Problematika DPF u AR159

Odpovědět
rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 29.1.2021, pát 23:09

Jj, u jiných koncernových aut, která mají výfuky ohnuté dolů pod auto (typicky dvojková Croma), se při regeneraci a stání na místě někdy začne tavit asfalt pod koncovkou výfuku :D . Bude samozřejmě záležet na okolní teplotě, ale na 50 °C bych v místě koncovek nevsázel.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

Vasek 159

Příspěvky: 6
Registrován: 8.1.2021, pát 11:45

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Vasek 159 » 6.2.2021, sob 21:31

Prosím info.
Když necham vyndat DPF musim klapky nechat zaaretovany otrvreny a EGR nechat zavreny???
Pak to pojede lip mensi spotreba a lepsi zvuk?
Je to tak?
AR 159 SW ti 2.0JTDm 125kW

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od swoop01 » 8.2.2021, pon 09:41

Adamsquare píše: 29.1.2021, pát 17:51 Jinak taková technická k jinému tématu. Při vypalování filtru jsou v něm vysoké teploty, ale kolik tak stupňů můžou mít výfukové plyny někde na úrovni zadních tlumičů? ...
Kdyz jsem to zkousel pred par lety tak to pri nucene regeneraci v pohode zapalilo A4 papir ve vzdalenost 5 - 10 cm od koncovky.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Tanguero » 9.2.2021, úte 14:41

Vasek 159 píše: 6.2.2021, sob 21:31 Prosím info.
Když necham vyndat DPF musim klapky nechat zaaretovany otrvreny a EGR nechat zavreny???
Pak to pojede lip mensi spotreba a lepsi zvuk?
Je to tak?
Čau, nemusíš ani jedno ani druhé, je to naopak, dokud DPF máš, EGR potřebuješ mít funkční, kvůli správné regeneraci.
Klapky a EGR se montovali na JTD v době před DPF. Pokud je vyřadíš z činnosti, tak to pojede víceméně stejně, pokud obojí bylo v 100% stavu. A to je právě ten problém. U starších aut to bývá tragédie, klapky vychozené v oskách, podfukují, táhlo vyčvachtané, vypadává. Nebo naopak u pětiválu je to zatuhlé tak, že se to zasekne. Navíc u plastového sání jsou klapky křehké, lámou se a mají snahu se podívat do motoru. To bývá pro motor fatální. Kupodivu jsem měnil plastové sání za hliník na motoru, který běžel bez problémů, i když jedna z klapek už tam nebyla. Motor ji prostě sežral beze zbytku, schválně jsme vyndali i katík, jestli tam nebudou ležet zbytky, nebylo tam nic.
EGR se zanese a nezavírá, nebo je jen "líný" a pak se auto chová naprosto nepředvídatelně. Navíc do sání je zaústěné odvětrání karteru (zkus při volnoběhu odšroubovat víko pro doplňování oleje, některé diesely odfukují jak lokomotiva..). Ty mastné páry se přes turbo tlakují do sání, kam zároveň EGR posílá saze z výfuku. Výsledkem je černé mazlavé blátíčko, někdo tomu říká karbon, ale to je něco jiného. No a ty mastné saze ucpávají sání a kanálky v hlavě až po vstup do válce. Viděl jsem na vlastní oči zmenšení průměru sacích kanálů o 50%. Při zaslepení EGR se nic nezanáší, jen se to promazává. Po 200kkm od zaslepení EGR-u a odstranění klapek sání, mám sání pořád ve skoro stejném stavu.

Vasek 159

Příspěvky: 6
Registrován: 8.1.2021, pát 11:45

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Vasek 159 » 9.2.2021, úte 19:37

Děkuji za info takze kdyz mi to funguje tak to necham byt a kdyztak nechat zaalepit EGR?
AR 159 SW ti 2.0JTDm 125kW

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Tanguero » 10.2.2021, stř 10:01

Vasek 159 píše: 9.2.2021, úte 19:37 Děkuji za info takze kdyz mi to funguje tak to necham byt a kdyztak nechat zaalepit EGR?
Pokud máš plastové sání, dal bych klapky ven určitě. Doporučuju mrknou na tohle video:
A vlastně všechny video od tohoto maníka, je to kanál Italia Autos a co jsem na youtube zatím našel, má nejlepší videa o opravách Alfiček.

spasi

Příspěvky: 3
Registrován: 28.1.2021, čtv 14:50

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od spasi » 10.2.2021, stř 14:35

Zdarec, chcem sa opýtať. Moja alfa ročník 2010 154kw (cca 230k km) regeneruje v priemere každých 200km, to ukázala diagnostika. Je mi jasné, že to auto je 10 ročné a v tejto dobe sú to väčšinou krátke trasy na diesel. Či je filter pôvodný to neviem, v zázname diagnostiky ukazuje jeden reset asi pred 80k km. Mne bolo povedané, že takýto interval regenerácie je v poriadku na tak staré auto. Fórum som prečítal skrz naskrz, no čo sa týka intervalu regenerácie, veľa som tu toho nenašiel a tí, čo tvrdia že im to regeneruje aj pri bežnej prevádzke mesto/diaľnica až po 800 až 1000km intervaloch, tomu sa mi naozaj nechce veriť.

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 10.2.2021, stř 14:44

No běžné to u takhle starého auta asi je, ale není to v pořádku. Regenerace je zátěž a motoru úplně neprospívá.
Pokud máš k dispozici diagnostiku, tak se podívej na hodnoty zaplnění po regeneraci. Nejspíš neregeneruje do nuly.
Nejspíš je filtr zaplněný nespalitelnými zbytky a to snižuje jeho kapacitu.

Můžeš ho nechat vyndat a vyčistit. Čičtění tlakovým vymýváním stojí tak 4-5 tisíc. Jiným metodám bych moc nevěřil.

Nebo sehnat nový filtr, ale spíš bych sháněl originál ve výprodeji, než druhovýrobu.

A nebo nechat filtr vyndat, ale tady jsi tak trochu v šedé zoně.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od rammstein » 10.2.2021, stř 16:05

Mně filtr před demontáží regeneroval jednou za vyjetí nádrže, což u mě bývá nějakých 750–800 kilometrů. Z auta se vyndaval při 220 tisících a byl původní. Důvody demontáže u mě byly snížení zatížení motoru a příslušenství regeneracemi, časnější nástup výkonu, zamezení špinění sání zpětným vedením spalin, vyhnutí se regeneracím, které často přicházely v nevhodnou chvíli, nikoli nefunkčnost některé ze součástí.
Nezapomínej, že pro vzdálenost mezi regeneracemi je kromě stavu samotného filtru důležitý i stav všech komponent, které mají vliv na řízení emisí i motoru (EGR, klapka v sání, vířivé klapky, snímač rozdílového tlaku a hadice k němu, snímač teploty v DPF), stav sání (hadice, snímač tlaku, IC) a stav palivové soustavy (vstřikovače atd.). Dál to ovlivňuje stání na volnoběh, při kterém se filtr zaplňuje celkem rychle, otáčky, v jakých motor používáš, kvalita natankovaného paliva. Těch proměnných tam je dost a dost, ideální je mít někoho, kdo opravdu ví, o čem mluví a problém dokáže najít a odstranit. U nějakého „měniče dílů“ můžeš nechat vyměnit půl auta a stejně bude situace stejná.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od swoop01 » 10.2.2021, stř 19:40

Me to regeneruje persne jak hodinky vzdy po 300km a to uz nejakych 10let ;-)

#999
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 9.3.2021, úte 07:29

swoop01 píše: 23.12.2020, stř 12:37 Cist to tady je jak poslouchat nejake stare, samozvane lecitelky jak lementuji nad kotlem nejakeho bublaveho utrejchu s tim, ze kazda ma ten svuj recept na krasu, mladi a dlouhovekost.
Tak se zda, ze jsem konecne objevil tu spravnou prisadu do sveho utrejchu.

Po vsech patranich po duvodu kratkych regeneraci i s novym DPF jsem se ciste nahodou dostal k dilenskemu postupu firmy, co cisti DPF.
V bodech pro zpetnou montaz bylo mimo jine pismeny jak vrata se tremi vykricniky uvedene, ze je v diagnostice krom zadani vymeny fitru nezbytne zadat reset hodnot CIDLA DIFERENCIALNIHO TLAKU i v pripade, ze se nechava stare.

Tak jsem kratce po jedne kvalitni regeneraci pripojil AlfaOBD a zadal vymenu DPF a reset cidla dif. tlaku. Uz na prvni pohled bylo videt, ze neco nehraje, protoze fungl novy DPF po vypaleni ukazoval zaplneni 24%, coz je nesmysl.
Hodnota zadanim vymeny padla na nulu a svete div se, regenerace najednou po 800 km a to v tom nemam zdaleka jen dalnicni jizdy, naopak pomerne dost poprcavani z vesnici do vesnici, jak by rekla nebozka Jolanda.

Kdyz srovnam s drivejsim maximem 500 km pouze pri dalnicnim provozu, skok jak hrom.

Takze co rict zaverem, opet jsem si potvrdil, ze clovek se muze spolehnout pouze na to, co si zjisti a udela sam.
Manevr s resetem cidla byl zjevne odbornikum na slovo vzatym v Motortecu i ADS Lipuvka neznamy.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

romanc
Štamgast

Příspěvky: 967
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od romanc » 9.3.2021, úte 23:07

Zrovna čidlo tlaku a reset jsme tu řešili tak 2 roky zpět. Právě se stejným příběhem problémů kdy se tu někdo dotazoval na časté regenerace a vysoký zaplnění po regeneraci. Odkazoval jsem ho na kontrolu a reset čidla tlaku jestli ho nemá špatný a neukazuje vysoký tlak.
Ale chápu to že se ti to třeba nepodařilo najít, je tu už takový bordel že by jsi musel číst všech 70 stran, protože vyhledávač už to nenajde pokud nepíšeš přesný fráze z příspěvků.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 10.3.2021, stř 08:38

Jo, jo...na to jsem narazil. Cidlo ma drobnou odchylku 3 mBar pri vypnutem motoru, coz se samo o sobe na frekvenci regeneraci nijak vyrazne neprojevi.
Na vymenu jsou cidla, co maji odchylku treba 15 mBar, coz uz je schopne zkratit interval treba na polovinu.

I po resetu mam hodnotu na stojicim motoru porad 3 mBar misto 0 mBar, interval vypalovani se ale vyznamne prodlouzil, coz je prave to zajimave.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

woobycz

Příspěvky: 1
Registrován: 23.3.2021, úte 21:15

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od woobycz » 23.3.2021, úte 21:50

Zdarec chlapi, jsem tu novej, tak doufam, ze neco nenapisu spatne.
Mam 2.0jtdm uz cca rok s najezdem skoro 250tis. Po delsi dobe jsem si vsiml znacne zanesene koncovky vyfuku a zacal jsem se pidit po pricine. Zajimave je mimo jine i to, ze auto zere i pri lehke noze cca 7.5l/100km. Taky je zajiame, ze za studena auto lehce kouri, ale to je nejspis jen para.
Ale k veci: auto delalo posledni regeneraci pred cca 800km (dle diag). Tipuju, ze auto ma propalene DPF (nicmene auto zatim zavadu nehlasi), Myslim si, ze propaleni je male a ze to senzorika zatim neodhalila. Chtel bych to ale resit. Ma otazka je. Da se nekde sehnat kvalitni/origo DPF? Zatim jsem narazil jen na polskou firmu JMJ pred kterou jsem byl varovan, ze neni kvalitni a ze vyrobce sidi efektivni cast DPF. Co stoji origo DPF? Nebo mate nejakou jinou variantu, ktera se osvedcila?
Dale je tu varianta, kterou mi navrhuje kamarad, ale me se moc nelibi, tak bych se o ni chtel pobavit a znat vas nazor. Je mozne DPF z auta vyndat a nechat jej odstranit upravou jednotky. Vim ze to neni legalni, proto se mi to nelibi. O stk se ani bavit nebudu, to je kapitola sama pro sebe. Nicmene varianta to je a zdaleka zde nebudu jediny, kdo toto resi nebo resit bude. Zde me napada jen otazka, zda uz nekdo z vas zde resil pripadnou nahodnou kontrolu policii a co realne znamena kdyz pcr odhali, ze dpf nefunguje spravne. Je vazne nutne auto z mista mereni odtahnout, nebo je to jen zastrasovani? Ono totiz jezdit s padlym dpf nebo bez je skoro stejny problem, jen u druhe varianty je prokazatelne, ze majitel pravdepodobne vi o poruse. Etickou cast varianty bez DPF resit nechci, protoze je mi jasne, co zde uslysim. Jen dodam, ze jsem fakt vul, ze jsem si nekoupil 1.8tbi, to aspon jede a clovek nemusi resit tyhle nesmysly. Dik predem za uzitecne rady.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od cendler » 23.3.2021, úte 22:28

woobycz : asi máš zázračný 2,0jtdm, protože standardní regenerace je u něho kolem 400-600km, pokud ti vypaluje opravdu po 800km, tak super
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 632
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od krteczek » 24.3.2021, stř 09:59

tbi ve 159 nijak extra nejede ... o nic jsi nepřišel - není čeho litovat
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 20.5.2021, čtv 08:55

-petr- píše: 10.3.2021, stř 08:38 Jo, jo...na to jsem narazil. Cidlo ma drobnou odchylku 3 mBar pri vypnutem motoru, coz se samo o sobe na frekvenci regeneraci nijak vyrazne neprojevi.
Na vymenu jsou cidla, co maji odchylku treba 15 mBar, coz uz je schopne zkratit interval treba na polovinu.

I po resetu mam hodnotu na stojicim motoru porad 3 mBar misto 0 mBar, interval vypalovani se ale vyznamne prodlouzil, coz je prave to zajimave.
Ahoj.

Cim jsi resetoval? Ja tam taky nejakou odchylku mam. I jsem cidlo kvuli tomu menil, ale pokus o reset v Multiecu konci chybou.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 21.5.2021, pát 13:22

Ahoj. Vim, resili jsme spolu i pres SZ. Mam primitivni BT OBD II diagnostiku s upravou odporu a soft AlfaOBD. Funguje to spolu vyborne, dostanu se snad na vsechny RJ v aute.
Kdybys chtel presny typ cipu diagnostiky a jak upravit, rad poskytnu.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 21.5.2021, pát 22:20

BT OBD taky někde mám a kdysi jsem to používal. Ale nenapadlo mě zkoušet to přes ALfaOBD, když mám Multiecu.

A normálka z telefonu, nebo jsi použil tu verzi pro PC?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

-petr-
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 106
Registrován: 20.9.2019, pát 21:17
Bydliště: Brno

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od -petr- » 21.5.2021, pát 22:35

Normalne z telefonu a slape to 1A. Mne se AlfaOBD osvedcila nejvic.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od x-f » 21.5.2021, pát 22:38

Zkusím to. Dík za tip.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Vetnamsky stankar

Příspěvky: 1
Registrován: 17.7.2021, sob 18:18

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Vetnamsky stankar » 17.7.2021, sob 18:28

Ahoj chci se zeptat auto padá do nouze(plný dpf) diag Delphi ale nedokončí regenerací..najede ale zdvihne otáčky motoru max do 2000 místo 3000 odpojil jsem hadičku od diferenciálního čidla regenerace běží chvíli a pak se ukončí protože nemá odezvu na diferak diferenční snímač jsem vyměnil válel se mě v šuplíku prispusobil tlak na volnoběh 200 při přidání plynu 400 filtr bude plný ale nemám pocit že je ko..chci zkusit ještě zahrát katalyzátor a stříknut čistič jestli žhne...víc než na dpf mám podezření na ten katalyzátor
Alfons 159 110 kW jtdm

runner

Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2019, sob 12:48

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od runner » 10.8.2021, úte 10:12

pomohl by nekdo s problemem pri mereni emisi ? Ostrava a okoli.
Alfa 159 SW 1.9 Jtdm 110 automat

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 351
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od Aleš 292 » 7.9.2021, úte 12:47

Tak dnes jsem absolvoval emise a následně STK bez dpf . Před dvěma lety jsem ještě dpf měl a kouřivost byla 0,02 a dnes bez dpf 0,22. Měřeno na stejné stanici a stejným technikem. O chybějícím dpf neměl ani páru. Když jsem se s ním bavil,jestli si myslí, že by to prošlo bez dpf,tak mi tvrdil,že určitě né 🤣. Jinak soft mám o Radka z Alfatunig.sk -Sharkan. STK též bez problémů,ani se nepozastavil nad tím, že je pod autem jen průchozí trubka.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6941
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika DPF u AR159

Příspěvek od speedy » 7.9.2021, úte 13:32

Taky jsem procházel v pohodě a až od následujícího majitele jsem se dozvěděl že DPF je vykuchaný. 2x jsem byl na stejné STK a uplně vpoho a já stál venku v klidu, protože jsem si byl jistej, že to DPFko na autě mám 😁
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] a 12 hostů