Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Odpovědět
sportwagon159

Příspěvky: 26
Registrován: 30.12.2018, ned 09:40

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od sportwagon159 » 30.12.2020, stř 12:39

Takže update a PROBLEM.. vyjazdil som naftu ale ďalšie trhanie sa počas toho nekonalo takže neviem či to bolo naftou zo shellky..včera som skontroloval konektory k vstrekovacom. Všetko ok. Skontroloval skrtiacu klapku bola čistá. Vytiahol som čidlo tlaku v saní , prestrekol som ho čističom na brzdy (máme bublinky u svokrovcov a iné po ruke nebolo) a vrátil späť.. všetko poskladal naštartoval.. pocitovo auto na voľnobehu malo menej vibrácií, previezť som sa nebol. Dnes som musel ísť do práce 40km tam 40km späť ,naštartujem, všetko ok, pohnem sa a auto bez výkonu.. ak jemne stlačim plyn úplne slabucko stúpa a rychlost tlak niekde k 0,6 - 0,8baru a v podstate len necitelne zrýchľuje..ak som stlačil plyn viac tak zrýchľovať prestal a len držal otáčky.. nesvieti žiadna chyba a ani diagnostika cez mobil nič nehlásila . Asi 5krat som naštartoval a zrazu bol výkon späť a všetko fungovalo cca 5km mestom. Aj prudká akcelerácia bola ok, tlak lietal za 1,5 baru ako pred tým..keď som vyšiel na diaľnicu zrýchlil som na 6 cca 150.. všetko ok.. potom som na 6 stlačil naplno plyn, jemne zasklbqlo a výkon išiel postupne do stratena..takže ak som jemne stlačil plyn auto trošku zrýchľovaní, ak som stlačil viac tak nič, tlak turba niekde okolo 0,6-0,8..žiadny dym žiadna chyba ziadne trhanie plynulý voľnobeh..čím to môže byť? EGR a DPF mám 2 roky odstavené, sanie čisté bez klapiek.. váha je cca trištvrte roka nová Origo Bosch 0 281 002 764 regulátor tlaku bol tiez memento cca dva roky do zadu za pierburg..turbo je ok, neberie olej, hadice ok a aj podtlakove vedenie, kontroloval som vcera.. iba čidlo tlaku je staré 0281002845..keď vložím kľúč tlak je na 0 po štarte na prvom dieliku.. tak neviem.. niekto nejaký nápad? Žiadna chyba na diagnostike(hodnoty som nepozeral nemám pri sebe Pc tak len s telefónom saskujem).. auto len trošku na4,5 a 6 vo vysokých otackach a plnom plyne jeden krát na dialnici trhalo, po vcerajsej kontrole už nemá výkon. Môže za tým byť to čidlo tlaku?
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od tydytek » 30.12.2020, stř 16:27

Na volnoběh má být tlak na budíku na 0. Pokud je tam jedna čárka, tak je čidlo KO.
Jestli to souvisí s tím problémem ti neřeknu :) ale začal bych tím čidlem.

sportwagon159

Příspěvky: 26
Registrován: 30.12.2018, ned 09:40

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od sportwagon159 » 30.12.2020, stř 20:47

Pozriem sa na to. Doma sa mi váľa nový Bosch 0281006028. Už ani neviem kde som ho zobral ale na aute nikdy nebol. Podľa internetových katalógov pasuje na 210ps 2.4 aj keď tam mám 0281002845. Po novom roku roku prehodím a uvidím. Prešiel som znovu všetko čoho som sa včera chytal a všetko vyzerá byť ok, konektory držia čidlo je priskrutkovane pevne, skúsil som aj podtlak na reguláciu turba, ide plynulo. Ak niekoho niečo napadne tak sem s tym. Akonáhle budem vo svojej garáži po novom roku tak prehodím čidlo tlaku a mám aj pierburg váhu ktorá je tiež nová..samozrejme pozriem live data cez mes.
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..

sportwagon159

Příspěvky: 26
Registrován: 30.12.2018, ned 09:40

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od sportwagon159 » 5.1.2021, úte 12:09

Znovu som vsetko presiel. Podla multi ecu scanu pozadovane a realne hodnoty tlaku na volnobeh su skoro rovnake detto aj realne a pozadovane mnozstvo vzduchu. Chyba ziadna. Diagnostiku za jazdy neviem spravit, mam mrtve baterky na ntb. Co sa tyka tlaku na budiku na neutral ukazuje vid obrazok (fotene kolmo aby neskresloval uhol ), na nule to nie je. Auto ide stale ako hladky dizel, ak jemne stlacam plyn auto zlahka zrychluje tlak vylezie pomaly niekde k jednemu baru ale potom zleti na 0,6..ak dam hned plny plyn auto nereaguje a nezrychluje.. vdaka korone sa neviem dostat do mojej garaze takze zatial neviem vymenit ani cidlo a ani vahu. Ale mam povit ze to cidlo asi doziva. Je este povodne a ma cca 245tis km.
Přílohy
IMG_20210105_115550.jpg
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 571
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Ferrari » 5.1.2021, úte 14:45

tož, bez diagnostiky a vymeneného čidla nie je veľmi o čom.
Mne ale takéto podobné veci robil EGR, tak by tiež možno stálo za to pozrieť, či náhodou neprehoreli záslepky....
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tydytek
Nováček

Příspěvky: 186
Registrován: 26.10.2016, stř 09:31

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od tydytek » 6.1.2021, stř 20:07

To čidlo bude asi OK, podle fotky..
Zkus jednoduchý test - odpojit váhu vzduchu a jezdit bez ní. Po odpojení se neotevírá EGR a zůstanou otevřené vířivé klapky. Tak třeba by to mohlo aspoň napovědět v čem je problém.

sportwagon159

Příspěvky: 26
Registrován: 30.12.2018, ned 09:40

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od sportwagon159 » 6.1.2021, stř 21:55

Zajtra skusim aj odpojenu vahu a aj odpojene cidlo. (Nove budem mat v pondelok), egr je odstavene (pozriem zajtra ci je ok zaslepka ktora je umiestnena pred ventilom), klapky mam vybrane a zavarene sanie.
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..

sportwagon159

Příspěvky: 26
Registrován: 30.12.2018, ned 09:40

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od sportwagon159 » 13.1.2021, stř 14:09

IMG_20210113_105452.jpg
Takze nove cidlo bosch 845, prehodena aj nova vaha a bez zmeny.. presiel a odpaskoval som vsetky kable ktore som spaskovaval, hlavne to bolo pri vstrekovacoch. Vsetko som odbalil, bez zmeny..Vo vedeni ktore prechadza spolu s podtlakovym vedenim ku konektoru nad turbom som nasiel predrate a asi spojene draty.. opravil som to a zaizoloval, skontroloval som poistky a relatka vsetko,nepomohlo nic..auto ma stale ochotu zrychlovat len pri slabom stlaceni plynu, pri plnom stlaceni talk len max 0,8.. turbo je ok, tlakove hadice tiez, podtlakove vedenie je tiez ok..auto staruje na 2-3 otacky ako pred tym, nehada sa, nedymi..ziadna chyba len nema absolutne vykon.. este na 1 vyde tlak na 1,2 baru ale hned zleti na 0,6 a vybavene.. na 3 4 5 6 sa drzi len na 0,8 max..
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2221
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od mcernoch » 13.1.2021, stř 16:56

A kdo a kdy ti dělal EGR a DPF off? A kdo ti dělal čip? Nemůže být problém tam?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

sportwagon159

Příspěvky: 26
Registrován: 30.12.2018, ned 09:40

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od sportwagon159 » 13.1.2021, stř 18:35

Robil to sarkan, a robilo sa to vsetko naraz v alfatuningu.. auto s tym fungovalo bez problemov 2 roky a 50tis km..zacalo to ako som cistil to cidlo klapku a kontroloval kabelaz . Predtym som len na take mierne trhanie ako keby pocitoval ale len vo vysokych otackach.. ale aj to mam pocit ze nie vzdy.. tak som sa nudil a isiel pozret ci nahodou nebude poskodena kabelaz pri vstrekoch..na 3 vstrekovacoch mam len volne kable tak som ich skontroloval a omotal paskou namiesto toho cierneho husieho krku..na druhy den som sadol do auta a uz to bolo..este ma napada ze by toto cidlo mohlo byt zle aj ked je nove..
Alfa Romeo 159 SW Ti Nero Carbonio, 2.4 JTDm - swirl, egr, dpf off, chip on..

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Stanys » 7.5.2021, pát 11:26

Zdravím ,nevím jestli jsem ve správném vláknu.
Po problemech s dobíjením,vyřešeno výměnou alternátoru se projevoval opakující se problém se startováním a nutností stisknout tlačítko několikrát než auto nastartovalo.Vyřešeno výměnou starteru. Ale teď sice motor naskočí na brnknutí ale okamžitě chcípne.Vždy když je ráno nižší teplota.Toto musím opakovat až třikrát.Pak motor chytne a bez problému funguje. Za tepla to dělá velmi zřídka.Z OBDII modulu mi to na display radia píše závadu U1283(F1). Pokouším se spojit s Cendlerem,ale zatím nic. Může mi někdo dát radu o co jde.
Je to 2,4 jtdm , QT najeto dnes 190 tis km.DPF,EGR, off.SWIRL odstaveny.
Díky
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od swoop01 » 7.5.2021, pát 13:46

>Stanys: Me tohle delal egr kdyz propoustel... sice bez zadne chyby, ale taky jsem rano natocil a hned zdechl. Male smitko usazeniny se dostalo mezi uzaviraci klapku egr a to stacilo, aby me to nepustilo ven z garaze.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Stanys
Uživatelský avatar

Příspěvky: 93
Registrován: 12.5.2013, ned 11:35
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Stanys » 17.5.2021, pon 18:45

swoop01 díky za reakci.S Cendlerem jsem se spojil a dlouze jsme si popsali problém.Závada ,kterou OBD modul popisoval v kodech Alfa Romeo neexistuje.OBD modulem jsem vždy popsanou závadu smazal.Diagnostika žádnou závadu nezjistila.Cendler doporučil kontrolu žhaviček .Všechny jsem je vyndal proměřil odpor byl v rozmezí 0,8 ohm až 1,1ohm a kontrolou žhavení přímo z baterie se všechny do 1 s rozžhavily .Takže také špatná cesta.
EGR mě nenapadl,pouze jsem zkontroloval odstavení SWIRL klapek.Byly OK v poloze otevřeno.A pak synátora napadla zdánlivě hloupost.Vyndáme OBD modul a uvidíme.Jak řekli tak i udělali. A světe div se .Je po problému.Auto normálně luxusně startuje na první brnknutí a po nastartování nechcípá.
Radio na kterém se výsledky OBD zobrazovaly začalo normálně fungovat a zobrazovat navigaci.Ukazatel paliva přestal ukazovat nesmysly a konečně plnou nádrž.No co budu vyprávět už ho vozím v kastlíku a čekám že půjde někdy a nějak zkontrolovat.Takže tak.Musím zavolat Čendovi cože se stalo.
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI ,AT 114 kW
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW Q-T,DPF/EGR off,
AR 156 SW 1,9JTDm 103 kW ex.
AR 156 sedan 2,4JTD 100 kW zlikvidována

šulcik

Příspěvky: 5
Registrován: 23.1.2020, čtv 15:14

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od šulcik » 17.10.2021, ned 18:01

Nevíte kdo děla EGR OFF v severních čechách(litoměřice)

rammstein
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1109
Registrován: 9.1.2018, úte 20:19
Bydliště: pod Řípem

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od rammstein » 17.10.2021, ned 21:22

V Českém Dubu firma JTD Power.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od cendler » 17.10.2021, ned 21:59

Jojo Filip z JTD Power je dobrý ;-)
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 12 hostů