JTDm (159) chcípne za jízdy

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od MAKI » 17.2.2021, stř 19:48

Tak jsem to dnes odpoledne připojil na MES, udělal jsem krátkou projížďku, aby se auto ohřálo, při jízdě jsem to měl napíchlé a koukal jsem na parametry:
Otevření regulátoru tlaku (MPROP), (to se pořád pohybovalo okolo 35%)
Otevření regulátoru tlaku (DRV) TO STÁLE UKAZOVALO "0")
Reálný tlak nafty (na volnoběh byl okolo 300bar, když jsem na to šlápnul, tak až 1200bar)
Teoretický tlak nafty (odpovídalo reálnému tlaku)
Relé palivového čerpadla (zapnutý/vypnutý) při nastartovaném motoru stále zapnutý.

Tlak podávacího čerpadla jsem bohužel nikde v MES neobjevil.

Potom jsem to nechal chvilku zchladnout, pak jsem to natočil s tím, že než vyjedu, tak to zkusím sešlápnout na volnoběh. A ono to na cca 2500ot "krásně" chcíplo a pak ještě několikrát, takže jsem nikam nemusel jet na projížďku a čekat, až mi to chcípne za jízdy. To je jistá "pozitivní" zkušenost, že už by to nemuselo být náhodné a občas, ale dělalo by to opakovaně. Tedy že při mírně zahřátém motoru to nejde přes 2500ot.
Všechny výše uvedené sledované hodnoty byly stejné při zkoušení na místě, jako při předchozí projížďce.

Z toho mi plyne, že podávací čerpadlo jede, když má (měl jsem vyhozený sedák, abych ho slyšel, zda nějak nechrčí nebo se z něj neozývá bublání).
V uložených datech mne zaujalo to, že před chcípnutím se požadovaný tlaku a reálný tlak prakticky nelišily (byly třeba okolo 610bar), ale v momentě chcípnutí byl reálný tlak zapsaný max až 1600bar a požadovaný jen 376bar. To ale nevím, zda to není dáno jen časovým rozdílem v zápisu, protože čas mezi zápisy je cca 2sec, během kterých přesně nevím, co se děje. A ani nevím, zda už 1600bar není někde mimo...

Další, co mně vrtalo hlavou je Otevření regulátoru tlaku (DRV). TO STÁLE UKAZOVALO "0%". A když jsem udělal jeho test přes test akčních členů, tak mi to napsalo, že se nepodařilo. Tvářilo se to, jako by tam DRV ventil nebyl. Ale druhé auto máme doma Fiat Bravo 1,9jtdm 88kw r2007, tak jsem ho pro zajímavost napíchnul a u něj to ukazovalo to samé i při jeho testu.
Myslíte, že je normální, aby DRV ventil nijak nereagoval a neukazoval žádné hodnoty?

Ještě musím dodat, že jednou mi to při zkoušení dokonce chcíplo i na volnoběh.

Po celém zkoušení znovu žádné chyby.

Pokud byste někdo ve výše uvedeném viděl nějakou chybu (třeba nesmyslně velké tlaky, nebo hluchý DRV ventil), prosím o reakci.
Jinak já se snad přikloním k tomu, že znovu odešlo čidlo kliky.
díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od Tanguero » 19.2.2021, pát 07:55

Čau, nejlíp asi napsat SZ Čendlerovi. Mě se nezdá ten max tlak při chcípnutí. Není problém v tom, že tak vysoký tlak v railu způsobí "paniku" ECU, která to radši celé utne, dřív než by něco bouchlo? Vím, že to je častá porucha, když jde tlak v railu moc vysoko při přidání plynu, tak motor padne do nouzáku. Na čerpadle je nějaký obtokový ventil, který nefunguje. Ale už je to moře let, co jsem tohle diagnostikoval a řešil na jedné 156-ce.

MAKI
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 17.9.2014, stř 12:21
Bydliště: Jičínsko

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od MAKI » 5.3.2021, pát 20:39

Tak se po čase zase hlásím, abych poreferoval, jak jsem pokročil.
Předminulou sobotu jsem rozdělal a vyčistil DRV ventil, vyměnil jsem O-kroužky a odzkoušel funkčnost. Týden jsem jezdil bez chyby, ale tento týden se chcípání zase opakovalo, tak jsem oslovil Čendlera a ten hned ukázal na kabelový svazek, co jde odspodu na zadní straně motoru přes vrch až ke vstřikovačům. Tak jsem auto natočil, zahýbal svazkem a ono to "krásně" chcíplo. Potom když jsem se svazkem hýbal, tak bylo slyšet, jak cvaká DRV ventil. Svazek jsem tedy rozbalil kam až to šlo a na vodiči k DRV ventilu jsem našel prodrbanou izolaci - viz foto.
Dnes jsem jel s takto rozbaleným a uvolněným svazkem do práce a cesta proběhla bez problému, takže věřím, že je to ono. 100% jistota ale bude samozřejmě až po pár tisících km.
Jsem teď opravdu rád, že jsem to s pomocí místní komunity pořešil. Už vidím, jak by mi nějaký "standartní" servisák s vrozeným odporem k "italům" vyměnil celou palivovou sestavu od podávacího čerpadla až po vstřiky a ještě všechny čidla a nakonec by mě s tím poslal někam...
Tímto všem děkuji za názory a rady a hlavně velmi děkuji Čendlerovi. Je to člověk, který patří mezi jen málo lidí, kteří něco skutečně umí a znají a jsou ochotni se o to podělit.
Díky,
Martin
Přílohy
IMG_20210304_165709.jpg
IMG_20210305_163846.jpg
IMG_20210305_164128.jpg
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od cendler » 5.3.2021, pát 22:36

MAKI : je dobře, že jsi napsal zprávu, na forum moc nestíhám koukat, tak jen ty SZ se snažím odpovídat
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

honzikd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 413
Registrován: 17.2.2014, pon 15:29
Bydliště: Prostějov

Re: JTDm (159) chcípne za jízdy

Příspěvek od honzikd » 6.3.2021, sob 20:57

@MAKI a @cendler Hodně dobrá práce, to je fakt radost vidět někoho, kdo se opravdu vyzná! Klobouk dolů, paráda!
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 10 hostů