159 - platforma,motory

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 19.6.2007, úte 22:39

To s tou těžkou, neohrabanou 159 3,2 JTS s motorem od Holdenu, s kterým není vedení AR spokojené, bude asi nějaký omyl neee? :-D :wink:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 09:19

Marc159 píše:To s tou těžkou, neohrabanou 159 3,2 JTS s motorem od Holdenu, s kterým není vedení AR spokojené, bude asi nějaký omyl neee? :-D :wink:
vis jak, jsou to vsechno spekulace. osobne si myslim ze to je fama protoze penezi Alfa zrovna neoplyva a pokud se ten HFV6 dela i ve vice objemovych variantach jak pises, tusim ze ten "blby motor od klokanu" tam zustane :wink:

druha vec je to, ze tim jak to neni jejich originalni konstrukce, (udelali pouze hlavu) nemusi mit ten zvuk,projev, charakter atd. jako stare rady V6 (2.5,3.0,3.2). ale to nemohu posoudit :lol:

btw malokdo vi, ze 2.2 JTS je motor od Opelu :lol:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 20.6.2007, stř 09:54

Raddik píše:
btw malokdo vi, ze 2.2 JTS je motor od Opelu :lol:
Myslím, že ti, co znají značku General Motors a vyznají se ve vlastnických vztazích současného automobilového průmyslu minimálně tuší, že OPEL, Holden apod. jedna značka jsou. :wink:
Zvuk motoru, více než konstrukce polomotoru, ovlivňují svody. Vyzkoušet si to může doma každý. Stačí odmontovat výfuk. :)
Informace o Alloytec - motoru 3,2 JTS lze najít na wikipedii či na http://www.answers.com/topic/gm-high-feature-engine

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 12:01

Marc159 píše:Myslím, že ti, co znají značku General Motors a vyznají se ve vlastnických vztazích současného automobilového průmyslu minimálně tuší, že OPEL, Holden apod. jedna značka jsou. :wink:
jasne, v ramci koncernu ano. me slo o to, ze Alfa na tom v tomto mezidobi byla tak zle, ze vzala motor od lowendoveho mainstreamoveho vyrobce. podle me za to krome financi mohly problemy s Twinsparkem, resp i s jeho dalsi evoluci - 2.0JTS ktery pouzival stejny blok..
Alfetta GTV L

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 20.6.2007, stř 13:26

Raddik píše: jasne, v ramci koncernu ano. me slo o to, ze Alfa na tom v tomto mezidobi byla tak zle, ze vzala motor od lowendoveho mainstreamoveho vyrobce. podle me za to krome financi mohly problemy s Twinsparkem, resp i s jeho dalsi evoluci - 2.0JTS ktery pouzival stejny blok..
...takze kdyz to schrneme Alfy jsou vlastne hodne spatny, obzvlast benzinovy... jenom problemy a ted navic jeste Vectra pod kapotou :D
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 14:04

filip píše:...takze kdyz to schrneme Alfy jsou vlastne hodne spatny, obzvlast benzinovy... jenom problemy a ted navic jeste Vectra pod kapotou :D
cha cha.. no, TS problemove jsou, co si budeme povidat. spis jsem poukazoval na to, ze minimalne 2 ze 3 benzinovych motoru v Alfe 159 nejsou od Alfy (o 1.9JTS nevim co je zac, ale pravdepodobne vychazi take z 2.2), coz mi vzhledem k tradici a zamereni automobilky prijde pomerne tristni :???: A neni to bohuzel nicim jinym, nez nedostatkem penez na vyvoj - proto cizi platforma a cizi agregaty.

presto moje pristi auto bude 159 SW :wink:
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 20.6.2007, stř 14:11

Raddik píše:presto moje pristi auto bude 159 SW :wink:
tak jo ...a 156ku prodas me ok? ..ale jeste mi na ni udelej ten facelift jak jsi zminoval :D

BTW: nevim jak to delame ale jsme opet OT :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 14:25

Richie píše:
Raddik píše:presto moje pristi auto bude 159 SW :wink:
tak jo ...a 156ku prodas me ok? ..ale jeste mi na ni udelej ten facelift jak jsi zminoval :D

BTW: nevim jak to delame ale jsme opet OT :)
jsme :) a jeste k tomu jako moderatori :lol: hanba :lol:
jenze ja si par let pockam ..az na tu faceliftovanou. takze nakup realne az o nekolik let pozdeji nez jsem planoval (tedy cca az 2012) . rozhodl jsem se poresit bydleni tak to jinak nejde. postavit barak neco stoji :roll:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 20.6.2007, stř 14:41

Raddik píše:jasne, v ramci koncernu ano. me slo o to, ze Alfa na tom v tomto mezidobi byla tak zle, ze vzala motor od lowendoveho mainstreamoveho vyrobce. podle me za to krome financi mohly problemy s Twinsparkem, resp i s jeho dalsi evoluci - 2.0JTS ktery pouzival stejny blok..
Odkdy je vývojové centrum General Motors lowendový výrobce? :roll: :-D Máte chlapi vůbec představu co stojí vývoj motoru a jaký je rozdíl mezi polomotorem a motorem? :wink: Vždyť i podvozek 159 je společná práce více automobilek. V dnešním konkurenčním světě to jinak nejde. Cena auta by byla příliš vysoká nebo kvalita mizerná. A další evoluce 3,2 motoru už zřejmě neměla smysl. Už takhle to je upravený původně třílitr a použitá technologie je již spíše postarší.

BTW: Někam to přesuňte, ať tady není zbytečné OT a není to moc fér vůči Soft147, který si dal práci s tou tabulkou. :)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 15:33

Marc159 píše:Odkdy je vývojové centrum General Motors lowendový výrobce? :roll: :-D

Máte chlapi vůbec představu co stojí vývoj motoru a jaký je rozdíl mezi polomotorem a motorem? :wink:

Vždyť i podvozek 159 je společná práce více automobilek. V dnešním konkurenčním světě to jinak nejde. Cena auta by byla příliš vysoká nebo kvalita mizerná.

A další evoluce 3,2 motoru už zřejmě neměla smysl. Už takhle to je upravený původně třílitr a použitá technologie je již spíše postarší.
ad 1/ asi jsem mel nechat jen "mainstreamovy". holt mam averzi na Opel. sorry

ad2/ vim ze to stoji hodne. ale stojim si az svym nazorem, ze ta soucasna "benzinova realita" je odrazem markantniho nedostatku penez a konstrukcnich problemu predchozi generace radovych ctyrvalcu. kdyz ze 3 motoru neni ani jeden vlastni konstrukci Alfy, je to hodne smutne. to, ze se motory a dily sdileji beru, nicmene byva to stylem my vam toto,my vam zase toto. a ze zadny benzinak neni italsky.. :???: :shock: :roll: ..takto jedinym vyvoznim klenotem "sportovni" Alfy jsou turbodiesely JTD.

ad3/ plaforma je americka.. - ano, spolecny koncernovy vyvoj (minimalne financni). zaveseni pochazi z AR 166. S financnim aspektem samozrejme nemohu nesouhlasit.

ad4/ evoluce tradicni rady V6 byla asi problematicka z hlediska emisi a spotreby. v kombinaci s vetsi hmotnosti kterou ma 159 v GM genech by to byla katastrofa (zraly by tak 15 litru kombinovane).
***
abych to nejak shrnul. dle meho nazoru 159 doplatila na to, ze v dobe jejiho vyvoje na tom nebyl cely koncern Fiat dobre (zveda se az nyni). Alfa mela malo penez na vyvoj a zaroven potrebovala vylepsit povest v robustnosti,crash testu a zpracovani. proto sla cestou co nejvetsich uspor a kompromisu v ramci toho co se dalo v koncernu GM vyuzit. proto udelala bytelny a kvalitni ale nutne "globalizovany" manazersky sedan.

159 je chudak trochu bita nepravem, za cas se doceni ze udelala automobilce dobrou sluzbu. :wink:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 20.6.2007, stř 16:58

Raddik píše:159 je chudak trochu bita nepravem, za cas se doceni ze udelala automobilce dobrou sluzbu. :wink:
Víš, já se v Alfách moc nevyznám. V autech ale ano. A 159 mi přijde jako opravdu povedený kousek. Jinak bych si ji ani nekoupil. Je jasné, že návaznost na starší modely tam není asi ideální, ale to výrobce i říká a pánové prominou, ovšem podle mě je to jen dobře :wink:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.6.2007, stř 22:44

Marc159 píše:Je jasné, že návaznost na starší modely tam není asi ideální, ale to výrobce i říká a pánové prominou, ovšem podle mě je to jen dobře :wink:
ona je ta filosofie stavby jina. 156 byla daleko originalnejsi a stylovejsi nez 155 ale zachovala si jeste pomerne subtilni stavbu (nizka hmotnost,schopny podvozek,zive motory). byla prvni svebytnou alfou pod kridly Fiatu (coz se o 155 rict nedalo uz kvuli platforme na ktere stalo X dalsich modelu) a vzhledem k nastupci 159 zase posledni alfou ktera ignorovala evropsko-nemeckou modu crashtestu,palubek z mekcenych plastu a podobnych vymyslu.

159 je jina, (i z te chvile co sjem videl u tebe na srazu)..ma silnejsi skla, plno tlumicich hmot, spary delane se suplerou v ruce, pomerne strohou palubni desku, robustnost a bytelnost, sedacky s nizsim posazem..zkratka vsechno co nema 156 ani jakakoliv predchozi alfice. co ji spojuje s predchudci je skvostny design vnejsku :lol: ale tady uz zabihame do subjektivnich pocitu.

myslim ze po tom faceliftu ,az to odlehci (2008), to bude naprosto vynikajici auto :lol: a me nezbyva nez ti pogratulovat k velice schopnemu vozitku :wink: rozhodne lepsi volba nez Bangleovsky BMW 3er..
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 21.6.2007, čtv 09:06

Ono filosofii můžeš mít jakou chceš, ale rozhodující jsou, jak jinak, preference zákazníka. A ten v současné době vyžaduje bezpečnost, která je bohužel spojena s robusností a zároveň hmotností. A vzhledem ke stoupajícím výkonům motorů a nízkým cenám benzínu, to ani nevidím jako problém. Docela by mě zajímalo, jak jsi přišel na to, že v příštím roce bude 159 naopak lehčí a kde to tedy výrobce ošidí. Dost totiž pochybuji, že by dělal karoserii z hliníku a motor z titanu a to vše za stejné peníze. :wink:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 21.6.2007, čtv 10:13

Marc159 píše:Ono filosofii můžeš mít jakou chceš, ale rozhodující jsou, jak jinak, preference zákazníka. A ten v současné době vyžaduje bezpečnost, která je bohužel spojena s robusností a zároveň hmotností. A vzhledem ke stoupajícím výkonům motorů a nízkým cenám benzínu, to ani nevidím jako problém.

Docela by mě zajímalo, jak jsi přišel na to, že v příštím roce bude 159 naopak lehčí a kde to tedy výrobce ošidí. Dost totiž pochybuji, že by dělal karoserii z hliníku a motor z titanu a to vše za stejné peníze. :wink:
souhlasim. u vsech vyrobcu - nejen Alfy, jsou evidentni tyto trendy a ruku v ruce s tim pomala ztrata vyjimecnosti (pro danou automobilku pokazde v necem jinem) a prizpusobovani se masovemu vkusu.
ceny benzinu porostou,zasoby ropy se ztencuji a az se bude masove motorizovat Cina a Indie, tak to bude mazec.zelena lobby taky tlaci takze si myslim ze to v tomto ohledu vyhledove vubec ruzove nevypada.

k tomu faceliftu - bude mensi tloustka skel, mene tlumicich hmot (resp take tencich) a nektere ocelove dily maji byt z lehkych slitin. bohuzel ti nemuzu rici jestli to bude primarne na podvozku nebo i dily karoserie,protoze to oficialne jeste nikdo nevi. jiste je ale to, ze 159 projde redukcni dietou a to ve 2 fazich. celkovy ubytek bude nekde mezi 80-100kg, osobne neverim uvadenym az 150 kilogramum (po 2 fazi).. cena by mela zustat nezmenena.
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 29.6.2007, pát 15:02

Raddik: Navrhuji sázku. Pokud 159 v příštím roce skutečně "zhubne" o těch avizovaných 80 kg (beru i 50kg) tak se omluvím za své nepřístojné příspěvky a půjčím ti 159 někde u Prahy dle dohody na nějakých 20 km, aby sis mohl ten úbytek Cuore Sportiva dostatečně vychutnat. Naoplátku očekávám reciproční návrh. :wink:
Co ty na to? :)

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 29.6.2007, pát 17:56

Marc159 píše:Raddik: Navrhuji sázku. Pokud 159 v příštím roce skutečně "zhubne" o těch avizovaných 80 kg (beru i 50kg) tak se omluvím za své nepřístojné příspěvky a půjčím ti 159 někde u Prahy dle dohody na nějakých 20 km, aby sis mohl ten úbytek Cuore Sportiva dostatečně vychutnat. Naoplátku očekávám reciproční návrh. :wink:
Co ty na to? :)
co se tyce toho hubnuti....myslim, ze je to tak cca pul roku zpet co bylo v tiskovinach a na netu reprodukovano oficialni oznameni AR, kde bylo uvadeno "hubnuti" ve dvou fazich po 75 kg...to je stli to nutne je nebo neni necham stranou, ale muj nazor je ze by to pri zachovani stavajicich urovni hluku urcite ne skodu nebylo (tim NECHCI primarne tvrdit ze to je nutne)...otazka je jak to chteji udelat...pouzitim lehcich tlumicich hmot, ktere ovsem maji stejnou ucinnost?..netusim...kazdopadne v dobe kdy tu 159 prisla do prodeje, jsem mel moznost se svezt v JTD....objem netusim a byl jsem nadsen...pravda nebyla to nijak dlouha jizda, ale auto poslouchalo na slovo, jednak co se tyce rizeni, ale i plynu...osobne place nad stratou cuore sportivo nechapu...pro me cuore sportivo neznamena vykony jak ferrari, ale sportovni nadech, ktery v sobe zahrnuje reakci na plyn a povely volantem a u 159 s tim zadny problem nevidim. Jinak podobne "diskuze" se museli vest i v dobe kdy vysla 145/146 jejiz predchudce byla 33
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 29.6.2007, pát 18:16

Bull.et: My, kteří víme o co jde se jen usmíváme. No ne? :wink:

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 701
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 29.6.2007, pát 18:27

Jeste bych doplnil, kolega v praci vlastni Subaru impreza...r.v. tusim 96...2.0T s vykonem lehce pod 300 koni (serie to neni). Jeho ridicskym schopnostem dosti verim. Kdyz jsem ho posadil do sve 145 byl hodne prekvapen jak to auto reaguje na plyn a jak zataci..i brzdy chvalil..coz se divim, protoze se mi zdaji slabsi. Zkratka a dobre cuore sportivo nejni primarne rychlost...

Marc159: ja sem rozchechtanej od rana do vecera :razz:
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.7.2007, ned 22:09

Marc159 píše:Raddik: Navrhuji sázku. Pokud 159 v příštím roce skutečně "zhubne" o těch avizovaných 80 kg (beru i 50kg) tak se omluvím za své nepřístojné příspěvky a půjčím ti 159 někde u Prahy dle dohody na nějakých 20 km, aby sis mohl ten úbytek Cuore Sportiva dostatečně vychutnat. Naoplátku očekávám reciproční návrh. :wink:
Co ty na to? :)
Problem je ze ja netusim zdali se k nejake redukci prikroci uz pred faceliftem nebo az zaroven s nim. Takze jestli to bude pristi rok netusim.. sazku ale muzeme uzavrit na to, ze faceliftovana 159 bude mit o tech 80 kg mene. osobne tem 150kg celkove neverim ale mozne je vsechno... Takze pokud s timto navrhem souhlasis, muzeme to tu verejne "zpecetit" :wink: jen podotykam ze se za volant nehrnu, me staci kdyz me poradne svezes. na oplatku ti bude k dispozici moje auto, jen se obavam (a myslim ze opravnene), ze je vykonove o dost jinde - cca 120PS :roll:
Alfetta GTV L

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 4.7.2007, stř 11:51

několik upřesnění: motory ze 159 sice mají blok made in GM, ale vnitřnosti jsou jiné. To je stejné, jako rozdíl mezi WRC a sériovým motorem - když to naženu do extrému, samozřejmě. Takže bych zase tolik nespokojenosti neprojevoval v oblasti motorů, i když je pravda, že to zpracování je takové trochu odfláknutější, než bývalo, ale to jde u AR už od roku 1987, kdy zkrachovala - prostě se musí šetřit na každém díle (a čím méně je vidět, tím víc se na něm dá ušetřit). Všimněte si, že zatím KAŽDÝ výrobce, který měl snahu dělat dobrá auta, zkrachoval.
Ke konstrukci 159: jde o společnou plošinu s GM, ale nedá se říci, že to je jen přejatá. Prostě kompromis několika řešení - osobně si myslím, že to není špatný kompromis, i když moje představy stavby auta jsou trochu jinde, než je současný trend. Co považuji za katastrofu je hmotnost a celkové ladění auta. Tady vůbec nejde o bezpečnost - např. bezpečnostní klec do soutěžních aut váží 20-30 kg a dokáže tuhost zvýšit cca 7x (je jasné, že tyto počty nelze použít u luxusní limuzíny, ale toho železa přibylo jen poměrně málo). Čeho ale přibylo moc jsou izolace, hmotnost skel a plastů. Zkrátka největší vliv na hmotnost má komfort a myslím si, že pouze snížením komfortu v některých oblastech se dá snížit hmotnost. Další fakt, který mi vadil už u 156 je využití obestavěného prostoru - 155 byla zvnějšku poloviční, ale poskytuje nesrovnatelně více prostoru než 159. To je zase obecný trend - auta jsou zvenku čím dál tím větší, ale vnitřní prostory se stále změnšují. je to přesně to, co jsem leta vyčítal německým autům - dneska krom Japonců to přejala celá Evriopa. Navíc je potřeba si uvědomit, že fakticky není 159 nástupcem 156, ale 166. Takže musíme změnit i měřítka z hlediska jízdních vlastností i dynamiky.
A tím se dostáváme k celkovému dojmu z AR 159. Je to úplně obyčejný a nezajímavý auto, který je zařaditelný mezi Audi, BMW, MB, Jaguar, Volvo, Saab, atd. Každý z nich má nějaké pro a proti, ale 159 se nijak zásadně těmto manažerským limuzínám nevymyká a z jízdy s ní nemá člověk ta "svítící očička", jako tomu bývalo dříve. Uvidíme časem, zda to automobilce přinese finanční stabilitu, nebo naopak úpadek. Důsledkem trendu, který začal uř počátkem 90. let je totiž ztáta tradičních zákazníků, kteří dnes už AR nekupují a naopak postupný zisk teritorií nových (část zákazníků jmenované konkurence). Prostě Cuore Sportivo dostalo infarkt řídící jednotky a tak po dvojitém bypassu už je to vyrovnaná důchodkyně, jakých jsou kolem nás spousty...
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 4.7.2007, stř 23:24

Raddik: Tak to jsou oni jo? Tak to bude legrace. :-D
integrale píše:několik upřesnění: motory ze 159 sice mají blok made in GM, ale vnitřnosti jsou jiné. To je stejné, jako rozdíl mezi WRC a sériovým motorem - když to naženu do extrému, samozřejmě.
V první řadě je třeba pochopit rozdíl mezi motorem, polomotorem a blokem. Zjednodušeně řečeno je blok pouhý odlitek. Polomotor odlitek s válci, klikou ojnicemi a písty a motor je to co když se náhodou podaří nastartovat, tak dělá ten rámus. Do větších detailů se budu pouštět jen v případě zájmu. Zatím to vypadá, že to nemá cenu, protože se tady nikomu nechce moc číst.
integrale píše: Takže bych zase tolik nespokojenosti neprojevoval v oblasti motorů, i když je pravda, že to zpracování je takové trochu odfláknutější, než bývalo, ale to jde u AR už od roku 1987, kdy zkrachovala - prostě se musí šetřit na každém díle (a čím méně je vidět, tím víc se na něm dá ušetřit). Všimněte si, že zatím KAŽDÝ výrobce, který měl snahu dělat dobrá auta, zkrachoval.
Tady jen poznamenám, že původní šestiválec má, kromě chromovaného sání, všechny parametry horší než ten nový. O dobách o kterých se zmiňuješ, ani nemluvě. Jen pro zajímavost uvádím, že po prvních 25 000 km mi kupříkladu ubylo oleje na rysce z maxima na cca půlku mezi min a max. U kvalitních výrobků začátku osmdesátých let byla zřejmě olejová náplň doživotní. Znovu tu nemíním pitvat změny ve výrobní technologii.
integrale píše: Ke konstrukci 159: jde o společnou plošinu s GM, ale nedá se říci, že to je jen přejatá. Prostě kompromis několika řešení - osobně si myslím, že to není špatný kompromis, i když moje představy stavby auta jsou trochu jinde, než je současný trend. Co považuji za katastrofu je hmotnost a celkové ladění auta. Tady vůbec nejde o bezpečnost - např. bezpečnostní klec do soutěžních aut váží 20-30 kg a dokáže tuhost zvýšit cca 7x (je jasné, že tyto počty nelze použít u luxusní limuzíny, ale toho železa přibylo jen poměrně málo).
Nevím, jestli si děláš legraci, ale srovnávat tuhost samonosné karosérie (k tomu se ještě dostaneme, protože jsem těch tvých příspěvků četl více, ale reagovat budu postupně) s trubkovou výztuží mi přijde poněkud mimo mísu. Nebo znáš kromě sebe někoho, kdo by něco podobného v kabině chtěl mít?
BTW: Mohl bys uvést, kde se ta sdílená platforma v rámci GM všude používá? Přeci jen máš přehled a trochu mě mrzí, že se tu zpravidla publikují jen soukromé názory bez odkazů. A tahle informace by byla myslím velmi zajímavá.
integrale píše: Čeho ale přibylo moc jsou izolace, hmotnost skel a plastů. Zkrátka největší vliv na hmotnost má komfort a myslím si, že pouze snížením komfortu v některých oblastech se dá snížit hmotnost. Další fakt, který mi vadil už u 156 je využití obestavěného prostoru - 155 byla zvnějšku poloviční, ale poskytuje nesrovnatelně více prostoru než 159. To je zase obecný trend - auta jsou zvenku čím dál tím větší, ale vnitřní prostory se stále změnšují. je to přesně to, co jsem leta vyčítal německým autům - dneska krom Japonců to přejala celá Evriopa. Navíc je potřeba si uvědomit, že fakticky není 159 nástupcem 156, ale 166. Takže musíme změnit i měřítka z hlediska jízdních vlastností i dynamiky.
A tím se dostáváme k celkovému dojmu z AR 159. Je to úplně obyčejný a nezajímavý auto, který je zařaditelný mezi Audi, BMW, MB, Jaguar, Volvo, Saab, atd. Každý z nich má nějaké pro a proti, ale 159 se nijak zásadně těmto manažerským limuzínám nevymyká a z jízdy s ní nemá člověk ta "svítící očička", jako tomu bývalo dříve.
Mám trochu pocit, že AR by byla celkem ráda, kdyby byla zařaditelná mezi automobilky, které tady uvádíš. Ostatně 156 byla postavena jako přímý konkurent BMW. A ta očička o kterých píšeš, jsou nejkrásnější u dětí. A to asi nebude cílová klientela AR.

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 7.7.2007, sob 00:38

Marc159: trochu tě podezírám z toho, že jsi se podílel na kampani "ODS MÍNUS": je to přesně stejný styl - konfrontační a záměrně vede zcela jinam, než je podstata problému.
Nechápu například vůbec tvoji první poznámku - napadáš mne tedy za to, že ti v podstatě dávám za pravdu? Do detajlů se klidně pusť, ale z toho co a jak píšeš silně pochybuju, že jsi někdy dal dohromady byť jediný motor.
Další problém je v tom, že ty hovoříš o tabulkových hodnotách a vzhledu a já o motoru - tedy dílech, které motor dělají motorem. Nejprve se snažíš v tom dělat haura a potom to samé ignoruješ. Ty si opravdu myslíš, že když má jeden motor o něco vyšší max výkon než druhý, že ten tabulkově "nadupanější" musí být ve všem lepší? To odporuje tvé první narážce - takovou pitomost přeci může napsat jen někdo, kdo o motorech nemá ani páru! A když ti prozradím sladké tajemství, že jsme v 75 z TwinSparku "ždímali" v pohodě 170-175 koní a z 3.0 kolem 240-250 koní a vydržely přes 300.000 km, tak se tvůj postoj změní? jen kvůli číslu max. výkonu? Jenže max. výkon je pouhé číslo - viděl jsi někdy nějaký katalog, v němž by bylo napsáno kolik koní mají motory na 3 nebo 4.000/min? Zkus se někdy podívat, jak často se pohybuje tvůj motor v oblati max. výkonu a jak často v těchto režimech...
Audi, BMW, MB, Jaguar, Volvo, Saab - pro tebe asi symboly kvality, hi-tech řešení a známky společenského uznání, ale pro mě jsou to nezajímavá auta. Samozřejmě ne všechno, co vyrobí, a rozhodně ne proto, že je na tom ta či ona značka, ale většina jejich porodukce je mi naprosto ukradená. Ničím mne to buď neoslovuje, nebo - jako v případě Saabu - jistá náklonnost byla zmařena problémy. Naopak, takový MB SLK považuju za čupr káru, ale to není typický představitel značky, že?
Proto ta neshoda. Nejde o to, že tvé sebevědomí značně ujelo znalostem a zkušenostem, ale jde o to, že tvůj vkus je zcela jiný než můj a vkus několika dalších "starých" alfistů zde.
Opakuji - proti gustu žádný dišputát, 159 se ti líbí, oslovuje tě a vyhovuje všem tvým nárokům. Je to pro tebe to pravé auto a já ti to přeju.
Ale nevím, proč každý, kdo tvůj vkus nesdílí a napíše, že 159 není právě jeho "krevní skupina" musí být hned hlupák.
Já taky nepíšu, že jsi hlupák proto, že máš rád AR 159. Já píšu, že k prosazení své pravdy používáš velmi hloupých argumentů.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 9.7.2007, pon 02:18

o motorech vím poměrně dost. Je pravda že v tom již léta nedělám, takže nejmodernější technika jde již mimo mě, ale tady se splést opravdu nemohu. Pokud vyzdvihuji nový JTS, tak rozhodně nejen kvůli max výkonu, ale hlavně kvůli průběhu momentu. To je jeho hlavní výhoda před staršími modely. Ono totiž není problém zvýšit otáčky a dosáhnout vyššího výkonu. Životnost se sice sníží, ale většinu aut motor přežije, takže když se to moc nepřežene, tak je zákazník zpravidla spokojen. Dosažení vyššího momentu ve srovnatelných otáčkách je ovšem vyšší dívčí. Moment je dán jednoznačně účinností a dosáhnout vysokou účinnost u atmosférického motoru již v nízkých otáčkách a hlavně ji udržet až do oblasti vysokých, vyžaduje skutečně sofistikovaná řešení. Tady starší motory Alfy jednoznačně zaostávaly za konkurencí a důsledkem byla jejich vyšší průměrná spotřeba. Zkrátka je bylo potřeba více točit.
Ohledně průběhu momentu žádný katalog nepotřebuji, stačí se mrknout na http://www.autodeltashop.com/popup_image.php?pID=525 Pokud máš něco podobného na ty vaše motory, tak to tu uveď, můžem se na to podívat.

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 11.7.2007, stř 13:57

Budeš se asi divit, ale máš naprostou pravdu v otázce průběhu výkonu motoru a já s tím 100% souhlasím. Ano, průběh výkonu je podstatně důležitější než nějaká maximální hodnota.
To ale nijak nesouvisí s tím, co jsem psal ohledně zpracování a materiálů - tady je JTS ze 159 (156 má jiný) podstatně řemeslně odfláknutější než TS z roku 1987, který byl montován výhradně do modelu 75. uvisíme, jak na tom bude JTS z životností a s úbytkem onoho výkonu, protože např. na 164 Q4 byl úbytekl výkonu po 100.000 km velmi podstatný.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 12.7.2007, čtv 18:15

Že mám pravdu se kupodivu nedivím :-D A pokud jde o to zpracování, tak jednoduže nevěřím, že se před dvaceti lety používaly přesnější metody obrábění. Jak jsem uváděl výše, tak z té doby si motory mohly o výměně oleje po 30 000 km bez průběžného dolévání jen zdát. Jestli to vydrží do 100 000 km netuším, ale to nemůžeš ani ty. Takže se opět pohybuješ v hypotetických rovinách. :???:

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů