upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo radia

Odpovědět
gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 28.2.2013, čtv 21:59

George.KHE píše:Jsou tedy dvě možnosti. Buď má víc repro na jeden kanál, což si nemyslím, nebo má na vstupu špatně zapojené signálové kabely a ty se navzájem bijí. Toto mě napadlo už na začátku, ale od klávesnice se blbě něco poznává. Zjisti kolika pinovej máš konektor na zesíku.

Podrobný fotky má kdyžtak Dallen, ten se v tom i vyzná tak snad na tohle odpoví :-) měl to i v ruce...
Po mě když budeš chtít nějaký piny tak ti tak maximálně řeknu jakej pin mám na telefonu a na kartě :-D
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 28.2.2013, čtv 22:00

Dallen píše:Do subwooferu jdou úplně jiné signály než do repráků ten subwoofer má ze zesilovače zvlášť výstup.

aha, ok.... tak v tom případě to je zapojený nahovno :-/ akorát teda asi
nejen ten zesík ale i repráky když to blbne pořád i potom co jsem ucvaknul přívod ze zesíku do subáče.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od George.KHE » 28.2.2013, čtv 22:01

Ještě jedna drobnost. On to zapojoval podle nějakého schématu? Kdyžtak ho sem dej. Co já vím, tak zesík bose nemá signálové kabely na vstupu přímo u sebe, jak by se mohlo zdát. Ale když to přeženu tak na koncích toho konektoru ( na jedné straně (+) pro jeden reproduktor a na druhé (-) pro ten stejný reproduktor.) Aspoň zapojení o kterém vím já.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Petr147 » 28.2.2013, čtv 22:02

jestli to dobře chápu, tak jsis ucvak jenom raprák na subáč :D

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 28.2.2013, čtv 22:03

@George: Je tam klasickém bose konektor stejný jako u 156 apod. 25 PIN. Jediný rozdíl v něm je, že nejsou obsazeny piny 11,12 (druhá větev napájení).

@Petr: Jsi úplně mimo :-D
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Petr147 » 28.2.2013, čtv 22:04

tak co tam ucvak? :D

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od George.KHE » 28.2.2013, čtv 22:17

Dallen: ještě je možnost jak jsi psal na začátku s tím napájením. Pokud tento zesík má jen dva piny na napájení a kabeláž je dělaná pro 4 (slabší průřez vodiče), tak je možné, že v těch složitých pasážích (basy) nestíhá krmit zdroj a ten se vždy restartuje.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 28.2.2013, čtv 22:21

Obrázek
Cvaklej konektor se svazkem, tohle tam zůstalo, jsou tam použité stejné barvy pro vstup i výstup. Takhle to bylo propojené aby to hrálo, ty vinuté kabely jsou signální, dva černé, dva červenobílé jsou nápájení, bílozelený je spínané +12V.
Druhá fotka je konektor ze zesiku bose, jsou tam jiné barvy (jdou tam vidět ty stíněné vstupní kabely).


Obrázek

@George: No možné to je, ale jak jsem psal, ten kabel tam je 2.5mm2 což by mělo stačit. Jednou jsem něco podobného zažil, ale tam byl použit napájecí kabel 0.75mm2 a ten už to prostě nedával. Já sice mám na svojem zesiků v autě třeba dvě napájecí větve, ale u jiných bose jsem taky viděl pouze jednu, mrknu zítra na to zapojení jak budou fotky a pak to budem řešit dále
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 28.2.2013, čtv 22:24

Kdyžtak mám v jednání zesík BOSE z tý Lancie za pětikilo...

ale pokud to není zesíkem tak je to zbytečný. Dallene ty když si to zkušel v tom autě tak
i když si to osolil tak bez problémů?!
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od George.KHE » 28.2.2013, čtv 22:30

Dallen: za chvilku čekej mail
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 28.2.2013, čtv 22:31

Já sem to tam jen píchl na pět minut a pustil nedával jsem to naplno. Nebyl na to čas ani mě to nenapadlo.

Pokud ti to dělá pouze při tom výrazném zvýšení hlasitosti tak by to skutečně mohl být ten problém s napájením.
Doufal, že borec nedal napájení na těch spínaných +12V :smt044

Končím, musím se učit. Pošli to foto zapojení prosím tak, aby tam šli vidět barvy vodíčů z zesilovače i barvy té původní kabeláže. Mrknu na to pak to pořešíme dále.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 1.3.2013, pát 16:05

tak zhruba za hodinku sem hodím ty fotky ;-) jinak
jsem zjistil že po ucvaknutí těch kabelů ze subwooferu do zesíku (těch čtyř)
mi přestal hrát přední levý a zadní pravý reproduktor...

:smt013
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 1.3.2013, pát 16:34

Hoď mi to na mail ať to mám v plném rozlišení já to sem pak hodím. Jestli to dělá co si říkal tak je imho blbě zapojené
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 1.3.2013, pát 16:43

ok, nafotím to jak jen to půjde, rozdělám to a vyfotím.....

snad to půjde mi poradit co mám přehodit aby to fungovalo.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 1.3.2013, pát 18:46

Dallen píše:Hoď mi to na mail ať to mám v plném rozlišení já to sem pak hodím. Jestli to dělá co si říkal tak je imho blbě zapojené

máš to na mailu, omlouvám se ale něco je rozmazaný...
podmínky na focení mám teď trochu bojový tak se omlouvám.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 1.3.2013, pát 19:24

Teď jsem to prohlídl, no co šlo z fotek tak jsem zkontroloval a mělo by to být dobře. Ono se vážně těžko takhle radí na dálku podle rozmazaných fotek. Ale co šlo nějak vidět tak to zapojení vypadá v pořádku, snad.
Zkus se domluvit s někym kdo má 156SW nebo GT, že mu pošleš zen zesilovač on ho napojí a zkusí ho osolit jestli bude fungovat a nebo dělat nějaký problém. Je možné, že se mu něco stalo.

Ten problém s tím subwoferem je zajímavý, zkus to napojit případně zpátky přes čokoládu jestli to bude hrát.
Takhle to řešit to je na hooodně dlouho jak pro Mě, Tebe tak i ostatní na fóru. Dostat se mi to (nebo někomu jinému) pod ruku tak za hodinu není co řešit a ví se kde je problém.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 1.3.2013, pát 19:41

Nojo, jenže ve finále když to pošlu atd. tak mě vyjde úplně stejně ten
zesík z Lancie :???: :???: :???:
takže plán bude asi takovej že zejtra to zkusím zapojit zpátky
jestli budou ty repráky hrát ale určitě jo protože hráli předtím, no a pokud
se nic nedozvím tak objednám ten z lancie no a buď to bude hrát a nebo to bude dělat to samý.

Hele takovej blbej dotaz.... když by byl ten zesík v prdeli hrálo
by to vůbec?! Myslím aspoň jakoby z radia, jestli by vůbec něco do repráků šlo?!

Repra jsou naprosto v pořádku, doteď byly zapojený a hráli naprosto ok.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 1.3.2013, pát 19:54

Já když dělal bose a nezapl jsem ho (spínané +) tak nehrálo.
Tak vem ten z té lancie a zkus to přehodit, vem si ho včetně konektoru, ale s kabeláži nic nedělej. Jen prohoď kus za kus a uvidíš co to bude dělat.

Jinak nahrál jsem něco tady kdyby se někdo chtěl vyjádřit.

https://picasaweb.google.com/1024722196 ... directlink

Dvě zapojení pro původní kabeláž jsou tam z důvodu různého prohazování barev u alf jde tam pouze o prohození kanálu
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od George.KHE » 1.3.2013, pát 22:56

gixxer: ještě nic nekupuj. Klidně to s tebou přes klávesnici zapojím a uvidíš. Rozepíšu ti to tak, aby jsi to zvládnul i ty. Nic na tom není, je to jen "spojování" drátků. Druhej zes můžeš koupit kdykoliv.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od George.KHE » 1.3.2013, pát 22:57

Dallen: to oplácké zapojení jsi někde vygoogloval? To schéma co jsem ti posílal tam asi není že?
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 1.3.2013, pát 23:02

Je to vyčteno podle konektoru, ten konektor je stejný jako u alfy a i zapojení je stejné odpovídá tomu také kabely silné napájecí, stíněné vstup atd.).
Chce to lepší fotky rozmotaná kasí beláž a musí tam jít vidět co kam jde (spoj) a pak se to může řešit dále jestli to je zapojené dobře (v případě, že nejsou prohozené IN/OUT kde jsou použité stejné barvy).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od Dallen » 1.3.2013, pát 23:06

Ještě mě napadla jedna věc, jak budeš zapojovat ten subwofer nezapojuj ho na tom konektoru na oba ty dráty, ale zkus ho zapojit pouze na PIN 1 a 2 nebo 14 a 15 né oba současně.

Vysvětlení: Nevím jestli ten zesilovač počítá s dvou pásmovým basákem, ale i přes to, že z basáku jdou dva páry kabelu tak po rozebrání jsem zjistil, že stejně vedou na reprák který je poze jednopásmový (tedy ty dva páry jsou spojené v jeden). Pokud by to počítalo s dvoupásmovým tak by teoreticky mohlo docházet k akustickému zkratu :-k
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2574
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od George.KHE » 1.3.2013, pát 23:18

Psal, že po odpojení basáku to dělá taky, takže v basáku bych problém neviděl. Jinak s tím basákem jsi myslel dvoucívkový ne? Pokud je to jak píšeš ty, že má jen jednu cívku, tak ta druhá větev má dle mě nahradit zapojení "do můstku"
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 1.3.2013, pát 23:54

Kucí ani nevíte jak mě sere že o tom vím hov.. a ta vaše debata mi nioc moc neříká :shock: :???: :(

dám to do takovejch bodů :wink:

- když jsem zesílil basy tak to prostě vynechávalo, jako když vám přeskakuje CD třeba

- když jsem zeslabil basy a defakto nechal hrát jen vejšky a středy tak jsem to mohl zesílit skoro do brutálního řevu než to začlo zase dělat, prostě to bez basů sneslo tak o 500% větší hlasitost. Když jsem dal basy naplno tak to dělalo i když to hrálo potichu.

- když jsem dal balance nebo nechal prostě hrát jen dva reproduktory tak to opět sneslo více
hlasitosti a více basů.

- když jsem nechal hrát jen zadní repro tak subwoofer hrál taky

- když jsem nechal jen přední tak nehrál

- odpojil jsem ty kabely od subwooferu a přestal hrát subwoofer s předním levým a zadním pravým.

------------

Prostě jakmile to má jakkoliv vyšší nárok na basy ať už subwooferu nebo reproduktorů tak to prostě dělá to vynechávání, jakmile jsou nároky menší (hodně výšek bez basů nebo balance pouze na dvě repra) tak to snese hlasitost podstatně větší.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

gixxer
Nováček

Příspěvky: 200
Registrován: 28.2.2013, čtv 13:39

Re: upgrade origo repro na BOSE repro so zachovanim origo ra

Příspěvek od gixxer » 2.3.2013, sob 00:00

nejhorší je že já sem totální muzikofil, v autě hudbu mít prostě musím a nejvíc jsem se u týhle výbavy alfy těšil právě na system BOSE :smt020
no a dneska jsem jel třeba do Prahy a radši jsem to měl vypnutý než aby mi hráli jen dva repráky a poslouchal bych jen vejšky :smt013 :smt013 :smt013 :smt013

Jsou věci kterým fakt rozumím, například motorkám ale na tohle jsem blbec tak mi radil Dallen ale ten je daleko aby to zapojil, tak jsem se obrátil na "odborníka" kterýmu jsem dal 1500kč + nafta + nafta kámošovi kterej mě vezl dvakrát jelikož jsem tam to auto nechával takže 2000kč a stejně to dopadlo takhle....
fakt jsem dost nasranej. Doufám že mi někdo z vás fakt poradí páč jinak mě asi mrdne.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů