světla: účinnost a vše kolem

Odpovědět
TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od TMiky » 13.7.2011, stř 10:35

Hampice píše:Jj, světla jsou docela trága, dálkový super, ale potkávačky by asi chtěli silnější žárovky..
Jinak že by údržba 2,4 byla levnější než 1,9ky to teda fakt nevim - náchylnější turbo, jeden válec navíc, víc oleje, víc vody, větší zatížení přední nápravy, spojky a převodovky (jsou stejné), větší přední brzdy, již zmiňované zimní gumy,,, no nevim chlapci jak to počítáte....

A druhou variantou jsou rovnou bixenony?
Pokud ano, pak dalkove svitej pak i normalni dalkovy svetla s normalni zarovkou? (..myslim ty nejbliz ke stredu vozidla)

Jinak me se opravdu osvedcily u stavajiciho auta, kde mam svetla s projektorama s patici H7, zarovky Osram Nightbreaker...

Takze bych je tam v pripade obyc svetel soupl taky...
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Envel » 13.7.2011, stř 11:04

Přesně jak píšeš, 2. možnost je bixenon, kdy při dálkovém světle svítí navíc H7 uprostřed - a celkově to svítí dost dobře. Já osobně doporučuji hledat auto se xenonama, u mě třeba to byla při hledání auta podmínka č.1, dokonce důležitejší než motor(zas né jakýkoliv) a další výbava.
Samozřejmě s nějakými zesílenými halogeny bude i klasika svítit obstojně, ale já si již na předchozím autě zvykl na xenony natolik, že halogen nechci ani omylem.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od cendler » 13.7.2011, stř 12:50

jako Envel, jedině xenony, s klasikama se to nedá srovnat.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Tanguero » 13.7.2011, stř 13:03

Jen pro doplnění, já jsem jeden z mála, kdo měl ty xenony rozebrané (kvůli výměně čelních skel u světel). Xenony mají pohyblivou clonu, která se elektricky odklápí při přepnutí na dálky. Takže nejen, že svítí naráz oboje, ale navíc se xenon odcloní, takže je to pak fakt světelné dělo.

TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od TMiky » 13.7.2011, stř 13:15

Tanguero píše:Jen pro doplnění, já jsem jeden z mála, kdo měl ty xenony rozebrané (kvůli výměně čelních skel u světel). Xenony mají pohyblivou clonu, která se elektricky odklápí při přepnutí na dálky. Takže nejen, že svítí naráz oboje, ale navíc se xenon odcloní, takže je to pak fakt světelné dělo.
Proto jsem se ptal, jestli pak ty standardní dálkový světla přisvítěj taky... jiná auta takovýhle přídavný dálkový světla nemají vůbec... to fakt musí být pak šajn... :weedman:

Jinak takhle obecně funguje bixenon...
Naklapeci clona usmernuje prislusnym zpusobem proud svetla pro potkavaci rezim. Kdyz zapnes dalkovy, pak se clona nakloni tak, ze pusti proud svetla i nahoru...

Bracha ma napr. HID sadu bixenonu s patici H4 a tam to presne takhle chodi taky... ;)
Stejny je to u originalnich bixenonu...

Jsem si prave rikal, ze u aut z dovozu aby clovek xenony pohledal... U nas je to u drazsich znacek (Audi, BMW, VW apod.) skoro standardem, ale napr. v Nemecku neni vyjimkou A4ka v plny nalozi, ovsem s halogenama...

;)
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Envel » 13.7.2011, stř 13:33

"Jsem si prave rikal, ze u aut z dovozu aby clovek xenony pohledal... U nas je to u drazsich znacek (Audi, BMW, VW apod.) skoro standardem, ale napr. v Nemecku neni vyjimkou A4ka v plny nalozi, ovsem s halogenama..."

To jsem si říkal taky, když jsem prolejzal autoscout. Našel jsem tam hafo 159-tek v plné palbě včetně střešního okna, homelinků a podobných hovadin jen najednou koukám a kolečko nastavování sklonu světel - to nechápu :cry:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od TMiky » 13.7.2011, stř 18:05

Envel píše:"Jsem si prave rikal, ze u aut z dovozu aby clovek xenony pohledal... U nas je to u drazsich znacek (Audi, BMW, VW apod.) skoro standardem, ale napr. v Nemecku neni vyjimkou A4ka v plny nalozi, ovsem s halogenama..."

To jsem si říkal taky, když jsem prolejzal autoscout. Našel jsem tam hafo 159-tek v plné palbě včetně střešního okna, homelinků a podobných hovadin jen najednou koukám a kolečko nastavování sklonu světel - to nechápu :cry:

To je ceskou naturou...
Cesky zakazník u auta za mega xenony automaticky ocekava, kdezto napr. v Nemecku to videj jako vec, ktera dela auto drazsim a radeji si za tu cenu do auta nacpou jinou vybavu...

Pracuju u importera VW a Audi (a SEAT)... kdyz si kolega tuhle naspecifikoval sluzebni auto -Passat CC 2.0 TDI DSG 125kW v cene cca. 950tis. - a nedal tam xenony, tak mu vynadali a rekli, ze tam musej xenony byt, protoze jinak je to skoro neprodejny, pripadne by to prodali s vetsi ztratou, nez potrebuji...

Obecne se v koncernu VW vi, ze v Cechach se prodavaji auta v prumeru s lepsi vybavou, nez ve zbytku Evropy...
Je to dano take tim, ze Cesi si obecne vzajemne dost zavidej, takze "kdyz soused ma xenony, tak ja musim mit bixenony :smt026 "...

;)
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Kolbik » 13.7.2011, stř 19:44

Muzu taky potvrdit, ze dalkovky+xenony=svetelny delo. Nic lepsiho sem v aute nikdy nemel. V noci sam na dalnici...a vidis s tim snad kilometr dopredu. :D
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Envel » 13.7.2011, stř 20:07

"Obecne se v koncernu VW vi, ze v Cechach se prodavaji auta v prumeru s lepsi vybavou, nez ve zbytku Evropy...
Je to dano take tim, ze Cesi si obecne vzajemne dost zavidej, takze "kdyz soused ma xenony, tak ja musim mit bixenony "..."

To je možné, že někteří Čeští řidiči si dají xenony aby se ukázali - ono je to celkem na autě vidět, ale normálně myslící řidič si ty xenony pokud může vybere hlavně kvůli tomu, aby viděl na cestu. Ono to není jenom o světelném toku, ale navíc jsou ostřikovače a automatický sklon, takže xenony mají kromě ceny v podstatě jen samé výhody. Navíc u halogenů člověk musí neustále kontrolovat zda svítí, protože úmrtnost žárovek je v době denního svícení bez LEDek enormní. Prostě u světel bych nikdy nešetřil, protože je to investice do pasivní bezpečnosti a komfortu zároveň.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Tanguero » 14.7.2011, čtv 09:56

Já ty světla předělával z obyčejných a tam je ta clona napevno. Takže halogeny tohle odklápění určitě nemají.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Envel » 14.7.2011, čtv 10:18

Tanguero píše:Já ty světla předělával z obyčejných a tam je ta clona napevno. Takže halogeny tohle odklápění určitě nemají.
To překlápění clony mají jen origo Bi-Xenony, případně HID sady H4. Je to logické, jelikož jen H4 halogeny mají dvě vlákna, které se přepínají potkávačky-dálky (změna ohniska). U xenonu je to řešeno clonou nebo magneticky (přeskakuje tam a zpět), jelikož dvě xenonové baňky do žárovečky nenacpeš a i přepínání by bylo problematické z důvodu žhavení. Takže HID za H7 vyřeší pouze potkávačky, dálkové zůstanou prostřední H7, ale i to je velká změna. Ono co si budem nalhávat, těch možností jet delší dobu v dnešním provozu na dálky je poskromnu (možná někde v Prdelkovicích v půl 4. nad ránem). :smt040
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od TMiky » 14.7.2011, čtv 11:44

Tanguero píše:Já ty světla předělával z obyčejných a tam je ta clona napevno. Takže halogeny tohle odklápění určitě nemají.
mluvíme o bixenonech... halogeny u 159 tohle skutecne nemaji... tam neni dvouvlaknova zarovka...
Envel píše: To překlápění clony mají jen origo Bi-Xenony, případně HID sady H4. Je to logické, jelikož jen H4 halogeny mají dvě vlákna, které se přepínají potkávačky-dálky (změna ohniska). U xenonu je to řešeno clonou nebo magneticky (přeskakuje tam a zpět), jelikož dvě xenonové baňky do žárovečky nenacpeš a i přepínání by bylo problematické z důvodu žhavení. Takže HID za H7 vyřeší pouze potkávačky, dálkové zůstanou prostřední H7, ale i to je velká změna. Ono co si budem nalhávat, těch možností jet delší dobu v dnešním provozu na dálky je poskromnu (možná někde v Prdelkovicích v půl 4. nad ránem). :smt040
Presne jak rikas...
nicmene uz i dnes se da koupit HID bixenon... napriklad viz. priloha...
Přílohy
Bixenon Hella.JPG
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Skippy » 17.7.2011, ned 23:02

a nevíte někdo kde koupit origo osramy nepo philipsy za dobrou cenu???
D1S
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Tanguero » 18.7.2011, pon 08:15

Skippy, máš ode mě SZ, ať tu nedělám nepovolenou reklamu.

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od cuhan » 18.7.2011, pon 10:58

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Skippy » 21.10.2011, pát 12:50

slyšel někdo už o plagiátech xenonových výbojek??? Je nějaká reálná možnost jak je rozeznat od originálu? Obědnal jsem si totiž xeny a přišli mi v moc divném balení na to že jsou origo OSRAM
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Skippy » 21.10.2011, pát 20:20

Někde jsem totiž četl že každá výbojka má jiné výrobní číslo, což je logické, jiný QR kód který je vytisknut na nálepce a ty moje mají všechny údaje stejné...
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

lloydfoun
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 16.4.2011, sob 07:22

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od lloydfoun » 2.11.2011, stř 22:54

Pre zmenu trochu laicka otazka, ale:

Chcel by som mensi upgrade svetiel, stretavaciek aj dialkovych.
Co odporucate s tym, aby som nemusel nic domontovavat, nakolko sa mi s tym nechce hrat.
Chcem skratka len vymenit potrebne ziarivky a mat aspon o 30% lepsi vykon a pod.

Co kupit na stretavacky a co na dielakove?
Teraz: Alfa Romeo Spider 916 - 110 KW, r.v.: 1996
Predtým: Alfa Romeo 159 - 110 KW, r.v.: 2007

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Envel » 3.11.2011, čtv 07:37

Tak to jedině vyzkoušet nějaké nightbreaker-y a podobné výrobky, které slibujou o x% více světla, bělejší světlo atd (ty hodnoty je potřeba brát s velkou rezervou). Jednou tam máš H7 halogenové výbojky a tak není žádný velký (legální) prostor pro vylepšování. Nutno doplnit, že většina značkových výrobků tohoto typu je neúměrně prědražená (cca 500/pár) a ty levnější zas často trpí menší životností, což má za následek neustálé vyměňování žárovek a nebezpečí pokut, ale nějaká rozumná alternativa se snad najde. Já zatí ale jednoznačného favorita nenašel a vzhledem na to, že mám xenony a H7 jen v dálkové svet. houkačce uprostřed, tak to už ani nezjistím. Pokud má někdo tip, sem s ním!
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od xjohny » 3.11.2011, čtv 10:24

Na potkávačkách mám Philips X-treme Power. Ale moc nevydrží, po roce mi jedna odešla. Dočasně jsem ji nahradil obyč H7čkou bez přídavku a k mému nevelkému překvapení jsem neviděl rozdíl :D

Takže zlepšení tam je minimální, a bohužel za tu cenu to asi nestojí...

Někde jsem četl že ty NightBreakery odcházejí ještě rychlejš.

Dálkový světla asi netřeba vylepšovat, svítí dostatečně a zase tak často je v dnešním provozu ani neužiješ.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

lloydfoun
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 16.4.2011, sob 07:22

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od lloydfoun » 3.11.2011, čtv 15:05

Skusim dat na stretavacky tie Osram nightbreaker, referencie su rozne, tak uvidime ;)
Teraz: Alfa Romeo Spider 916 - 110 KW, r.v.: 1996
Predtým: Alfa Romeo 159 - 110 KW, r.v.: 2007

PETR159159
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 13.4.2011, stř 19:23

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od PETR159159 » 3.11.2011, čtv 16:20

Já mám taky ty nightbreaker a řekl bych, že jsou asi o trochu lepší než no name H7. Joo a kup si kdyžtak ty nightbreaker plus - mají zvýšenou životnost.

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Žížal » 3.11.2011, čtv 18:57

Nightbreakery + nejsou zle a daji se pri trose hledani sehnat za slusnou cenu. Maji celkem prijemnou barvu svetla i svitivost. Co jsem koukal tak 159 ma stejnou cocku pro xenony i halogeny, takze jsou nastavene aby s xnonama neoslnovaly a to trochu ubira svitivosti. Na druhou stranu lepsi nez fobie co oslnuji.

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Andy159sw » 4.11.2011, pát 20:07

Ja tam mam Phillips extrem vision +100 a som dost spokojny.Jasne sa to neda poreovnat s bixenonamy ale oproti obicajnym h7 su odost lepsie.Za 25 eciek prijatelna cena.Urcite ich odporucam.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: světla: účinnost a vše kolem

Příspěvek od Martas 01 » 12.11.2011, sob 20:59

Chlapi mam na aute xenony a zda se mi ze ze dne na den sviti o tak 20% mene zarovky jsou pul roku stare a svetla umyte je mozne aby xenon svitil jaky by min treba proto ze se poradne nenastartuje nebo to bud sviti nebo nesviti a nic mezi tim?
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 3 hosti