Tlak Turba

Odpovědět
bioenzym
Uživatelský avatar

Příspěvky: 30
Registrován: 9.4.2016, sob 15:18

Re: Tlak Turba

Příspěvek od bioenzym » 7.5.2017, ned 09:22

Zdar chlapi,
řeším taky problém s kolísáním tlaku turba ale vypadá to že ten snímač tlaku bude dobrej,teda aspoň podle toho že ručička je při zasunutí klíčku i po projetí a neutrálu na nule. Od původního majitele tam mám nějakej externí chip a chtěl bych ho zkusit dát pryč ale nevím kam zapojit ten patnácti pinovej konektor kterej je zapojenej do toho chipu. Můžete mi prosím někdo poradit?

Zikk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 23.7.2015, čtv 07:03
Bydliště: Zlínský Kraj

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Zikk » 7.5.2017, ned 11:43

Jestli to dobře chápu, tak jsi odpojil jen tu krabičku (powerbox) a ne i její kabeláž. Bež po tom kabelu až dojdeš k railu kde je zapojený a rozdvojuje se. Vypoj z railu a zapoj ten kabel z druhé strany rozdvojky. Měl by ti zůstat powerbox a do něj zapojený kabel na konci s rozdvojkou. Pokud se rozdvovuje ještě k čidlu tlaku v sání, tak to bude zapojené stejně, zezadu kousek od naftového filtru
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD

bioenzym
Uživatelský avatar

Příspěvky: 30
Registrován: 9.4.2016, sob 15:18

Re: Tlak Turba

Příspěvek od bioenzym » 7.5.2017, ned 15:29

Ok,díky za radu tak jsem ho odpojil a tlak kolísá stále. Ani jsem nepoznal že by auto bez čipu nějak hůř jelo. Koukal jsem že hadice od turba do intercooleru asi malinko blbě těsní a je lehce poblitá od oleje,nemohlo by to být tím? (moc se v tom nevyznám tak mě neukamenujte jestli je to blbost
:-D )

Medwjet

Příspěvky: 2
Registrován: 3.1.2014, pát 23:26

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Medwjet » 17.5.2017, stř 12:22

Ahojte,obracim se sem,protože mám problem s 2.4 154kw. Turbo zabira pozdeji a auto celkove jede min. Nicméně budik ukazuje tlak dobrej,jen později nastupuje. Ale proste to tak nejede a i zvuk se vytratil. Vyměnil se regulátor turba a nic se nestalo. Teprve kdyz se pres diag vymazaly samoucici funkce,tak auto zase letelo. Nicméně po case jsem zase tam,kde jsem byl.Auto nejede jak ma a turbo nastupuje pozdě. DPF na diag ukazuje 39% a pracuje podle me dobre. Ma prosim nekdo nejaky tip nebo zkušenost? Mam najeto 195tis. Diky!

qpkqkma
Pozorovatel

Příspěvky: 448
Registrován: 23.11.2015, pon 13:23
Bydliště: Žilina - SK

Re: Tlak Turba

Příspěvek od qpkqkma » 17.5.2017, stř 14:09

Pozri klapky v akom sú stave, či okolo nich nesere olej a neuniká tlak a vyčisti EGR.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF

hayas

Příspěvky: 6
Registrován: 18.7.2017, úte 06:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od hayas » 18.7.2017, úte 06:49

Ahoj, tak se hlasim taky k tem, co jim to nejede... :) Croma 1.9 16V
Vcera mi volala zena, ze vyrazila smer do prace a jak po ceste zastavila a hodila decko do skolky, tak pak naskrabla auto a totalni ztrata vykonu, tak to otocila a doskakala domu.
Ja jsem to vcera napichnul abych videl co tam ma a byl tam nesoulad pozadovaneho a realneho mnozstvi vzduchu. chybu jsem smaznul a uz se neobjevila. Udelal jsem jeste reset autoadaptace.
Dneska jsem to vzal projet do prace a auto je uplne mrtvy, rozjezd je peklo, kdyz jsem to pak na videnske rozvasnil na 80-90, tak to uz zacinalo aspon trochu reagovat na plyn, ale zadna porad o nicem. Pak jsem dal za ctyri a drzel jsem to kolem 3500 otacek. Po chvili se rozsvitila kontrolka motoru a auto znatelne ozilo, rozjezdy se taky zlepsily, ale to uz jsem byl v cili, kde jsem si precetl P0237. DPF ukazoval 55% (cistenej v servisu pred pul rokem).

Dneska zkusim vyhodit a vycistit tu vahu, mrknu na EGR, ale jestli to bude turbo, tak nevim.
Kazdopadne, kdyby mel nekdo nejakej postreh, tak by to bylo super.
Diky

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od swoop01 » 18.7.2017, úte 09:33

>hayas: Kdyz v tom budes tak zkus vycistit i senzor plniciho tlaku...

Mimochodem, jak chces cistit vahu vzduchu? Mam za to, ze se moc vycistit neda ... spis opatrne ofouknout tak, aby se jeste vic nedokurvila.

Edit:
Tady v odkazu niz mas cca podobny problem... Zkus tam, nebo autorovi napsat jak to dopadlo a cim to opravdu bylo.
viewtopic.php?f=37&t=749&p=447426&hilit=P0237#p447426

______
Jeste poznamka pod carou: To co tam je na fotce jako cidlo/senzor plniciho tlaku, neni senzor plniciho tlaku. Ten vypada nejak takhle: http://www.mroauto.cz/images/td_images/2684213.jpeg
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

hayas

Příspěvky: 6
Registrován: 18.7.2017, úte 06:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od hayas » 18.7.2017, úte 13:46

Diky, v mezicase jsem vyhodil EGR i vahu. Na vaze samozrejme nic, ale vsiml jsem si, ze se ji uz nekdo prede mnou pokousel otevrit.
EGR jsem hodil do ultrazvuku a po hodine bzuceni jsem ho vyfoukal, otevrel a nechal jeste pul hodiny bzucet a je cistej jak nikdy. Ted ma dokonce takovej ostrejsi zvuk pri zavirani.

Auto jsem slozil, a ted jede o dost lip nez predtim, ale porad je to lenivy az do 2000, pak se to zacina zvedat a u trech tisic to kopne a vali to jako nikdy predtim, ale pres 3000rpm s tim jezdit nehodlam.
croma.PNG

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od mcernoch » 19.7.2017, stř 08:26

Je pěkné že jsi vyčistil ventil, ale může se ti sekat váleček v té elektromagnetické cívce co ovládá EGR.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od swoop01 » 19.7.2017, stř 09:09

>hayas: Cistil jsi to ultrazvukem? Popovidej o tom prosim trochu (treba do SZ), taky uvazuji, ze si tu cisticku poridim. Jakou mas? Neco profi, nebo neco maleho bezne dostupneho s objemem do 1.5l a s cenovkou kolem 2000 kc? Moc tomu furt neverim, ale zajima me jak to cisti... Hodil jsi to tam cele bez predcisteni, nebo si to predtim zbavil hrubych necistot a hodil to tam spis jen tak na docisteni?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

hayas

Příspěvky: 6
Registrován: 18.7.2017, úte 06:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od hayas » 19.7.2017, stř 16:39

swoop: hodil jsem to tam bez ocisteni, tak jak jsem to vyndal, prece se nebudu spinit :)
mame to tady ve fabrice, ma to i ohrev a casovac a nadrz tak 8-12 litru, takze zadna sranda za 2000,-
ty maly jsme pouzivali kdysi na cisteni tiskovejch hlav a na to to bylo docela dobry, ale na vetsi kusy potrebujes poradne velkou a hlubokou vanu a ten vykon bude taky jinde.
Mozna to pujde i s nejakou mensi, jenom to bude chtit vic casu. Ale pokud ten dil nebudes schopen ponorit cely, ani po castech, tak to proste neocistis.

Jinak auto se v mezicase umoudrilo a jede dobre, zadny chyby. Dneska vymenim tesneni EGR, ktere se mi moc nezda a uvidime. Ted s tim dva dny jezdim jenom po meste, ale zitra uz to predam zene, aby to poradne prohnala a uvidime co spotreba.

hayas

Příspěvky: 6
Registrován: 18.7.2017, úte 06:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od hayas » 20.7.2017, čtv 08:53

Tak opet zmena, vcera vsechno cajk, ale dneska to zacalo kolem 1800-2200 skubat, dela to jenom kdyz jedu tak na ctvrt plynu, kdyz tomu slapnu, tak to zrychluje od 1200 do 3500 uplne v pohode, dal jsem to nezkousel. Asi me z toho brzo jebne...

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od swoop01 » 20.7.2017, čtv 10:54

>hayas: Takhle na dalku tu muze byt X rad a zkusenosti s tim co to muze byt. Zacni od vahy a postupuj ;-ú. Sam jsi rikal, ze se do ni nekdo pokousel uz dostat...

Problemy s vahou jsou ovlivnene treba i pocasim ... nizky/vysoky tlak, teplota atp... Napr. celou dobu jedes a vse ok, ale se zmenou okoli (rano/odpoledne/noc/dest) citis, ze i auto ma pocitove jinou naladu... aspon podle mych zkusenosti.

EGR to je takova mechanicka cukacka ... najednou v kolone zacne pocukavat, ale jako by vzdy ve stejnem rozsahu otacek. Jeho chovani se da predvidat a pri pridani plynu cukacka vetsinou zmizi. Nekdy se stava, ze auto pri pridani plynu vystreli jak z praku.

Palivo... spatne starty, cukacky, v chladnem pocasi se neprojevuje, v parnu se problemy vraci.

No a pak jsou kombinace vicero zavad dohromady... Tak si z toho vyber :D
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

hayas

Příspěvky: 6
Registrován: 18.7.2017, úte 06:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od hayas » 25.7.2017, úte 20:28

Dneska cvicna jizda s odpojenou vahou vzduchu, kontrolka nesviti auto neskube, po zapojeni opet skube. Zajimavy je, ze bez vahy je max. tlak 2500mBar, pri zapojene vaze je to 3000mBar.
Kdyz to skube, tak je zretelne slyset jak nekde neco ufukuje.
Přílohy
s vahou.PNG
bez vahy.PNG

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Robin159 » 27.7.2017, čtv 17:49

Rád bych se zeptal, je kromě regulace turba naklápěním lopatek i něco jiného, co má vliv na jeho regulaci. Já jsem z toho už zoufalej, regulace chodí lehce, mám nový regulátor a turbo jde hrozně rychle do otáček, už na půl plynu je na maximu, při tom v něm hrozně chrčí, jako cirkulárka.
Až po přidání ještě více plynu se ručička tlaku turba utrhne dolů a nelogicky teprve pak auto vyrazí dopředu. Zvuk cirkulárky zmizí, ale ručička začně kolísat nahoru a dolů, auto táhne ve vlnách. Regulace lopatek se nedá koupit zvlášť, jen celé turbo a já nevím, jestli není chyba někde jinde? Jestli tam není nějaký přepouštěcí ventil? Předpokládám, že bez DPF tam plyny proudí rychleji, ale nikdo jiný s tím problém nemá.. :-(
2.4 JTDm147kw

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Tlak Turba

Příspěvek od tydytek » 27.7.2017, čtv 21:09

jestli to dělá takový zvuky, tak to turbo bude pravděpodobně po smrti. Tipnul bych že má slušnej vakl a turbína škrtá o plášť turba.
Zkus z něj sundat hadici sání a zakvedlat vrtulí do stran..

hayas

Příspěvky: 6
Registrován: 18.7.2017, úte 06:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od hayas » 20.8.2017, ned 18:06

Robin, tak neco podobneho to delalo me, cirkularka to nebyla, ale svistelo to pekelne. Nekdy ve vysokych ptackach turbo zmenilo zvuk na normalni a v ten okamzik to vystrelilo. Ja uz mam vyreseno, u me to byl "menic tlaku" takovej ten elektromagnetickej ventil co je hned nad chladicem a vedou k nemu dve hadicky. Jedna k motoru a druha k turbu. U me ten vadnej sel profouknout, kdyz jsem pusou zkousel nasat z te strany co je pripojena k motoru (je tam napsano VAC). Proste muj ventil poustel podtlak do regulatoru turba porad. Koupil jsem novej v Granexu za cca 1200,- a ten uz profouknout nesel a vsechno chodi jak ma. Good luck

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Robin159 » 20.8.2017, ned 20:27

hayas, ten ventil mám nový a je to pořád stejné. Jako by se zasekávala regulace, ale když mě v servisu zkoušeli pumpičkou foukat do hadičky, hýbalo se to normálně. Bojím se, že koupím nové turbo cca za 30 a bude to dělat dál, jestli je chyba někde jinde. Prý to může být špatně upravený software. Nahrát ho znovu jen tak nemůžu, když mám DPF off. :-(
2.4 JTDm147kw

Tomas156

Příspěvky: 3
Registrován: 19.12.2017, úte 23:29

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Tomas156 » 30.1.2018, úte 22:57

Aboj, pridavam svoj problem mam 159 154 kw egr dpf a klapky su off.. problem zacal ked som sa kvoli yssej spotrebe pistil do ocistenia senzoru tlaku na sani... zo zaciatku auto islo ako malo spotreba klesla... ale zacalo ma davat do nudzoveho... zo zaciatku po par km... no teraz mi to urobi po par metroch... dal som aj novy snimac aj druhy n75.. skontroloval podtlak... vsetko vyzera ok... diagnostika predtym aj teraz 0 chyb... jedine co ukazuje je vyssi pliaci tlak ako pozadovany. Ked ide auto este normalne tak cca o 100-150mbar a ked to padne do nudzoveho tak je to +400mbar pri plnom plyne... auto nejde nad 2000ot. A najrychlejsie pride k nudzovemu ked padnu otacky na volnobeh... na nejakej ustalenej rychlosti alebo troska vyssich otackach to trva trosku dlhsie pokial padne do nudzoveho

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Protector » 13.4.2018, pát 06:42

Koupil jsem čidlo tlaku v sání a má trochu jiné označení a i design je lehce jiný, každopádně o to nejde. Čidlo se chovalo divně. Při zařazené rychlosti to klidně padalo na 0 a drželo tam, jak kdyby probíhala regenerace, která ale neprobíhala. Cukalo to. Vrátil jsem tam staré čidlo a ok. Měnil jste to už někdo za čidlo s jiným označením? Nebo na tom nezáleží a čidlo je špatné?
IMG_20180412_162549158.jpg
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Tlak Turba

Příspěvek od rakonek » 13.4.2018, pát 10:07

Protector:co si pamatuju tak mi kdysi radil cendler (Zdenda)abych si dával právě pozor na to aby, to čidlo bylo stejné a mělo stejná čísla označení .Jinak to právě může dělat rotiku :wink:
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

levakbob88
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
Bydliště: Liberec

Re: Tlak Turba

Příspěvek od levakbob88 » 13.4.2018, pát 11:35

Protector píše: 13.4.2018, pát 06:42 Koupil jsem čidlo tlaku v sání a má trochu jiné označení a i design je lehce jiný, každopádně o to nejde. Čidlo se chovalo divně. Při zařazené rychlosti to klidně padalo na 0 a drželo tam, jak kdyby probíhala regenerace, která ale neprobíhala. Cukalo to. Vrátil jsem tam staré čidlo a ok. Měnil jste to už někdo za čidlo s jiným označením? Nebo na tom nezáleží a čidlo je špatné?
IMG_20180412_162549158.jpg

Heh tak tohle presne ted resim ja.. :smt021 taky jsem objednal to nové čidlo jako máš ty na fotce v dojmu , že to je to správné .. řešil jsme to i s prodejcem, že tam mám ale jiné číslo dílu a on že to je určitě blbě atp. no dal jsem bohužel na něj a čidlo objednal. ted to samozrejme blbne hada se to skube klepe.. sice hezký že stojí o pulku mene ale nefunguje to s nim.. je tam potreba dat presne co tam bylo i když dle tabulek co je na ar 159 tam ocividně "nepatří" tedy objendat bosch 0 281 002437 [-X

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Protector » 13.4.2018, pát 12:06

levakbob88 píše: 13.4.2018, pát 11:35 Heh tak tohle presne ted resim ja.. :smt021 taky jsem objednal to nové čidlo jako máš ty na fotce v dojmu , že to je to správné .. řešil jsme to i s prodejcem, že tam mám ale jiné číslo dílu a on že to je určitě blbě atp. no dal jsem bohužel na něj a čidlo objednal. ted to samozrejme blbne hada se to skube klepe.. sice hezký že stojí o pulku mene ale nefunguje to s nim.. je tam potreba dat presne co tam bylo i když dle tabulek co je na ar 159 tam ocividně "nepatří" tedy objendat bosch 0 281 002437 [-X
Právě by mě zajímalo, jestli jde jen o jiný díl, který funguje jinak, nebo zda je prostě vadné a mám ho jít vrátit. Co jsem koukal, tak jsou jenom trochu jiné těla, a ta tyčinka, co to měří, je pootočená asi o 90° vůči tomu starému, pokud si pamatuju. Kupoval jsem v Kelly. Cena hezká, když si vezmu, že to je Bosch. Pak tam jsou další, kolikrát značky co ani neznám a ty mají cenu pres 3 tisíce. Nechápu takový rozdíl.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Protector
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 470
Registrován: 19.12.2016, pon 10:29
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Protector » 13.4.2018, pát 12:07

rakonek píše: 13.4.2018, pát 10:07 Protector:co si pamatuju tak mi kdysi radil cendler (Zdenda)abych si dával právě pozor na to aby, to čidlo bylo stejné a mělo stejná čísla označení .Jinak to právě může dělat rotiku :wink:
Aha. Tak to jsem netušil. Nějak jsem to nestudoval. Prostě jsem zadal auto, viděl jsem, že to bylo do faceliftu, tak jsem ho vzal. No, alespoň vím. Takže asi bude na prodej. 😀
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V

Hueeey

Příspěvky: 82
Registrován: 23.2.2018, pát 08:26
Bydliště: Poděbrady

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Hueeey » 6.8.2018, pon 14:03

Ahoj, čím bych mohl očistit čidlo tlaku v sání? Jen hadrem? Nejaký odmaštovatlo... čistič brzd, nebo něco šetrného?

Když dám plný plyn, vyletí tlak na 1.5, ale prakticky hned klesá někam na 1.1 - 1.2 a zase pomalu roste nahoru. Sice to nekolísá, jak někdo popisoval v dřívějších přízpěvcích (jakmile se vysápe nahoru už tam zustane), ale přijde mi, že to tak být nemá. Na druhou stranu se mi nezdá, že by to ztratilo sílu, když klesne ten tlak na budíku.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů