Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Odpovědět
Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Kolbik » 5.11.2014, stř 20:56

Taky mi to kdyz je ted pod 5st rano blbe chyta. Dlouho toci. Egr i klapky taky off. Ale u me to je kombinace slabsi baterky, nebot pri startu pada na 9V a horsich zhavicek-proti tem co sem mel drive jim trva dele nez se rozzhavi. Nad 7-8st hyta normalne. Musim poresit oboje holt. Baterka ma dva roky, zadna slava.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od 1kovi » 5.11.2014, stř 22:12

No baterka je ok a zhavice mám ngk a dobre.
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od lukee » 6.11.2014, čtv 07:37

Baterku je obcas dobre prikrmit napr. pres noc. Nabijim to tak 1x za mesic. 2leta baterka by mela fungovat stale dobre (zivotnost by mela byt 4-5 let).

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 6.11.2014, čtv 08:32

Ke špatným startům za studena mám jeden tip - počkejte chvilku i po zhasnutí kontrolky žhavení. I když nesvítí, žhavičky pořád žhaví a zdárnému startu to může pomoct. Občas se mi stává, že když startuju hned po zhasnutí, tak to potřebuje víckrát protočit, když chvilku počkám, je to většinou na brnknutí.

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Kolbik » 6.11.2014, čtv 14:20

To ja vim, ono to dozhavuje i chvili po startu. Dobijeni nema vliv, jezdim dlouhy trasy relativne. Baterka je urcite slaba, kdyz je k nule tak se vlivem podpeti rozsvicuji abs/vdc unavail. na pristrojovce. Njn. Chce to novou na zimu. Ale jinak slouzi dobre alfons. :-)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 6.11.2014, čtv 16:31

To mi povidej, tuto zimu budem slavit vyroci 333333km. :-D

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Envel » 6.11.2014, čtv 17:36

Mama mia, právě jsem spočítal, že pokud budeme mít s Alficí nadále stejný roční nájezd jak dosud, tak tuto metu dosáhneme za necelých 42 let. :???: :smt033
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od rakonek » 6.11.2014, čtv 19:02

Tanguero píše:Ke špatným startům za studena mám jeden tip - počkejte chvilku i po zhasnutí kontrolky žhavení. I když nesvítí, žhavičky pořád žhaví a zdárnému startu to může pomoct. Občas se mi stává, že když startuju hned po zhasnutí, tak to potřebuje víckrát protočit, když chvilku počkám, je to většinou na brnknutí.
Dobrý postřeh -velkej souhlas přesně tak to funguje i u mě a už tak startuju vždy na brnk :smt023
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

BSC

Příspěvky: 52
Registrován: 16.2.2010, úte 19:04
Bydliště: Brno

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od BSC » 6.11.2014, čtv 21:59

Také mi to při nižších teplotách dlooooouho točí (proti ostatním dieselům fakt dlouho). Zkoušel jsem chvíli počkat po zhasnutí kontrolky žhavení a žádný rozdíl jsem nepozoroval. Kolik je cca prosím ta chvilka? 1s, 5s...?
DPF, EGR a klapky mám OFF. O trochu se to zlepší po předávkování Castrolem TDA, ale stále celkem bída. Zimní VIF na to vliv nemá. Tankuji na Shell.
Díky ze postřehy.
AR 159 2.4 JTDm 154 kW
ex AR 147 1.6 T.S. 77 kW

silencercz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 15.4.2014, úte 19:49
Bydliště: okr. Jičín, Královehradecký kraj

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od silencercz » 6.11.2014, čtv 22:10

Taky to tak za studena dělám, respektive čekám až zmizí kontrola oleje, a startuju s nápisem "Zmáčkni pedál a startuj" :-)
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm 147kW šedá metalíza

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 7.11.2014, pát 07:45

BSC píše:Také mi to při nižších teplotách dlooooouho točí (proti ostatním dieselům fakt dlouho). Zkoušel jsem chvíli počkat po zhasnutí kontrolky žhavení a žádný rozdíl jsem nepozoroval. Kolik je cca prosím ta chvilka? 1s, 5s...?
DPF, EGR a klapky mám OFF. O trochu se to zlepší po předávkování Castrolem TDA, ale stále celkem bída. Zimní VIF na to vliv nemá. Tankuji na Shell.
Díky ze postřehy.
Chceš další rady? Pořiď si novou a co nejsilnější baterku, nech si udělat repasi startéru, vyměň žhavky. A pokud ani tohle nepomůže - nech si změřit tlaky za studena.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 7.11.2014, pát 15:59

Mě teď čeká trošku větší servis a po debatění s pedrem zkusíme mimo jiné výměnu alternátoru. Mám tušení, že je zdrojem mnoha neduhů :-k
Dám pak vědět jak jsem dopadl...
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Kolbik » 8.11.2014, sob 09:53

Pri studenym startu pro me znamena pockat 2-3s po tom co se rozsviti press&start na palubce. Ale vliv to nejak moc nema. Jak kdy to proste chytne. Nekdy to chytne jak prd hned jak se rozsviti pokyn. A to je jeste nebyla zadna zima prakticky. Njn. Ono ta baterka fakt udela hrozne moc, starter taky. Ale u me vim, ze je to tou baterkou.

Tanguero: 333333 uz je hezky. My mame ted necelych 218. :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od kejzi1 » 12.11.2014, stř 15:32

Ja se naucil cekat i na to az u stropniho svetla doblika varovani ze neni vyply bag u spolujezdce a startuje tak nejlip :) Ale je pravda ze baterka je asi puvodni a zhavky jsem zatim nemenil.Ale ted mam najezd cca 10 tisic za rok,co jsem si poridil naftu tak jezdim malo :lol:
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 13.11.2014, čtv 07:51

Adamsquare píše:Mě teď čeká trošku větší servis a po debatění s pedrem zkusíme mimo jiné výměnu alternátoru. Mám tušení, že je zdrojem mnoha neduhů :-k
Dám pak vědět jak jsem dopadl...
To znám, stačí se zaměřit na cokoliv, chvilku špekulovat a na 100% je ten díl KO. Já takhle už několikrát poslal do věčných lovišť celý motor :))
Takže platí Zdenova rada - dokud to funguje, tak to neřeš. Altík bych měnil, jakmile přestane dobíjet, nebo odejde volnoběžka. Dělat to preventivně u 2.4 mi přijde dost masochismus.

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Sgt. » 13.11.2014, čtv 08:43

Adam to dělat nebude, nechá Někoho (Zdendu) aby to udělal.
Bude ho drtit na ceně, pak pozdrží proplacení faktury kterou zaplatí z nebankovní půjčky jejíž splácení bude také odkládat až nakonec ten co mu to půjčil bude rád když dostane alespoň část peněz...
Takže preventivní výměna altíku na 2,4 nebude zas taková vražda.
Však známe Adama podnikatel kapitalista ...
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 13.11.2014, čtv 13:03

tvl :smt044

Jinak kdybych už 14dní nečekal na info z Mroauta (po 3 urgencích), tak bych měl už servis možná dávno hotov :roll:

Každopádně ten altík mi nedá spát. Už před lety když to začlo pohvízdávat sem ho podezříval. Už jsem byl rozhodnut a už mě zase lámeš abych si to rozmyslel...? :-k

Krom toho, včera jsem opět po dobrém půlroce klidu zase hůř startoval a zahlídl bílou mlhu...
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 13.11.2014, čtv 13:31

Adamsquare píše:tvl :smt044

Jinak kdybych už 14dní nečekal na info z Mroauta (po 3 urgencích), tak bych měl už servis možná dávno hotov :roll:

Každopádně ten altík mi nedá spát. Už před lety když to začlo pohvízdávat sem ho podezříval. Už jsem byl rozhodnut a už mě zase lámeš abych si to rozmyslel...? :-k

Krom toho, včera jsem opět po dobrém půlroce klidu zase hůř startoval a zahlídl bílou mlhu...
Pohvízdává snad řemen, ne altík sám. Já ho měl pokažený dvakrát - napřed vyhořela elektrika - diodové můstky, to byl celkem ranec, pozná se to tak, že přestane dobíjet. Podruhé se uvolnila nějaká klec, co drží ložisko a začala se protáčet. Rachot, jakoby chrastili ventily na sucho, jsem šel do mdlob a nakonec to spravili 3 stovky. Jenže já mám 1,9, já si dokážu altík cvičně vyndat, zatímco ty vykouříš jednu cigaretu.
Já taky zahlídl bílou mlhu, je podzim, tak se nediv :-D Nech to pořádně nažhavit a ono to pude.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 13.11.2014, čtv 14:19

Zavolej Petrovi, on ti to vysvětlí :-D

Už jsem to tu postoval. Řemeny pískaj i když jsou nový. Jinak dlouhým "žhavením", kdy dalších 5-10s nechám na budíku svítit "START" to pískání umím téměř zcela eliminovat. (samozřejmě jen s vypnutým topením)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cx5X3Ru_ ... e=youtu.be[/video]
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od pedro m » 13.11.2014, čtv 14:25

adam :

slovy mistra Qui-Gon Jinna: Soustřeď se na přítomnost. Musíš cítit. Věř instinktu.
ALTIK

:-D

edit: Adame, jinak mi to piska NAPROSTO stejne jako tobe, talze zvuk ktery resis vyluzuje altik,
pravdu ma i Pavel, ze to je nejvetsim zatizenim altiku / to je prave bezprostredne po staru.
Nicmene jak dal na 100% verim, novy altik tomu pomuze.
Naposledy upravil(a) pedro m dne 13.11.2014, čtv 20:29, celkem upraveno 1 x.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Tanguero » 13.11.2014, čtv 19:59

Adamsquare píše:Zavolej Petrovi, on ti to vysvětlí :-D

Už jsem to tu postoval. Řemeny pískaj i když jsou nový. Jinak dlouhým "žhavením", kdy dalších 5-10s nechám na budíku svítit "START" to pískání umím téměř zcela eliminovat. (samozřejmě jen s vypnutým topením)
To je proto, že proud do žhaviček už je potom nižší a tím i altík klade menší odpor, páč nemusí dělat tolik šťávy. No a to elektrické topení je další žrout elektriky.

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4034
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Adamsquare » 13.11.2014, čtv 21:20

Takže je to altík :)
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od kejzi1 » 15.11.2014, sob 14:06

Jojo na 1.9 je altik v pohode.Odesel mi pred dvema lety mustek a behem jednoho dne bylo vse vyreseno ;)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

Strayp
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9
Registrován: 24.5.2014, sob 10:09
Bydliště: Praha

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od Strayp » 6.4.2016, stř 18:17

Chlapy, Alfice(1.9 JTDm 88kw 8v) mi po zimě pěkně začala cukat. Při 1500-2000 i dost blbě táhne, motor mám zeblitej od oleje, předpokládám, že bude totálně zasrané sání a egr(po 160tkm), pokud auto stojí v zimě nebo studené garáží, tak z něj jde i trochu bílá pára než se ohřeje :smt021 Vyplatí se případně dávat nové EGR a nebo to zaslepit ? Diky za radu
WhitePearl - AR 159 SW 1.9 JTDm 8v 2010 - Už to spolu táhneme 230tkm

djumil
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 494
Registrován: 30.3.2013, sob 10:33
Bydliště: u Ostravy

Re: Cukání při 1500-2000 otáčkách a špatné starty

Příspěvek od djumil » 7.4.2016, čtv 05:51

Ahoj alfaromeo1 :wink:

Mam dotaz: dost sem četl tady o cukani atd...chtel bych asi zkusit vyčisti EGR (mrknout jestli uz je zaslepen nejak -nevim zda nekdo preemnou)a kouknout co to sáni.
Zajimamě čim to čistite a jakym zpusobem, je tu nekde navod-tip na to?myslim ze to asi sundavate a nepouzivate takovy sprej-cleaner co se tam strika pri zaplem motoru?

diky za prpipadne rady :wink: :wink:
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů