Tlak Turba

Odpovědět
mklacan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 60
Registrován: 16.4.2013, úte 09:20

Re: Tlak Turba

Příspěvek od mklacan » 21.2.2014, pát 11:00

bobas píše:ono vetsina tech auta ma za sebou okolo 250tkm,byt ne tacho a je treba s tim pocitat...ja minuly rok delal na 2.4tce spojku,olej.chladic,okno,komplet brzdy,altik...holt ma 300 na hrbu a musi se s tim pocitat a auta co jsou prodavane na inzeratech jsou stocene o 100-150tkm(vetsina pripadu)...to je docela podstatny udaj, ono to na tom interieru nejde az tak poznat,kdyz pak vidim jak se prodava auto,ktere ma udajne pod 100tkm a ma volant,sedacky jak ja,ktery mam pres 300,jezdil v tom pred nama od nova tchan,ktery ma 2metry,140kg,tak mi to prijde pak usmevne,jak kazdy pise,jak co meni podle budikovych km, ano muze se stat,ale kdyz auto,co ma real okolo 300,ma puvodni vstriky,turbo apod?ano je to o zachazeni,o tom zadna...ale kdyz uz kupuju auto stredni tridy,tak s tim musim pocitat :roll:

Druha vec je,ze lidi jsou takove ovce, ze jak ma auto vic jak 250, tak to je vylitana mrdka,kterou si koupi jen magor,holt pak koupi auto co ma 150,ale 2x, to neni ted nic proti tobe,ale je to holt tak,me to prijde usmevne :)

Jasné tomu rozumiem. Aj moja alfa má vraj 170 000km. Je dovezená z IT ale ako overím, že pred KO ju nestočili o 100000km? nijako :( Predo mnou ju mal mladý človek rovnako ako som ja. Lial tam lacný olej, diely lepil a uťahoval páskami atd. a to neviem ako jazdil :( Presne takéto zapbchádzanie dopomôže zhoršeniu stavu auta. Alebo sa mílim? Ja sa o auto starám. Vždy si prečítam všetky vaše rady a odporúčania a idem podľa nich. Tak to bolo aj v prípade DPF a EGR no a ten čip bol jednoducho v cene a neodolal som :cry: Predsa len na automate bol ten záber torchu neskorý. Takže budem sa aj ďalej príkladne starať o alfičku. Sry za moje náreky len sa mi toho všetkého torchu nakopilo nielen v aute a to trubo bolo len klinec do rakvy.


Mechanik mi na tému turba z CR povedal, že brali už niekoľko krát od toho dodávateľa turbá po repase a nikdy nebol žiadny problém. Dám si pozor na záruku a prípadné výhovorku. Mechanika ma pozná a vie, že sa k auto správem vždy tak ako sa patrí.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 7/2007 Qtronic
DPF OFF
EGR OFF
CHIP ON - ŠARKAN alfatuning

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od mcernoch » 21.2.2014, pát 12:35

Můžeš se starat jak chceš.
Když to má přijít, tak to prostě příjde, s tím nic nenaděláš.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Tlak Turba

Příspěvek od glassonion » 21.2.2014, pát 17:14

mcernoch píše:Můžeš se starat jak chceš.
Když to má přijít, tak to prostě příjde, s tím nic nenaděláš.
Tomu se říká osud..... a jak známo osudu neunikneš
AR 145 1.4TS Juniorka

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Tanguero » 18.9.2014, čtv 10:23

Tak už i já musel měnit snímač tlaku v sání, protože mi to po zasunutí klíčku vylezlo až k první čárce. Nicméně za jízdy žádný problém nebyl, ale u nás nejsou táhlé kopce, do kterých bych ji honil na pětku (tam se to prý ukáže jako ztráta tahu). Starý snímač po vyndání jen mastný, nesrovnatelné se stavem před EGR OFF.

PavelZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 8.1.2014, stř 21:25
Bydliště: Polná

Re: Tlak Turba

Příspěvek od PavelZ » 3.11.2014, pon 17:35

tak dnes jsem přišlápl trojku a vytočil ji tesně pod 4000 a po zařazení čtyřky, najednou hláška "zkontrolujte motor" a nouzák, tak jsem honem dojel za kámošem na vyčtení. bohužel chyba je "překročen tlak turba" :???: , takže bude muset asi jít ven a vyčistit, jen mi přijde divný že to hodilo chybu až teď :shock: mam auto necelý měsíc a už jsem to několikrát protáhnul a nikdy nic
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20V 147kW All OFF
ex...Volvo V50 1.6D 103kw

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Tlak Turba

Příspěvek od bobas » 3.11.2014, pon 17:44

zkusil bych vyčistit cidlo tlaku v sani ,pripadne vymenit...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

PavelZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 8.1.2014, stř 21:25
Bydliště: Polná

Re: Tlak Turba

Příspěvek od PavelZ » 3.11.2014, pon 18:32

je pravda, že kamarád čistil sání směrem od filtru, protože předchozí majitel snad nikdy neměnil vzducháč a auto tahalo kde mohlo, takže to bylo všechno od oleje
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20V 147kW All OFF
ex...Volvo V50 1.6D 103kw

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Tlak Turba

Příspěvek od 1kovi » 4.11.2014, úte 20:09

A je jedno cidlo pre motor aj budik? Bo cez diagnozu pise okolo 1,7 ale na budiku nedojde 1,6...
Ps mam chip...
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

PavelZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 8.1.2014, stř 21:25
Bydliště: Polná

Re: Tlak Turba

Příspěvek od PavelZ » 5.11.2014, stř 21:50

děkuji za rady, už je opraveno :wink: , byla naprasklá podtlaková hadička, takže to špatně regulovalo lopatky turba a tím pádem to házelo chybu, že je vysoký tlak
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20V 147kW All OFF
ex...Volvo V50 1.6D 103kw

PavelZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 8.1.2014, stř 21:25
Bydliště: Polná

Re: Tlak Turba

Příspěvek od PavelZ » 11.3.2015, stř 18:20

tak dnes jsem vyměnil senzor plnícího tlaku a po rozjezdu pri neutralu okamžitě krasna nula, ale po ujetí par km když jsem dal neutrál tak opět cca čtvrt dílku či hodně pomalinku padala rafička na téměř nulu. Nebo to tak má být? :roll:
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20V 147kW All OFF
ex...Volvo V50 1.6D 103kw

dufulus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 30.5.2012, stř 09:59
Bydliště: Topoľčany

Re: Tlak Turba

Příspěvek od dufulus » 12.3.2015, čtv 07:18

tiež mi robí to isté po kúpe nového senzoru, ale rozdiel je že padne až dole, ten starý ostával stále pri prvej paličke
AR_159sw_1,9_JTDm_110KW__2006_dpfOFFegrOFFswirlOFF___powered_by_ALFATUNING.sk
(moje prvé)

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Tanguero » 12.3.2015, čtv 08:07

PavelZ píše:tak dnes jsem vyměnil senzor plnícího tlaku a po rozjezdu pri neutralu okamžitě krasna nula, ale po ujetí par km když jsem dal neutrál tak opět cca čtvrt dílku či hodně pomalinku padala rafička na téměř nulu. Nebo to tak má být? :roll:
Úplně dole ti spadne jen pokud je auto v klidu a máš neutrál. Pokud jedeš a máš EGR off, tak ručička může být nad nulu, záleží na režimu jízdy jak moc, to si asi řídí ECU. Mě to dělá taky tak.

Rudajepes2

Příspěvky: 3
Registrován: 22.3.2015, ned 16:32

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Rudajepes2 » 22.3.2015, ned 18:11

Ahoj,
prosím o radu. Mam RR 159 2.4 JTD. Mám odstraněné DPFko, EGR a vířivé klapky. Vše od Cendlera. Na autě je nová váha vzduchu, měnič tlaku dmychadla a senzor tlaku v saní (dokonce dvakrát měněný).
Tak a teď k problému. Přefukuje mi turbo. Dělá jen při půlce až ¾ plynu v otáčkách mezi 2300 až 3 000. Přefukuje asi i při plném plynu a vyšších otáčkách ale to motor pobere / odebere. Co by to ještě mohlo dělat? Zaseknuté VGT? Mám relativně zpuchřelé některé hadičky od podtlaku k turbu a z vývěvy. Ale to by naopak turbo tlačilo málo? Kdyby tam byla netěsnost.

Třeba viz. Obrázek 2744 mBar (požadovaný tlak od ř.j. je 1 840 mBar !!!) při 2766 ot/min 35,86% přidávaní plynu :-( Auto pak cuká, tlak náhle spadne a zas vyskočí nahoru. Nemluvě že turbo asi moc dlouho nevydrží.

Pak mám asi v hají 5 vstřik a 4 na hraně. Při jízdě jede patej vstřik s korekcí až k 2,27 ale když stojím na volnoběh tak se dostane až k 3,4 ! Ale to s turbem asi nemá nic společného.
Dík předem za rady.

P.S. Obrazky nejde vložit do vlákna, tak zde: http://leteckaposta.cz/942957228

PavelZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 8.1.2014, stř 21:25
Bydliště: Polná

Re: Tlak Turba

Příspěvek od PavelZ » 22.3.2015, ned 19:10

také mi to malinko přefukovalo a přefukuje, ale pak už to reguluje dobře, viz obr

Obrázek
gifs upload
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20V 147kW All OFF
ex...Volvo V50 1.6D 103kw

PavelZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 8.1.2014, stř 21:25
Bydliště: Polná

Re: Tlak Turba

Příspěvek od PavelZ » 22.3.2015, ned 19:19

ohledně té korekce co píšeš, většina tvrdí že do +-2,5 jsou v pohodě, pokud máš víc, tak bych začal hledat kde ho nechat repasovat
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20V 147kW All OFF
ex...Volvo V50 1.6D 103kw

Rudajepes2

Příspěvky: 3
Registrován: 22.3.2015, ned 16:32

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Rudajepes2 » 22.3.2015, ned 19:55

O trochu není problém. Ale já se dostanu občas až o skoro 1 bar víc!

P.S. jak sem dostunu obrazky?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 22.3.2015, ned 21:20

Rudajepes2 : nepamatuji se, že bych opustil auto, který přefukuje 1bar, mohu poprosit o SPZ, podívám se do na to ,stou korekcí vyzkoušej jinou naftu, nějakou hodně kvalitní, nejlépe zahraniční
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Rudajepes2

Příspěvky: 3
Registrován: 22.3.2015, ned 16:32

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Rudajepes2 » 22.3.2015, ned 21:38

Asi to vyznělo špatně. Už je to rok co mam od tebe dpf a ostani pryč. V té době bylo vše ok. To je ted novinka, ze mi turbo tak houpe. Tak sorry jestli to vyznelo spatne. Naftu vetsinou beru vervu + vif.

Ze mam od tebe dpf pryc bylo jen pro info, aby nikdo nerikal ze to bylo spatne provedene. :wink:

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 22.3.2015, ned 22:01

Ne v pohodě, já jen že vím, když oddjíždí auto, které má další problém a tohle si nepamatuji, že bych někomu řešil a nevyřešil.
Dobře že jsi to napsal, aspoň je od čeho se odlepit.
Koukal jsem na ty tvoje grafy, to že tam píšeš, že máš sešláplý plyn na 37% je když si ho pustil, ale před tím si měl 100% a turbo se dotáčelo proto ten tlak, teoretická křivka je rychlejší než reálná, prostě potřeboval bych si to auto projet a vyzkoušet sám, takhle asi víc neporadím.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Tlak Turba

Příspěvek od pekony » 23.3.2015, pon 08:14

Ahoj. Tohle sem řešil nějakou dobu taky, ale pak jsem to vzdal. Na důvod jsem nepřišel a nikdo mi nebyl schopný říct čím to je.
Měl jsem tu i vlákno k tomu, a s Cendlerem jsme to dokonce i měřili po DPF off. Ale je už to hodně dávno. Na jedné z prvních akcí. :drivers:
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Brouczech

Příspěvky: 37
Registrován: 25.4.2008, pát 18:39
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Brouczech » 28.6.2015, ned 14:22

Kluci, zkuste mi prosím poradit. Auto netáhne...jako by turbo dávalo málo a nebo skoro vůbec. Stávalo se mi že ručička turba vyjela až skoro na 1.6 ale tah nebyl žádný cítit a otáčky šly nahoru hodně pomalu, někdy ručka vyjela cca na 1.6 motor začal táhnout cca kolem 2100 otáček, ručka turba klesla třeba na 1.2 a zase šla nahoru ( žádné ubrání výkonu nebylo cítit ), tento jev se mi pořád střídal. Nyní již durhý den mám stále tu 1. možnost...otáčky se zvyšují nad 2000, ručka tlaku truba jde až k 1.6...tam zůstává a výkon turba nen vůbec cítit. je jedno jestli motor vytočím na 3. stupen nebo 4., tah není cítít níkde. Diagnostika nic nehlásí. Nějaká rada co by to mohlo dělat? Nějaké čidlo? Díky moc
AR 159 SW 1.9 JTD 110kW 2009

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 29.6.2015, pon 08:31

jak je na to EGR ventil, prvotně se podívej na něj
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Brouczech

Příspěvky: 37
Registrován: 25.4.2008, pát 18:39
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Brouczech » 29.6.2015, pon 09:35

ten mam off, mohl by treba todle zpusobovat ten ventil n75 co je na pricce chladice?
AR 159 SW 1.9 JTD 110kW 2009

Beran.Martin

Příspěvky: 14
Registrován: 27.8.2014, stř 16:59
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Beran.Martin » 9.7.2015, čtv 14:11

PavelZ píše:tak dnes jsem přišlápl trojku a vytočil ji tesně pod 4000 a po zařazení čtyřky, najednou hláška "zkontrolujte motor" a nouzák, tak jsem honem dojel za kámošem na vyčtení. bohužel chyba je "překročen tlak turba" :???: , takže bude muset asi jít ven a vyčistit, jen mi přijde divný že to hodilo chybu až teď :shock: mam auto necelý měsíc a už jsem to několikrát protáhnul a nikdy nic

Zdar alfisti stává se mi podobný problém jako kolegovi.
Nějaké rady čím by to mohlo být?
Popřípadě máte zkušenosti s novým turbem? cena atd. Co repas?
Díky za odpovědi :D

JamesGSXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 25.3.2015, stř 20:55

Re: Tlak Turba

Příspěvek od JamesGSXR » 13.7.2015, pon 23:35

Měl jsem to samé, 4000rpm a auto do nouzáku, slabý výkon, vyšší spotřeba, vyšší vibrace a v turbíně meluzína. Tak se sundalo turbo které mělo vůli jako kráva a ve vnitřku už špony. Takže šlo okamžitě na repas a dneska už je alfina zase v kupě a jede jako ďábel :) jinak diagnostika hlásila nedosažen plnící tlak.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 9 hostů