jsem neměnil dlouho vzducháč... klapky vyčistit, vstřiky na test, repas turba... prostě kde co darda jak prase a za 2 dny znova... Už začínám být celkem nasraný, auto mi subjektivně od opravy přijde min o 10% slabší, někdy chvíli jede skoro normálně, pak začne jemně škubat a pak víc s doprovodem mechanického třískání... Nesetkal se s tím někdo?

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od tydytek » 4.10.2019, pát 20:37

Ten nedostatečný tlak oleje jsi měl za jízdy, nebo při startu? Na dvoulitru to právě dělá často při startu, když je zima, může za to těsnění mezi vanou a čerpadlem oleje..
Jinak to cukání mi to taky dělá, někde jsem četl teorie že to může dělat buď čerpadlo v nádrži, nebo snímač tlaku paliva na railu.
Kažodpádně když odpojím váhu vzduchu, tak to přestane, tak to asi nemá souvislost ani s jedním :)
EGR taky vyměněnej, cuká to podstatně míň, ale občas ještě jo :smt102

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine

Příspěvek od Protector » 5.10.2019, sob 07:10

Mně to taky občas jakoby na půl vteřiny cuklo při lehkém plynu kolem 2-2,5 tisíc otáček. I přesto, že tam byl půl roku starý EGR. Vrátil jsem tam původní vyčištěný a zmizelo to.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host